Kisalföld logö

2017. 11. 19. vasárnap - Erzsébet 2°C | 7°C Még több cikk.

Audi: 50 milliárd az építőiparnak, 7400 dolgozó, 70 új munkahely

A 900 millió eurós győri Audi-beruházás építési, infrastrukturális munkáira a világcég eddig 200 millió euró értékben szerződött, ennek döntő részére magyar vállalkozásokkal, ami így több mint 50 milliárd forintos forgalmat jelent a magyar építőiparnak - mondta Johannes Roschek, az Audi magyarországi pénzügyeiért felelős ügyvezető igazgatója sajtóbeszélgetésen Győrben.

A motor- és az alkatrészgyártás területén mintegy hetven magyar beszállítóval dolgozik a győri Audi Motor Hungaria Kft., a 2013-ban induló járműgyártás azonban külföldi beszállító cégeket is vonz Magyarországra. Az Audi ezért beszállítói park létrehozásáról tárgyal a magyar kormánnyal és Győr várossal, döntés a helyszínről még nem született – ismertette Johannes Roschek.

Közlése szerint a győri vállalat idei árbevételéről és eredményéről az Audi AG jövő márciusi nemzetközi sajtókonferenciáján adnak tájékoztatást, de annyi már bizonyos, hogy jobb évet zárnak a tavalyinál. Az elmúlt évben a kft. 4,77 milliárd eurós, 1.326 milliárd forintos forgalmat ért el. Az eredmény várhatóan a tavalyihoz hasonló lesz – tette hozzá.

Képünk illusztráció. Fotó: kisalfold.hu archívum
Képünk illusztráció. Fotó: kisalfold.hu archívum


Az idén az Audi több járművet szerel össze, mint tavaly, amikor 38 ezer 500 autó gördült le a szerelősorokról. 2011-ben közel 1,9 millió motor készül Győrben, ezen belül 14 új motorcsalád gyártását kezdték meg. A motorfejlesztő központ tíz éve működik, a kezdeti 60-ról több mint 150-re emelkedett a foglalkoztattak száma. Most pedig járműfejlesztési részleget alakítanak ki hét millió euró értékű befektetéssel. Az új részleg 70 új fejlesztőmérnöki munkahelyet teremt.

Az idén az Audi 900 új munkatársat vett fel, így az év végére eléri a 7.400-at a foglalkoztatottak száma a győri gyárában.

Achim Heinfling, a cég termelésért felelős ügyvezető igazgatója elmondta, jövőre folytatják az innovatív, környezetkímélő motorok fejlesztését, húsz új motortípus sorozatgyártását kezdik meg, s várhatóan növekszik a darabszám is.

Olvasóink írták

  • 18. fortuna54 2011. december 15. 19:32
    „2-es.Azt is megtudnád mondani,hol tudnád a sok gyár termékeit értékesiteni? Mert a piacgazdaságban manapság nagy a konkurencia.”
  • 17. polgar79 2011. december 14. 12:16
    „#15 így van.”
  • 16. urbaniastapista 2011. december 14. 09:55
    „Az 50 milliárdos építési megrendelés szép nagy szám, de jó ha a tizede marad a környéken. Eddig szinte csak a helyszíni betonba kevert kavics és a föld volt Győrből.”
  • 15. Loich 2011. december 14. 08:45
    „15. a maszek nekem soha egy kanyi fillért nem fizetett utazásra, még zsebből se. És ez az általános.”
  • 14. morgo56 2011. december 14. 07:06
    „30 éves korig vesz fel 50felettieket nem tudja alkalmazni a szakmájába. Miért nem emberem ?Betanított munkás bárki lehet ők is megtudjak tanulni azt amit a fiatal.”
  • 13. vanessa 2011. december 13. 18:50
    „polgár79,audi legalább a vidékieket is elfogadja, nem ugy mint a magyar munkáltato, 25kmen tul már nem fizet bérlet hozzájárulást sem,akinek 30 ezerbe kerül a bérlet, 80 at keres 50 ezerért jár be?”
  • 12. vanessa 2011. december 13. 18:45
    „zoltánia,igy igaz, mert a magyarnak semmi jó, sok ember megtalálja itt a számitását,Nézzétek meg a vagongyár környékét olyan a környezte mint akinek nincs gazdája.AUDI legalább kulturált kórülmények közt van.a vagongyár gépeit kik hordták el?nem a melos az biztos,”
  • 11. polgar79 2011. december 13. 17:44
    „#12 " Audi dolgozók kb. 10%-a nem is győri.." van az szerintem több is (60%-70%).Nézd meg műszakváltáskor hány, az Audi által fizetett busz megy arról nem is beszélve hányan járunk munkásjáratokkal.Minimális a Győrben lakó munkások száma véleményem szerint.Ez a külső cégeknél dolgozóknál is hasonló szerintem.Ja és annyit még, hogy az ország keleti régióiból érkező dolgozók jobban megbecsülik és lelkiismeretesebben végzik a munkájukat, mint a helyiek többsége.”
  • 10. Infamous 2011. december 13. 15:15
    „#6: agglomerációval együtt van az több is mint 150e... arról nem is beszélve, hogy az Audi dolgozók kb. 10%-a nem is győri... az említett hídon pedig elég minimális a forgalom, naponta többször is átmegyek rajta, tapasztalat.... ha troll-t keresel nézz körül otthon nagyokos!”
  • 9. polgar79 2011. december 13. 15:10
    „Mond egyet amin nem nyer valamit a sok közül amit önzetlenül ad vagy adott zoltania2!Bocs tényleg az a rengeteg szemét meg a szennyvíz gondolom erre gondoltál.”
  • 8. zoltania2 2011. december 13. 14:45
    „Tipikus magyar mentalitás!! Van AUDI az a baj nem lenne akkor meg az lenne a baj. Van sapka rajta............... Tegye inkább össze a kezét mindenki hogy itt van mert különben Ózd II. lennénk. Mellesleg nagyon is sokat ad a városnak, vagy jobb lenne ha másutt lenne???????? Okos tojások!”
  • 7. spiderz 2011. december 13. 14:40
    „8. anyádafatelepen 2011.12.13. 13:52
    Nem felejtetem ki, ott van a stb.-ben! :)
    Egyébként a RÁBA még áll, még termel, ha nem is annyit mint az AUDI, és nem licencekből. Volt, és még van is fejlesztőmérnök gárdája. Arról nem tehetnek, hogy a futóművek kisebb-nagyobb eltéréssel, de mégiscsak hasonlóak, és hasonlóképpen működnek. Hidd csak el, több tervet loptak onnan ki, mint be.”
  • 6. T_McVay_01 2011. december 13. 13:36
    „Győr lakossága 2010-es adat szerint 131 ezer fő (kerekítve)

    A másik észrevételed is kb. annyira megalapozott mint
    a másik cikkhez írt kommented, hogy a Jedlik hídon 5 percenként halad át 1 jármű.

    Persze tévedni emberi dolog főleg ha nem is győri vagy és a hidat
    csak képről láttad.

    Persze a troll-t nem érdemes etetni.”
  • 5. Infamous 2011. december 13. 12:47
    „#1: ez egy hatalmas baromság! max. 20e embert érint az Audi, és Győrben 150e-en laknak...”
  • 4. DON 2011. december 13. 12:46
    „Mi Audink, ki vagy az ipari parkban...”
  • 3. bojtár 2011. december 13. 12:44
    „ez jó 50 milliárd az építőiparnak,de melyiknek a szlováknak akivel építettik a magyar építőipar meg csődben:)jó piár duma az biztos”
  • 2. spiderz 2011. december 13. 12:20
    „1. Vale 2011.12.13. 11:45
    Audi nélkül Győr, Ózd-Miskolc lenne..

    Nem tudom, hogy sírjak, vagy nevessek....
    Szerencsére így van, és sajnos...
    Szerencsére ide telepedett az AUDI, és a régióban talán több ezer család az AUDI-nak köszönheti a kenyerét.
    És sajnos, mert aki most munka nélkül van, dolgozhatna a növényolajgyárban, tejgyárban, függönygyárban, lakkgyárban, ´grábgyárban´, húsiparnál, célgépgyárban, kekszgyárban stb. ha nem adták volna el őket, és nem rombolták volna földig mindet.

    Ja, tudom, ott létesültek a hipermarketek és az új munkahelyek. Számoljunk. Egy ipari létesítményből elbocsájtottak 1-2 vagy több ezer embert, építettek nekünk szép bevásárlóközpontokat, ahol üzletenként teremtettek 1-2-10 munkahelyet, és itt elkölthetjük az a sok pénzt, amit lassan nem lesz hol megkeresni.

    Tényleg szerencse, hogy itt az AUDI.”
  • 1. Vale 2011. december 13. 11:45
    „Audi nélkül Győr, Ózd-Miskolc lenne..”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Állta a vizet a mobil fal a győri rakparton - fotó

A tervezett helyett jóval rövidebb ideig, kedden délelőtt negyed kilenc és fél tizenegy között… Tovább olvasom