Kisalföld logö

2018. 06. 22. péntek - Paulina 16°C | 29°C Még több cikk.

Audi-fejlesztés: Borkai szerint Győr a legjobb hely a logisztikai parknak

A győri önkormányzat által ajánlott terület a legmegfelelőbb az Audi tervezett logisztikai parkjának megépítésére - nyilatkozta Borkai Zsolt.
A győri önkormányzat által ajánlott terület a legmegfelelőbb az Audi tervezett logisztikai parkjának megépítésére - hangsúlyozta kedden az MTI-nek nyilatkozva Borkai Zsolt (Fidesz-KDNP), a kisalföldi megyeszékhely polgármestere.

Az összesen 120, első ütemben 20 hektáros terület szándékosan nagyobb, mint amekkorára most az autógyártónak igénye van, de a jövőre nézve fontos, hogy több lépésben, illetve részben is "belakható". Ugyanakkor a közelben már kiépült az úthálózat, a víz- és csatornarendszer, csak az elektromos hálózat szorul kisebb fejlesztésre, igény esetén pedig a vasúti kapcsolat is kiépíthető.

Megjegyezte: a járműgyártó és az önkormányzat által három-négy évvel ezelőtt kötött megegyezés kitért arra is, hogy a tavaly elindult gyárbővítés során az Audi fejlesztéséhez közvetlenül kapcsolódva épül meg a raktárak és beszállítók elhelyezését szolgáló logisztikai park.

Ezen megállapodás szerint kezdtek a terület fejlesztésébe, valamint az Audi-iskola megvalósításába, de a megállapodás következménye, hogy a város korábban nem tervezett infrastrukturális fejlesztésekbe fogott bele több száz millió forint értékben.

"Ebből a csomagból nagyon hiányozna a logisztikai park, ha nem itt valósulna meg" - tette hozzá, megjegyezve: nem látna viszont problémát abban, ha az Audi a saját területén valósítaná meg a létesítményt. Azonban ha nem Győrben épül meg a logisztikai park, "akkor az egész rendszer felborulhat, aminek szerintem senki nem örülne".

"Ekkor újra kellene értékelnünk, hogy a megállapodás, amit kötöttünk, ilyen keretek között mennyire kezelhető, és hogyan tud tovább működni" - fogalmazott Győr polgármestere, hangsúlyozva, hogy bízik benne, hogy a város és az Audi közötti jó kapcsolat jó alapját szolgálja a következő időszak felelős döntéseinek.

Az Audi tavaly jelentette be, hogy közel 1 milliárd eurós beruházással teljes vertikumú gyárat hoz létre Győrben, ezzel közvetlenül 1.800 új munkahelyet teremt, és 15 ezer család megélhetését biztosítja. 2013 második felétől, a gyár teljes kapacitású működésétől kezdve napi 500 autót fognak gyártani.

Thomas Faustmann, a társaság ügyvezetésének elnöke a múlt héten a győri gyár logisztikai parkjával kapcsolatban az MTI érdeklődésére azt közölte: egyelőre nem született döntés arról, hol épül fel a logisztikai park, de "Gönyű esélyei nagyon jók" ebben a versenyben. Emlékeztetett arra, hogy a terület a magyar állam tulajdonában van, közúti és vasúti csatlakozással is rendelkezik, noha kérdéses, hogy ez utóbbit mennyire tudná kihasználni az Audi.

"A kormány minden feltételt biztosít ahhoz, hogy az Audi logisztikai parkja a gönyűi kikötőben épüljön fel. Olyan piaci környezetet teremtünk Gönyűn, amely versenyképessé teszi a kikötőt" - mondta február végén Becsey Zsolt, a miniszterelnök külgazdasági megbízottja, aki az Audival kapcsolatos tárgyalások koordinátori feladatait is megkapta.

Olvasóink írták

  • 10. oPTiKa 2012. március 14. 14:27
    „Azért vicces... A legjobb hely egy logisztikai parkhoz - ahol nincs vasút, nincs kikötő, rosszak az utak, de az áramellátást csak egy kicsit kell javítani... Ebből is látszik, mennyire ért a győri városháza ahhoz amiről beszélnek...”
  • 9. véleményalkotó 2012. március 14. 09:57
    „Jandex: Gönyü is a megyében van! Sőt, ha jól megnézem a kikötő közelebb esik az AUD-hoz, mint mondjuk a Marczal II. Ráadásul talán nem gondolja komolyan a Borkai, hogy azért fektetett be a magyar állam annyi pénzt a kikötőbe, hogy most üresen álljon! Lásd: infrastruktúra!!! Győrben az milyen? Mindegyikünk tudja, ugye?
    Más: Gönyüi kikötő ugyanolyan távol van Győrtől, mint Győr a kikötőtől. Miért kellene minden munkahelyet Győrbe vinni? Győrből is van helyközi közlekedés Gönyű felé!!!
    Arra is kiváncsi lennék Győr mit adott az AUDI-nak? Nekem idáig az jött le, hogy ez pont fordítva igaz. Ők jó pénzért eladták nekik a területet, a magyar állam meg jelentős összeggel támogatott minden újonan létrehozott munkahelyet”
  • 8. kisember1 2012. március 14. 07:01
    „Azért elég durva, hogy el kezdett fenyegetőzni Borkai Zsolt polgármesterünk. Az Audi iskolát is belerángatta, mely simán fog működni az önkormányzat nélkül is, sőt jobban, könnyebben. Inkább kedvezőbb ajánlatot és lehetőséget próbálna nyújtani az Audinak, hogy Győrben fejlesszen, minthogy hivatkozik egy szóbeli beszélgetésre, amely nem szerződés volt, csak beszélgetés arról, hogy majd esetleg, talán Győrben fejlesztenek tovább.
    Sajnos lehetséges, hogy pont ez a stílus nem jön be nekik, aztán majd ott találjuk magunkat, hogy kivonulnak Győrből és itt hagynak szinte mindenkit munka nélkül... ugyanis majdnem mindegy család valahogy kötődik az Audihoz..”
  • 7. Jandex 2012. március 14. 05:52
    „Ezek a ......... addig ugatnak míg el nem költözik a zaudi és éhen nem döglik a fél megye, vagy ennyi a gomba a környéken?!”
  • 6. Gőcze_László 2012. március 14. 00:46
    „Vigyázat! A győri szarka farka sem bír mindent.
    Azt nem tudom, hogy a város éppen melyik területet ajánlotta fel, de azt igen, hogy a gönyűinél kedvezőbb fekvésűt nehéz lenne találni.
    Meg különben is, csak ülnek a pénzen, a bankban kamatoztatják, milliárdos jövedelemmel. Mekkora is a tartalékolt összeg?
    Nincs tán értelmes cél, amire gazdaságosan, a közösség javára felhasználható lenne? És itt nem egy újabb tér rekonstrukcióra gondolok.”
  • 5. CsabaKiraly 2012. március 13. 22:16
    „"Legobb hely" :)) Tuccni beszdelgetes madzsarul picike?”
  • 4. AntiFricc 2012. március 13. 21:22
    „LEGO BB, mennyi márka!”
  • 3. Dwatson 2012. március 13. 20:21
    „Lehet hogy a legjobb hely lehetne,de nem ezzel a vezetéssel.”
  • 2. Madarász 2012. március 13. 19:01
    „Tényleg a legjobb hely, csak a kamion be ne szakadjon a csatornába, meg ki ne törjön a tengelye a sok kátyúban.”
  • 1. villamosvezető 2012. március 13. 18:26
    „Nem az lehet az oka, hogy ezt a területet is horror áron akarja majd eladni egy befektetői csoport?

    Mint ahogy tették a bővülő Audi új területeivel ,akik mily véletlen előre tudták hogy hol lesz a bővítés és olcsón felvásároltak mindent?
    Lehet nem kér ebből az Audi?-- Elveszett a bizalom?

    Gyanítom ez áll a háttérben!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Zuber Titusz kiállítása Sokorópátkán

Zuber Titusz volt festőművésznek nyílt a napokban kiállítása Sokorópátkán. Tovább olvasom