Kisalföld logö

2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 10°C | 17°C Még több cikk.

Áttörték a tömböt, indul a forgalom a Radnóti utcában

Akár már a hét végén átautózhatunk a Jedlik híd szigeti folytatásából a Radnóti utcába, ahol a tömbáttörés látványos szakaszba ért. Az aszfaltot pénteken rakták le, de nem hivatalosan már napok óta használják új útvonalukat a biciklisek és a járókelők.
Igaz, amíg forgalomba nem helyezik, addig nem a legszabályosabb dolog átkerekezni az építési területen, de nehéz ennek a kísértésnek ellenállni egy kész bicikliúton. Fűke Péter, a településfejlesztési főosztály vezetője elmondta: az ideiglenes forgalomba helyezési eljárást követően az autósok is használhatják ezt az útvonalat. Ezzel teljesedik be a Radnóti utca eredeti koncepciója, hiszen amikor azt építették, Győr-Sziget tengelyének szánták.

Az útburkolati jeleket a hét közepén kezdik felfesteni, ez bizonyára sok autósnak kellemes látvány, hiszen a Simor János püspök tere körül most igen bonyolult a közlekedés, s az új lehetőség leveszi a terhet a környező kis utcákról. Mindemellett ez még gördülékenyebbé teszi azoknak a haladását, akik az 1-es főútról a Kossuth vagy a Nép utcánál mennek be a városba, s a belvárost meg akarják kerülni. Sőt, remélni lehet, hogy egészen új szokások alakulnak ki és például északról a déli városrészek felé tartva is sokan választják majd ezt az egérutat.

Valószínű, hogy a hét végén autóval is továbbmehetünk egyenesen ennél az új csomópontnál. Fotó: Bertleff András
Valószínű, hogy a hét végén autóval is továbbmehetünk egyenesen ennél az új csomópontnál. Fotó: Bertleff András


Fűke Péter kérdésünkre válaszolva elmondta: az útvonal természetesen akkor lesz teljes, ha a Radnóti utca folytatása közvetlenül az 1-es főútra vezet ki, ám ez még bizonyosan a jövő zenéje, hiszen nagyrészt állami beruházásról lenne szó. Ami viszont közel van és látható: a nyár a szigeti oldal épülésével telik, ez sok türelmet követel az autósoktól. A főosztályvezető úgy tájékoztatott: őszig teljesen elkészül a Mosoni-Dunának ez az oldala, beleértve a Rát Mátyás és a Petőfi téri körforgalmakat. Ősztől pedig Révfaluba vándorolnak át a munkagépek, itt folytatódik a látványos beruházás, először is a majdani nagy körforgalom helyén álló épületek bontásával.

Olvasóink írták

  • 17. nagy971103 2011. augusztus 31. 11:14
    „Gratulálok annak, aki ezt kitalálta. Ezzel sikerül a Radnóti utcán is még alacsonyabbá tenni az ingatlanárakat. A forgalom már most szörnyű, az aszfalt állapota kritikán aluli, a házak remegnek, a zaj nagy. Aki kitalálta, hogy az elkerülő forgalmat be kell vinni a városba, azt oda kellene költöztetni mellé, próbálja ki milyen is az!
    "Sőt, remélni lehet, hogy egészen új szokások alakulnak ki és például északról a déli városrészek felé tartva is sokan választják majd ezt az egérutat." - én meg azt remélem, hogy aki ezt kigondolta, annak a háza előtti utat választják ezek az autósok.”
  • 16. gig 2011. május 17. 10:41
    „14.

    Ez az egyirányúsítás valamelyik tervező kedvence. Értelmetlen, bosszantó fogás, amivel tönkreteszik a környéket.

    Aki a körforgalomból akar a Bartók iskolához menni, tegyen meg egy felesleges kört a tér körül. Miért? Csak.

    Aki a Bartók iskolától szeretne az új híd felé menni, kerüljön egy jó nagyot. Miért? Csak.

    Ha valaki a Kiss E. utcához tart a Radnóti utca felől, kerülje meg a fél várost. Miért? Csak. Ha véletlenül megjönne valakinek az esze, és kétirányúsítaná akarná később a körforgalom ezen pontját, természetesen szét kéne bontani a frissen elkészült utat, majd újra kialakítani ezt a részt. Miért? ...

    A vicc az, hogy csomóan járunk rozzant állapotú kerülőutakon, csak hogy ezt a környéket kihagyhassuk az életünkből a hülye tábláival, lámpáival, a normális közlekedési logikának ellentmondó szabályaival. Nem árulom el, merre, mert a végén még azt a körzetet is "felújítanák".

    Ilyen ez a szigeti keringő.”
  • 15. urbaniastapista 2011. május 17. 07:51
    „Az új híd miatt megnövekedett forgalom Híd utcába nyomorítását az önkormányzat okozta azzal hogy a korábbi szabályozásban az egykori Növényolajgyár telkét átvágó utat kivette a szabályozásból, kvázi ingyen odaadta a területet a telektulajnak. A telektulajokon kívül sokkal jobban járt volna mindenki, ha a Híd utca kvázi sétálóutca legfeljebb buszforgalommal, az személyautósok meg az Erkel utcán és az említett növényolajgyári telken kialakított új úton járnak.”
  • 14. mera01 2011. május 16. 22:53
    „A Bartók iskolától (Simor püspök tér) csak a belváros felé lehet kikanyarodni, a 2 m-re levő körforgalomba nem. Pinnyédre, Révfaluba menet fel kell menni a Híd utcáig, majd vissza. Nem a távolsággal van bajom, hanem azzal, hogy szűk, amúgy is túlzsúfolt utcákba szorít be, percekig szennyezem az alapjáraton álló autóval a levegőt, mire visszajutok a Híd utcára.
    A Kossuth utca-Petőfi híd újra megér egy misét, kiviszik a főutat arra, de kétszer kell elsőbbséget adni , mire felérsz a Petőfi-hídra, akkor mitől főút? Reggel csúcsidőben 15-20 autó feltorlódása a minimum:-(”
  • 13. k-pityerke-k 2011. május 16. 20:48
    „Nem szégyellik a hidat, csak lehet, hogy más nevet szívesebben adtak volna neki.:) Amúgy éppen hogy nincsenek hangszórók rajta, hogy zenei aláfestést szolgáljanak... A díszkivilágítás szerintem már több, mint szánalmas, egyszerűen nem bírja megszokni a szemem. Mondjuk jó, hogy megvan az áttörés, de hogy a Híd utca egyirányú lett, az sokakat megzavar és már ez a káosz is kezd sok lenni.
    Huh csodálkoztam volna, ha nem írják bele a cikkbe, hogy milyen becses tevékenységet fognak ismét végrehajtani Révfaluban. Nagyon "látványos beruházás" lesz, az biztos. Mi lenne, ha nem rontanák el teljesen Révfalu képét?”
  • 12. Tabornok 2011. május 16. 20:18
    „Úgy gondolom, hogy a városvezetők szégyenlik az új hidat, különben kiírnák, hogy Jedlik híd.
    Lehet, hogy nem tudok róla és azóta kiderült Jedlikről, hogy szoci volt, azért nem írják ki a nevét??”
  • 11. Peti85 2011. május 16. 20:16
    „1. Infamous 2011.05.16. 11:34
    "a Jedlik híd, amit a győriek csak buzi hídként emlegetnek a szivárványos kivilágítás miatt :-)) "

    Attól még, hogy Ön/Te és az ismerősei(d) így hívják, lehet hogy nem az összes győri hívja így...nem?”
  • 10. mir 2011. május 16. 16:37
    „Szerintem már ideje volt, hogy megoldják az összeköttetést. Csak a Radnóti út többi részét kéne újraaszfaltozni mert az katasztrofális és nem biztos, hogy elbírja a megnövekedett forgalmat. Nekem a híd kivilágításával semmi bajom na jó a szivárvány része kicsit giccses de a többi színnel jól néz ki.”
  • 9. zolikom 2011. május 16. 16:29
    „El van hízva az ország lakossága. Majd a Széll Kálmán terv szerint soványodunk, és vékonyabb buszokat lehet forgalomba állítani.”
  • 8. JohnDoe 2011. május 16. 16:14
    „Nekem úgy tűnik ez a híd nem a Győrieknek épült. Csupán azért, hogy északi tót testvéreink könnyebben odataláljanak a termálba...”
  • 7. Mezike 2011. május 16. 15:36
    „És vajon mi lesz a Radnóti utca 60 éve épült házaival, amelyek még soha nem lettek felújítva, és így, forgalom nélkül is ujjnyi repedések képződnek a plafonjukon? Mentsük ki az értékeinket időben?”
  • 6. urbaniastapista 2011. május 16. 15:21
    „Az út igenis jó!
    A busz túl hosszú! :(”
  • 5. annobon 2011. május 16. 14:38
    „4-hez: "jelenleg a buszok csak úgy tudnak balra befordulni," Ugyanezt a hibát elkövették a Bisinger sétány felől (Nádor aluljáró mellett) a Révai utcába beforduló buszok csak úgy tudják bevenni a kanyart, hogy teljesen átlógnak a szembesávba. Tehát ha valaki a Révai utcában megy a vasútállomás irányából a kamara felé, és szemből a Deák mellett egy busz próbál bekanyarodni, akkor a busznak meg kell várnia amíg a szabályosan közlekedő autós elmegy...”
  • 4. gig 2011. május 16. 13:40
    „"a Simor János püspök tere körül most igen bonyolult a közlekedés".

    Nem bonyolult, rossz. Ezt pedig utólagos útburkolati felfestésekkel és extra táblák kihelyezésével sem lehet elfedni.

    A híd szivárványos "dísz"-kivilágítását csak rágóguminak hívom, mert pont úgy néz ki, mint gyerekkorom gömbrágógumijai. Lett egy egyszerű, praktikus új híd, amit mindenféleképpen el kellett rontani valamivel. Persze biztos van, akinek épp ez tetszik. Ha autóval megyek át rajta, úgysem látom, szóval elviselhető, de akkor is legszívesebben kihúznám a dugót.

    A főosztályvezető viszont adhatna valami tanácsot arra nézve, hogy miért ne használnák a gyalogosok és a kerékpárosok az új utakat, ha semmilyen erre vonatkozó tiltó jelzés nincs kihelyezve (a - járművel az úttesten - behajtani tilos táblán kívül). Egy diszkrét kordon sokat segítene a gondolatolvasában kevésbé járatos polgárok felvilágosításán. Ennek hiányában teljesen szabályosan közlekednek arra már most is a gyalogosok és a kerékpárosok.

    Nehéz a kísértésnek ellenálni, úgyhogy megkédezem: az Erkel Ferenc és Kossuth Lajos utca környékén ugye újra át fogják alakítani a nemrég átalakított kereszteződést? Merthogy jelenleg a buszok csak úgy tudnak balra befordulni, ha átmásznak (szabálytalanul, záróvonalon áthaladva) a másik forgalmi sávba. Hely volna bőven, csak valaki valamit rosszul tervezett meg. Nem szégyen az ilyesmit beismerni.”
  • 3. urbaniastapista 2011. május 16. 13:21
    „#2.
    A Radnóti utcát 60 éve kezdték építeni, a híd azóta késett.
    Amúgy ez az akció haverokkal együtt lesz kb. 6-7 mrd Ft, egy rendes északi elkerülő meg ennek legalább a tízszerese lenne.”
  • 2. prandesz 2011. május 16. 12:41
    „Csodás dolog ez ebben a városban. Máshol ELKERÜLŐ-t építenek a VÁROS KÖRÉ, itt pedig BETERELIK a forgalmat a VÁROSBA az eddig egyik legnyugodtabb környékre. Biztos megérte. Bravó!”
  • 1. Infamous 2011. május 16. 11:34
    „a Jedlik híd, amit a győriek csak buzi hídként emlegetnek a szivárványos kivilágítás miatt :-))
    szép dolog a híd, a körforgalom és főleg a tömbáttörés :-) de mi lesz a roma putrikkal? azok nem szépek...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Újra működik a látássérülteket segítő központ

"Végéhez ért a látássérültközpontok támogatotti szakasza, s nincs pénz a további működésre. A győri… Tovább olvasom