Kisalföld logö

2017. 01. 23. hétfő - Zelma, Rajmund -7°C | 2°C Még több cikk.

Átjárható lehetne a belváros busszal

Hobbiból komplex buszközlekedési tervet készített egy nyugdíjas, aki szerint lehetne jobb is Győr belvárosi közlekedése.

Mészáros Antal győri nyugdíjas, akinek aktív éveiben a tömegközlekedéshez csak annyi köze volt, hogy rendszeresen buszra szállt, az utóbbi években egyre inkább elmélyedt a megyeszékhely buszhálózatában és részletes javaslatot dolgozott ki, miként kellene átalakítani a vonalhálózatot. Mindezt számítógéppel térképre is vitte és megosztotta lapunkkal.

Javaslatai közül talán legérdekesebb a belvárost érintő fejezet. Szerinte a mostani vonalak legnagyobb baja, hogy a belvárosnak csak kisebb része érhető el busszal a többi városrészből. – A belváros nyugati részében lévő intézmények is elérhetők lennének, ha a buszok mindkét irányban a Munkácsy utcán közlekednének. A Jókai utcában és az Aradi vértanúk útján megszűnne a buszforgalom és a kétirányú közlekedéssel jobban megközelíthető lenne a parkolóház, több intézmény, üzlet, és jobb lenne a belváros központi részének levegője is. A belváros keleti részének jó megközelítéséhez megfelelő „átjáró" lenne több autóbusznak is (pl. 6, 7–17, 14, esetleg 11E, illetve az Új Bácsai út környékét a Vízivárossal, a déli városrészekkel összekötő járat stb.) a Teleki L.–Pálffy M.–Schwarzenberg utca útvonal, amelyre visszatérhetne a 6-os járat is, továbbra is jól kiszolgálva az egyetem környéke és a belváros közötti forgalmat – mondta.

A győri nyugdíjas szerint a győri belvárosban erősíteni kellene a kelet–nyugati buszközlekedést. Fotó: Mészáros Mátyás
A győri nyugdíjas szerint a győri belvárosban erősíteni kellene a kelet–nyugati buszközlekedést. Fotó: Mészáros Mátyás


Mészáros Antal úgy látja, miután novemberben a győri önkormányzat alapjaiban szabta át a központi városrész tömegközlekedését, még rosszabb lett a keleti belváros (eddig is szerény) elérhetősége. Bár az ingyenes citybuszok a belváros keleti része és az egyetem között járnak
(piacnapokon az Árkád melletti piacot és a belváros központi részét is érintve), de a járat nem köti össze a belváros keleti és nyugati részeit, pedig ez (is) az egyik alapvető feladata lenne, és gyakorlatilag nincs kapcsolata a többi járattal, a vasútállomással sem.

A nyugdíjas férfi szerint a vonalat úgy kellene átszervezni, hogy a belvárost „hosszában szelje át" az Árkádtól a Bajcsy-Zsilinszky úton – mint piaci napokon –, de a Munkácsy utcáig, majd visszafelé a Szent István úton. – Piaci napokon az Árkádot megkerülve vagy onnan „betérve" juthatna el a piachoz. A mostanában tesztelt midibuszokkal a belváros olyan részei is bevonhatók lennének a tömegközlekedésbe, ahol jelenleg csak gyalogosan lehet közlekedni, személygépkocsival sem érhetők el – tette hozzá.

Hangsúlyozta: a 2009-ben végrehajtott járatösszevonásokat jó lenne tovább folytatni és befejezni. A város néhány településrészét lehetne még a belvároson keresztül „összekötni" (például Kismegyert és Pinnyédet, Gyirmótot és Likócsot, Ménfőcsanakot és Győrszentivánt), csökkentve a belvárosban forgolódó buszok számát és a légszennyezést. – Nagymértékben csökkentené a Baross híd és a Szent István út nagy terhelését, ha a helyközi járatok más útvonalakon hagynák el és közelítenék meg a helyközi pályaudvart. Ezekre is vannak konkrét javaslataim – fejezte be a javaslatok kidolgozója.

Olvasóink írták

  • 8. Freehill 2011. december 16. 22:33
    „#6, 7: a VEKE-tanulmányban leírt javaslatok közül 2009-ben elég sok megvalósult! Pl. a 14-es meghosszabbítása Marcalvárosig, a 22-40 vonalak összekötése (csak éppen más jelzéssel), Győrszentiván kiszolgálásának racionalizálása az "Y-végű" vonalakkal. De a 7-es körjárattá alakítása is megtörtént, igaz, végül nem a 2-essel, hanem a 17-essel együtt. Ennek köszönhetően a legtöbb útvonalon sűrűbb is lett a követés (pl. Marcalváros, Ménfőcsanak, Adyváros). A tanulmányban szereplő még komolyabb sűrítéseknek alapvetően az szabott gátat, hogy ez az anyag még 2007-ben készült, a város 2008 végén viszont több, mint félmillió km kivonásáról döntött, így a 2009-es menetrendben jóval szűkebb volt a mozgástér: az is csoda, hogy az útvonalak egy részén lehetett sűríteni.”
  • 7. Goldmund 2011. december 16. 09:23
    „6. urbaniastapista 2011.12.15. 22:19

    Megnéztem az általad linkelt tanulmányt.
    Nagyon szimpatikus, habár a gyakoribb járatok nyilván több pénzbe kerülnének.
    Az állam, önkormányzat részéről illúzó lenne több támogatást várni.”
  • 6. urbaniastapista 2011. december 15. 22:19
    „1. ezek egy részét holnap fogadja majd el a közgyűlés.
    2. Érdemes összehasonlítani az itt leírtakat, a jelenlegi állapotot és ezt:
    veke.hu/download/vekegyor_osszefoglalo.pdf”
  • 5. Irwine 2011. december 15. 14:38
    „Ladyzsu: Nem értem miért helyeselsz, amikor ez a cikk nem sok konkrétumot tartalmazott. Én azért szeretném látni azt a tervet mielőtt véleményt mondok.”
  • 4. Oreg35 2011. december 15. 12:39
    „Meghallgatott eddig egyáltalán valamilyen "alulról" jövő javaslatot a Győri Önkormányzat? Itt a pórnép hiába észrevételez, Ők csak mennek a saját - nem éppen okos- fejük után! Kár a gőzért!!!”
  • 3. Tündenéne 2011. december 15. 11:56
    „"Mindezt számítógéppel térképre is vitte és megosztotta lapunkkal."

    Ezt nem láthatnánk?
    Egyébként valóban nagyon dicséretes, hogy valaki, aki a gyakorlatban is használja a buszhálózatot, hajlandó ezzel foglalkozni (ráadásulo önszorgalomból). Mindenképpen el kell juttatni az illetékeseknek, és elérni, hogy napirendre vegyék a megfelelő ülésen vagy értekezleten vagy akármin, amit éppen tartanak...”
  • 2. Freehill 2011. december 15. 11:53
    „Ladyzsu: szerinted ő nem íróasztalnál írja le az ötleteit? És aki hivatásszerűen ezzel foglalkozik, az éjjel-nappal az irodában ül, soha nem mozdul ki? Már megint ez a demagógia... :(
    Az persze más kérdés, hogy a közösségi közlekedés nem felelhet meg mindenkinek egyformán: valakinek így, másnak másképp lenne jó.
    Mészáros Úr elképzelései között tényleg vannak nagyon jó ötletek: a Munkácsy utca bekötése és a Kelet-Belváros jobb feltárása régi törekvés, sajnos a döntéshozók egyelőre más irányban gondolkoznak.
    Ez viszont aggályos: "Aradi vértanúk útján megszűnne a buszforgalom". Emlékezzünk rá, milyen botrány volt, amikor 1-2 éve nem lehetett felszállni a buszokra az Arrabona mellett. Szerintem Mészáros Úr is kapna hideget-meleget, ha ez megvalósulna.”
  • 1. Ladyzsu 2011. december 15. 10:24
    „Nagyon helyes !!!! Látszik hogy olyan ember készítette aki közlekedik és nem íróasztal mellől találja ki a frankót
    hogy kellene utazni !!!!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Állásajánlatok munkakeresőknek

Győri kirendeltség és szolgáltató központ (9024 Győr, Bartók Béla út 2., telefon: 96/528-770). Tovább olvasom