Kisalföld logö

2018. 02. 25. vasárnap - Géza -11°C | -2°C Még több cikk.

Átépítik a veszélyes csomópontokat

Győr-Ménfőcsanak - Három csomópontot átépítenek egyet pedig közvilágítással látnak el a közeljövőben Ménfőcsanaknál, amitől a szakemberek azt várják, hogy kevesebb lesz a baleset. A beruházássorozat 225 millió forintba kerül.
Az év végétől várhatóan már nem lesz kalandtúra a Győrt Pápával összekötő 83-as főút Ménfőcsanakot elkerülő részén autózni. Ez a megye egyik legbalesetveszélyesebb szakasza, aminek több oka van. A környéken épült fel a megyeszékhely bevásárlóközpontjainak jó része, valamint Ménfőcsanakra és Gyirmótra nagyon sokan költöztek ki az utóbbi években. Nem mellékes az sem, hogy a Szombathely felől Budapestre tartók is erre közlekednek. Különösen a főúton áthajtás, valamint a két peremkerületről balra nagy ívben kanyarodás követel türelmet és lélekjelenlétet a sofőröktől.

Szabó Jenő, a terület önkormányzati képviselője a Kisalföld kérdésére elmondta: városi pénzből átépítik az állami út Ménfői utca–Új Élet utcai csomópontját. A munkálatokra 125 millió forintot tettek félre az idei költségvetésben. Ebből jelzőlámpákat szerelnek fel, ívkorrekciókat végeznek, valamint mini körforgalmat alakítanak ki a Ménfői utca–Határ utca találkozásánál. A Nemzeti Közlekedési Hatóság már áldását adta a tervekre, az önkormányzat pedig kiírta a közbeszerzési pályázatot. Az ajánlatokat szeptember 22-én bontják fel, az eredményhirdetésre október 17-én kerül sor. A nyertes kivitelezőnek december 15-ig kell átadnia a beruházást.

Szabó Jenő arról is beszámolt, hogy a Magyar Közút Kht. ugyancsak átépíti a 83-as főút további két balesetveszélyes kereszteződését, a Koroncói útnál, valamint a Malom út–Szent László út találkozásánál lévőt. Mindkét helyre rendőrlámpák kerülnek. Valamelyest javul a helyzet a Metro áruháznál is, ahol végre lesz közvilágítás, egészen a Bricostore áruházig.

Az utóbbi három beruházás várhatóan 100 millió forint körüli összegbe kerül. A közbeszerzési eljárások már folynak, és van esély arra, hogy ezek a munkálatok is befejeződjenek az év végéig. A képviselő hangsúlyozta: valamennyi csomópontot úgy alakítanak át, hogy később kétszer kétsávos lehessen a főút.

Már készül a kerékpárút

Az autósokkal együtt a biciklisek is sokkal biztonságosabban közlekedhetnek majd a 83-as főút ménfőcsanak–gyirmóti szakaszán az év végétől. Mintegy 72 millió forintnyi állami és önkormányzati pénzből október végéig elkészül a két városrészt Győr belső kerületeivel összekötő kerékpárút. Az arra közlekedők láthatják, hogy a földmunkák már elkezdődtek.

 


 

Olvasóink írták

  • 16. vdomi 2008. augusztus 13. 12:01
    „Nagyon szépek és jók lesznek ezek a kereszteződések...225 millióért. (ennyiért puszta két kezemmel is megcsinálnám).

    A lámpákat kicsit feleslegesnek tartom, körforgalom bőven elég lenne szerintem. Esetleg 2 sávosak, vagyis inkább olyanok, ahol a jobbra tartóknak be se kell hajtaniuk a körforgalomba, hanem a külön összekötőúton tudnák megoldani a továbbhaladást. (mint például újabban Veszprémben a tesconál lévő csomópont)”
  • 15. Oklahoma 2008. augusztus 10. 11:42
    „Bár a cikkben elhangzik de azért Én kiemelném mégegyszer: A város saját erőből építi át azokat a csomópontokat ahol pedig csak a keresztező utak kezelése tartozik a városhoz (a koroncói kereszteződésben még az sem ) míg a 83-as főút állami kezelésben lévő út. Tehát minimum 50% erejéig a Magyar Közút kht-nak kellene részt vállalnia a munkálatokban. Főleg ha figyelembe vesszük hogy elvileg 1 év múlva már a NATO útjáról is beszélünk. Ébresztő Wimmer úr, ébresztő Szirányi Ákos, ébresztő Molnár Csaba államtitkár úr !! . Bár valóban a Metró csomópont a legveszélyesebb de annak átépítése végképp állami feladat volna. (83-as út-autópálya lehajtó )Talán ha kelet-magyarországról lenne szó akkor lenne rá lóvé. A kerékpárutak építésével maximálisan egyetértek ami egyébként valóban önkormányzati hatáskör és feladat.
    #12
    Mióta a 85-ös fizetős lett a 3,5 tonna fölött járművek számára sajnos egyre több teherautó jön át a 86-ról (Szil-Szilsárkány közötti leágazás )”
  • 14. klari47 2008. augusztus 10. 09:28
    „Bizony nagyon nagy szükség van a 83-as úton a tervezett lámpás átkelőkre, de ezt még ki kellene egészíteni az autópályáról letérő forgalom biztonságosabbá tételére Ménfőcsanaknál.Fontos volna még a kerékpár út meghosszabbítása a Pápai úton a BAUMAX és a Kálvária út között.






















    a régi”
  • 13. Angels777 2008. augusztus 10. 01:47
    „Ámen..
    Már épp ideje volt,hogy valaki észrevette nem lehet lehajtani a pályáról (vagyis csak személy autóval) a kamion meg ott rohad félórát mert nem lát jobbra kéne oda egy lámpa... Meg egy biciklis út... :)
    A mobiltelefon használat vezetés közben tilos! Dohányozni, enni inni, jegyzetelni... Ezeket miért nem tiltják?
    Kéz a kormányon 10óra 10percnél az megy... :)”
  • 12. Fafnír 2008. augusztus 09. 22:57
    „Nem vágom, hogy a szombathely felől érkezők miért pápa felől a 83-on közelítenék meg az ótópályát. Szombathely felől nem a 86-85 kombináció a bejövős?
    A többi okés. Az autósból bűnbakot csináltak, minden rossznak ő az oka. Ez így egyszerű. A gyalogos pedig bármilyen tahóságot elkövethet, akkor sem szólnak neki érte. Igaz, neki nincs rendszáma, ami alapján kényelmesen kiküldhető lenne a csekk...”
  • 11. gyalogkakukk 2008. augusztus 09. 16:45
    „Az átépítés nagyon jó, szervezéskor a gyalogosok érdekeit is vegyék figyelembe. Nekem úgy tűnik soha nem ott van zebra, ahol a gyalogos jól meg tudja közelíteni.
    Trafipaxozni az aranyhalnál is lehet, 60-as tábla van, de ez az autósokat nem zavarja. Sokan, szeintem azt sem tudják, miért villog az út felett sárgalámpa.”
  • 10. Gab2000 2008. augusztus 09. 14:46
    „Bubi

    Ismerem a Kresz 3§-t.

    Ha meg te elütsz egy öngyilkosjelöltet téged fognak meghúzkodni ebben a szép kis országunkban.

    Minden szabály annyit ér, amennyit be tudnak belőle tartatni!!!! ezt írtad én átfogalmaznám

    Minden szabály annyit ér amennyit be akarnak tarrtatni !!!!

    Amiben lehet kaszálni lesipuskázás trafipax , Virágpiac Bécsikaputér leskelődés stb...

    De ami jobban hangzana mondjuk a mozgásérült parkolókban való jogosultság ellenőrzése már zűrös és nem is akrnak vele foglakozni.

    Ja meg aki vazet annak van fontos telefonja ez egyszerű mert nincs otthon nem ért még valahová, nincs a meló helyén soroljam még.”
  • 9. bubi 2008. augusztus 09. 12:59
    „Gab2000!
    alapjában egyetértek veled, de hogy tudd, a kerékpárosnak is tilos a telefonálás menetközben, és (!!!!) álló helyzetben a biciklin ülve is. Ha nem hiszed, nézz utána...
    én sem látam még, hogy valakit megbüntettek volna gyalogosan Itt nemcsak a pirosra gondolok, hanem zebrán kívül a Vasvárin a Pláza elött, Szent istván úton, az ipar úton a buszmegállónál (a Nagy S.lámpa elött) stb Mind olyan helyeket írtam, ahol legalább 4 sávon kell átmenni az öngyilkosjelöltnek... és itt szinte naponta találkozok velük. Rendőrrel is, de az inkább elfordul, nem akar munkát magának. Minden szabály annyit ér, amennyit be tudnak belőle tartatni!!!!
    Akár a mobilozás veztés közben. Ha 5 autósból 3-at mondok aki telefonál, nem mondtam sokat. Azop szoktam gondolkodni, miért lehet az, hogy mindig aki vezet, annak van fontos telefonja, sosem annak aki mellette, vagy mögötte ül?”
  • 8. Gab2000 2008. augusztus 09. 11:03
    „Harcona Masrcos !

    Én egy ex rendőr vagyok ezért írtam le amit leírtam.

    +1-hez hozzáfűzném.

    +1. Gab, abban nincs teljesen igazad, hogy mindegy az 50/70. Ötvenrőkl van esélyed megállni, meg ha el is kapod, akkor van esélye túlélni.

    Nekem az a gondom, hogy én mint autó vezető tartsam be maximálisan a szabályokat engem büntetnek ezerrel, és mikor büntetett meg egy rendőr mondjuk ott a temetőnél piroson átmenő gyalogost. T szerkesztő érdeklődjőn a győri kapitánynál a statisztikákról, hogy hány szabálysértő gyalogost jelenttek fel az elmúlt évben piros lámpánál való átgyaloglásnál.?

    50/70 nekem mindegy de amikor a nyuigdíjas otthonból mennek a temlpomba át az úton nenm is a gyalogátkelőn és szól neki az ember jó indulatúan akkor neki ál feljebb 70 meg a halál között akkor nekem tökk mindegy hogy majd 50-nel vagy 70-nel teszem fel a motorháztatőre. Örököljön az örököse ha ilyen hülye.

    A másik a tököm tele van avval, hogy nekem tiltják a mobiltelefonálást vezetés közbern (kézben a telefon) indok elfonja a figyelmemet.

    De a gyalogos leléphet észnélkül az útra telefonnal a fülén, a kerékpáros szintén telfonál kerékpározás közben nekik nem vonja el a figyelmlét a közlekedésben. TISZTELT RENDŐRÖK hol terjesztettek be törvényjavaslatot arról, hogy őket is büntessék hogy ugyaniolyan közlekedésben résztvevők mint a gépjárművezetők és rájuk is vonatkozzon a tiltás.

    Saját péda Szent IMre uti körforgalomnál a kerékpáros telefonálás közben est be elém a körforgalomba mert nem figyelt az elsőbbségadás jelzőtáblára és még neki ált feljebb én meg megkérdfeztem tőle hogy rá tolassak még vgy kétszer vagy húzzon el a picsába mert azt akarta hogy összetörött a telefonja és fizessem ki.”
  • 7. Harcona Marcos 2008. augusztus 09. 10:24
    „Gab2000 megmondta a lényeget, csak hozzátenném a magamét.

    1. Az utakat úgy kell megépíteni, hogy ott nem kizárólag a környéket jól ismerő F1 versenyzők járnak. Lehet hogy a rendőrember felesége/barátnője is -ha van egyáltalán- a ´BF´ kategóriába tartozik.
    Ismerjük el, amit lehetett elkúrtak annak az útnak az építésénél. Az autópálya leágazó (minimum) veszélyes, de inkább életveszélyes, 200 méterrel odébb egy tökéletesen kiépített kereszteződés - a semmibe.

    2. A rendőröknek láthatóan a ´kaszálás´ a céljuk, az eszükbe sem jut, hogy nekik a forgalom (és a lenézett polgár) biztonságát kellene szolgálniuk. A temetőhöz nem kiállniuk kellene (pontosabban elbújniuk a tábla mögött), hanem szólni, hogy ugyanmár tegyenek egy 70-es táblát a kereszteződés nélküli kétsávos útra. Hahó, a mi adónkból kapják a fizetésüket, de a hozzáálásukat szépen mutatja a hozzászóló.
    Teccikérteni: a ´szolgálunk és védünk´ egyelőre csak egy matrica az autón, aztán meg jól le van szarva az egész.
    Lehet hogy meglepi a rendőrt, de én SZOLGÁLTATÁST várok tőle a pénzemért nem szopatást. Kultúrállamokban ezt a rendőrök is tudják. Általuk is ismert veszélyes helyeken, iskolák előtt persze nem látni őket soha...
    Off: Ennél sokkal egyszerűbb az Újlak utcai átjárónál a ház mögött elbújva a csóró bicikliseket szopatni, amikor félóra után át találnak menni a sorompón. (Persze vonat sehol.)

    3. Egyértelmű. Az egész útszakaszra végig ki kellene tenni a 70-es táblát, aztán azt tényleg betartatni.

    +1. Gab, abban nincs teljesen igazad, hogy mindegy az 50/70. Ötvenrőkl van esélyed megállni, meg ha el is kapod, akkor van esélye túlélni.”
  • 6. Gab2000 2008. augusztus 09. 09:06
    „Egy rendőrnek !

    Neked kötelességed lenne jelenteni feljebb , hogy mekkora balfaszságok vannak az úton.
    Jossz a koroncoói elégazástól 90km/h eléred az Aranyhalat 60 km/h onnan a Metróig 90km/h ott megint 60km/h kigyorsítás kesrszteződés elött 60km/h lámpa után elméletbe 90km/h tesco elötti lámpa 60km/h lámpa után 90km/h páapai uti kereszteződés elött 60km/h lámpa után 90km/h baumaxos lámpa elött 70km/h lámpa után 90km/h Győr tábla 50 km/h

    Kérdésem mint rendőrhöz ezen a kb 8km szakaszon mi a f...m ért van ennyi fajta sebesség korlátozás úgysen tarja be senki és betarthatatlan is mindenki csak hajt.
    szerintem az egész szakaszra egy sebességet kéne tán megállaőítani a folyamatos haladáshoz stb.... azon kívül nem a kibaszott temetőnél kéne szotyizva zsebrabaszott kézzel röhögcsélve telefonálgatva trafipaxozni hanem egy kicsit ésszerübben kéne ellenőrizni illetve a tisztelt rendőrségnek okosabban jelezni a hatóságok felé a forgalom folyamatossbbá tétele felé megváltoztatni ezt a kesze kuszaságot a tábláknál.

    Koroncótól győrig a temetőig a körforgalomig simán lehetne a 70 km/h sebességet engedni és ezt konrolálni és nem mint sunyi lesipuskás lesni a 4 sávoson az 50km/h nál többel közlekedőket.

    nekem meg senki nem magyaráza meg, hogy baleset veszélyes lenne ez meg kell nézni a nyagyobb városokat is hogy hogy műkidik ez . H ameg a gyalogos vagy a kerékpáros tilosban megy nekem tök mindegy hogy 50-nel vagy 70-nel taposom el tartsa be ő is a szabályokat”
  • 5. arrajáró 2008. augusztus 09. 08:54
    „egy rendőrnek. Ez az út nem arról híres, hogy rossz, nemolyan régen építették.Aki vezet hibázhat. Érdekes hozzáállás ez mostani generációban. Hát ne hibázzon !!!! Hibátlanul kell végezni mindent, legalábbis erre kell törekedni.”
  • 4. arrajáró 2008. augusztus 09. 08:48
    „Megépítették az elkerülőt és utána körbeépítették társasházakkal.Most az adófizetők drága pénzén megépítik a csomópontot. Nemsokára új elkerülőt követelnek..... Hát az építési iroda nincs a helyzet magaslatán, az engedélyek kiadásakor kellett volna előrelátni..”
  • 3. EGY RENDŐRNEK! 2008. augusztus 09. 08:45
    „TE SZERENCSÉTLEN! BALESETHEZ EGY PILLANATNYI KIHAGYÁS IS ELÉG,LEHET HOLNAP TE HIBÁZOL!AZ UTAK IGEN IS ALKALMATLNOK,ROSSZ MINŐSÉGŰEK! MINDENKINEK AZ ÉRDEKE,HOGY ELKÉSZÜLJÖN!TE MEG JÁRJ FÖLDESÚTON TRAKTORRAL MERT RITKA BUNKÓ VAGY!JÁTSZOD A FEJED MERT RENDŐR VAGY ??!EGY VICC JUT ESZEMBE RÓLAD ..................”
  • 2. bubi 2008. augusztus 09. 08:22
    „egyetértek, rendszeresen keresztezem a malom felől Gyirmót felé a csomópontot, de sok múlt a szerencsén is, hogy leírhatom ezeket a sorokat. A 83-ason (is) mindkét irányból szinte törvényszerű a jelentős sebességtúllépés, amiből adódóan, egy lomhább mozgásu járművel (teherautó, busz stb) képtelenség a főút keresztezése, sőt a főútra való balra kanyarodás. Győr felől az enyhének tűnő kanyarba felbukkanó autó 120-al, már ott is van, mire meg tudnék mozdulni, és persze én sértem meg az elsőbbségi jogot....
    Akkor sem merek elindulni, ha látom, hogy a balról jövő jobbra indexel,lassít is, amiből feltételezem, hogy be is fog kanyarodni, de mire én megindulnék, addigra a mögötte jövő konvoj 100-120-al elkezdi előzni, záróvonal ide, vagy oda... Megint én sértenék elsőbbséget..
    egy alkalommal az utasok b..gatták a buszsofőrt, hogy "dudálja már ki" az elötte levő autót, mert az nem mert még elindulni a sűrű keresztforgalomban, és sosem érünk gyirmótra!!!!!
    Szerncsére a sofőr volt annyira a helyzet magaslatán, hogy lehűtötte őket azzal, hogy "akkor estig itt állunk, de ne én zavarjam ki egy autó elé, pláne ha a dudálástól még idegesebb lesz" Kalapot emelek elötte.
    Bízzunk benne, hogy biztonságosabb lesz!”
  • 1. egy_rendőr 2008. augusztus 08. 22:05
    „nem azért balesetveszélyes, mert sokan laknak arra, vagy mert sok a bevásárló köpont hanem, mert az autósok fel nem tud vezeti, mert b*lf*sz, a másik fele pedig önző és megy mint a barom... a közlekedési morállal van baj...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A megyei munkaügyi központ állásajánlata

A Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Győri Kirendeltsége többfajta állást ajánl. Tovább olvasom