Kisalföld logö

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 16°C | 26°C Még több cikk.

Átépítik a győri Kossuth hidat: kétirányú kerékpárossávot alakítanak

Különválasztják, így biztonságosabbá teszik a gyalogos, a kerékpáros és az autós közlekedést a belvárosi Kossuth hídon. A héten induló 87 millió forintos fejlesztés várhatóan november 10-én fejeződik be.
– Katasztrofális a Kossuth híd forgalomáteresztő képessége, ezért szét kell választanunk a kerékpáros, a gyalogos és az autós közlekedési sávokat – indokolta a győri Kossuth híd 87 millió forintos átépítésének szükségességét Somogyi Tivadar belvárosi képviselő a keddi sajtótájékoztatón. Elmondása szerint minderre azért is szükség van, mert az útszakasz egy nemzetközi kerékpáros-nyomvonal része.

Prédl Antal, az útkezelő szervezet megbízott intézményvezetője elmondta: a közlekedésbiztonságot javító kerékpárhálózat-bővítés – amely várhatóan november 10-ig befejeződik – aktualitását az adta, hogy a járdák egyébként is javításra szorulnak.

A híd átépítése után csak az egyik oldalon haladhatnak majd a kerékpárosok. Fotó: Bertleff András
A híd átépítése után csak az egyik oldalon haladhatnak majd a kerékpárosok. Fotó: Bertleff András


A belváros szimbólumának is tartott híd Dózsa György rakpart felőli oldalán létesülne a kétirányú kerékpárút, míg a Kálóczy tér felőli oldalon csak gyalogosok közlekedhetnek.

A héten kezdődő felújítás során elbontják a járdaburkolatot, a vasbeton járdalemezt, a gyalogjárda-hossztartókat és a korlátot is. Az új kerékpáros vasbeton nyomvonal kopás- és UV-sugárzás-álló védőbevonatot kap. A régi hídkorlát is korszerűsödik: a szabvány szerint magasítják, majd visszahelyezik.

Az útkezelő szervezet megbízott igazgatója azt is kiemelte: a hídátépítéssel egy időben a kerékpáros közlekedés folyamatossága érdekében a Rónay Jácint úton és a belvárosi oldalon elkészülnek a csatlakozó kerékpárutak, így nem kell majd keresztezni a Dunakapu tér alsó rakparti útvonalát.

Egy sávon, ideiglenes jelzőlámpás irányítás mellett lehet majd közlekedni a munkálatok ideje alatt a hídon.

Olvasóink írták

53 hozzászólás
  • 53. humer 2011. szeptember 16. 08:33
    „Most, hogy féli lezárták a révfalusi hidat, egyre kevesebben haladnak majd rajta, és egyre kisebbek lesznek a kezdetbeli dugók. Nem lesz semmi féle fennakadás a város másik részein.
    Az csak egy áltudományos humbug, hogy a hídon haladó kerékpárosok miatt alakulnak ki dugók, meg torlódások.
    Egyedül a busz közlekedésben okozhat kisebb késedekmet ezen a szakaszon a kerékpárosok haladása, mert tényleg nem tudnak előzni, de szerintem az érintett járatok nem ezen a hídon szerzik be a jelentős késéseket, hanem bárhol máshol.... (Teleki, vagy Rónay utca, vagy bárhol a belvárosban...)

    A gyalogosokkal meg tényleg kiszúrás az, hogy elveszik a járdájukat és helyette csak autósztrádákat építenek a városban. Ez egy nagy zsákutca....”
  • 52. Furita 2011. szeptember 16. 06:54
    „Tanulságos kis kép-riport az általam említett szakaszról...

    http://www.kisalfold.hu/tudosito/katyuk_es_buckak_kozott_ket_kereken_gyor_es_gyorszentivan_kozott_-_sok_fotoval/2240329/”
  • 51. gig 2011. szeptember 15. 10:49
    „Amúgy, ha megnézzük a cikkhez mellékelt képet, láthatunk rajta egy autót, ami a saját sávjában halad. Mennyi hely van mellette a szegélyig? Viszonylag sok. Akkor mi a probléma? Össze sem hasonlítható a helyzet pl. a Petőfi híd valóban szűk útfelületével. Ott viszont van elég elkülönített hely a kerékpárosok és gyalogosok számára, mindkét oldalon.”
  • 50. ombi 2011. szeptember 15. 10:46
    „Stive, nem hajthatsz be egyirányú utcába a ´tilos´ végéről, csak akkor, ha ezt külön tábla megengedi a kerékpárok részére! Nem várhatod el, hogy elférjenek az autók a biciklid mellett, ha te éppen tilosban jársz!
    Tudod, a jogok mellé kötelezettség is tartozik, akár tetszik ez nekünk, akár nem.”
  • 49. Stive 2011. szeptember 15. 10:18
    „Én örülök a kerékpárútak fejlesztésének,mivel egyre több a biciglis,mert gyorsabb és olcsóbb közlekedési ezköz a városban. Tehát kell a fejlesztés,hisz a szociális és egyébb okok miatt is egyre több a biciglis,ami oda vezethet hogy az autós forgalmat is fentarthatja,lassíthatja. De mondjuk én a közlekedésfelügyelettől is számonkérném,hogy a kressz változása után,miért nem helyeztek ki több olyan táblát ami a biciglisek egyirányú utcába szemből behajtását engedélyezi és figyelmezteti az autósokat is,mert sok olyan utca van ahová bemegy az ember biciglivel,csak gond van ezmiatt az autósok és biciglisek között,vannak autósok akik nem akarnak elférni a biciglis mellett...,mivel nincs tábla...legalább is Győrben még nem találkoztam vele.....”
  • 48. T_McVay_01 2011. szeptember 15. 09:39
    „#44. Vanderer

    Nem kell hivatalokba járni csak nem árt néha más forrásból is tájékozódni.
    Mondjuk havonta egyszer ellátogatni a város saját honlapjára -www.gyor.hu -
    és a közgyűlési napirendi pontokat végig böngészni. (a kisalföld is innen szemezget rendszeresen)
    Ez kb. 3 perc aztán ami érdekel azt letöltöm.

    A tervezett és folyamatban lévő beruházások pl. itt:
    http://onkormanyzat.gyor.hu/data/files/kozgyulesek/beruhzsi_tjkoztat_2011_06.doc
    Ebben 4.-10. oldal útépítések, Dunakapu tér, Kossuth híd járda szélesítés
    vagy éppen új Bácsai út.

    Ennyi.”
  • 47. Phobos 2011. szeptember 15. 09:35
    „Így szeresd a multidat: horvát céggel építtet Győrben az Audi

    Bár a magyar állam közel 13,5 milliárd forinttal támogatja az Audi győri gyárának bővítését, az egyik gyártócsarnokot mégis egy horvát tulajdonban lévő kivitelező építi fel.
    A szakma érdekvédelmi szervezetének képviselője nehezményezi, hogy az évek óta bajban lévő építőipar elől külföldi cég visz el közpénzből is segített beruházási megbízást.”
  • 46. ombi 2011. szeptember 15. 09:04
    „Vanderer: És mindezt nem azért teszi a gyalogos, mert rosszat akar.
    Vegyük példának a gyakori esetet: A és B pont között nem a legcélszerűbb, hanem más vonalvezetéssel vezetnek járdát egy parkban: holtbiztos, hogy néhány hét alatt kialakul egy ösvény, amit aztán sem utólag telepített virágágyásokkal, sem padkákkal, sem mással nem lehet végleg megszüntetni.
    Ugyanígy: ha az embereknek tömegesen az az érzése támad egy aszfaltcsíktól, hogy az járda, tehetnek bármilyen táblát a végére, húzhatnak bármilyen szép sárga csíkot rá, azt járdaként fogják használni, mint pl a Fehérvári híd keleti kerékpárútját.
    Ezeknek a gyalogosoknak fel sem merül a fejében a biciklik helyén sétálás, ha ugyanez a kerékpáros útvonal az úttesten van kialakítva, mert az nem ´járda´ként, hanem ´út´ként értékelődik az agyában.”
  • 45. Furita 2011. szeptember 15. 09:03
    „32. antikomcsi 2011.09.14. 20:59
    én örülök minden újításnak! szeretem Győrt! nem véletlenül ragadtam itt ;)
    amúgy megszállott biciklisként elégedett vagyok a bicikli-úthálózattal is - itt a városban...

    csupán azt szeretném, ha ebből a számomra elég soknak tűnő összegből, ami valószínűleg némileg az én pénzem is, fordítanának arra is, hogy azt a szakaszt is fejlesszék, ahol nap mint nap betekerek dolgozni... pénzért... és adózóm, hogy fejlődjön abból is városom...”
  • 44. Vanderer 2011. szeptember 15. 08:55
    „Azért az sajnálatos,hogy akkor kerülnek nyilvánosság elé az ilyen nagyszabású ötletelések amikor már neki is kezdtek az alkotásnak.Tényleg nehéz elhinni,hogy a vezetést csak egy picit is érdekli a győri zemberek(választóik)véleménye.Ne jöjjön senki azzal,hogy valamelyik hivatalban kinyomozhattam volna!Ha egyszer sejtésem sem volt róla.A Jedlik hídról sem hoztak nyilvánosságra rajzokat.Sem a tervezett forgalmi rendről.Azt sem találni,hogy hogyan folytatják az új Bácsai utat a Jedlik felé.Pedig már az kezdődik lassan.”
  • 43. Vanderer 2011. szeptember 15. 08:45
    „40-nek.Ha tippelhetek a gyalog nem cikázik hanem megy a bicók helyén.A Széchenyi hídon is ez a módi.”
  • 42. goldboy 2011. szeptember 15. 06:11
    „37,38,39. Lehet, hogy logikátlan és butaság lesz, de jól illeszkedik a rakparti úthoz. A fürdős tér után, a második ékköve lesz szeretett vezetőnknek...”
  • 41. Beresforder 2011. szeptember 15. 00:49
    „Aki arra jár az tudja, hogy miről beszélek: A Dózsa rakpartról kikanyarodni csak úgy lehet, ha előrébb áll az autó, mivel a hídfőtől nem lehet kilátni, ez azt jelenti, hogy minden autó rá fog állni a kétirányú kerékpárútra és csúcsforgalomban szinte mindig áll itt egy-két autó.
    Az egyetem felőli gyalogjárdán iskola időszakban (~10 hónap/év) és csúcsidőszakban (de. 7-8 óra, du 3-5 óra között) olyan nagy mértékű és állandó gyalogos forgalom van, amit ha megszámoltak volna csúcsidőben, az jött volna ki, hogy az már csak jelzőlámpával keresztezheti a hídról jobbra le, illetve a hídra balra fel kanyarodó gépjármű forgalmat, ehhez adódik most még a túloldalról ideterelt gyalogosforgalom is. A forgalmi sáv szélesítéséből adódóan megnő a gyalogosok átkelési ideje is, a kanyarodó mozgás miatt pedig a gépjármű vezető később észleli a gyalogosokat. A kettő együtt növeli a balesetveszélyt.
    Amit én megfontoltam volna a következő:
    A híd mindkét oldalát kiszélesíteni, de nem 50 centiméterrel, hanem legalább ~ 1,0 méterrel és akkor meg lehetett volna tartani a Rónay Jácint utca kétoldali, egyirányú kerékpárútját a hídon is. Ezzel a Dózsa rakpart felőli oldalon megmaradhatott volna a gyalogos forgalom is, az egyirányú kerékpárút (közös gyalog-, kerékpárút) pedig a gépjárművek keresztezése nélkül haladhatna itt (aki leszáll, az ebben az esetben tolhatná a bringáját a gyalogos részen).
    Az egyetem felőli oldalon szintén komolyabb szélesítés, ebben az esetben a hídról jobbra le és a hídra balra fel kanyarodó járműveknek (esetleg - forgalombiztonsági szempontból) elsőbbséget kellene adnia a hídról lehajtó kerékpárosoknak. Egyébként is sokszor fognak elsőbbséget adni a diákoknak. A kerékpáros le(át)vezetést úgy kellene kialakítani, hogy a kerékpárosok és a gyalogosok ne keresztezzék egymás útját a saját, nagy forgalmú irányaikban (jellemzően egyenesen a Jedlik utca felé).
    A Dózsa Gy. rakpart és az Ady E. utca közötti szakaszon nincs értelme kerékpárútnak, itt (elképzelésem szerint egyirányú) kerékpársávot kellene felfesteni, az útburkolat megszélesítésével.
    Ha a Kálóczy téren parkolók megszüntetése nélkül tényleg megvalósítható a két kerékpársáv, ám legyen. Az elképzelésemet csak annyival kellene kiegészíteni, hogy valahol ki kell alakítani a hídról lejövő kerékpárosoknak egy balra kanyarodási lehetőséget, mondjuk a terven az Ady utcával szemben kialakított sziget helyén.
    Most hirtelen ennyi, a mesének vége, mivel ezen verzió megvalósulásának annyi esélye van, mint amennyit a Széchenyi Lánchídnál, a Clark Ádám téren található kilométerkő mutat.”
  • 40. Sceptic 2011. szeptember 14. 23:01
    „Humer, szerinted mi a valószínűbb: az, hogy a Dózsáról érkező gyalog végigcsinálja, amit leírtál, vagy vesz egy nagy levegőt, és végigballag a bringás oldalon?”
  • 39. humer 2011. szeptember 14. 22:51
    „A http://kepfeltoltes.hu/110914/kossuth_hid_terkep_www.kepfeltoltes.hu_.jpg terven én egy dolgot nem értek. Ha valaki gyalog jön a Dózsa rakparton, az elindul lefelé vissza az Ady Endre utcáig, és 3 útkereszteződéssel áthalad a híd másik oldalára, majd a belvárosi oldalon újra zebrázik? Ez összesen 4 áthaladás (na jó a csónakházaknál nincs forgalom)
    Ezt azért át kellett volna gondolni.
    A másik meg a belváros felőli hajtűkanyar: itt uyge eleve a gyalogosoknak lesz elsőbbsége, és azért a hídnak van gyalogos forgalma rendesen.
    Elég lesz egy-két iskolai csoport és kb Győrújfaluig visszatorlódik a kocsisor... Szóval az áteresztő képességgel érvelni kissé öngól.”
  • 38. Sceptic 2011. szeptember 14. 22:39
    „Az amúgy megvan, hogy a trafiknál tervezett átvezetéssel szükségszerűen létrehoznak egy eddig nem létezett szűk keresztmetszetet, ami az egész felújítás értelmét megkérdőjelezi? Az egyetem felől és a Rónayn a belváros felé igyekvő minden bringásnak itt, a híd közvetlen tövében kell majd átkelnie a dupla bringagyászra, illetve a rakparti gyalogosoknak a gyalogos oldalra. Senkinek nem jutott eszébe az okosok közül, hogy ez milyen mértékű forgalomlassulást fog eredményezni egy ilyen rövid lefutású szakaszon?”
  • 37. gig 2011. szeptember 14. 22:10
    „Ma megnéztem a hidat, és megerődösött bennem, hogy bár sok dolog hasznosan fejlődik ebben a városban, az itt ismertett terv minimum butaság, az érvek pedig minimum megalapozatlanok.

    Csak ez a baj a dologgal, semmi más.

    87 millió kell hozzá, hogy elrontsanak valamit, ami így-úgy, de legalább működött. Akkor most miért kéne boldognak lennünk?

    De úgyis el van már döntve, így esély sincs az értelmes párbeszédre az "értünk" "fejlesztőkkel".”
  • 36. urbaniastapista 2011. szeptember 14. 22:05
    „#34.
    A felújítás nem lenne szörnyű, de ez egyben elszúrás is. Arról nem is beszélve, hogy normáliséknál először beszélnek róla, meghallgatnak jó sok mindenkit, aztán döntenek. Itt először döntenek - még az is lehet, hogy alapvetően jó szándékkal - aztán megsértődnek, ha kritizálják a döntést, ezért legközelebb még annyit sem beszélnek róla ....
    A tanácsadók és döntéshozók szakmai színvonala meg ilyen. Az okosabbja megmondja a véleményét, azt is, ha meztelen a király, ezért legközelebb már nem kérdezik, még fel kellene öltözködni. Így a jelenlegi szakgarnitúra szűklátókörű vagy súlytalan - ezért megtűrt - szakik gyülekezete. A tesi és az orvosi szakon meg nem volt tantárgy a városfejlesztés. Győr, 2011.”
  • 35. Sceptic 2011. szeptember 14. 21:50
    „Antikomcsi: "felújítani, korszerűsíteni" kontár módon is lehet, az pedig több kárt okoz, mint hasznot, még ha az első időben látványosan jól is néz ki.
    Én nem vagyok sem környezetvédő aktivista, sem műemlékvédő aktivista, bár környezettudatosan igyekszem élni és lokálpatriótának tartom magamat. Pontosan ezért fáj, hogy azok, akik nem látnak tovább az orruknál, azt hiszik, hogy a városunk lendületesen fejlődik, pedig jobbára nem történik más, mint az, hogy Patyomkin-díszlet kerül a nyomorunk elé, hogy az EU-zsebnek legyen min ámulni, a díszlet mögött meg lehet osztozkodni a spórolt pénzen.
    Ha annyira fejleszteni akarnának, akkor hagynák a hidat, ahogy van, és a 87 millából rendbetennék a már meglévő, ótvar bringagyászokat, vagy hogy ne menjünk messzire, fordíthatnák a Rónay utca folyton beszakadó útfelületének rendbetételére, meg a hídról lefutó, tragikus állapotú bringagyász rendberakására, ha már ott van, legalább használható lenne. De ha visszaolvasol, még számtalan jó helyet találhatsz a kommentekben a 87 milliónak. Ennél jobbat.”
  • 34. háté 2011. szeptember 14. 21:36
    „Itt 87-millát elköltenek feleslegesen, másutt meg tengeri betegek lesznek az utasok a marha jó úttól.
    A városvezetés nem látja a fáktól az erdőt, s úgy tűnik, mintha megrendelésre újítanák fel /akár feleslegesen is/ a belvárost és környékét.
    Lehet csak véletlen? - ja, véletlenek pedig nincsenek.
    Az igazi Győriek csak a fejüket kapkodják, mi történik itt és miért?”
53 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Oktatás és kultúra – az államé lehet

Több mint 740, megyei önkormányzatok által fenntartott intézmény kerülhet állami kezelésbe jövőre. A… Tovább olvasom