Kisalföld logö

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -1°C | 9°C Még több cikk.

Átadták az új Fehérvári utat

Átadták a Győrt Fehérvárral összekötő 81-es főút új városi bevezető szakaszát pénteken.
Átadták a Győrt Fehérvárral összekötő 81-es főút új városi bevezető szakaszát tegnap. A beruházás része az ország első jelzőlámpás szabályozású körforgalma és egy vasúti felüljáró is.

Az elmúlt években a győri közlekedési hálózat egyik legneuralgikusabb pontja a Fehérvári út Tatai út és Ipar utca közé eső szakasza volt: különösen a reggeli és a délutáni műszakváltások idején, valamint a fénysorompó tilos jelzésekor hatalmas torlódások tették próbára az autósok és az úthoz közel épült házak lakóinak türelmét. Emiatt vált szükségessé új nyomvonalú bevezető szakasz építése.


A Fehérvári út most elkészült új, bevezető szakasza 1482 méter hosszú. Részeként épült meg a Győr–Celldömölk vasútvonal felett egy csaknem százméteres, négynyílású felüljáró. A szélső nyílások alatt vezet az Erfurt utca, valamint a Praktiker és a Győr Plaza közötti Szauter utca meghosszabbítása. Keleti oldalán a gyalogosok is átkelhetnek.
A beruházás leglátványosabb eleme az ország első, jelzőlámpás szabályozású körforgalma a Fehérvári út–Ipar utca–Szigethy Attila út találkozásánál. Az új kereszteződés óránként hat-nyolcezer jármű áteresztésére képes.

Pénteken ennél a csomópontnál tartották a beruházás ünnepélyes átadását. Balogh József polgármester elmondta: tisztában vannak azzal, hogy a Fehérvári út most érintetlenül hagyott, Graboplast felé eső jancsifalui szakasza továbbra is problémás. Leszögezte: a tervek készen vannak, de az igazi tehermentesítést a keleti elkerülőút, valamint a Hecsei út megépítése jelentheti. Emlékeztetett arra is, hogy a beruházás három kormány eredménye: az Orbán-kormány kezdte meg, a Medgyessy-kormány folytatta, az avatás pedig a második Gyurcsány-kormány alatt történt. A politikus megemlítette, hogy néhány kisebb munka (például a szervizutak – a szerk.) befejezése még hátravan, de a lényegi részek elkészültek.

A beruházásra az állam mintegy kétmilliárd forintot költött, míg a területkisajátítások hozzávetőlegesen 450 millió forintos költségeit az önkormányzat állta. A fejlesztésnél a környezetvédelmi szempontokra is ügyeltek. Nyolcezer négyzetméter zajárnyékoló falat építettek, emellett 1440 fa és 23.900 cserje kiültetésével 58 ezer négyzetméteres zöldterületet hoztak létre.

Hogyan közlekedjünk az új csomópontban?

Az új jelzőlámpás körforgalom használata – ahogy arról szerdai számunk győri kiadásában is írtunk – egyszerű. Minden sáv felett tábla mutatja, melyik irányba visz. Az autós utána sávváltás nélkül haladhat tovább, ha a lámpa zöldet mutat. Ha valaki mégis rossz helyre sorolt be, vagy útközben meggondolja magát, két dolgot tehet: vagy sávot vált belül, vagy tesz egy kört, és kimegy a megfelelő ágon. A gyalogosoknak és a kerékpárosoknak csak a tilos és a szabad jelzést kell figyelniük. Dr. Maklári Jenő tervező tegnap lapunkat arról tájékoztatta, hogy az autósoknak igen figyelmesen kell elhagyniuk a körforgalmat, mert azon az úton, amelyre rákanyarodtak, közvetlenül a torkolatban ismét jelzőlámpával találkoznak. A járművek itt ismét tilos jelzést kaphatnak, hátráltatásuk azonban nem több, mint tíz-tizenöt másodperc. A szakember szerint mindez a gyalogosok és a kerékpárosok fokozottabb biztonsága miatt szükséges.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Győri Fészek Klub változásokat generált

Két évvel ezelőtt hozta nyilvánosságra programját a Győri Fészek Klub. A meghatározó… Tovább olvasom