Kisalföld logö

2017. 06. 24. szombat - Iván 18°C | 33°C Még több cikk.

Átadták a felújított kettős hidat

Hivatalosan is átadták a forgalomnak a felújított győri Rába kettős hidat szerdán.
A győri útfelújítási program részeként megújuló négy híd közül Győr legrégibb hídjának teljes rekonstrukciója készült el, a pinnyédi híd után másodikként, „megelőzve" a révfalui hidat, valamint az Ipar utcai felüljárót. A Belvárost Sziget–Újvárossal összekötő hídon utoljára 1985-ben végeztek teljes körű, átfogó felújítást, így nagyon ráfértek az idei munkálatok, már csak azért is, mert hatalmas forgalmat bonyolít: naponta tízezer autó halad át rajta.

Türelemből jól vizsgáztak

A munkálatok június vége óta folytak, alaposan megbolygatva a város közlekedését – hosszú hetekig egyirányú volt a forgalom ezen és a Petőfi hídon is –, a kivitelező Strabag zrt. emberei alig néhány napja vonultak le a területről. Az átadási ünnepségen elhangzott: a győriek türelemből jól vizsgáztak, s az első napok kellemetlenségei után kellő toleranciával viseltettek a megváltozott forgalmi rend iránt, ami akár azt is jelentheti, hogy a további útfelbontások, -javítások és -lezárások sem okoznak majd akkora traumát a közlekedőknek, mint amekkorától sokan tartanak...

Több hiba közben derült ki

A híd teljes műszaki rekonstrukciója 44 millió forintba került, ebből elvégezték az acélszerkezet korrózióvédelmét, a burkolat felújítását, a híd szigetelését. Eredics Imre alpolgármester tegnap elmondta: a munkák során újabb megoldandó feladatokra bukkantak a szakemberek; menet közben derült ki például, hogy teljesen ki kell cserélni a híd járdájának szigetelését, ami azt jelentette, hogy át kellett csoportosítani a felújításra szánt összeget.

Erre hivatkozott az alpolgármester akkor, amikor rákérdeztünk, mit szól a felújítás esztétikai eredményére vonatkozó kritikai megjegyzésekhez, amelyeket nemcsak a Kisalföld írt meg néhány nappal ezelőtt, hanem olvasóinktól is érkezett jó néhány a szerkesztőségünkbe. Többek között arról, hogy hiába újították fel a burkolatot, a híd egy szakaszán megmaradt a régi járda, ráadásul helyenként az új részek esztétikuma is erősen vitatható, a keskeny kerékpársávban pedig több helyen egyenetlen az aszfaltozás.

Mindenhol így csinálják

– Az elsődleges szempont a felújítás során a műszaki megbízhatóság és a minőség volt, az esztétikum csak ezután következhet. Mivel az időközben felmerülő pluszfeladatok miatt hozzá kellett nyúlnunk a tartalék forrásokhoz is – a teljes összegből négymillió forintot ezekre a munkákra költöttünk –, voltak olyan munkák, amelyekre nem jutott pénz. Ilyen például a Radó-sziget előtti és azzal szemben lévő járdaszakasz díszkövezése, amely most elmaradt. Ez azonban csak átmeneti megoldás, hiszen jövőre mindenképpen elvégezzük, ezért is nem aszfaltoztuk le egyelőre a műkővel lefedendő szakaszt – mondta az alpolgármester, hozzátéve, hogy más apróbb „szépítési" munkák, mint például a híd korlátjának lefestése is tervben vannak.

A többi szépséghibára is megkaptuk a választ: többségüket, mint például a burkolat típusának kiválasztását, az ilyenkor kötelező szigorú technológiai előírások indokolták. Ennek tudható be a biciklisáv aszfaltjának eldolgozása is, amelyet nálunk fejlettebb országokban is kézi technológiával visznek fel a felületre.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Engedetlenség jön?

Péntek éjjel ismét félpályás útlezárással hívták fel a figyelmet – a Jancsifaluért Egyesület… Tovább olvasom