Kisalföld logö

2017. 11. 17. péntek - Hortenzia, Gergő 5°C | 7°C Még több cikk.

Átadták a 44. körforgalmat Győrben - fotók, videó

Elkészült Győr 44. körforgalma a Kodály Zoltán és a Földes Gábor utca kereszteződésében, amit szerdán adtak át.

Az ünnepségen Borkai Zsolt polgármester hangsúlyozta: a csomópontban eddig évente két-három sérüléssel járó baleset történt. Hozzátette: a statisztika javulását várják a 80 millió forintos fejlesztéstől.

Átadták a 44. körforgalmat Győrben. Fotók: Cseh Róbert

A beruházás során az érintett szakaszon kicserélték az ivóvízvezetéket. A 30 méter átmérőjű körforgalomba 600 tonna aszfaltot építettek be és egy fénytornyot, valamint 13 közvilágítási oszlopot állítottak fel.

Videó: Cseh Róbert

Adyváros két önkormányzati képviselője, Radnóti Ákos és Szabó Erik arra hívták fel a figyelmet, hogy a kereszteződés nemcsak az autósoknak, hanem a kerékpárosoknak és a gyalogosoknak is biztonságosabbá vált. Szóltak arról is, hogy a Kodály utca képe megváltozott az elmúlt időszakban. Megújult a burkolat, az utca elejére több pad és növényzet került, a Kuopio parkban pedig megjavították-felújították a szökőkutat.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. soslaszlo66 2013. október 11. 14:42
    „És persze a Földesen a házak mellé a fűre álló autósokat (nemcsak akkor állnak oda, amikor nincs a parkolóban hely!!!) és a zebrán és szervízúton a parkolóba behajtókat is büntetni kellene, mert ugye lusta elmenni a Tihanyira a parkoló bejáratáig. Ajánlom figyelmükbe a közterületeseknek, rendőröknek.”
  • 23. eger 2013. október 11. 07:57
    „Bicajosként a körforgalomról: nagyon helytelennek és balesetveszélyesnek tartom, hogy a kerékpárosnak nincsen elsőbbsége, hisz sokkal sérülékenyebb az autós társainál. Ellentmondás, hogy ugyanakkor a mellette levő zebrán haladó gyalogos elsőbbséget élvez. Az én megoldásom: minden körforgalomnál leszállok és gyalogosként, biciklit a zebrán tolva megyek át, mert a jelen szabályozásnál csak így érzem biztonságosnak. Persze, emiatt kicsit előbb kell indulnom, de ez még mindig belefér. Remélem, egyszer átgondolják a közlekedés-tervezők és logikusan elsőbbséget biztosítanak a bicajosoknak.”
  • 22. Cskata 2013. október 10. 14:16
    „pardavitoni
    én a Földes másik végén lakom, nekem a bari park kb 1,5 km-re van. Este, ha hazaérek, a Kodály-Tihanyi-Szigethy-Földes négyszögben több kört is meg kell tennem, mire szabad helyet találok. Vegyük már tudomásul, Adyváros kinőtte magát, szükség lenne nem tiz, hanem legalább száz új parkolóra. És legalább ötven közterület felügyelőre, hogy a szabálytalanul, két helyet elfoglalókat keményen megbüntesse! Lenne még ötletem, hogyan lehetne új parkolóhelyeket kialakitani, de ezt nem itt fogom megtárgyalni.”
  • 21. pardavitoni 2013. október 10. 13:15
    „cskata
    én a földesen lakom és pár hete adtak át a bari parknál 10 új parkolót!hova bővítenél?mert akkor sehol nem marad egy fűszál sem...meg azért maradjunk a realitás talaján csatlakozva pityeszhez az utóbbi időkben itt nagyon sok minden történt, ami eddig nem mégha itt vki írja, hogy a kor velejárója is, hogy ilyen legyen, persze a kor velejárója lenne az is, hogy rengeteg ilyen legyen, de nem mindenhol van, mert nincs rá pénz, itt lett és ennek örüljünk. akinek nem tetszik azt az egyszerű kérdést tenném fel, így jobb vagy úgy, ahogy volt?”
  • 20. Cskata 2013. október 10. 11:09
    „A körforgalom szép és jó, bár sokan nem tudnak benne közlekedni. Egyetlen szépséghibája van, a kerékpárút felfestésekor nem vették észre, hogy keresztezi a gyalogos közlekedést, sajnos, még repülni nem tudunk. Kimaradt a felújitásból a Földes G. út Ifjúság körút felé eső rész is, ami jelenleg szinte járhatatlan. A hiányzó parkolókról nem is szólva. Van még elmaradás bőven!”
  • 19. acsali 2013. október 10. 10:58
    „Megy az önfényezés, holott az ilyen építkezés a kor velejárója.”
  • 18. blise 2013. október 10. 10:43
    „Még jó, hogy nemrégiben és tavaly is volt egy összehasonlítás (bár ki ne tudná magától is), hogy városban bicóval a leggyorsabb közlekedni... Addig, amíg az összes helyen ilyen hülyén meg nem csinálják a bicikliutakat (amik amúgy meg nagyon rossz állapotban vannak, különösen a különböző fel és lehajtóknál nem bírják eltalálni a szintkülönbségeket). Pláne, hogy a benzinárak miatt sokan már nem kocsival járnak, ill. a nagyon tuti új buszmenetrend is biztos teremtett jópár új biciklist a városban...”
  • 17. soslaszlo66 2013. október 10. 10:41
    „Egyetértek bizonyos részben BRINGAVAL, de vegye figyelembe, hogy gyerekek is szoktak kerékpározni (egész kicsik is) és nekik biztonságosabb a járdán kialakított kerékpárúton biciklizniük.
    A körforgalomnál viszont az autósok sem sokszor tudják, hogy kinek van elsőbbsége. Én is naponta kerékpárral közlekedem, körforgalomnál is átkelek. Az egyik autós -amikor én megállok, hiszen neki van elsőbbsége- megáll és ingerülten mutatja, hogy menjek már; a másik irányjelzés nélkül jön, ilyenkor megvárom, hogy biztosan nem hajt-e ellém és csak akkor indulok el. Persze vannak olyanok is akik előzékenységből átengednek és akik mennek, hiszen nekik van elsőbbségük. Szóval autósból és biciklisből is van ilyen is, olyan is.
    Egyébként ez a körforgalom, és a biciklisút is kellett, hiszen sokan a L.Pékség mögül a szervízúton mertek csak közlekedni biciklivel, átkelni a Földes G. úton.
    És még egy jó hír a kerékpárosoknak, hogy a Kandó Kálmán úton a hűtőház irányába nagyon szépen megcsinálják mindkét oldalon a kerékpárutat és járdát.
    Köszönet azoknak akiket illet.”
  • 16. bringaval 2013. október 10. 09:45
    „Tisztelettel kérem minden olyan jármű vezetőjét, akit a győri útépítők nem átkoztak ki a körforgalmakon kívülre:
    Mindannyiunk biztonsága érdekében NE ADJANAK elsőbbséget a kerékpárúton jövő biciklisnek, ha az nem jár neki! Az elmúlt években általánossá váló gyakorlat megfordította ezeken a helyeken az elsőbbségi viszonyokat, ettől sokkal lassúbb mindenki haladása. Jellemző: közeledek a körforgóhoz, látom, jön valaki, mögötte vígan el tudok suhanni, de nem lehet, mert ő lassít, elenged. Eltelik kis idő, mire észlelem az előzékenységét, ha elfogadom, gyorsítok, utána ő is megy az útjára.
    Tény, a biciklisek közül sokan igencsak rászoktak a nekik nem járó elsőbbség kierőszakolására, ezért jórészt azt tartom felelősnek, aki a járdákra és mindenféle képtelen ösvényekre űzte a kerékpáros forgalmat.
    Ha a kialakult helytelen gyakorlathoz szokott biciklis egy olyan autóssal találkozik, aki (jogosan) ragaszkodik az elsőbbségéhez, könnyen baj lesz. Mégis kérem az autósokat, inkább jelezzék a nemtetszésüket, de csak annyira legyenek előzékenyek, hogy az ütközést el tudják kerülni.
    Cserébe hadd kérjek még valamit: körforgalomból kilépés során használják az irányjelzőjüket, különben honnan tudhatná a biciklis, hogy éppen azon az ágon kívánnak kilépni, ahol ő közeledik?”
  • 15. sünci 2013. október 10. 08:40
    „Sokan nem tudnak közlekedni,csak mennek mint az ökrök.A kerékpárosoknak sem ártana kresszből vizsgázni,mert még az elsőbbségadás kötelező táblát sem ismerik+a zebránál is csak akkor van elsőbbségük,ha tolják a kerékpárt!!!”
  • 14. pityesz 2013. október 10. 07:30
    „Sóha Ilyen gyorsan nem fejlődöt ADY város mint most. Ez a valoság.”
  • 13. wila 2013. október 09. 23:12
    „...ezek a bohócok, minek kell egy körforgót áttadni?
    Ha csak nem azért mert egy halom pénzt innét is elcsaltak.”
  • 12. niccolo 2013. október 09. 22:25
    „Ez jó,csak a gyalogátkelőt tennék 10m-re a körforgalomtól,mert a kihajtóknak állandóan fékezni kell,még a körforgalomban a gyalogosok miatt és sok a ráfutásos koccanás!”
  • 11. urbaniastapista 2013. október 09. 22:15
    „#10.
    Ezzel csak annyi baj van, hogy a ha mondjuk egy autós közlekedéséhez annak járulékos hatásaival együtt a köznek el kell költenie 20 egységet, ez egy biciklisnél biztos hogy kevesebb, mint 2 egység. Ekkora különbség egy átlagautós és egy átlagbiciklis közteherviselésében biztosan nincs. Vagyis a biciklizést kellene támogatni, nem pedig szisztematikusan megnehezíteni. Győrben - tisztelet a ritka kivételnek - ott lehet gyorsabban és biztonságosabban biciklizni, ahol még nem "fejlesztett" valamit az útkezelő mostanában.”
  • 10. apokalipszis 2013. október 09. 21:18
    „Na a sok nyafogó ,"semmi nem jó "hozzászólás után...)))
    Köszönjük a csomópontot!A körforgalom gyorsítja a közlekedést,belátható,biztonságos.Ja,hogy a biciklisnek elsőbbséget kell (kellene ) adnia az autósnak? Attól még biztonságos!!”
  • 9. Hedon 2013. október 09. 20:48
    „# 2. isti-58

    Fogalmatlan vagy nagyon.
    Azért nem ártana tudni, hogy országos közutak (különösen lakott területen kívüli )
    külterületi szakaszához az adott önkormányzatnak semmi köze.
    AZ Enese elkerülőt sem Enese önkormányzata építette, ahogy a most elkezdődött
    Csorna elkerülőt sem Turi Györgyék építik a csornai büdzsé terhére.

    A 83-as ügyében Borkai maximum lobbizhat de az út építéséhez
    még Molnár Csabi egykori közlekedési miniszterünk és a NATO kérése is kevés volt.”
  • 8. Túrabakancs 2013. október 09. 20:17
    „isti-58! /2/
    Sok kárt okoztak? Mármint a szocialisták? Mert akkor igen, egyetértek veled.
    A sok esztétikus növényt melyet a körforgalom környékére ültettek, remélem
    nem lopják el lassanként az arra járó emberek. Ritkulni azt fog, ebben sajnos
    biztos vagyok.”
  • 7. háté 2013. október 09. 19:32
    „A francba, észre sem vettem, hogy nem adták még át! - igaz a körforgalom előtt sem okozott gondot az átjutás, csak meg kel tanulni a KRESZ-t és semmi gond!
    - fideszes átadás-rengeteg újságíró, hatalmas tömeg, éljenzés.
    - csak úgy folyik a lé!”
  • 6. Hyppolit 2013. október 09. 19:25
    „Sérülés az is, ha egy kerékpáros elesik, és lezúzza a kezét. A baleseti statisztika szerintem nem indokolta, az tény, hogy esztétikusabb így a csomópont. Ha a következő egy évben csak két sérüléses baleset lesz, akkor már nem változott semmi. Az viszont üdvözítő, hogy időközben a Marcal I. és II közötti kapcsolat Mécs L. u-i csomópontjában lámpás lesz a forgalomirányítás. Jól összehangolt fázistervek alapján nőhet a biztonság és az áteresztőképesség, csökkenhetnek a marginális költségek. Bár ugyanott a bevásárlóközpont előtti gyalogos átkelőhely csúcsforgalomban nem éppen veszélytelen két buszöböllel a nyakában és a több száz diákkal...”
  • 5. orbison 2013. október 09. 19:13
    „2: isti-58
    - Mi köze van a győri városvezetésnek a 83-as úthoz? Ezt nem kellene belekeverni ebbe a körforgalomba, ami igenis jobbítja a közlekedés biztonságát (sajnos az "erőből benyomuló" közlekedő ellen nem véd, de az ellen nincs is orvosság, egyenlőre).
    - "Évente 2-3 sérüléssel járó baleset nevetséges" A sérültek szerint nyilván nem annyira "nevetséges"......

    Amúgy a 83-as tényleg nincs rendben, de ha betartanák a minimális közlekedési normákat, semmi gond nem lenne ott.....”
24 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ingyen internet? Pályázzon!

12 hónapos ingyenes internet-hozzáférés elnyerésére pályázatot hirdet a Vidanet Zrt. Tovább olvasom