Kisalföld logö

2017. 03. 01. szerda - Albin 3°C | 12°C Még több cikk.

Alvállalkozó: cáfolja a szúnyogos vádakat

Győr - A győri polgármesternek írt levélben a tavaly a szúnyogirtást végző pilóta súlyos vádakat fogalmazott meg. Volt munkaadója ezeket cáfolja.

A Kisalföld csütörtöki számában közöltük le azt a levelet, amelyet Matlakovics Zoltán írt Borkai Zsolt győri polgármesternek. A pilóta nem titkoltan konkurense szeretne lenni volt cégének, ezen túlmenően pedig a városvezetőnek a tavalyi szúnyogirtásról fogalmazott meg komoly vádakat. A szúnyogirtást a Komszol alvállalkozója végzi, s most határozottan cáfolja a volt munkatársa által állítottakat. Arra, hogy naplemente előtt két órával szálltak fel, amikor még nincs szúnyog, a cégvezető az Epidemiológiai Intézet szakkönyvéből válaszol: ˝a szúnyogirtás hajnali órákban vagy kora este, 18 és 21 között ajánlott˝. A gépek ebben az időintervallumban repültek.

A két legsúlyosabb kijelentés a levélben a szúnyogirtó szer vásárlására, illetve szórására vonatkozott: az igazgató 41 ezer liter K-othrinról mutat számlát, ami a számítások szerint az éves mennyiséget bőven fedi, minden évben több ezer litert tartalékolnak is. Nem igaz, hogy ˝nem fagymentes helyen˝ tárolták a K-othrint. Minden kijuttatott anyagból mintát vesz a megrendelő, a szórása után pedig ismét a megrendelő ellenőrzi a hatásfokot. Repülés közben a pilóta és a megrendelő megbízottja műszeren kell figyelje a szórás nyomását és az anyagfogyást, a földről szintén a megrendelő alkalmazottjai figyelik a szórásképet.

Matlakovics Zoltán állítja, hogy 10 ezer liter autóbenzint vásároltak, amellyel repülnie kellett, s ez veszélyes volt. A szúnyogirtásra használt repülőhöz valóban repülőbenzin kell. Ezért – ahogy a számlák is igazolják – 19.000 liter repülőbenzint vásároltak. Igaz, hogy mindig tartanak autóbenzint is, mert több repülőtípus is azt használja. Különböző gépek különböző benzinnel repülnek, mindegyikbe a megfelelő kerül. Minden alkalommal a pilótának aláírással kellett igazolnia, hogy milyen műszaki állapotú és milyen benzinnel tankolt gépet vett át.

˝Egyetlen okot tudunk csak, amiért a levél megszületett, ez pedig az, hogy volt munkatársunk valóban konkurenciát lát bennünk. Mindent megtesz azért, hogy jó hírünkben csorbát ejtsen, de azt ezek szerint nem tudta, hogy mi eleve úgy vállaltuk a munkát Győrben immár 12 éve, hogy az ellenőrzést az első ponttól az utolsóig a megrendelő (vagyis a Komszol – a szerk.) csinálja. Tiszták vagyunk, mégis a besározásunkra törekszik az irtó jó pilóta. A szükséges jogi lépéseket megtettük.˝

Olvasóink írták

  • 20. Rbar 2009. június 21. 20:21
    „<moderálva>”
  • 19. győrib 2009. június 21. 10:51
    „Hali!
    Jó hogy itt vitatkoztok, de nem zavar senkit, hogy közben a Győr fölött grasszáló gépek akármikor becsapódhatnak valamelyik házba a nem megfelelő üzemeltetéási körülmények miatt? Tényleg csak engem zavar a dolog?
    Köszi galland hogy megvédtél ezzel a kis senkivel szemben amíg nem voltam. Ne is haragudj, de ha valaha is lettél volna gépközelben kedves Rbar, tudnád, hogy az ancsa nagyon riotkán, vagy megkockáztatnám, hogy szinte soha nm fogyaszt 200 alatt. Főleg nem szúnyog gyérítés közben. Az meg egyértelműen kiderült, hogy foggalmad sincs hogy egy reptéren kinek mi a feladata, úgyhogy gratulálok a sötétséghez.”
  • 18. adolfgalland 2009. június 21. 10:45
    „moderálva off”
  • 17. Rbar 2009. június 20. 23:39
    „<moderálva sértő>”
  • 16. adolfgalland 2009. június 20. 17:50
    „Értem. Le tudnád írni melyik könyvől is másoltad ki ezekt az adatokat? Már csak a tisztaság kedvéért. És ahoz képest, hogy nem dolgozol a fent említett égnél, ahol bizonyíthatóan fordulnak elő műszaki hibák, mégpedig nem is kicsit, egész jól képben vgy hogy mi hogyan történik náluk. Mint pl hogy hogyan tankolnak, vagy hogy mi történt a helikopterrel. Hát ez van. És még egyszer mndom, hogy nm klenek ezek a nagyképű "OKOSKA", és hasonló beszólások, mert nem vagy annyira a toppon.”
  • 15. Rbar 2009. június 20. 16:14
    „Csak a te kedvedért idemásolom az An-2 könyvében leírtakat:
    Hajtómű Svecov AS-62IR kilenc hengeres csillagmotor
    Fogyasztás 120 - 200 liter repülőbenzin óránként
    Teljesítmény 736 kW (1000 LE)

    A mi cégünknél nem fordulnak elő rendszeresen műszaki hibák, azt sem tudod honnan írok OKOSKA!
    Az tény, hogy a kopter vezetéket szakított, de nem mindegy ám, hogy hogyan...
    Hamarosan erről is olvashatsz, én egyenlőre nem írhatok le semmi többet róla.”
  • 14. adolfgalland 2009. június 20. 11:31
    „Hidd el, én is kapisgálok valamit a repüléshez, és pontosan tudom, hogy az ancsát általában nem felülről, hanem alulról tankolják, ugyanis a gép saját szivattyúja szívja fel a benzint a gépbe, és így nem kell külső motort használni, és ezen a helyen semmi sincs ahonnan lehetne kukucskálni és jó lenne ha még egyszer átnéznéd azt a könyvet, ugyan is egy ancsa soha nem fogyaszt 200 liter alatt óránként.
    A másik meg az, hogy gondolom akor egy 300 méter magasan húzódó vezeték nyomatit találták meg a gép farkán?
    Hivatalosan kinek a dolga a tankolás? Néz más utánna mielőtt leírsz ilyen hülyeségeket! És gondolom akkor nálatok a gépekt is az szervizeli aki a leg kevésbé elfoglalt, és ezért fordulnak elő rendszeresen műszaki hibák a cégnél?”
  • 13. Rbar 2009. június 19. 23:08
    „Az ancsa 120 és 200 liter között eszik óránként a GYÁRI ADATOK szerint...
    A benzin egy csőrendszerben indul, pisztolyban végződik, és közötte van egy transzparens rész, amin lehet/kell kukucskálni, hiszen azért van :D
    És nem a szerelő tankol, pucol, hanem aki épp nem elfoglalt.
    Hidd el, jártas vagyok benne.
    Ja a dunai kopter rekonstruálásakor a szemtanúk jellemzően nem vettek észre magasságbeli különbséget az áthúzások közt, amit először 300, majd 150 m-en hajtottak végre...”
  • 12. győrib 2009. június 18. 19:32
    „Hali!

    Ne haragudjatok, de nem tűnik fel senkinek, hogy a vállkozó által leírt benzin milyen kevés? Egy Antonov -2 típusú gépnek (mint amivel a szúnyogot gyérítik) 200 liter/óra a fogyasztása gyári adatok szerint. Persze ennél azért időnként töbet is fogyasztanak. Viszont kb. olyan 120 órát irtotak szúnyogot az adott évben, ez azzal a 19.000 liter benzinnel számolva is azt jlenti, hogy a gépnek 150 liter/óra volt a fogyasztása. Ez nem azt jelenti, hogy az irtó jó pilóta irtó jó pilóta, vagy valóban valami stikli volt a benzinnel, és tankoltak a gépbe valami mást is?

    Üdv!”
  • 11. adolfgalland 2009. június 18. 19:18
    „Kedver Rbar!

    Azt hiszem így hogy nem hallgatam, leht hogy még így is böcsebb vagyok egy picit mint te, úgyhogy szerintem a jövőben krüljük egymás cikizését, mert egyrészt fölösleges, mászrészt meg nem ide tartozik a dolog. Köszi. Amúgy meg ha ennyire jártas vagy a dologban, hogy a benzin egy kis reptéren is egy csőrendszeren keresztül jut a tankba, és nem látod a színét, hacsak nem veszel belőle mintát. És a tankolás a szerelő dolga, ugyanúgy mint a szélvédő takarítás, ha nem tudnád. És valóban igazad van, ha a szerelő nem megfllő benzint tankol, lhetséges, hogy a gép is leáll a "leállósávba" munka közbn, és ez ign kellmetlen, ha a város fölöt teszi.”
  • 10. adolfgalland 2009. június 18. 19:10
    „Sziasztok!

    Tét, igen igazad van, még nem zárták le az ügyet, de volt nagyon sok ellentmondásos dolog a nyilatkozatokban, és ahogy telt az idő a nyilatkozatok is úgy változtak. :-) A másik dolog meg az, hogy jelenleg magyarországon a légügyi hatóság nem engedélyezi az iyenfajta benzin használatát semmilyen géptípusra, de valóban igaz, hogy egy két gép, mint a Cesnák lrepülnk vele, de ez jelenleg szabálytalan (de kétségkívül olcsóbb)”
  • 9. Rbar 2009. június 17. 20:50
    „adolfi ha halgattál volna, bölcs maradtál volna :D
    Ez nem a szaros suzukid, hogy ha elk...ják a tankolást, akkor max megáll az út szélén, ez repülőgép, ahol a pilóta (már ha nem piás, és nem épp könnyít magán) ha van egy kis felelősségérzete, tevékenyen részt vesz a gép felkészítésében, tankolásában, stb, mert ha nem így tenne, akkor ezzel saját, és mások életét kockáztatná.
    Ja és nem Ferihegyről beszélünk, ahol külön cég végzi a gépek körüli teendőket, amíg a pilcsik a hotelban fekvenyomnak a sztyuvikkal, hanem egy kis reptéren, ahol a pilóták is kiszolgálók, fűnyírók, vagy épp takarítók...”
  • 8. tét 2009. június 17. 10:08
    „Aki Galland nevét használja nicknek, utána tud nézni, milyen repülők használhatnak autóbenzint, vagy akár ennél alacsonyabb oktánszámút. Aki meg engedi, hogy más tankoljon neki, az meg magára vessen. Én is csak addig engedtem át a kutasnak, amig nem kaptam egy tele tank (autó)benzint a TDI be. Repülőnél meg főleg, a Bessenyeiről szóló könyvben is van eset, mikor más tankolt neki, csak nem annyit, amennyit aztán bemondott neki. Azt hiszem abban írják, hogy a színe más a repülőbenzinnek.
    Ha ugyanarról a helikopteresról van szó, ha nem, a kbsz honlapja szerint még nincs lezárva a vizsgálat - nem sietnek, van lezáratlan 2007es ügyük is bőven.
    téti”
  • 7. adolfgalland 2009. június 16. 14:39
    „Ez a becsületes vállalkozó egyébként nem ugyanaz aki nemrég 300 méteren találkozott egy vezetékkel, egy olyan helikoptert vezetve amiben ült egy-két sétarepülő utas? Már csak azért mert úgy emlékszem mintha ott is ment volna a hanta, hogy mennyire szabályosan csinált mindent, és aztán kiderült, hogy mégsem volt anyira szabályos a dolog. Vagy nem?”
  • 6. adolfgalland 2009. június 16. 14:33
    „Kedves Rbar!

    Nem tudom hogy te mikor végezted el a superman képző tanfolyamot, de nekem ha a kutas tankol az autómba, akkor nem tudom, hogy most 95-ös, vagy 95 szuper megy az autómba.”
  • 5. jirzi1 2009. június 15. 13:11
    „1-es Érdekes amit írtál .Lehet igazad van .Ha elém tsznek egy autót tele tankal honnan tudnám hogy mivel tankolták meg?Ha számlát mutatnak az sem bizonyítja hogy az van benne.Üres duma.”
  • 4. BJ 2009. június 15. 10:32
    „Nem csak a nem megfelelő üzemanyaggal és nem megfelelő töménységű permetszerrel lehet spórolni , hanem a permetezendő terület leszűkítésével is . Tavaly a szúnyogirtás során akkurátusan minden külterületet éritett a repülőgép, ebben az évben talán egyszer repült el felettünk a többi estben csak távolról láttam és hallotam....... (Szabadhegy széle Banai u.)
    Talán ezt sem ártana ellenőrizni az illetékes uraknak....”
  • 3. Rbar 2009. június 14. 23:23
    „Adolf, onnan tudja, hogy pilóta! Ha nem tudná megkülönböztetni a két üzemanyagot, akkor már eleve nagy a baj :D”
  • 2. Domestic 2009. június 14. 18:21
    „....az rendben van, hogy semmi közünk a történtekhez!
    De most akkor mi a gond?
    Fagymentes-nemfagymentes.
    Autóbenzin-repülőbenzin.
    Kiszórták-nemszórták.
    aláírták, elismerték, jókor szórták....
    Nagyon izgalmas, de én vagyok a hülye, mert azt hittem valamit olvashatok végre...
    (bocsesz)”
  • 1. adolfgalland 2009. június 14. 15:56
    „Csak egy rövidke kérdésem lenne a cikkel kapcsolatban. Ezek szerint ha a pilóta valóban aláírja azt hogy kifogástalan (vagy repülésre alkalmas) üzemanyaggal tankolták a gépet akkor ez azt jelenti, hogy a benzinvásárláskor ott kell lennie, leellenőriznie, hogy valóban azt vásárolják-e meg? De ezen túlmenően akkor ezek szerint ott kell lennie, és őriznie éjjel nappal a tárolóhelyen az üzemanyagot nehogy véletlenül más is belekeveredjen az üzemanyagba? És a pilóta tankolja a gépet? Vagy ha nem, akkor honnan tudná hogy épp mit töltenek bele pontosan?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Harmincéves a gyermektábor

Győr–Győrújbarát - Két nemzedék, s körülbelül százezer gyerek járta meg a most harmincéves… Tovább olvasom