Kisalföld logö

2017. 02. 19. vasárnap - Zsuzsanna -3°C | 7°C Még több cikk.

Aluljárót is le kellett zárni Győrben a zivatar miatt

Győr belvárosára 30 mm-nyi eső esett kedden 14 óra körül. A csatornanyílások 8-10 mm-nyi esőt bírnak el normális esetben. Meteorológiai térkép a zivatarról.

15 óra 29 perc

A közlekedés 15 óra 10 perckor már megindulhatott a Bisinger híd alatti és a Nádor aluljáróban is; azaz nagyon rövid idő alatt sikerült a vizet kiszivattyúzniuk a szakembereknek a híd alatti aluljáró közepéből.


Újra szabad a pálya a győri aluljáróban - fotó: Tudósító.
Újra szabad a pálya a győri Nádor aluljáróban - fotó: Tudósító.


14 óra 43 perc

"A Bisinger-híd alatti aluljárót is le kellett zárni a zivatart követően, mivel olyan mennyiségű víz gyűlt össze az aluljárók közepén, hogy az már veszélyeztette a közlekedést" - mondta megkeresésünkre Tóth László, a Pannon-Víz diszpécser-szolgálatának vezetője.

Arra a kérdésünkre, hogy a Bisinger híd alatti aluljáró csatornanyílása nem bírja-e elvezetni a nagy mennyiségű csapadékot, azt a választ kaptuk: "nem, itt elsősorban az ereszcsatornával van gond, mely egy pontra összpontosítja a vizet".

Tóth László hozzátette: "a zivatar idején szinte kizárólag a belvárosból kaptak segélykérő hívásokat, de ezek száma nem volt tömeges".

A Nádor aluljárónál szintén komoly fennakadásokat okozott az özönvízszerű, jégesővel is kevert zivatar.


Forrrás: met.hu
Forrrás: met.hu

14 óra 20 perc

Rendőrautó állja el a Szent István út Bisinger híd alá vezető sávját a Kereskedelmi- és Iparkamara épülete után. Az aluljáróban nem lehet közlekedni, akkora ott a víz.

A Nádor aluljáróban is hatalmas mennyiségű esővíz gyűlt össze az útfelület közepén; az autósok gyakorlatilag csak lépésben tudnak áthaladni az öt évvel ezelőtt épített aluljárón.
 

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. adalfold 2011. december 19. 00:56
    „NEM TUDOM JLÁNKA, MEG a rtöbbiek mien hülyeséget prédikál
    de a Nádor aluljáró kivitelezése botrányos
    megint NEM a tervezőkkel van a baj.
    hiányos a szerkezet szivárgórendszere, a dilatációk xarrá vannak repedve, a falakon szakadó eső esetén patakban folyik be a víz !!!!
    az meg gépészeti kérdés,hogy a zsompból nem bírja kiszedni a szivattyú a vizet.”
  • 20. Jolánka 2011. június 08. 21:04
    „15Goldmund: leírtad a varázs szót:túlméretezni!Hiszen így kell házat,hidat...stb tervezni,különben összedől leszakad beomlik!!!
    Nekünk is egy agyon iskolázott szakeladó akarta megmondani hány köbös víztározót csináljak.Sejtitek,ugye,ha rá hallgatunk elúszik a terasz térkövezés,a,ház alapja valószínűleg megsínyli....”
  • 19. annobon 2011. június 08. 13:40
    „Másrészről politikai beállítottságtól függetlenül még kivitelezhették volna jobban is...”
  • 18. annobon 2011. június 08. 13:39
    „14-hez:"tömve vannak a parkolók a városban" Kivéve aq Nádor parkolóházat! Az általában kong az ürességtől... Bezzeg mellette a szabadtéri pakolók (Kamara utca) tömve vannak!”
  • 17. VJack 2011. június 08. 09:50
    „Hedon, akkor hogy tisztán érts: nem hegyeztem ki a mondandómat a Borkaiékra. Ők most éppen a Dunakapu teret cseszik el. Ezzel együtt felüljáró építését helyesebbnek tartottam volna. Érthető így?”
  • 16. Torbius 2011. június 08. 09:45
    „Hmmm... :)
    Hedon ahol tudja, bőnyállal opja tornász barátunk micsodáját :)
    Szánalmas...”
  • 15. Goldmund 2011. június 08. 09:35
    „A Nádor aluljáró rosszul van építve, tökmidegy, ki volt akkor a polgármester!
    Gyalogosnak, biciklisnek balesetveszélyen kicsi a hely, az autósoknak meg odafolyik a víz. És voltak régen is nagy nyári záporok. Nem 8-10 mm, hanem 50-60 mm csúcsterhelésre kellett volna méretezni a vízelvezetőt.
    A másik gyöngyszem a Bisinger-felüljáró alatti út. Az ereszcsatorna egy pontra foylatja a vizet! Adok egy ingyen tipett: többfelé kéne ágaztatni és egyenletesebben elosztani a vízterhelést. Pár méter bádog kéne hozzá. Ez megoldhatatlan probléma, ugye?

    Más: az OMSZ hivatalos honlapján (www.met.hu) azt írják, hogy délután egy csöpp csapadék sem volt Győrben (Likócson van a mérőállomás). Minek tartjuk fönn ezt a szervezetet, ha nemhogy előrejelezni nem tud, de még a megtörtént eseményről sem tud hitelesen tájékoztatni?”
  • 14. Panna2011 2011. június 08. 09:22
    „Igenis kell egy garázs a Dunakaputérre,tömve vannak a parkolók a városban!Amúgy sincsen már idegenforgalma a városnak,nyugaton mindenhol parkolóházakkal és mélygarázsokkal csábítják az oda látogatókat!”
  • 13. Hedon 2011. június 08. 08:58
    „#9
    Akkor mégegyszer:

    A Nádor aluljáró még Balogh elvti alatt készült, ráadásul full hitelből.
    Átadása 2006 nyár végén volt.
    Ehhez Borkaiéknak annyi közük van hogy a mostani városvezetésnek
    kell az akkori hitelt visszafizetni.
    Ezzel együtt az aluljáró építését helyes lépésnek tartom.
    Amire egy takarítás nagyon ráférne.”
  • 12. 123_456 2011. június 08. 08:50
    „Hát ha már aluljáró, építették volna meg normálisan. Mert ha elköltik rá azt a sok pénzt, legalább csapott volna hozzá még egymilliót, de akkor legyen tökéletes. És akkor nem tudnánk mibe belekötni:)”
  • 11. kisember1 2011. június 07. 19:48
    „9. VJack 2011.06.07. 17:44

    Egyetértek.”
  • 10. Gab2000 2011. június 07. 19:23
    „Na akkor kérni vissza Aaz OMST től az össze lóvét miért nem indultak be azok szivattyúk pénzmosás önkormányzati szinten ez a véleményem

    Ja és innen lehet venni a BOSOBO Zrt-nek a motorcsónakokat is( BOSOBO ZRT Borkai-Somogyi-Bolla Zártkörűen Működő Részvénytársaság)”
  • 9. VJack 2011. június 07. 17:44
    „Felüljáró jobb lett volna. Eső sem lett volna gond, a gyalogosok sem vakondjáraton közlekednének, ránézhetnének Győrre reggelente, vagy egy napsütéses délután. Az aluljáróban néha beszélni is alig lehet. Az biztos, erről az aluljáróról nem kell meghagyni az utókornak egy darabot sem, mint a Röphídból. Nem utólag mondom, hogy a felüljáró emberibb és célszerűbb lett volna, előtte is ez volt a véleményem. (Esélyes, hogy olcsóbb is lett volna, hiszen így vonatterhelést kell kibírnia, meg nem kellett volna lyukat vágni sem.) Most a Dunakapu teret b...k el. Majd pár év múlva jön a cikk, hogy az árvíz miatt óriási a torlódás a belvárosban. De buta emberek vezetnek várost, Istenem... Lovaskocsin kívül jobb lenne, ha mást nem vezetnének az ilyenek.”
  • 8. Vallaloid 2011. június 07. 17:37
    „1. Hidd el Bécsbe is van, hogy lezárnak utakat, aluljárókat a sok eső miatt, ők se Istenek! Tavaly például az S1 esen a Vösendorfi alagútat zárták le a sok eső miatt!Pedig az Bécs elkerülő autópályája, ami elég forgalmas!
    De vannak olyan vasút alatti alluljárok, ahol tábla figyelmeztet, hirtelen jött esőzés miatt akár nagyobb víz is összegyűlhet!”
  • 7. Dwatson 2011. június 07. 17:32
    „Sajnos ezt az aluljárót napos időben tervezték,így fordulhat elő,hogy 8-10 mm (!) eső elvezetésére képes a csatorna rendszere.Le lehet-e írni hogy a tervezője ki volt és hol szerezte a diplomáját?”
  • 6. Agent 2011. június 07. 17:12
    „5, a nádor aluljáró még Balogh elvti alatt készült, szóval ez most kapufa:)”
  • 5. háté 2011. június 07. 17:06
    „Esik az eső, lezárjuk az aluljárót/ nevetséges!/, majd jő a /ár-/víz és lezárjuk a rakpartot.
    Köszönjük "kedves" narancsos önkormányzat, --a jövő Győrben épül! - milyen jövő? ész-nélküli, pénzzel vezérelt!”
  • 4. Demanda 2011. június 07. 15:45
    „Ezek a nagy pixelek azok, amiket a kedves OMSZ állami pénzből előállít és forgalmaz. Ezzel az OMSZ-szel kötött szerződést nemrégiben a Pannonvíz. Okos lépés, mi?”
  • 3. 123_456 2011. június 07. 15:34
    „"...azt a választ kaptuk: "nem itt elsősorban az ereszcsatornával van gond, mely egy pontra összepontosítja a vizet"."

    Csak írnék vesszőt, kedves cikkíró úr:) A kép meg számomra kicsit zavaros, a nagy pixelektől nem látom, melyik városrészre vonatkoznak...”
  • 2. krisztian75 2011. június 07. 15:28
    „Inkább zárják le 20-30 percre vagy 1 órára, mint katasztrófa legyen belőle. Volt már rá példa, ugyan nem Győrben...”
21 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Életet lehelne a Városrétbe Győr városa és a Rába

Győr városa és Rába cég 15 év alatt valósítana meg jelentős, 150 milliárd forintot generáló… Tovább olvasom