Kisalföld logö

2017. 08. 19. szombat - Huba 18°C | 31°C Még több cikk.

Államvasút vagy vasútállam?

Mint derült égből a villámcsapás érte Győr vezetését, amikor az államvasút bejelentette: villamosított teherfővonalat csinál a Szabadhegyen áthaladó vasútvonalból. Korábban a város a szabadhegyi vonal felszámolásában gondolkodott.
– Fontos, megoldandó problémaként kezeltük, hogy megszűnjenek a szabadhegyi sorompónál egyre többször előforduló torlódások. Erre tervet dolgoztattunk ki a MÁV tervezőintézetével, s kértük az államvasutat, hogy vizsgálja meg az elképzeléseket. Miután Szabadhegy és Jancsifalu elvesztette ipari jelentőségét, a terv szerint a pápai vonalon közlekedő vonatok a szabadhegyi állomás helyett a győri nagyállomáson keresztül közlekedtek volna, egy bekötővonalon. Ez előrevetítette egy elővárosi vasút működését is – kezdte reagálását a Kisalföld október 9-i, csütörtöki számában megjelent „Napi dühöngések, lezárt sorompó" című írásunkra Eredics Imre alpolgármester.

Fennakadások a tolatások miatt

A városvezető elmondta, hogy amikor a MÁV vezetőit kereste, sosem érte el azt, akivel korábban tárgyalt. Tavaly ősszel, majd az év elején ismételten kérte, hogy próbálják úgy alakítani a tolatásokat, hogy azok ne okozzanak a közút forgalmában jelentős fennakadásokat.
– Idén, nyár elején már írásban kértem tájékoztatást, majd többszöri sürgetésemre közölték: ne is számítsunk más megoldásra, mert a vonal a villamosítás után a Szlovénia felé vezető teherfővonal lesz. A tolatással sem tudnak mit kezdeni, s ha a fővonal elkészül, olyan méretű vonatszerelvények is közlekednek, amelyek kilógnak az állomásról. S ezt tényként közölték velünk. Még a közútkezelő társaság vezetőjével sem tudatták, hogy milyen változások várhatók, holott a főút hozzá tartozik. P is tőlem tudta meg, milyen állapotok állhatnak elő – fűzte tovább Eredics Imre, aki úgy véli, a MÁV továbbra is állam az államban.

A MÁV nem volt partner

Az alpolgármester a sok ígérgetés után, s mert a vasút nem volt partner a tárgyalásokon, már a MÁV vezérigazgatójánál keresi a megoldást, s terjeszti majd elé a megoldási javaslatokat.
– Ekkora problémára nem számítottunk. Felfoghatatlan, ahogy a közlekedés egyik szereplője szinte megoldhatatlan helyzet elé állította a többieket. Ugyanis a szabadhegyi sorompónál nincs hely felüljáró építésére. A megoldás a főút új nyomvonalának megépítése és a temető mögötti felüljáró megépítése lenne. Azonban ez több milliárd forintba kerülne, erre pedig nincs pénze a városnak, s nem is az ő feladata. A fő közlekedési útvonalon országos feladat egy ilyen beruházás, amihez az államnak kellene biztosítani a pénzt. De ha lenne is rá pénz, az építkezés csak három-négy év múlva kezdődhetne el. Addig azonban – ha a forgalomnövekedést is hozzáadjuk – még nagyobb torlódásokkal kell számolni a vasútvonal villamosítása után – vázolta fel a jövőt a megoldásig az alpolgármester.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Választható tárgyak a Bercsényiben

A győri Bercsényi Miklós Szakközépiskola és Gimnázium szinte már csak az intézmény pecsétjében… Tovább olvasom