Kisalföld logö

2016. 09. 28. szerda - Vencel 10°C | 22°C

Állami segítség nélkül: megmentették a Bolgányi hidat

Tízmillió forintot adtak össze vállalkozások, üzemek, önkormányzatok és társulások a Bolgányi híd felújítására, miután az érintett települések három évig hiába vártak állami segítséget a rendkívül rossz állapotú műtárgy állagjavítására. A befejeződött fejlesztéssel 20 évre biztosított lehet a híd jövője.

Már 2009-ben állami forrást kért Dunaszeg és Kunsziget a leromlott állagú Bolgányi hídra (és a hozzá kapcsolódó utak felújítására): napi ezer gépjármű halad át ugyanis az Alsó-Szigetközt a Rábca-torokkal és Kelet-Hansággal összekötő műtárgyon.

Akkor nyolcmilliót kértek, s vállalták, hogy ehhez önrészként 2,5 millió forintot tesznek hozzá. Nem jártak sikerrel, a műtárgy felújítása pedig váratott magára: 2011-re már a szakértői jelentés szerint "a híd annyira balesetveszélyes lett, hogy rekonstrukció nélkül előbb-utóbb le kellett volna zárni".

Példát mutattak: Nemrégiben felújították a leromlott állapotú Bolgányi hidat (felvételünkön Lendvai Ivánné kunszigeti polgármester, Babos Attila dunaszegi településvezető és Kovács Tibor építésvezető)
Példát mutattak: Nemrégiben felújították a leromlott állapotú Bolgányi hidat (felvételünkön Lendvai Ivánné kunszigeti polgármester, Babos Attila dunaszegi településvezető és Kovács Tibor építésvezető)


A minisztériummal folyamatos levelezésben volt a két település és a Szigetközi Fejlesztési Tanács, de hiába: a térség tovább nem várhatott, s idén gyűjtésbe kezdett – Kunsziget gesztorságával. Lendvai Ivánné kunszigeti településvezető elmondta: az összefogásnak köszönhetően 10 millió forint gyűlt össze: ennek 56 százalékát vállalkozók, szolgáltatók, üzemek adták, így a Federal Mogul, a SICK Kft., a Győr-Szol Zrt. és a kunszigeti Zöld Mező Szövetkezet. A felújításra fordított összeg 23 százaléka önkormányzatoknak köszönhető: Kunszigetnek, Dunaszegnek, Dunaszentpálnak, Győrzámolynak és Győrladamérnak.

A teljes költség ötödét a Győri Kistérségi Társulás és a Szigetközi Fejlesztési Tanács finanszírozta. Tették mindezt úgy, hogy a rekonstrukció nem az ő feladatuk lett volna: a műtárgyhoz két oldalról közvetlenül csatlakozó út, ezáltal a híd is a magyar állam tulajdona, kezelője pedig a Magyar Államvasutak.

A Bolgányit a felújítás idejére augusztusban zárták le, a munkával alig egy hónap alatt végeztek. A műtárgy meglévő padlózatát teljes hosszában kijavították, s a híd új akácpallót is kapott. A korlát alatti szélső gerendákat kicserélték, az egész műtárgyat lefestették, felújították a rávezető utak szalagkorlátját, s kátyúzták a híd felé vezető utakat. Súlykorlátozó táblákat is kihelyeztek és lefóliáztak. A beruházással a munkába járók közlekedését is nagyban megkönnyítették.

"A Duna ügye után most egy kisebb közösség is egységet mutatott, köszönet ebben mindenkinek, aki segített. Kovács Tibor építésvezetőként, Hámori Sándorné szakértőként segítette a munkát. A mostani fejlesztéssel húsz évre biztosított lehet a híd jövője" – mondta Babos Attila dunaszegi polgármester.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Győri segítség a Kárpátalján: az óvodaügy, ami összefog

Jövő tanévkezdésre teljesen elkészülhet a kárpátaljai Visk magyar óvodája, amelynek felújítása… Tovább olvasom