Kisalföld logö

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 5°C | 14°C Még több cikk.

Alapos tájékozódás: kevesebb meglepetés az utazáskor

A kellemetlenségek elkerülése érdekében érdemes körültekintően megtervezni a család pihenését.

Mindehhez a fogyasztóvédelmi felügyelőség, illetve az ehhez kapcsolódó egyesület, valamint a világhálón való tájékozódás is segítségünkre lehet.

A legtöbb panasz a minőséget érinti. Simon István, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság regionális igazgatója legalábbis több olyan példát említ, amelyben a három-négy csillagos szállodai elhelyezés helyett például egy lerobbant kempingben kapott helyet a család. De ugyanígy gondot jelent az étkezés, a szolgáltatás alacsony színvonala vagy a parkolás díjának elhallgatása, amely egy-két hetes nyaralás esetén akár tetemes költség is lehet.

– Panasz esetén megkeressük az utazási irodát és kérjük, kártalanítsák a fogyasztót – mondta el portálunk megkeresésére Simon István. – Amennyiben ez nem járható út, a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatalhoz, illetve a bírósághoz fordulhat a panaszos.

Érdemes tudni, a jogszabályi változások hatására ma már csak olyan vállalkozás szervezhet utazást, amely a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal engedélyével rendelkezik. Ha a társaság anyagi helyzete miatt nem tudja teljesíteni a vállalását, az érdeklődő az iroda által megjelölt hitelintézethez, illetve a biztosítóhoz fordulhat. Utazási szerződést csak írásban érdemes kötni, és annak a szolgáltatás minden lényeges elemét tartalmaznia kell.

– Tanácsos alaposan áttanulmányozni az általános szerződési feltételeket és az utazási katalógust is, azok ugyanis fontos kiegészítő információkat, közte a szolgáltatások árait is tartalmazzák – folytatta az igazgató.

– Tisztázni kell, hogy a befizetett pénzünkért pontosan mit kapunk. Ha a szerződésben szerepel, az utazási iroda emelheti az utazási díjat a többi között az üzemanyagköltségek, az adó, az illeték vagy a deviza forintárfolyamának változása miatt. Ebben az esetben írásban kell közölni a módosítás indokát és mértékét az utassal, ám az utazás megkezdése előtti húsz napon belül már semmilyen emelés nem lehetséges.

Ha a díjemelés a nyolc százalékot meghaladja, az utas elállhat a szerződéstől.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kiégett egy autó Győrsövényházon

Személygépkocsitűzhöz riasztották a Csornai Tűzoltóságot Győrsövényházra pénteken 8 óra 13 perckor. Tovább olvasom