Kisalföld logö

2017. 03. 24. péntek - Gábor, Karina 5°C | 16°C Még több cikk.

Akár jól is érezhetnék magukat

„ Jól mennek a dolgok” – véli a győri fiatalok többsége, ám e mögött meghökkentő információhiány áll.

Az „internetes generáció" például a netről alig tud valamit saját városának egyébként meglévő lehetőségeiről.

„ Jól mennek a dolgok"

Bőven lesz mit megvitatni azon az önkormányzat által tervezett őszi konferencián, amelynek témája a győri fiatalok helyzete lesz. A polémia jó alapjául szolgál a Medius Iroda „Ifjúságkutatás 2005" címmel végzett felmérése, amelyről tegnap a városházán sajtótájékoztatón számoltak be. A 16–28 év közötti fiatalok általában elégedettek a várossal (vagyis azzal, hogy győriek).

Főként két probléma feszíti őket, a munkához és a lakáshoz jutás, ez azonban nem helyi sajátosság. A fiatalok a város helyzetét jobbnak ítélik az országosnál, úgy vélik, Győrben „jól mennek a dolgok".
Ezzel a megállapítással azonban nagyon csínján kell bánni, mert a felmérés egyéb részleteiből kiderül, meghökkentő az „internetes korosztály" tájékozatlansága. Erről azonban nem elsősorban ők tehetnek. Mint a sajtótájékoztatón lapunk kérdésére Kun András alpolgármester elmondta, sokkal több figyelmet kell fordítani a fiatalok informálására, s ez nem elsősorban a média, hanem a város felelőssége. Számos „létező, de nem működő" rendszer van...

Nem vállalnak önkéntes munkát

A sok megszívlelendő közül egy másik nagyon fontos megállapítása a felmérésnek, hogy a fiatalok társadalmi aktivitása szinte alig minősíthető. A megkérdezettek 80–90 százaléka nem vállal semmilyen önkéntes munkát, különösen a szo-

ciális és karitatív szervezetek esetében nagy a tartózkodás. Ebben közrejátszhat, hogy nem is nagyon keresik őket, ám az is igaz, hogy a válaszok szerint a többség akkor is elutasítaná az önkéntes munkát (a sport kivételével), ha felkérnék őket.
Győrben az elhelyezkedési lehetőség szerint a szakmunkások érezhetik legjobban magukat, legrosszabbul a diplomások.

Nem ér célba a városmarketing

Érdekes megállapítás még a felmérésből: a legtöbben akár jól is érezhetnék magukat a városban, ha a város (mármint önkormányzata) a sikereket, lehetőségeket jobban közvetítené a lakosság felé. Igazából egy-egy kiemelt rendezvényre vonatkozik csak, s nem általános a nyugati országokban már nélkülözhetetlen városmarketing.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Győri Nyár: volt és lesz

Pénteken látványos show-val kezdetét veszi a negyvenedik jubileumi Győri Nyár. Tovább olvasom