Kisalföld logö

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 9°C | 18°C Még több cikk.

˝Ahol kerékpározni jó, ott élni is jó!˝

Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Magyar Kerékpárosklub közös konferenciáján több mint 20 település képviselője jelent meg. Céljuk a tudatformálás, szemléletváltás és vonzó biciklisbarát környezet kialakítása.

Ahogy arról korábban beszámoltunk Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Magyar Kerékpárosklub közös konferenciát szervezett annak érdekében, hogy az együttműködésük eredményeként Győrben megvalósult fejlesztések példáján keresztül felhívja a figyelmet az élhetőbb, egészségesebb városok létrejöttéhez nélkülözhetetlen, nagy társadalmi és gazdaságok haszonnal járó, emellett gyorsan megtérülő biciklisbarát beruházások fontosságára. Simon Róbert Balázs alpolgármester kiemelte, hogy a városban több fontos kerékpáros fejlesztés készült el 2010-ben, és 2011-ben is folytatódik a civilekkel közösen kidolgozott Kerékpáros Közlekedési Koncepció végrehajtása.

A városvezetők és előadók délelőtt konzultáción vettek részt
A városvezetők és az előadók délelőtt konzultáción vettek részt

A szimpóziumon több mint 20 város és település polgármestere, főépítésze, vagy közlekedési szakembere vett részt. Simon Róbert Balázs alpolgármester elmondta, hogy példaértékű együttműködésről van szó az önkormányzat és a MKK között, amely Győr városát kerékpárosbaráttá és egyben élhetőbbé is tette. 2010-ben az országban először Győrben történt meg az új KRESZ szerinti kerékpáros nyomok, nyitott kerékpársávok kijelölése. A szakmai és a civil szervezetekkel szoros együttműködésben készült Kerékpáros Közlekedési Koncepció végrehajtása is megkezdődött, ennek keretében 2010-ben elkészült a felújított és kerékpárúttal kibővített Széchenyi híd, az Új Bácsai út és ezzel párhuzamosan az út mentén a kétoldali egyirányú kerékpárút és a Sziget-Révfalusi híd, szintén kétoldali egyirányú kerékpárúttal.

A konferencia ˝Kerékpár az európai várospolitikában˝ című szekciójában László János a Magyar Kerékpárosklub elnöke a kerékpáros fejlesztések gazdasági és társadalmi hasznáról beszélt, mint előadásában részletesen kifejtette a kerékpáros fejlesztések nem csak a kerékpárosok számára előnyösek, hanem kihatnak az egész városra, hiszen általuk javul az egész település közlekedése, élhetőbbé válnak közterei minden közlekedő örömére.

Délután pedig biciklire ültek és a valóságban is megtekintették azt, amiről délelőtt beszéltek
Délután pedig biciklire ültek és a valóságban is megtekintették azt, amiről délelőtt beszéltek

A szimpózium három szekcióból állt: Kerékpár az európai várospolitikában, Kerékpár a magyar várospolitikában és Kerékpárosbarát települések közössége elnevezésekkel. A jelenlévők megtudhatták, többi között azt, hogy Győrben a kerékpártámaszok, tárolók 89%-a nem vagy alig volt használható; 47 km kiépített bicikliút volt, de ez nem összefüggő; valamint, hogy a lakosság 10%-a közlekedik kétkerekűvel, ezt az arányt szeretnék 20%-ra emelni.

Kerékpáros konferencia Győrben


A vendégek a konferencia után egy 20 perces kerékpáros tanulmányúton vehettek részt, ahol megtekinthették az elkészült fejlesztéseket. A résztvevők ezt követően egy városfejlesztési közösségi szerepjátékban vehettek részt, melynek során egy elképzelt település közlekedési problémáira kellett közös, természetesen biciklisbarát megoldást találniuk.

Olvasóink írták

  • 8. humer 2010. november 19. 20:25
    „A.Tom :de mindenhova el lehet jutni keróval, ahová kocsival is.

    Nem értem , te nem jársz Győrben? Szinte minden útról ki van tiltva a kerékpáros közlekedés. Győrben már 20 éve a járdára minden biciklit elv működik. Egyedül a kicsi utcákban lehet kerékpárral menni normálisan, de kb 3x akkora utat megtéve. Gyakorlatilag kijelenthetjük, hogy Győrben bárhonnan bárhova hosszabb eljutni kerékpárral, mint kocsival. Ha ehhez még hozzászámolod azt, hogy hányszor kell elsőbbséget adnod, mert macisajtod, vagy stop táblád van, vagy csak simám elütnének ismét csak a kerékpáros közlekedés van háttérbe szorítva.
    példa a Tihanyi fejlesztése az aluljáróval: a sávbővítések a nagyobb gépjárműforgalomnak szóltak, ellenben a kerékpáros száműzve van a járdára.”
  • 7. Goldmund 2010. november 19. 16:36
    „6. A.Tom 2010.11.19. 13:36
    "Lehet hogy nincs mindenhol külön nekünk épített út, de mindenhova el lehet jutni keróval, ahová kocsival is."

    Nem is kell mindenhová kerékpárút. Sőt! Pont ott lehet normálisan közlekedni, ahol nem akarják agyonszabályozni a közlekedést.

    "Szabályosan kell közlekedni, jól láthatóan, és akkor nem lesz baj."
    Biciklivel sok helyen pont az a balesetveszélyes, ha ott közlekedsz, ahol elő van írva.”
  • 6. A.Tom 2010. november 19. 13:36
    „Kedves hozzászólók, megosztanék veletek egy két észrevételt, mivel győriként sok-sok éve kerékpározok
    Győrben hobbiból, közlekedésként, kikapcsolódásként.
    1:Sok helyen valóban pancser kerékpárutak vannak, de azt kell megérteni, hogy nehéz minden bringást
    kielégítő utat építeni, mert más módon közlekedik a 70 éves közlekedéshez, kerékpározáshoz nem értő
    nagymama, és egy sportolási céllal közlekedő jó kondiban lévő fiatal.A sebességkülönbség akár négyszeres
    is lehet, és akkor még a kresz szabályait nem hágtuk át.
    2:Sok utcában a hely adott, a házakat eltolni nem lehet, és a gyalogosokra is gondolni kell az autósok mellett.
    3:Sok esetben viszont amiatt nem lehet rendesen haladni, mert a gyalogosok a kerékpár úton, vagy a kijelölt
    sávban ténferegnek, vagy éppen az autósok használják parkolásra.

    Mindezek ellenére habár a hálózat nem tökéletes, még mindig istenes a helyzet szerintem Győrben.
    Lehet hogy nincs mindenhol külön nekünk épített út, de mindenhova el lehet jutni keróval, ahová kocsival is.
    Szabályosan kell közlekedni, jól láthatóan, és akkor nem lesz baj.

    Discoboynak üzenném, hogy nem 4 biciklit kell venni öt év alatt, hanem egy jót, és az megfelelő karbantartással kitart minimum 10-15 évig.Áldolni kell rá, nem szabad sajnálni tőle a pénzt, még mindig töredékét viszi el mint egy autó, és nem szabad elfelejteni mit is ad cserébe...”
  • 5. ombi 2010. november 19. 12:19
    „Győrben elég sok kerékpárút van,ez nagyon ROSSZ.
    Dobálják a kétirányú kerékpárforgalmat az utak egyik oldaláról a másikra (pl.: Lehel u.), háztömbönként újra és újra megállítják a kerékpárokat, (pl.: Szent Imre út), a gépjárművek vezetői nem számítanak az úttól több méterre elhelyezett másik utakra, minden egyes kerékpárút-úttest találkozás keréktörő, ahogy Discoboy is írta. Soroljam még?
    Ugyanakkora felületű beépítettséggel sokkal biztonságosabb, egyszerűbb volna, ha a kerékpáros- és gépjárműforgalom egymás közelében, együttműködve haladna.
    Elolvasásra érdemes tanulmány azoknak, akik gondolkodni, tenni akarnak a közlekedés jobbá tételéért:
    http://mek.oszk.hu/01200/01210/01210.pdf”
  • 4. Discoboy 2010. november 19. 09:26
    „Én már a 4. biciklimen ülök 5 év alatt. Komolyan mondom már félve megyek el bárhova is, mert attól tartok, hogy szétesik alattam amilyen bukkanók és gödrök vannak a kerékpár utakon.”
  • 3. zag 2010. november 19. 01:16
    „Kunsziget-Öttevény-Abda-Győr”
  • 2. Goldmund 2010. november 18. 21:30
    „Pl. a Szigethy Attila úton levő kerékpárút is sok helyen kritikán aluli.
    Meg a körforgalmas megoldások is a böszmeség felsőfokai.
    De említhetném a Budai utca elején a Famulus Hotel előtt a buszmegállóban álldogállókra vezetett kerékpárutat. Agyrém!
    Vagy az Árpád út - Teleki út kereszteződés elcseszését.
    Napestig lehetne sorolni, de ha ezekről tudomást vennének, akkor nem tudna a városvezetés mivel büszkélkedni.”
  • 1. adelusz 2010. november 18. 19:38
    „Győrben elég sok kerékpárút van,ez nagyon jó.
    Deeee.Az ipari park felé jobb is lehetne az út.Például a Ceres felé.Írtó rossz tekerni arra.Pedig sokan járnak hajnalban bicajjal a melóhelyre szerintem
    A banai úton is lehetne kerékpár út.Igaz,hogy másik irányba van,de arra hosszabb az út.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sikeres volt az első magyarországi vizatelepítés

Jelölt vizát találtak a Duna Vaskapunál a halászok. A viza bébit 2010. november 03-án 10 órakor… Tovább olvasom