Kisalföld logö

2017. 09. 21. csütörtök - Máté, Mirella 11°C | 14°C Még több cikk.

A vevőket kérdezik a vevővédelemről

Most lehet kérni, hogy legyen jogszabályban előírt határideje a garanciális javításnak, hogy a hatóság gyakrabban ellenőrizze a termékbemutatókat, az internetes áruházakat. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság konzultációt kezdeményezett stratégiájáról.

A Nemzetgazdasági Minisztérium honlapján (www.kormany.hu) nyilvánosságra hozta új fogyasztóvédelmi stratégiájának vitairatát. A szaktárca augusztus 10-ig várja a szakvéleményeket ezzel kapcsolatban, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság pedig konzultációt kezdeményezett: kérdőívére válaszolva szeptember 30-ig bárki megfogalmazhatja véleményét, melléje odaírhatja javaslatait. Az ív elérhető a www.nfh.hu honlapon, papíralapon a fogyasztóvédelmi felügyelőségnél.

Major Ernő, a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének vezetője erről a lehetőségről tartott tegnap sajtótájékoztatót. Elmondta, hogy a stratégia tervezete szerint a hatóság a veszélyes termékek kiszűrése érdekében még több erőfeszítést tesz és a vállalkozásoknak ajánlásokat dolgoz ki, hogy tudják, milyen szabályokat és hogyan kell azokat betartaniuk. El akarják érni azt is, hogy a közszolgáltatási számlák közérthetőek legyenek, vissza akarják szorítani az internetes kereskedelemben a visszaéléseket és az erőszakos, megtévesztő üzletkötési módszereket, főleg a termékbemutatókon. A kérdőíven pedig többek közt arról kérdezik a fogyasztókat, hogy meghatározott legyen-e a magyar termékek aránya az üzletekben, foglalkozzanak-e azzal, hogy a gyártók, a márkás termékek előállítói más minőségű árut hoznak-e hazánkba, mint Nyugat-Európába.

Horváth László, a megyei fogyasztóvédelmi békéltető testület elnöke mindenkit a kérdőív kitöltésére biztat, mert így kérhetik most az emberek, hogy érdekükben változzanak meg a jogszabályok. Ugyanis személyes és lapunkon keresztül adott tanácsadásaikon is a legtöbb panasz azzal kapcsolatos, hogy a garanciális idő alatt meghibásodott áru javítására nincs határidő. Így a vevő hiába fizette ki, gyakran hónapokig nem tudja használni a terméket. Az is sok gondot okoz, hogy nincsenek akkreditált, független minőségi szakértők, akiknek kötelező elfogadni a szakvéleményét a megvásárolt áru meghibásodásának okáról. Jelenleg a vevő és a vállalkozás általában egymással ellentétes szakvéleményeket szerez be.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A 43. Nemzetközi Művésztelep záró kiállítása Győrben

Minden év júliusában a Városi Művészeti Múzeum meghívására, külföldi és magyar képzőművészek… Tovább olvasom