Kisalföld logö

2017. 08. 21. hétfő - Sámuel, Hajna 13°C | 22°C Még több cikk.

A vevő kérheti a mérés ellenőrzését

A naptejek ellenőrzésekor pozitív tapasztalatokat szűrt le a fogyasztóvédelmi hatóság megyénkben, viszont a hús- és hentesáru árfeltüntetésénél több hiányosságot talált. Arra is akadt példa, hogy a mérésnél akarták megkárosítani a vevőket.
A napozókészítmények forgalmazását júniusban több üzletláncban, kisboltban ellenőrizték a fogyasztóvédelmi felügyelők. Főként azt figyelték, hogy a magyar nyelvű címke, a tájékoztatás megfelel-e a követelményeknek. Ugyanis a termékeken szerepelnie kell többek közt a használati utasításnak, az engedélyezéskor kapott számnak, a lejárat dátumának vagy a bontás utáni felhasználhatóság időtartamának. A hatóság emberei ügyeltek arra, hogy a vizsgált termékek közt olcsóbb és drágább, ismertebb és kevésbé ismert márkához tartozó is legyen és csak egy esetében kellett kifogással élniük, a gyártási tételszám hiánya okán.

– Gyakran több ezer forintos kiadást jelentenek a naptejek, napolajak, fényvédő krémek, de tapasztalataink szerint forgalmazásuk körülményeiben és minőségükben megbízhatnak a vevők. Megyénkben felnőtteknek és gyermekeknek való készítményből is vettünk mintát és a laborvizsgálatok szerint megfelelőnek bizonyultak – mondta el dr. Bedecs Valéria, a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének igazgatója.

Győrben az Árpád úti élelmiszerboltban ügyelnek az árak feltüntetésére és arra, ne mérjék hozzá a húshoz a csomagolóanyagot. Felvételünkön Deák Tamásné eladó. Fotó: H. Baranyai Edina
Győrben az Árpád úti élelmiszerboltban ügyelnek az árak feltüntetésére és arra, ne mérjék hozzá a húshoz a csomagolóanyagot. Felvételünkön Deák Tamásné eladó. Fotó: H. Baranyai Edina

Viszont fokozottan érdemes figyelni a mérleg kijelzőjét, a kapott blokkon szereplő árakat húsáru vásárlásánál. A korábbi rossz tapasztalatok miatt folytatott e téren újabb ellenőrzéseket nemrégiben megyénkben is a hatóság és ezúttal is több üzletben szabálytalanságot fedett fel. Főként az egységárak feltüntetése hiányos, pedig csak így tudja összehasonlítani a vevő a termékek árait. A próbavásárlások jelentős részében pedig a felügyelőkkel a kiírt árnál többet fizettettek, hibás mérés vagy számolás miatt. Többször a csomagolóanyagot is hozzámérték a húshoz, a papírt is a szalámi árán adták el. Egy alkalommal pedig rossz összeadás miatt ezer forinttal többet számolt fel a vállalkozó. Ez adódhatott figyelmetlenségből is, de arra figyelmeztet, a vevőknek is érdemes számolniuk.

– Rajtunk is múlik, megtévesztenek, megkárosítanak-e bennünket. Jó tudni, hogy a fogyasztó a boltban kérheti a mérés ellenőrzését. Ha ezt otthon teszi meg, az nem számít hitelesített mérésnek, utólag az üzletben már nehéz reklamálni – hívta fel a figyelmet a fogyasztói jogokra dr. Bedecs Valéria. A július 1-jétől kinevezett új igazgató több mint egy évtizedes gyakorlatot szerzett a hatósági jogalkalmazás, az ellenőrzések terén. Fontosnak tartja a felügyelőség tájékoztató tevékenységét, hogy minél több ember tudja, vásárlóként milyen lehetőségei vannak és merjen is élni azokkal.

Nyári ellenőrzések. A fogyasztóvédelmi felügyelőség az idegenforgalmi főszezonban – júniustól augusztusig – idén is végez ellenőrzéseket a kereskedelemben és a vendéglátásban. Kiemelten figyeli, hogy fiatalkorúakat kiszolgálnak-e alkohol- és dohánytermékekkel. A felügyelőség elérhetősége: Győr, Türr István utca 1., 96/329-244, fogyved_nydf_gyor@nfh.hu.

Olvasóink írták

  • 2. ahaha 2012. július 18. 11:52
    „SOS! Ellenőrzésre szorul nagyon a a Nagysándor J. uti CBA, pontosan a fent leirtak sorozatos előfordulása miatt. - csomagolóanyagot is beszámítják az árú értékébe, vagyis nem tárálják a mérleget. Egységárakat elütik a termékeknél, és volt már, hogy az általuk becsomagolt húsos csontra karaj árcédula került, és azzal az egységárral számoltak. Leárazott termékeknél soha nem látható, hogy mi volt az eredeti ár. Pénztárnál rendszeresen nem veszik figyelembe az árcsökkenéseket, és mindig szólni kell. Bár piti dolog, de a vásárlások értéke után vannak matricák, amit soha nem adnak oda, és ha kéri valaki, akkor úgy dobják oda, ajakbiggyesztéssel, megalázva a kérőt. Reklamáció esetén a pénztárban lévő pénztáros kislányok egyből támadnak, és elég gyakorlatlanok, tudatlanok, a helyzeteket nemtudják kezelni. Ha valaki reklamálni mer, vagy nem ért egyet a számolásukkal, megvannak sértődve ! Nem vevőbarát bolt, az egyszer biztos, és elég nagy feszültség is van ott a dolgozók között is, amit érezni , látni lehet....
    A rendes, szaktudással rendelkező igazi boltosokat bizony megkellene becsülni!”
  • 1. gte325 2012. július 18. 09:40
    „ez asóhivatal is csak a politikai propaganda része, hogy jól érezd magad. ha tényleg szükség lenne rá. mert úgy érzed, hogy megkárosítottak, hogy a kereskedő nem kereskedőhöz méltóan viselkedik, a válasz :"nem hozzánk tartozik..."”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A csodákban bízó anya válaszolt

Ajándék egy csodákban bízó anyától címmel hétfői számunkban írtunk arról, hogy ötezer forintot… Tovább olvasom