Kisalföld logö

2018. 02. 20. kedd - Aladár, Álmos -1°C | 2°C Még több cikk.

A Városháza elé vonultak: demonstrációt tartottak a diákok Győrben - videó, fotók

A győri demonstrációt a Krúdy Gyula, a Deák Ferenc és a Jedlik Ányos középiskola végzősei szervezték, a tüntetésről a Facebookon keresztül értesítették diáktársaikat.

19 óra 38 perc - Hatszázan tüntettek Győrben és Sopronban

Győrben és Sopronban is tiltakoztak szerda késő délután a fiatalok a felsőoktatási keretszámok csökkentése ellen.

A győri demonstrációt a Krúdy Gyula, a Deák Ferenc és a Jedlik Ányos középiskola végzősei szervezték, a tüntetésről a Facebookon keresztül értesítették diáktársaikat. Végül mintegy háromszázan vettek részt a másfél órás békés tüntetésen a hideg zimankó ellenére.

A séta a színháztól a Széchenyi téren és a Révfalui hídon át a Széchenyi István Egyetem kollégiumáig tartott, ott egyetemisták is csatlakoztak a tüntető középiskolásokhoz.


Videó: Cseh Róbert


Innen a Jedlik-és a Rába kettőshídon, a Kazinczy utcán és a Baross úton át a Városházáig folytatta útját a tömeg. "Le a tandíjjal!", "Magasabb keretszámokat!", "Diplomát akarunk!", "Hoffmann Rózsa mondjon le!" - skandálták út közben.


A Városháza elé vonultak a győri diákok - fotók: Bertleff András, Cseh Róbert.

A kezdő és a végcélnál is felolvasták a szervezők követeléseiket, amelyet öt plusz egy pontban fogalmaztak meg:

1. Állítsák vissza a keretszámokat a 2011-es szintre!
2. Ne vonjanak el több pénzt az oktatásból!
3. Töröljék el a hallgatói szerződést!
4. Önállóságot, autonómiát az egyetemeknek!
5. A felsőoktatás átfogó reformja az érintettek bevonásával történjen!
+ Biztosítsák az alsóbb osztálybeli családoknak is a bejutást a felsőoktatásba!

A békés demonstráció este fél 6-kor, a Városháza előtt, a Himnusz közös éneklésével ért véget.

17 óra 12 perc

A Kisalföld helyszínről tudósító munkatársa szerint körülbelül 600 diák vonult a színháztól a győri városháza elé. A Facebookon szintén nagyjából 600-an jelezték részvételüket a szerda délutáni demonstráción.

"Le a tandíjjal, igazságos keretszámokat, takarodjon Hoffmann Rózsa" - többnyire ezeket a mondatokat skandálták a fiatalok útközben, akik a Jedlik-hídon kisebb felfordulást okoztak, mivel az úttesten haladtak az önkormányzat irányába.

9 óra 47 perc

A kisalfold.hu információi szerint a gyülekezőt a Győri Nemzeti Színháznál tartják a hallgatók szerda délután 16 órakor, majd innen indulnak a Széchenyi térre, a Széchenyi-egyetemre, s végül a Győri Városháza elé vonulnak.

A győri középiskolások és egyetemisták a keretszámok radikális csökkentése, valamint a tandíj tervezett bevezetése ellen szeretnék felhívni a figyelmet békés tüntetésükkel.

A szervezők felhívják a figyelmet, hogy a demonstráció minden politikai párttól, erőtől független.

Hétfőn Sopronban már tiltakoztak

Hétfő délután soproni egyetemisták tiltakoztak a felsőoktatást érintő kormányzati döntések ellen, s adták át nyílt levelüket Fodor Tamás polgármesternek, valamint Firtl Mátyás országgyűlési képviselőnek.


Soproni egyetemisták a város Fő terén - fotó: Magasi Dávid.
Soproni egyetemisták a város Fő terén - fotó: Magasi Dávid.


Kedden este 21 órakor 800 gyertyát gyújtottak meg a hallgatók a Széchenyi-egyetem kollégiumában

A diákok így fejezték ki egyetértésüket a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának (HÖOK) keretszámokkal kapcsolatos véleményével, valamint szolidaritásukat a felvételi előtt álló diákokkal és szüleikkel.

Nagy Dávid: "a legkiválóbb diákok számára sem lenne lehetséges, hogy az érintett szakokon fizetés nélkül diplomát szerezzenek" 

Nagy Dávid, a HÖOK-szervezet győri elnöke szerint "a keretszámokat megszabó előterjesztésről szóló információik szerint a jogi és igazgatási, a gazdaságtudományi, valamint a művészetközvetítés képzési területeken kizárólag önköltséges finanszírozási formában lehetne megkezdeni a felsőoktatási tanulmányokat 2013-ban.

Eszerint a legkiválóbb diákok számára sem lenne lehetséges, hogy az érintett szakokon fizetési kötelezettség nélkül diplomát szerezzenek".

"Ez az intézkedés valójában az adott képzési területekre vonatkozó általános tandíj-kötelezettség bevezetését jelenti, amit - összhangban a 2008-as népszavazás elsöprő erejű döntésével - továbbra is határozottan elutasítunk" - tette hozzá Nagy Dávid.


    

Olvasóink írták

195 hozzászólás
  • 195. Demalgon 2012. december 15. 09:31
    „Ha a moderátor részrehajló is volt, egy mondattal összegzem, amit nem engedett át

    Gőcze úr ... az igazi megmérettetés a való életben történik, ott meg a nappalisok folyamatosan mondanak csődöt. Vagy nem tudják mit kell csinálni, vagy büdös a munka és nem esik senki hasra előttük, de inkább az, hogy totál sötétek. Elméleti tudatlanokra meg nincs szükség, mert a problémáról mindenki tud beszélni, de csak az igazi szakemberek állnak úgy hozzá, hogy meg is oldják. Azok meg nem a nappalisok”
  • 194. festéktüsszentő 2012. december 15. 09:06
    „Kik is tüntettek?
    Jedlik, Deák, Krúdy.

    Kik nem voltak ott?
    Révai, Kaziczy, Bencés.

    Azoknak, akiknek magyarázni kell:
    Az előbbibe járnak azok, akik bár gyengébb képességűek voltak, de simán bejutottak egy finanszírozott egyetemre. Ott elvegetáltak, ellődörögtek 5-6 évet, majd vagy igen vagy nem, sikeresen befejezték a tanulmányikat.
    A másodikba azok, akiknek nagy része ezután is be fog jutni egy finanszírozottra, vagy megkapja a féláras képzést.

    Persze a fenn írodottak csak kellő távolságból nézve igazak, milliószám lehet ellenpéldát hozni. Továbbá látszólag a Krúdy kilóg a fenti sorból, de ugyebár a cikk nem tér ki, hogy az iskola melyik szakos diákjai voltak ott.”
  • 193. Köszörűs 2012. december 14. 19:51
    „Valaki szerint a diplomás munkanélküliek száma 2002. és 2010. között három és félszeresére nőtt.
    ja.
    Akiknek jó részét 1998. és 2002. között, az előző átkosban, még a Fidesz kormány iskolázott beee.”
  • 192. Gőcze_László 2012. december 14. 19:48
    „ad. #178. és #180.)
    Kedves Tündérnéne és Demalgon, nem győztek meg, ingatag lábakon áll az indoklásuk.
    De sebaj, akár maradjanak meg az álláspontjuknál, hasonló hatása lesz/van, mint ha az enyém érvényesülne.

    A lényeg viszont továbbra is ez: egy normálisan működő országban nem szokás tízezerek jövőjét, velük kapcsolatban százezrek teherbíró képességét érintő dologokban havonta, hetente változtatni a feltételrendszeren. Ez nem csak inkorrekt velük szemben, hanem egyszerűen megengedhetetlen!”
  • 191. elemér 2012. december 14. 17:43
    „A kapitalizmus egy épitö és romboló folyamat. Vagyont teremt, de azt nem egyformán ossza meg. Idáig úgy müködött jól, hogy egy szociális háló állt mögötte. Ma ezt a hálot vágják szét, mikor a legnagyob szükség lenne arra. Oktatás, betegbiztositás, nyugdij, munkanélküli, stb. Azt hireszteli a szélsö jobb ahova <moderálva> is tartozik hogy ez a haladás. Ez nem haladás hanem bukás, vagy haladás a balkán felé. A haladást én ismerem. Az ugyanaz amit Rona Péter elmagyaráz. Nyugaton jóval eröseb a szociális háló. Mo. nem a civlizált embernek való, pláne <moderálva>.”
  • 190. elemér 2012. december 14. 17:24
    „Várom az engedéjt a minisztériumbol a hozzászólásomhoz. ;))”
  • 189. Demalgon 2012. december 14. 14:37
    „1490 óta függünk mástól és fogunk függeni mástól, mert ara vagyunk büszkék, ami nincs. Nem magyarkodni kell, ha nincs mire”
  • 188. ujhelyikaroly 2012. december 14. 14:28
    „Kedves (fiatal)Urak! Az élet az univerzum úgy működik, hogy amit beleteszünk a kalapba, azt kapjuk vissza. Kicsiben és nagyban is. Azzal egyet értek, hogy a fiatalság (egyetemisták) alapvető joga a lázadás, mely előre mozgatja a megújulás kerekét. De !!! Ez akkor működik megfelelően, ha saját (egyéni) kútfőből táplálkozik és nem a csőcselék szerepét tölti be, különböző érdek csoportok lázítását követve. Az nem működik (és a következő kormánynál sem fog!), hogy ingyen tanulunk, utána pedig (ennek gazdasági eredménye ként) elhagyjuk az országot a kilátástalan helyzet miatt.(melynek így önmagunk is részesei voltunk) Ezt éppen az értelmi színvonaluk miatt az egyetemistáknak kellene leginkább belátniuk. Nincs másik megoldás, csak az, ha apáitok a megemelt adóval befizeti majd az ingyenes oktatást. Minden a nép pénzéből történik!! Van egy harmadik megoldás is, (lehet, hogy a jövő kormány ezt fogja tenni). Az IMF-től a semmiből létrehozott kölcsönpénzt felveszik, ebből finanszírozzák a tandíjat (befogják a tanulók száját), majd az eladósított országot az irányításuk alá vonják ...(beleszólnak, hogy mit tehetünk...). És így lesznek a mai lázadókból a jövő rabszolgái. Kedves ifjú barátaim. Menjetek vissza az egyetem padjaiba és tanuljatok, tanuljatok.. hogy önálló tiszta gondolatokra tegyetek szert. Békés szép Karácsonyt Mindenkinek. Egy 65 éves örök párton kívüli nyugdíjas, 45 év munkaviszonnyal, 30 év iskolapadban eltöltött évvel.”
  • 187. Köszörűs 2012. december 14. 14:02
    „Kering egy mém a facén...
    "Drágáim! Nem értem miért ez a nagy tiltakozás...
    Nekem sincs diplomám, mégis miniszter vagyok."”
  • 186. elemér 2012. december 14. 14:00
    „Sokminden változott a mai világban és a tanulás az élethosszu soha nem fejezödik be, doktorátus ide vagy oda. Ez egy üzlet és a kronikus munkanélkülieket is visszaküldik a suliba. Elvégeznek egy kurzust és utána nuku a segély. Ezt még clinton kezdte. Senki nem mondhatta hogy nem kapott támogatást. Ezután már a kimutatásokban se szerepelt. Miért nem lehet a net-n végezni az egyetemet ? Természetes hogy lehet, méghozzá a legjobbat a világon bárkinek és bármilyen szakot angolul-MIT. Munkát viszont nemtudnak biztositani, és erröl van itt szó. Ezért is kellene tüntetni. A kormány is elvesztette hitelét.”
  • 185. agoston1754@freemail.hu 2012. december 14. 13:40
    „Kedves "183. Valaki 2012.12.14. 12:55 ".
    "Kérdezem végül az oktatókat, a mélyen tisztelt Rektori Konferenciát: Gyurcsány tandíjötletekor miért nem álltak a tiltakozó diákság mellé? Akkor miért kussolt a tisztelt grémium? Talán csak nem azért, mert éppen akkoriban emelték a fizetésüket a csillagokig?"

    A Gyurcsányi, és a Bokrosi tandíjat egésszenbiztossan támogatták, mert abból lett a fedezet. Amiért "leszavazták" azért a költségvetés hiányát növelték és a KÖVETKEZŐ KORMÁNYNAK!!!! (milyen érdekes... éppen a FIDESZ kormányoknak) kellett kifizetnie... Meglátszik hogy a foxi-maxi egyetemen végzett megbizható egyének hova "ejtőernyőztek"... No ezért a DK-é a "egyetem" Molnár Csaba és Gyurcsány Ferenc szerint...”
  • 184. Demalgon 2012. december 14. 13:40
    „Ok, most kérdés : íróasztal mögül cikket írni, nem ismervén a valóságot a legkönnyebb. Fizetett hirdetésre meg senki nem kíváncsi, de ha rávonatkoztatják a nappalisokra nem fogok tiltakozni, minden más unja, hogy a nappalisok miatt szív”
  • 183. Valaki 2012. december 14. 12:55
    „...Tavaly, a debreceni egyetemi HÖK-vezetőség választása után jelent meg egy írás a helyi lapban, ebben a következők olvashatók: ,,Felvetődik a kérdés, hogy akkor vajon ki került be, kiknek gyűlt össze a legtöbb szavazat!? Bekerült az, aki már hetedik éve próbálja elvégezni az egyetemet (eddig sikertelenül), és a 7 éve alatt semmilyen hallgatói életben nem vett részt! (vajon ki szavazott rá???)"
    Kérdezem: a cikk írója nem Körösparti Péterről, a DEHÖK elnökéről beszél? Arról a Körösparti Péterről, aki most a tiltakozások élén áll?

    És egy másik internetes portálon ez olvasható: ,,Nagy Dávid a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának az elnöke. Ő - elvileg - az első számú diákpolitikus. Nagy Dávid 1984-ben született Sárváron, az első nem fővárosi HÖOK-elnök. 28 éves és még mindig van hallgatói jogviszonya, pedig nem doktorandusz."
    Kérdezem: Mi nem sikerült önnek, Nagy Dávid úr? Lesz ebből valaha diploma? Mert az ország már türelmetlenül várja, hogy legyen még egy politológusa! Amúgy 2002 és 2010 között a diplomás munkanélküliek száma 8400-ról 30 400-ra, tehát három és félszeresére nőtt. Miért? Miért képzünk államilag finanszírozott helyeken közgazdászokat, jogászokat, kommunikációs szakembereket, politológusokat, miközben tudjuk, hogy elenyésző hányaduk kivételével soha nem lesznek képesek megélni tanult szakmájukból? (Eközben kémiatanárnak egy fő jelentkezett, Jézusom!)

    A tiltakozó hallgatókat amúgy nem érinti a változás. Amikor ez a kérdés felmerült, mindjárt előálltak a társadalmi szolidaritással, azzal, hogy ők az utánuk jövőkért aggódnak, értük tiltakoznak, és a megfelelő helyekről mindjárt elő is kerítettek néhány gimnazistát. Rendben van, de akkor kérdezem: hová tűnik ez az óriási szolidaritás, amikor a diploma utáni országelhagyásról van szó? Csak a jövő nemzedékkel kell hirtelen szolidárisnak lenni? Az országgal, a nemzettel, a szülőkkel nem? Tehát beiratkozunk a felsőoktatásba, ott évekig eltengünk-lengünk, a fele diákság soha nem végez, másik felének a fele bár soha ne végezne, a maradék pedig piacképes tudásával és a belé ölt tízmilliókkal azonnal lelép Nyugatra? Ez a szolidaritás? Tényleg?

    Kérdezem végül az oktatókat, a mélyen tisztelt Rektori Konferenciát: Gyurcsány tandíjötletekor miért nem álltak a tiltakozó diákság mellé? Akkor miért kussolt a tisztelt grémium? Talán csak nem azért, mert éppen akkoriban emelték a fizetésüket a csillagokig? És kérdezem továbbá önöktől: megérdemelték azt a csillagászati fizetést? Helyénvalónak tartották (tartják), hogy egyetemi tanárok három-négy-öt helyen oktatnak - az ennek megfelelő ,,színvonalon"? Önök szerint rendben van a jelenlegi hallgatók ,,minősége"? Önök szerint tényleg az a jövő útja, hogy mindenkit felveszünk a felsőoktatásba? S az sem számít, hogy a mennyiség soha a büdös életben nem csap át minőségbe? Nincs önöknek lelkiismeret-furdalásuk, látván az intézményeikből kikerülők felkészültségét és tudását?...
    http://magyarhirlap.hu/velemeny/kerdesek”
  • 182. Valaki 2012. december 14. 12:53
    „181. Jóleány 2012.12.14. 11:42

    tipikus coci válasz. :)))”
  • 181. Jóleány 2012. december 14. 11:42
    „176. Valaki

    Egy dolog ami megnyugtat, Te nálam nagyságrendekkel retardáltabb vagy ! Gyógyíthatatlan !”
  • 180. Demalgon 2012. december 14. 09:57
    „Gőcze Úr keresztkérdés : Mire van szükség? Szakemberre, vagy diplomás hülyére, aki csak beszélni tud a problémáról, de megoldani nem tudja. A levelezős előnye, hogy rendelkezik a kellő gyakorlattal és ha egy témát meg kell vitatni esélyesebben veszi fel a versenyt a nappalissal szemben, akinek se rálátása, se gyakorlata nincs a való életben. Hatékonysága akkor lenne, ha tanulna, ha tényleg tanulna, de nem ezt tapasztalom, és a nappalis csupán egy olcsó időtöltés az én adóm terhére. Tudományos munka? Legalább, ha - szakmámban maradva - értelmes dologról írna és nem világmegváltó tervekről értekezne. Ha egy céghez odaállítanak, egy nappalist, akinek csak elméleti tudása van, már ha van, de az is hézagos, és egy levelezőst, aki gyakorló szakember nem kérdéses ki viszi előbbre és ki viszi csődbe a céget. A labor egy fiktív körülményeket teremtő környezet, ami a valóságtól elrugaszkodott, és köszönő viszonyban sincs azzal, ami a való életben várja a hallgatót. A levelezősök oktatása meg ha hatékonyságot nézünk könnyebb, mert ők legalább egyből megértik annak zömét, amit tanítanak, főleg, ha naponta benne élnek, dolgoznak. És az élet jobb tapasztalat, és jobb labor, mint egy szimulált környezet.

    Lehet védeni a nappalisokat, de eddig nagyon kevés azok száma, akikért érdemes kiállni és tényleges eredményeket felmutatni. A problémák meg azért vannak, hogy megoldják. Aki dumálni akar róla, annak nem kell diploma, de sokszor egy diploma nélküli közgazdász érettségivel rendelkező egyén hamarabb oldja meg és számolja fel a problémát, mint egy nappalis.”
  • 179. Tündenéne 2012. december 14. 09:16
    „Na, még jó, hogy elemér is megjelent... :D”
  • 178. Tündenéne 2012. december 14. 09:14
    „162. newface11 2012.12.13. 18:54

    Pontosan így van!

    172. Gőcze_László 2012.12.13. 23:29

    Nem értek egyet azzal, hogy a levelezős oktatás nem veheti fel hatékonyságban a versenyt a nappalissal. Mégpedig pontosan azért, mert aki levelezőn tanul, nagy eséllyel már dolgozik, van tapasztalata, és a tanulással pontos, konkrét célja, amiért meg is küzd. A nappalis hallgató pedig "csak" tanul, effektíve gyakorlat nélkül (a legtöbb szak elméleti oktatásra épül, a gyakorlati órák, még ahol van is, nagyjából semmit sem ér). Mindig tisztelet a kivételeknek, de az én tapasztalatom az, hogy a levelezősök lelkesebbek, motiváltabbak, az eredményeik sokkal jobbak, mint a nappalisokéi, és a tanultakat is jobban tudják hasznosítani. Én rengeteg záróvizsgán voltam bent annak idején a munkám miatt, és mondhatom, a nappalisok eláshatták magukat a levelezősök felkészültsége mellett.
    Más kérdés, és abban abszolút igazat adok, hogy megfelelő tantervekkel, jó együttműködéssel nagyon pozitív változásokat lehetne elérni, csakhogy ez az egyetemeken belül nem így működik sajnos. Ott is mindenki a saját hasznát lesi, nem fog együttműködni egy másik tanszékkel, inkább megpróbálja saját maga (sokkal alacsonyabb színvonalon) megoldani a problémákat. Mindezeknek pedig a hallgatók, így hosszabb távon az ország issza meg a levét.”
  • 177. Tumbanu 2012. december 14. 08:21
    „az igazság az amit előttem sokan is leírnak. nincs ezzel semmi baj, mert már a kukapakoláshoz is diplomát ontanak, és annyi dilettáns, még papírtologatásra sem alkalmas diplomás van, hogy félelmetes. kijönnek szakközépből meg gimiből és fingjuk sincs mit akarnak kezdeni magukkal, egy a biztos, kell egy diploma, mert addig se kell dolgoznom, addig támogatnak innen-onnan, + elhesszelek 3-4 évig, haverok, buli, vodkakóla, sex, és enyém lesz a világ. mindent a semmiért alapon. -> minőség =! mennyiség.
    aztán lehet engem anyázni, nem zavar, ha csuklok. kac”
  • 176. Valaki 2012. december 14. 07:50
    „165. Jóleány 2012.12.13. 19:26

    Tisztelt hozzászólók !
    A senkiházi " valaki " véleményével nem kell foglalkozni ! Ö elárulta magát, hiszen hivatalból, azaz szerkesztőségből
    véleményez, fizetett fityisz bérenc ! Ezért vigyázni kell vele, mert ő többek között az egyik " magyar " szekus és
    listázza a hozzászólókat !"

    Retardált vagy, nem kicsit, nagyon. Nem lenne egyszerűbb ha egy néven írogatnál?
    Hazudozásaidra most nem térek ki. :)))”
195 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fejre állt autó Győrben a Pálffy utcában - fotók

Közlekedési baleset történt szerdán nem sokkal délután 4 óra előtt Győrben a Pálffy utcában: egy Citroen fejre állt. Tovább olvasom