Kisalföld logö

2017. 06. 23. péntek - Zoltán 21°C | 33°C Még több cikk.

A város nevén, de az államé

Ha a győri Fehérvári útnak a Jancsifalu melletti szakasza a város nevén van bejegyezve a telekkönyvbe, akkor nem az önkormányzat dolga lenne rendbe tenni? – kérdezik a környék lakói. A választ ugyan maguk is tudják: állami kezelésű főútvonalról van szó.
A jancsifaluiak mindent megpróbálnak, hogy megoldást verekedjenek ki fő gondjukra, amit úgy hívnak, hogy Fehérvári út. A 81-es főútnak ez a szakasza szűk, rossz állapotú, s hiá-

ba lesz a két végén világszínvonalú körgeometriás csomópont, ha a nemzetközi kamionforgalom továbbra is itt dübörög, zötyög, büdösít az ablakok alatt. A kis városrész néhány lelkes lakója évek óta hadakozik a megoldásért, levélváltásuk a legkülönfélébb hatóságokkal már kötetekre rúg, háromszor szerveztek félpályás útlezárással járó demonstrációt.

A kezelő feladata

A nemrég alakult Jancsifaluért egyesület vezetője, Balla Jenő és a lakók régi „szószólója", Hornyán Sándor most újabb alkalmat talált rá, hogy az illetékesek ne feledkezzenek meg erről az útszakaszról. A körzeti földhivataltól kért tulajdonilap-másolaton ugyanis az áll: a szóban forgó terület tulajdonosa Győr város önkormányzata. A tulajdonosnak pedig kötelességei is vannak. Elméletben ez így jól is hangzik, a gyakorlat azonban más. Az út, mint a 81-es főút része, állami kezelésben áll, így hát rendben tartása is állami feladat.
Ezt erősíti meg kérésünkre a Magyar Közút Kht. szóvivője, Szőnyi Zsolt. Idézzük válaszát:

A tervek készek

„ A 81-es számú főút győri – Mészáros Lőrinc utca és a Körkemence utca közötti – szakasza a tulajdoni lap szerint Győr Város Polgámesteri Hivatala nevén van, de... gyakorlatilag a Magyar Közút Kht. kezelésében levő útszakaszról van szó. Az említett útszakaszon, a Fehérvári út és a Mészáros Lőrinc utca csomópontjában a környék lakói körforgalmi csomópont kiépítését és az említett útszakasz felújítását kérték. A körforgalmi csomópont építési tervei elkészültek és építési engedélyezésre az illetékes hatóság számára benyújtottuk.

Az engedélyezési eljárás során az érdekelt lakók közül néhányan fellebbezést nyújtottak be, melyet külön eljárásban a II. fokú hatóság elutasított. Így a kérdéses útszakasz építési engedélyezése lezárhatóvá vált. Győr város polgármesteri hivatalának szóbeli tájékoztatása szerint a körforgalmi csomópont építéséhez, a kivitelezés költségeihez a város 50 százalékos támogatást biztosítana. Amennyiben az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság által kezelt Útpénztár (mely az országos közutak fejlesztésének, felújításának központi forrása) az építési munkákat finanszírozza, a kérdéses csomópont és útszakasz építési munkái a nyílt közbeszerzési eljárás lefolytatása után elkezdhetővé válnak."

Víz és macskakő

Hogy még idén (remélhetően) vagy csak jövőre, nem sikerült kitudakolnunk, az államkassza mostanában meglehetősen „mozgalmas" állapotban van. Mindenki tudja, elismeri a felújítás jogosságát. Ezen az útszakaszon ma naponta 23 ezer jármű halad át, a zajszint éjszaka is 12 decibellel az egészségügyi határérték felett van (nappal 65, éjjel 55 decibel a megengedett érték). Az útpálya olyan rossz állapotú, hogy némely gödörben látszik az aszfalt alatti réges-régi macskakő. A teherjárművek által hullámossá taposott úton felgyűlik az esővíz, nem jut el a csatornalefolyókig.

Ráadásul az új Ipar utcai csomópont szintje magasabban van, s a víz onnan is errefelé folyik. „Csak" ennyi a jancsifaluiak baja. Tudják, végleges megoldást, a kamionforgalom elterelését csak egy keleti elkerülőút megépítésétől lehet várni, s egy „simább" Fehérvári út csak könnyít a helyzeten. De legalább könnyítene.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kovacsics is polgármesterjelölt

Szó szerint a levegőben jelentette be a győri élményfürdő ügyvezető igazgatója, Kovacsics Imre hogy indul az őszi önkormányzati választásokon – polgármesterjelöltként. „A beszállás elkezdődött" – stílszerűen így kezdte előtte sajtótájékoztatóját a péri repülőtéren. Kovacsics mellett senki nem állt (ült), ami egyben válasz arra is, hogy nem párttámogatással, hanem civilként indul. Tovább olvasom