Kisalföld logö

2018. 06. 22. péntek - Paulina 16°C | 29°C Még több cikk.

A törött tévé és laptop tanulságai

Győr-Moson-Sopron - Százezer forintokat vesztettek olvasóink, akik tévét, számítógépet vásároltak. Mivel nem ismerték jogaikat, így összetört berendezéseik cseréjében már a fogyasztóvédők se tudnak segíteni. A megyei békéltető testület tanulságos eseteit ismertetjük.
– Meghibásodott, még garanciális hordozható számítógépét panaszosunk a jelölt szakszervizbe vitte, ahol csomagolóanyagot adtak neki és a gyártó fővárosi képviseletének címét, hogy oda küldje el az elromlott laptopot. Így is tett, az azonban a céghez már összetörve érkezett meg, miközben a csomagolása nem sérült – ismertette a békéltető testülethez forduló fogyasztó esetét a megyei elnök, Horváth László és hozzátette: így már a tulajdonos nem tudja bizonyítani, hogy nem ő törte össze és nem úgy adta fel a berendezést. Sajnos valószínűleg emiatt a békéltető eljárás se tud neki segíteni.

Az elnök szerint a bolt vevőszolgálatán kellett volna letennie a berendezést, ott láthatták volna, hogy nincs összetörve és attól kezdve nekik kell intézni a továbbiakat, a javítást, az esetleges cserét. Érdemes mindenkinek megjegyeznie, hogy a meghibásodott, még garanciális tartós fogyasztási cikket nem csak a jelölt szakszervizbe lehet visszavinni, hanem az üzletbe is, ahol azt eladták és utóbbi a célszerűbb. Horváth László tanácsa szerint, ha nem muszáj, ne vállaljon magára a fogyasztó postázást, küldözgetést.

Ugyancsak törött plazmatévé esete szolgál egy másik tanulsággal. A békéltető testülethez forduló panaszos olyat vásárolt meg, ami a boltban kint volt a polcon, tehát ott csomagolták be, mielőtt hazavitte. Mivel azonban épp lakásfelújítást végeztetett, nem vette elő a készüléket két hónapig, csak utána csomagolta ki és vette észre, hogy meg van repedve a képernyője.

Visszavitte, de az üzlet elzárkózott a javítástól és a cserétől is. Két hónap után ezt már Horváth László szerint is megtehetik vele, hiába hivatkozik arra a fogyasztó, hogy valószínűleg a berendezés rosszul egymás mellé csomagolt részei okozták a sérülést. Az üzlet meg azt mondhatja, lehet, hogy a lakásfelújítás, az amiatti rakodás közben keletkezett a repedés. A vevő nem tudja bizonyítani, hogy nem ő felelős a törésért.

A tanulság, hogy vásárlás után rövid időn belül mindenképp elő kell venni, ki kell csomagolni és próbálni a megvett elektronikus berendezést, tartós fogyasztási cikket. Ugyanis három napon belül a meghibásodott készüléket az üzlet köteles kicserélni. Ezzel a jogával élhetett volna az eset károsultja, bár akkor is vitatható lett volna, hol repedt meg a plazmatévé.

Hasonló esetekben tanácsot kérő olvasóink kérdéseiket a rimanyi.zita@kisalfold.hu e-mail címre küldhetik.

Olvasóink írták

  • 16. joco 2008. augusztus 07. 18:19
    „ujbol irtam, miért nincs válasz? TESCO minöség?”
  • 15. /joco1 2008. augusztus 07. 14:53
    „még ma sem kaptam választ a "kisalföldes" "tanácsot kérö" e-mail-tól.Miért?”
  • 14. amindenit 2008. augusztus 07. 11:37
    „Azért én 100000 forintos terméket csakis személyesen viszek el bárhová az országban,föleg ha törékeny.bukjak úgy 15-25eft-ot a kétszeri uttal de legalább tudom hogy nem sérült meg.Én biztos hogy nem adom ki a kezemből harmadik szállitómunkásnak...”
  • 13. sok.G 2008. augusztus 07. 11:22
    „Ez is érdekes cíkk.Da az is hogy a plázában 4 honapja vásárolt zanussi kombihűtőnk ugyanaz mint a tescoban tegnap látott nevesincs kombihűtőnek.Annyi volt a külömbség hogy a tojás tartó része nem átlátszó hanem kék színű volt.Az emberi butaság határtalan...Még valami,jótanács,ha valami meghibásodik azt mindig a vásárolt üzletbe viszem vissza.ha az eladó elkezd okoskodni akkor kérem a fönökét de ha ö is okostojás akkor kérem a panaszkönyvet,aztán felveszem a kapcsolatot a fogyasztóvédelemmel.Mert azután már a költségembe fog kerülni az elszállitás,majd ha van rá lehetőség akkor személyesen viszem el a szervizbe hibás terméket,de ha arra sincs lehetőség akkor postai uton de a posta által de a nagyobb postáknál forgalmazott csomagoló anyaggal,ha meg arra sincs lehetőség akkor futárszolgálattal .Egyébként nem árt ha fényképet készitenem a hibás termékről abban a pillanatban vagy elötte amikor javitás célljából megválunk tőle.Szerintem nagyon kicsi a valoszinüsége hogy elvesztett ügy lenne,ha valami sérülés történt volna,az általam leirt folyamatban.”
  • 12. barokk 2008. augusztus 06. 18:10
    „georgbb

    Ebben nagyon tévedsz! A nagy multiáruházak simán legyártatnak maguknak termékeket, csakhogy olcsón adják! Hidd el volt eset, hogy saját fülemmel hallottam egy olyan beszélgetést, ahol az volt a kérés, hogy mosógép legyen 1000 ford és árulhassák 60 000-ért, ja és legyen rajta terészetesen W...l márkajelzés. Legyártották! Az eredetihez képest valamit kivettek, de tudták 60-ért adni országosan.

    Ha elég darabszámot rendelsz, akkor neked is legyártják!”
  • 11. /joco1 2008. augusztus 06. 17:50
    „Megj. ma 8 ora 10 perckor küldtem egy e-mailt a cikkben szereplő cimre.VÁLASZT MÉG NEM KAPTAM.Hasonloan mint a TESCO-hoz, ott is"hirdetik" a "kapcsolati cimeket" de ott sem válaszolnak.”
  • 10. /joco1 2008. augusztus 06. 17:15
    „georgbb:Tudod az nem általánositás, ha valaki a TESCO-ra azt mondja/irja amit "elado" vagy más irt, hanem konkrét minösités.”
  • 9. georgbb 2008. augusztus 06. 14:53
    „eladó, asd....

    Hülye általánosítás. A gyártó ugyanaz a terméknél, ha meg noname-t vesz, akkor meg mindegy.”
  • 8. /joco1 2008. augusztus 06. 14:48
    „Elado: igazad van, de most mit csináljak?r mikor vettem az elk.hütötáskát egyedül csak ott volt.A "javito szerviz" futárszolgálatja ma vitte el az "árut" javitani.Megvárom a végét.Én még jol jártam/járok mivel a károm "csak" 9900 ft. plusz telefonköltség lesz. Remélem szerencsém lesz.
    A "kisalföld " cikkét azért e-mail-ban elküldtem a jav.cégnek.”
  • 7. KBL 2008. augusztus 06. 13:47
    „Asd, egy igazi rosszmájú hülyefejűszájú vagy. A haverodnak is beszóltál? Nyilván ő is azért vett ilyen helyen cuccot, mert ruppótlan olcsójános volt. Elárulom: ezeknek országos importőrtől vásárolnak. Tökmindegy, hol veszed, ugyanazt a szart kapod. Ha meg egy számítógépet "szerelni" visztek zsinórban, akkor nektek tökmindegy hol vesztek. Sajnos sok ember nem teheti meg, hogy máshol vegyen, mert minimálbéláért dolgozik 12/24-ben.
    KBL”
  • 6. asd 2008. augusztus 06. 12:01
    „A tescóban meg hasonszőrű társainál vásárol műszaki cikkeket az meg is érdemli. A haverom az egyik ilyen nagy áruház (nem tescó hanem egy másik :)) üzletében vásárolt számítógépet nem győzök hozzá rohangálni szerelni. De ugyanígy rácseszett a headsetjével is.”
  • 5. ELADÓ 2008. augusztus 06. 10:38
    „joco 1.rá kell keresni az NFH.HU-RA,érthető? ott keresgélj,megérdemled hogy igy jártál!! nem kell a TESCO-BAN,
    vásárolni,akinel van 1 pici esze,nem vesz szar minőségű műszaki cikket a TESCO-BAN,VANNAK MÁRKA ŰZLETEK!!!”
  • 4. barokk 2008. augusztus 06. 08:32
    „Mindenki rendeljen csak interneten! Csak egyszer kell ráfázni. A vásárlásokon néha szakíthat 5-10 ezret, de ha egyszer rossz valami akkor 100 ezreket bukhat. Ez végülis jó üzlet, a futárszolgálatnak, meg az e-boltnak.”
  • 3. javító 2008. augusztus 06. 07:39
    „Megfontolandó a leírtak.Az egyik cimborámnak is a laptop-ja halt be futár vitte fel pestre és érdekes a szervízbe már úgy került hogy be volt törve a kijelző.A javítás mint a piacon egyeszkedés tárgya volt vicc az egész.Nem sérül itt meg semmi direkt szánt szándékkal teszik tönkre ki van erre építve a hálózat milyen termékkel mit hogyan levan zsírozva az egész.Ez is csak üzlet.Sajnos”
  • 2. upho 2008. augusztus 06. 06:52
    „"Érdemes mindenkinek megjegyeznie, hogy a meghibásodott, még garanciális tartós fogyasztási cikket nem csak a jelölt szakszervizbe lehet visszavinni, hanem az üzletbe is, ahol azt eladták és utóbbi a célszerűbb."

    nem csak celszerubb hanem kotelezo is! semmilyen koltseget ne vallaljatok magatokra, ahol a termeket vasaroltatok az az uzlet a felelos a teljes koru garancia bonyolitassal! ha nem vagy biztos valamiben irany az nfh.hu.”
  • 1. /joco1 2008. augusztus 06. 05:51
    „Én megprobáltam egy meghibásodott elektromos hütötáskát visszavinni az elado üzletbe- a soproniTESCO-ban-de ott rögtön el is küldtek.És érdekes egyre több az olyan termék amit csak egy helyen javitanak.A fenti terméket például csak egy cégjavitja. A g.jegyen a cég nevén és két telefonszámon kivül más nem volt megadva.A "végeredmény" még nem ismert, de a az elötem ismeretlen székhelyü cég futárszolgálatot küld az áruért, majd megjavitva? visszaküldi.Egy kicsit furcsa :Itt is "becsomagolva" kell átadni a futárszolgálatnak, tehát én is várhatom, hogy "összetörve " érkezett ok miatt nem fogják megjavitani/kicserélni? Ha lehet irja meg valaki annak a "rendeletnek" a számát mely "kötelezi "az üzletet, hogy a garanciális termékeket javitás-továbbitás- céljábol átvegye.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Aranylövés: évek óta nő a halállista

Magyarország - Valószínűleg szennyezett, a korábbinál erősebb hatóanyagú heroin okozta annak a négy… Tovább olvasom