Kisalföld logö

2018. 05. 23. szerda - Dezső 15°C | 25°C Még több cikk.

A szűk csizma tanulsága

Győr-Moson-Sopron - Ha szorít a csizma, amit drágán vettünk, a kereskedő jóindulatára, üzletszemléletére vagyunk bízva, mert nem kötelezhető a cserére. Viszont szakértőnk szerint mindenképp le kell vonni ilyenkor a tanulságot, amellyel a hasonló gondok megelőzhetők.
„Téli csizmát vásároltam, ami már felpróbáláskor eléggé szűk volt, de az eladó azt mondta, mivel bőrből van, enged. Másnap fel se tudtam venni, annyira kicsi volt. Csak egy hét múlva tudtam visszavinni, hogy kicseréltessem. Az eladó először azt közölte: semmit nem tud tenni, mivel a csizma már használt. Pedig semmi nyom nem volt rajta. Azt mondta, az árát semmiképp nem adja vissza. Két megoldást javasolt: ajánlhat egy cipészt, aki kicsit kitágítja nekem a lábbelit vagy visszaveszi »bizományba« a csizmát, és ha sikerül eladnia, akkor az értékének megfelelő összegben (21.990 forint) választhatok az üzletéből egy másikat. Az utóbbi megoldást választottam. Erről elismervényt egy névjegykártya hátuljára írt a férfi. Abban állapodtunk meg, ha sikerül eladni a csizmát, majd felhív és levásárolhatom annak árát az üzletben. Tehát jelenleg se csizmám nincs, se pénzem. Hogy kell eljárni ilyen esetben?" – kérdezte olvasónk.

– A kereskedőnek tényleg nem kötelessége kicserélni a csizmát egy másikra vagy visszaadni az árát. Megszűnt az a korábbi szabály, mely szerint az újonnan vásárolt termékek bizonyos körét nyolc napon belül kicserélhette a vásárló, ha utólag rájött, valamilyen ok miatt még sincs arra szüksége, esetleg csak otthon jött rá, hogy mégsem jó a mérete.
Ezért jól meg kell gondolni, alaposan meg kell nézni, mit veszünk meg, át kell vizsgálni, fel kell próbálni minden árut fizetés előtt – szögezte le Horváth László, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület megyei szervezetének elnöke és hozzátette: cserelehetőség csak a garanciális termékeknél van, ha azok három munkanapon belül meghibásodnak.
Fontos tanulságai vannak a fogyasztóvédő szerint ennek az esetnek, amelyekkel a hasonló problémák megelőzhetők. Ugyanis az üzleteknek saját elhatározásukból lehetőségük van a cserére. Sok marketingszempontból, hogy minél több törzsvevőt megnyerjen magának, él is ezzel, azaz biztosítja, hogy a vevő egy másik terméket válasszon kínálatából, ha meggondolta magát. Úgy látszik, annál a kereskedőnél, akivel olvasónknak akadt dolga, addig terjedt a marketingszemlélet, hogy feltétellel ajánlotta fel a csizma árának levásárlását. Egyébként a bőr lábbelik tágítása is tényleg alternatíva lehet, van olyan cipész, aki ezt pár száz forintért vállalja, de ezt a fajta bővítést minden csizma csak korlátozott mértékben engedi.

Horváth László arra is felhívta a figyelmet, sokszor az üzletben ki is írják, mintegy reklámként használják, hogy cserelehetőséget biztosítanak. Különösen fontos lehet a karácsony előtti ajándékkeresési időszakban, hogy olyan helyen vásároljunk, ahol ezt vállalják.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Márton harmadik adventje

Nyúl - Három éve költöztek be az első lakók a nyúli Márton lakóotthonba, azóta a legnagyobb… Tovább olvasom