Kisalföld logö

2017. 08. 19. szombat - Huba 19°C | 31°C Még több cikk.

A sínek nagy részét lefektették

Gönyű - Ismét látványos szakaszába érkezett a gönyűi kikötőhöz vezető vasútvonal fejlesztése: a külső, közforgalmi vágányokat már mind a tíz kilométeren lerakták. A július 30-ig lezáruló beruházás 62 százaléka készült el augusztus óta.
Stílszerűen az átadó-átvevő állomás épületében tartottak kedden tájékoztatót a beruházás vezetői, vagyis a gönyűi kikötőbe vezető közforgalmi vasút majdani végállomásán. Mint arról többször beszámoltunk, a hosszú pályáztatási procedúra és előkészítő munka után nyár végén indult meg a kivitelezése a Győrszentivánt a kikötővel összekötő vasútvonalnak.

Tudvalévő az is, hogy a július 30-i határidőt igen komolyan kell vennie a kivitelezőnek, ellenkező esetben elúszik a 7,2 milliárd forintos uniós támogatás. Brüsszel egyébként a teljes beruházás 75 százalékát fizeti, míg a negyedik negyed a magyar állam költsége.

Janák Emil, az Észak-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság vezetője szerint eddig 62 százalékban készült el a beruházás. Ez azt jelenti, hogy csaknem tíz kilométer hosszan megépült az iparvágány a győrszentiváni vasútállomás és a kikötő között, elkészült az átadó-átvevő állomás épülete, s végeztek a biztosítóberendezések kiépítésével. Ez tehát a külső rész, amely közforgalmú vasútként fog működni, s még némi tereprendezésre vár. A „nagy falat" viszont most már a belső rész – tehát az állomási vágányhálózat és a belső iparvágány-hálózat – kialakítása.

Ez újabb 6,4 kilométeres szakaszt jelent, a terület közművesítésével, tereprendezésével együtt.

Munkában: Brüsszel a teljes beruházás 75 százalékát fizeti, míg a negyedik negyed a magyar állam költsége. Fotó: Krizsán Csaba

A beruházás része az 1. számú főút átépítése is, amelyet az erre járó autósok is észlelhettek, hiszen az iparvágány kikötőbe vezetése és a felüljáró építése miatt a főút forgalmát ideiglenesen elterelték.

Janák Emiltől megtudtuk azt is, hogy az eredeti, májusi időpontot azért kellett július 30-ra módosítani, mert új betelepülő céggel kötöttek szerződést, s ez többletmunkát jelent az út-, a vasútépítés és a közművesítés terén. Az új vállalkozás egyébként egy biodízelgyártó, amely – akárcsak a szomszédos acélüzem – az államtól bérli a kikötő területét.

Janák Emil röviden beszámolt a gönyű fejlesztés további ütemeiről – a torkolatáthelyezéssel és a kikötőbővítéssel kapcsolatos koncepcióról is. A „nagy projekt" terveztetése körülbelül két évet vesz igénybe, míg maga a beruházás mindennel együtt 20–25 milliárd forintba kerül.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tornádók nyomában

Orkánok már jönnek – legutóbb Emma -, a nagy és pusztító forgószelek eddig elkerülték megyénket, bár a hétvégihez hasonló orkán pusztítása akkora is lehet, mint egy kisebb tornádóé. A kisalfold.hu Tuba Zoltán meteorológussal, a magyarországi tornádók után kutatott. Tovább olvasom