Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

A Railjet a legnépszerűbb: Győr és a főváros között utaznak a legtöbben vasúton

Tíz éve nem utaztak ennyien vasúton Győr és Budapest között, mint az elmúlt egy évben. A MÁV adatai alapján ezen a szakaszon vonatoztak országosan a legtöbben. Ennek egyik oka valószínűleg a Railjet komfortja és gyorsasága.
Néhány héttel ezelőtt portálunkon olvashatták, hogy az 1-es számú vasútvonal Győr és Budapest közötti szakaszán tíz éve nem utaztak annyian, mint az elmúlt egy évben. A MÁV statisztikák szerint a forgalom 2011-ben is erőteljesen gyarapodott a tavalyi évhez képest.

A kisalfold.hu utánajárt, hány utast jelent ez a forgalomnövekedés, illetve minek köszönhető, hogy egyre több ember választja a vasúti közlekedést.

A vasúttársaság kommunikációs igazgatóságának tájékoztatása szerint a Budapest-Győr vasúti vonal utasforgalmi adatai 2010 első nyolc és 2011 első nyolc hónapját összehasonlítva emelkedtek:

2010-ben közel egymillió, 970.700 utast szállítottak a vonatok. Ez a szám 2011-re elérte az 1.069.000 utast az említett viszonylaton. Ez több mint 10 százalékos emelkedést jelent a korábbi év ugyanazon időszakához képest - tudtuk meg.

Fotó: T.Zs.
Fotó: T.Zs.

Az InterCity-k forgalma is nőtt: a Railjet a legnépszerűbb

Az InterCity vonatokon 2010-ben 50.300 utas (IC pót és helyjeggyel utazók száma), míg 2011-ben 59.500 utas közlekedett.

Ez több mint 18 százalékos emelkedést jelent a korábbi év ugyanazon időszakához képest.

A Railjet vonatokon Budapest és Győr között 2010 I-VIII. és 2011.I-VIII.hónapjait összehasonlítva 2010-ben 95.700 utas (pótjegyet váltók), míg 2011-ben 102.400 utasfő utazott. Itt 7%-os emelkedést tapasztaltunk - tájékoztatta portálunkat a MÁV.

Railjet belül. Fotó: siemens.com
Railjet belül. Fotó: siemens.com

A Railjet hozza a legtöbb utast

"Az 1-es számú vonalon történő utasszám emelkedés - mint az a fenti adatokból is kiderül - elsősorban a Railjet és InterCity vonatoknak köszönhető.

Az utasok a Railjet-re nem kötelesek helyjegyet váltani. Ugyanakkor a személykocsik konfortosak, igényes a fedélzeti ellátásuk."

A Railjet begördül Győr állomásra. Fotó: T.Zs.
A Railjet begördül Győr állomásra. Fotó: T.Zs.

Nem utolsó szempont a gyorsaságuk sem. A Railjet, lehetőség szerint, 160 km/h-s sebességgel közlekedik Győr és a főváros között. Tegyük hozzá elméleti síkon. Ezen cikk írója történetesen gyakran utazik az említett vonaton, s meg kell hagyni: nem ritka a hosszú percekig tartó lassú szöszmötölés sem. 

A forgalomnövekedés oka ezen kívül az ütemes és sűrű menetrend, valamint a vonalon közlekedő légkondicionált FLIRT és Talent típusú motorvonatok korszerűsége is. 

A vasúttársaság szerint ezzel a technikai -és komfortháttérrel a közúttal versenyképes alternatívát biztosít a győri és a budapesti elővárosi forgalomban is. 

Olvasóink írták

  • 14. Pepe9111 2011. október 13. 13:47
    „Igazából a Railjet 200-at is mehetne, csak az itteni pálya nem bír többet. Jó ha a 140-et tartani lehet rajta, a 160 csak pár percig elérhető.
    Először el kellene érni a 160-at a teljes szakaszon, utána kellene legalább 200 km/h sebességre alkalmas pálya Győr és Pest között, majd harmadik lépcsőben nagy sebességű (min 300km/h) kapcsolat.”
  • 13. gldn 2011. október 12. 23:49
    „gte325: 1200 ülőhely??? ezt honnan vetted? a Railjet-ek zárt szerelvények, mindegyiken 1 db. prémium, 2 db 1. osztályú és 4 db 2. osztályú vagon van, ez össz. 7 vagon, kb 450 ülőhely... ill. előfordulhat, hogy dupla szerelvény jön...
    urbaniastapista: az IC-k ha jól tudom, "csak" 140-nel mehetnek, nem 160-nal, ezért hosszabb valamivel a menetidejük...”
  • 12. urbaniastapista 2011. október 12. 21:27
    „#10.
    A cikkben 60 000 IC utas 2011-ben és 100000 RJ utas van nyolc hónap alatt, nagy a katyvasz, egyik egész évre, a másik nyolc hónapra? Miközben felváltva járnak, elvileg mindegyiknek közel ugyanannyi utas kellene legyen.
    Úgy látszik, az újságíró iskolán is csak ilyen "politikusmatekot" oktatnak.
    Már csak azt nem értem miért nem a 160-as tempóra alkalmas IC kocsik járnak Győr felé, mert most az IC menetideje 5 perccel hosszabb, mint az ugyanazon úton és megállókkal érkező Railjet-é.”
  • 11. kaucsukcsuka 2011. október 12. 20:47
    „ismét egy bizonyság: a minőségi szolgáltatásra mindig lesz kereslet.”
  • 10. gte325 2011. október 12. 18:30
    „jaj, kedves #7 Pista, dehogyis csúszott el! Tudjuk, hogy Tatabányán átlagosan 1-2 le- és felszálló van, Móváron nem tudom, de sejtem, hogy lényegesen több, Győrben pedig rendszeresen sok utas várja nem csak a RJ-t, de bármelyik IC-t is. Évi 50-60.000 utasért ezek a vonatok el sem indulnának. Ma pl. 14 IC, RJ vonatpár közlekedett Bp-Győr között, mivel ezek az év minden napján közlekednek, ez évi 365*14*2=10220 vonatot jelent. Vonatonként átlagosan 6 utas utazna Budapest és Győr között??? Most akkor hol is csúszott el a számolás? vagy lehet, hogy a közölt adatokkal nem stimmel valami?”
  • 9. RickCartman 2011. október 12. 16:49
    „azért ez az 1 millió csalóka szám, beleszámolják a budapesti elővárosi forgalmat is, vagyis a napi ingázókat - ez nem fair!
    a RailJet a világ találmánya, az biztos! inkább úgy alakítom pesti dolgaimat, hogy azzal jöjjek- menjek, mintsem egy kicsivel hamarabb, ámde a "hagyományos", nem európai Máv-színvonalon utazzak, ha már egyszer pénzt adok ki érte, szolgáltatást szeretek kapni érte, nem bosszankodást
    a cikkíró állítólag sokat utazik ezen a vonaton, és szöszmötölésről panaszkodik, ezt nem értem
    nem állítom, hogy naponta utazom rajta, de eddig még egyetlen esetben sem késett egy percet sem
    valószínűleg a kedves cikkíró nem élt, és nem utazott a hetvenes-nyolcvanas években a "fekete vonatokon", Nyíregyháza, Mátészalka felé, hétvégenként a fővárosból, nincs viszonyítási alapja, mi is az a szöszmötölés...”
  • 8. Stweart 2011. október 12. 14:33
    „Az első képen nincs túl közel a közeledő vonat ahhoz, hogy az autók még járjanak át a síneken?”
  • 7. urbaniastapista 2011. október 12. 13:52
    „#3.
    Elcsúszott a számolás.
    Az adatok a Budapest-Győr viszonylatra szólnak, a Railjet tovább is megy és meg is áll még pár helyen az országon belül is (Tbánya, Móvár, Hhalom). Ülés is csak kb. harmadannyi van rajta, mint amit állít.”
  • 6. antalszabo 2011. október 12. 13:08
    „Nem beszélve arról , hogy a Railjet , megáll Mosonmagyaróváron is. nagyon szuper , gyors, jó a közlekedés ezen a vonalon.

    Szeretünk ezzel a szerelvénnyel utazni mi is.”
  • 5. mozart 2011. október 12. 12:20
    „Ha Pestig utazunk, mindig arra törekszünk, hogy a Railjettel utazzunk. Inkább kiadjuk a plusz 380 ft-ot, vagy mennyit, nem is tudom pontosan, de akkor kultúrált kocsikban utazhatunk. Az nem pénz érte.”
  • 4. Pepe9111 2011. október 12. 10:57
    „Legyen Budapestről lehetőség Győrig utazni este 11 után, átszállás nélkül!”
  • 3. gte325 2011. október 12. 09:26
    „Hurrá! Soha nem szárnyalt még így a MÁV, tavaly 50 ezernél is több, idén már majd´ 60 ezer utas... ezt az év napjaira bontjuk, figyelembe véve a napi közel húsz IC és RJ vonatpárt, átlagosan több mint 10 (esetenklnt akár 15, ami ugye +50%) fizető utas érhető tetten, ami valóságos tömeg egy kb 1200 főt szállítani képes szerelvényen. Grat Kisalföld, ha ez így megy tovább, hamarosan utoléritek a szomszéd megye hírportáljának hitelességét.”
  • 2. lezlidzsi 2011. október 12. 09:26
    „Jól értem, hogy az 1 millió közeli utasszám az egész vonal forgalmára vonatkozik (pl benne van egy Budaörs-Bicske út is), míg az IC-k, Railjetek forgalmi adata a Bp-Győr viszonylatra? Ha így van, van pár olyan állítás a cikkben, amit nem teljesen értek. Pl a "Győr és a főváros között utaznak utaznak a legtöbben vasúton" kijelentés a vonalon belülre vonatkozik, vagy a MÁV vonalakra?
    Az rendben van, hogy a Railjet a legnépszerűbb, de az utasszám növekedése az összes növekedés és az IC-k utasszámnövekedése alatt van, úgyhogy inkább az utolsó két bekezdésben említett fejlesztések (na meg a wifi a GYSEV kocsikban) magyarázhatják a növekedés zömét.”
  • 1. bogabo 2011. október 12. 08:56
    „"konfort" ?

    igen, talán észre kellene venni, hogy VAN igény az igényességre és koMfortra.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megmenekült a fuldokló hattyú az adyvárosi tónál

A tűzoltók is a segítségére siettek annak a fuldokló hattyúnak, amelyet kedden késő délután Olvasónk… Tovább olvasom