Kisalföld logö

2017. 04. 23. vasárnap - Béla 4°C | 13°C Még több cikk.

A privatizáció kizárná a versenyt a Volánnál

Győr - Monopolhelyzetű állami szolgáltatók privatizációjából eddig nem nagyon lett verseny, félő, hogy a Volán-társaságokéból sem lesz – fogalmazta meg aggodalmait Ordasi György szakszervezeti vezető.
Az Autóbusz-közlekedésben és Személyszállításban Dolgozók Uniója (ADU) megyénkben élő alelnöke a nemrég Kaposváron megtartott érdekvédelmi fórum eredményéről számolt be lapunknak. Az érdekegyeztetés nyolc megye Volán-társaságainál a dolgozókat képviselő hat szakszervezet részvételével zajlott. Összehívását azért tartották szükségesnek, mert a Volán-társaságok várható privatizációjáról felröppent híreket követően sem Csepi Lajos, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium közlekedési szakállamtitkára, sem Száraz Gábor, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) szóvivője nyilatkozatait nem tartották megnyugtatónak.

– A tapasztalatok azt bizonyítják, hogy az eddig privatizált társaságoknál a munkavállalók és a szolgáltatásokat igénybe vevők érdekei egyaránt sérültek, az új tulajdonosok profitérdekeltségének megfelelően – hangoztatják.

– Húszszázalékos viteldíjemelés, huszonöt százalékos járatszámcsökkentés, másfél millió, a tömegközlekedés tekintetében ellátatlan lakos, húszszázalékos létszámcsökkentés – sorolta az esetleges magánosításnak az érdekképviseletek szerint várható következményeit Ordasi György.

A Volán-társaságoknál keletkezett, állítólagos 26 milliárd forintos veszteségről a szakszervezeti vezető elmondta: főként a szakszerűtlen kormányzati intézkedések és az ésszerűtlen járatszervezés következményei.

A kaposvári fórumon részt vett szakszervezetek ezért – a Volán-társaságok privatizációs kísérleteinek figyelemmel kísérésére – megalakították az Akciószövetség Koordinációs Tanácsát és várják valamennyi megyei, fővárosi szakszervezet csatlakozását.

Az ország egyik legnagyobb szállítmányozási vállalkozója, a privatizációban első számú esélyes Wáberer György ugyanis korábban a Volán-társaságoknál rejlő megtakarítási lehetőségekről a következőket nyilatkozta:

„Jelenleg 24 Volán van... Csak ezek összevonásával óriási megtakarításokat lehetne elérni... Minden társaság maga intézi a beszerzéseit, a centralizált beszerzés szintén hatalmas megtakarítást jelenthetne... Mindehhez nem szükséges privatizáció!"
A szakszervezeti vezető szerint azonban, ha mégis privatizálnak, az aligha eredményez versenyt a közúti tömegközlekedésben.

Olvasóink írták

  • 2. motorlaci 2008. szeptember 28. 20:37
    „A kedves Vállalkozó úrnak gondolom , csak a pénzt hozó része kellene, a ráfizetéses helyi tömegközlekedéd maradna az önkormányzatoknak. Majd ők megoldják. Wábere úr biztosan jó üzletember, nem szereti a nullszaldós vállalkozásokat.”
  • 1. Antiprivi 2008. szeptember 16. 08:35
    „"privatizációban első számú esélyes Wáberer György"

    Hmmm. Honnan van neki annyi részvénye, hogy a többségi tulajdonban levőket vagyis a dolgozókat és ezáltal a volánokat megvegye?
    Meg különben is...Ordasi Úrnak igaza van.
    Másrészt ha privatizálják a volánokat akkor az állami dotáció is megszűnik vagy marad minden a régiben hiszen ez egy jó zsíros falat.
    Nem szabad azt sem elfelejteni, hogy a volánok állami támogatásból épültek fel szép lassan.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Parlagfűcsere gyógynövényekre

Győr - Hét munkás irtotta ki elektromos fűkaszával az allergiát okozó parlagfüvet a Szentiváni Óvoda… Tovább olvasom