Kisalföld logö

2017. 02. 23. csütörtök - Alfréd 5°C | 12°C Még több cikk.

A pénztáros eltépte az árcédulát

Győr - Nagy forgalom, több panasz: a minap két olvasónk is szerkesztőségünkhöz fordult az ugyanazon kereskedelmi láncnál történt „adok-kapok" miatt.
Egyikük a káposzta árát rendkívül kedvezőnek ítélve, otthoni feldolgozásra akart vásárolni harminc kilogrammot a Szigethy Attila úti Tesco áruházban, ám figyelmeztették, nem vihet el ennyit. Méltatlankodva a cég egy másik üzletébe ment, ahol minden további nélkül kiszolgálták ugyanazon az áron.

– Egyszerűen nem értem, milyen kereskedelmi szabályok alapján korlátozhatják a megvásárolni kívánt áru mennyiségét egy üzletben – méltatlankodott.

Másik olvasónk a marcalvárosi üzletben a polcon 1179 forintos kilogrammonkénti árral megjelölt kávéból emelt le kettőt, ám fizetéskor ennél jóval többet ütöttek a gépbe. Reklamálására a pénztáros különösebb lelkifurdalás nélkül a polchoz ment, levette és összetépte az árcédulát.

A két esetről a cég szóvivője, Hackl Mónika a Kisalföldnek elmondta: részletesen kivizsgálják. Tény, hogy vannak olyan, elsősorban csomagolt termékek, amelyekből az úgynevezett kereskedelmi mennyiség felett nem tudnak a vevők rendelkezésére állni. A másik esetben a pénztáros helytelenül járt el. A vevő jól tudta: a pénztárnál kötelesek a polcon feltüntetett áron adni a terméket, függetlenül attól, hogy csupán az üzleti dolgozók figyelmetlenségéből került oda a hibás érték.

– Kérjük vásárlóinkat, hogy hasonló esetekben mindig forduljanak a bolt vevőszolgálatához – hívta fel a figyelmet Hackl Mónika, a kellemetlenségért elnézést kérve.

A pórul járt vevő számára az árkülönbözetet visszatérítik.

Olvasóink írták

41 hozzászólás
  • 41. Korrekt 2008. szeptember 13. 11:38
    „Jakutika 2008.09.01. 20:18
    ********************************************

    ....hát, épp ez a baj, kedves Jakutika!

    Az ismert probléma csak a jéghegy csúcsa.
    Miért nincs köztetek néhány aki kiállna rendért-szabályokért-?
    Persze a vezetöséggerl van a legnagyobb hiba.”
  • 40. Jakutika 2008. szeptember 01. 20:30
    „Vannak átverések a hiperekbe, de nem a pénztáros találja ki, ő csak szív miatta. Ilyenkor keresd az osztályvezetőt és ha már vered magad ne a csóró alkalmazotat basztasd, hanem a nagyfőnököt követeld. Így legalább nem tud addig se lopni. Mert lopnak mint a veszedelem kétséged szemernyi se legyen. Másrészt ha olyan sokszor átvertek ott a kódolvasó, használd. így megkíméled magad a kellemetlenségtől és attól, hogy azzal legyél büdös paraszt, aki semmiről sem tehet. Remélhetőleg nem valaki senkire verik rá a balhét, hanem kirúgják a marketingest, az úgyse végez semmi munkát.”
  • 39. Jakutika 2008. szeptember 01. 20:18
    „Papi és Editke kívánom nektek, hogy egyszer az életbe kényszerüljetek arra, hogy pénztárosként kelljen dolgoznotok egy hipermarketba havi 50-60 nettóért kiszámíthatatlan beosztással, szabad hétvége nélkül és napi egy két tucat olyan öntudatos vásárlót is, mint Ti vagytok.
    fogalamatok sincs mi folyik a színfalak mögött.”
  • 38. /joco1 2008. szeptember 01. 06:02
    „Tesco, tesco! lehetne sorolni a tescosi átvágásokat és minöséget, lehetne reklamálni is de minek, én megprobáltam.Irtam a "panaszkönyvükben", kaptam egy semmitmondo "választ", probáltam a válaszado-soproni tescos- akárkivel a válaszlevelen megadott telefonszámon felvenni a "kapcsolatot", nem sikerült, probáltam elérni a "központi" panaszirodájukat nem sikerült.Az ujságokban mindig megjelenik a tescosi tevékenységet és minöséget kritizálo egy-egy cikk,de nem történik semmi.De egy vigasztal: korábban a tesco soproni "üzleténél" reggel 6-7 között rengeteg vásárló volt, manapság nagyon kevés. a Lényeg a minösités napjainkban a következö:van rossz, rosszabb ,legrosszabb és a tesco.´ "rossz" szot lehetne helyettesiteni trágár szavakkal is(sz.r), de a tescot nem tudja semilyen tárgár szo helyettesiteni , az már magában kifejezz valami olyant”
  • 37. Korrekt 2008. augusztus 31. 22:17
    „Nos, kedveseim!

    Ha itt kint, igy viselkednének az üzleti alkalmazottak, repülnének csak ugy fröcsög, mindenki kevétel nélkül.

    Nem veszitek észre, maguk a polgárok a vevök is meg az eladók is.
    SZEMLÉLET, HÓL VAN?:(”
  • 36. röviden ennyi 2008. augusztus 31. 17:20
    „Nem mérgelődni kell, hanem cselekedni. Ha úgy érzem, hogy egy biznyos boltban kiszúrnak velem, többé nem megyek oda. Ha mindenki így tenne, egy idő után elfogynának a vevők és a hitvány árujukat a hajukra kenhetnék. A Tesco-t már évek óta kerülöm, csak akkor megyek oda, ha semmiképpen nincsen más lehetőségem. Ha pedig a pénztárnál - bármilyen boltban - többért akarják rámsózni az árut, mint amennyiért ki volt téve - otthagyom.”
  • 35. papi21 2008. augusztus 31. 16:51
    „Nemcsak az árral vannak bajok de az alkalmazottakkal is ugyanis olyan pofátlanok sokszor ha nem lenne kamera párat már beburogattam volna a polcok közé az biztos. Azt is szeretem egyébként amikor tescos eladó vásárol a tescoban a barátnőnél van 1 kassza meg fél kilóméteres sor de eltrécselnek. Vagy amikor az árufeltöltők beszélgetnek a munkahelyen a sorok között és nem férsz hozzá semmihez amit venni szeretnél de még ő néz méregesen rád és félre csak akkor megy ha már kétszer bokánrúgtad. Inkább megyek kisboltba ők lehet drágábbak 10-20forintal de tudják,hogy a vevő az első!!!!”
  • 34. PrettyWoman 2008. augusztus 31. 15:06
    „Soproninak sok mindenben igaza van. Egy cégre nézve az is szégyen, ha a saját dolgozóival kibabrál, nem csak az, ha a vevőkkel. Igen, lassan már három emberrel fog működni a vásárcsarnoki Tesco is. Az a legjobb, amikor péntek du. 3 órakor egy pénztár megy, esetleg kettő. A sor meg a sajtospultig ér. És közben eléggé irritálja jó népet, mikor látja, hogy egy másik eladó, aki egyébként pénztáros, mint a lassított felvétel - pakolászik a polcokon. Értem én, hogy ki kell rakni az árut, de pont akkor, mikor a legnagyobb a tömeg, és csak kevés pénztár működik? Nem veszi észre, hogy be kéne ülnie, vagy nincs kompetenciája dönteni a kérdésben? Nem is tudom, célfotó dönt, melyik a rosszabb. Volt, mikor én is szóltam a vezetőnek, hogy ültessen be valakit még, mert nyár lévén kiolvad a fagyi, mire kivárom a kilométernyi sort.
    Alapi téged átvágtak. Az nem a Te felelősséged, hogy hova volt rakva a deszka, és az nem indok, hogy hogy gondolhattad a f@sza deszkáról, hogy csak 14 rugesz. Egyébként sok helyen direkt kirakják tömegével a pl. a drága dobozos üdítőt oda, ahova kitesznek egy akciós árat, és a kasszánál jön a döbbenet. Mire ők azt mondják, az nem arra vonatkozik. Mert egy terméknél még el is lehetne hinni, hogy a kedves vevő teszi rossz helyre, na de amikor ott van kb. 300 doboz, azt ők rakják ki és direkt megtévesztik vele a vásárlót. Ezt velem a Metróban játszották el. Kedvenc kávémat sajnos arany árában mérik, ráadásul kevés helyen kapni. Ott - pár éve - ki volt téve, hogy dupla csomag (utántöltős, nem díszdobozos) 1400 akárhány forint. Á mondom, szuper, ennyiért nagyon megéri. A kasszánál persze vagy 700 forinttal több volt. A pénztáros mondta, hogy kinél kell reklamálni. Az úriember, aki jött az ablak mögül, eléggé mérges volt, mert megzavartam a reggeli kávézásban és újságolvasásban, de ezért elnézést is kértem. Ő is jött a hülye szöveggel, hogy "csak nem gondúta, hogy ilyen drága kávét ennyiééé adunk?". Én meg felvilágosítottam, hogy talán újságolvasás helyett nézzen már körül a saját munkahelyén, ha már azt képviseli. Ti.: időnként igenis lehet kapni pofátlanul olcsón is márkás dolgokat. Felvilágosítottam emberünket, hogy ue. kávét már díszcsomagolásban is vettem 799,-ért és csak egyet kellett venni belőle. Mondtam neki, ha információra van szüksége, forduljon hozzám bizalommal. Még ő volt megsértődve, hogy az durva, hogy mi azt feltételeztük róluk, hogy DIREKT teszik oda az akciós papírt a drága termék elé. Aztán mondtam neki, zárjuk rövidre a történetet, adja a panaszkönyvet, mindent leírok, azt is, hogy Ön uram, munkaidőben újságot olvas, stb. Erre egyből megenyhült. Aztán mondtam, uram, ilyenkor a legegyszerűbb és legrövidebb elnézést kérni, visszafizetni a különbözetet, aztán mehet vissza újságot olvasni. Mondanom sem kell, hogy orvosolta a problémát. Neki sem lett volna jó, ha beírok a panaszkönyvbe, mert akkor már végigmentem volna a bolton, aztán más szemétségeket is feljegyeztem volna.”
  • 33. EDITKE 2008. augusztus 31. 13:33
    „EZ A TUSKÓ TESCÓ,AZ ILYET SOHA NEM SZABAD SZÓ NÉLKŰL HAGYNI,MERT ELVÉGRE AZ ŰZLETEK ÉLNEK A VÁSÁRLOKBÓL.AZ TUTI ÉN BOTRÁNYT CSINÁLTAM VOLNA HA VELEM SZARAKODIK,
    1 KASSZÁS,V.1 ELADÓ.ÉN NEM AZ A TIPUSÚ VÁSÁRLÓ VAGYOK AKIT
    HŰLYÉNEK LEHET NÉZNI,MERT ÉN MEG RÁNCIGÁLOM A MACÁT,VAGY HOZZÁ VÁGOM OSZT EDD MEG ,CSEZD MEG.”
  • 32. soproni 2008. augusztus 31. 10:49
    „Sajnos ezt már nem nevezhetjük kereskedelemnek ami itt folyik. Megszünt a varázsa a szakmának és én is ezért váltottam 33 év után.Valamikor az eladók és vevők még tudtak kommunikálni egymással ,főleg a kisebb boltokban szinte családias volt a légkör. Pénztárosként naponta voltak reklamáló vevőim, főleg azután,hogy az akkori cégünk is a Tesco tulajdona lett. Szinte naponta voltak árváltozások,polc átrendezések(most hosszába kell tenni,holnap keresztebe,holnapután az egészet át másik polcra) és sok olyan árú forgalmazását megszüntették,amire lett volna igénye a vásárlóknak.A főnökség és a dolgozók véleményét figyelmen kívül hagyva,hozták meg a csak számukra kedvező döntéseket olyanok,akiknek csak a profit volt a lényeg,figyelmen kívül hagyva a vásárlói érdekeket.Most már vevőként térek be a volt cégem üzleteibe és nem irigylem az ott dolgozókat.Az árváltozás akkoriban úgy működött,hogy reggel nyitásra megkaptuk az új árakat és először kinyomtattuk a polccimkéket,majd cseréltük a régit. Természetesen ezt nem lehetett volna megoldani nyitásra,mert akkor éjszakai műszakra lett volna szükség.Akkor,amikor egymásnak adják a kilincset a szállítók és vevő is van a boltban ,akikkel foglalkozni kell,képtelenség megoldani,hogy ne több órát vegyen igénybe a régi árak lecserélése,főleg,ha ezt a pult mögül kifutkozva és a pénztárból kiugrálva kell megtenni.Ezért természetesen volt ok a vevők reklamációira.A vonalkódos rendszerrel működő pénztárakban viszont már az árakat azelőtt lejavítják,hogy a dolgozóknak sikerülne lecserélnie minden megváltott árú polccimkéjét. Egyetlen megoldás lehetne,ha olyan létszámot foglalkoztatnának üzleteikben,hogy a főnökök,árúátvevők ,pénztárosok és eladók ,csak a saját munkakörükkel foglakozhatnának.Mert bizony kisebb boltokban még most is az árufeltöltés,takarítás ,árak ellenőrzése,cimkék cseréje ,kartonok szétszedése,papír összekötözése is plusz feladat a dolgozók számára,természetesen olyan létszámmal,ami miatt képtelenség pont azzal foglakozni ami a feladatuk lenne és ez a vevők maximális kiszolgálása.. A létszámot viszont inkább csökkentik,mint növelnék,ezzel a szinvonalas munka lehetőségét tönkretéve . Talán ez az oka annak,hogy azok,akik közvetlen kapcsolatban vannak a vevőkkel(pénztárosok,eladók) ma már egyre kevesebbet mosolyognak és egyre kevesebb türelemmel végzik a munkájukat.”
  • 31. Meszi 2008. augusztus 31. 08:56
    „Tescoban már történt velem olyan, hogy vettem szárított almaszirmot mentem kaszához s persze tudodtam az árát s mikor füzetni akartam látam hogy kb x 5 drágáb áron huzták le mint amibe kerülne s megnéztem a blokon az volt náluk könyvelve, mandula szirom a papiron s reklamáltam azt mondta a nő hogy hát az van kitéve a polcra ár s kicsit se volt feltünö az se hogy nem a rendes vonalkodjával huzták le hanem egy ráragasztót utolagos vonalkodal. Lényegnek lényeg füzesek mandulaszirom árán almaszirmot s legyek elnéző jah persze soronli mindenki tudná nah mind1 hiperben ha egyszer elenőriznék az árakat a fogyasztóvédelem az joh lenne mert kb én 100 árat tudnák nekik mutatni ami nem egyezik meg egy másik helyen kitet ugyanazon áruval s kodszámal föként a kaszasorokon van mit nézni.”
  • 30. wik 2008. augusztus 31. 08:15
    „Igazán jó lenne, ha valaki helyre tenné már a TESCO boltokat.
    Röhej ami ott megy.
    A zöldség, gyümölcs, tejtermék fél10- 10 körül jön meg. Előtte nincsen SEMMI. Régen hol lehetett ilyet megcsinálni??????
    A múlt héten elfogyott a zsír a Lajta u. boltban, ez jó pár napig tartott. Gondoltam a hiperben már biztos kapok, hát tévedtem 2008....és egy darab zsír sincs... (Hozzáteszem nem a ZSÍR itt a lényeg) 2 nappal később szintén a Lajta útiban 1 kg kristálycukrot szerettem volna venni. De sajnos abból sem volt egy darab sem. 6 éve lakom a környéken, de a felvágott kínálat azóta ugyanaz!!!!!!! Délután 4-5 felé meg már inkább ne is akarjak venni, mert ami van....hát a kutyámnak sem adnám oda, nemhogy a családomnak. Ha pedig frissen szelve kérem, közli az eladó, hogy az is friss, csak a hűtő miatt bebarnult. Igen, igen ismerős szöveg...Nemde????!!!! Viccccccccc............ Egy héten egyszer biztos körbe kell járni az összes kisebb boltot a környékben, mert a TESCO-ban valami mindig elfogy....Dühítő. Szerencséjük, hogy nincs a közelükben náluk nagyobb bolt, ezért mennek még mindig az emberek hozzájuk.”
  • 29. /joco1 2008. augusztus 31. 07:26
    „"nácilehelet"Miért keversz te mindent össze? az elsö pár sorod még érthetö, a témához szolt, a magyar áru is még elmegy. de a többi ökörség, tudod a "sokat szenvedett..." részed az már ökörség.tudom ez a nemzetiszocializmusodat tükrözi vissza.ja és a legfontosabb a magyar nem faj, henem NEMZET kategoriába tartozik.És tudod ha te a tesco-bol vásárolsz,azt meg is érdemled. ott silány -söt ocsmány árut-kapsz, lehet az magyar de külföldi is.”
  • 28. Fafnír 2008. augusztus 30. 23:46
    „Most úgy őszintén. A multik szemében mi egy jól fejhető gyarmat vagyunk tele birkával és ennek megfelelően kezelnek is minket.”
  • 27. Prestige 2008. augusztus 30. 21:52
    „Lehelkének :
    Majd én eldöntöm, magyar árut veszek-e, vagy külföldit.
    Ugyan már, miért venném meg pl. a tej literjét közel 100,- Ft-tal drágábban ?
    Felesleges "magyarkodni", jó minőségű dolgokat kell jó áron venni.
    Az a tapasztalatom, hogy bizony az esetek nagyrészében a magyar árucikk/élelmiszer drágább, mint az import.
    Nem vagyok a pénztárcám ellensége, tehát mérlegelek, hogy melyiket vegyem meg.
    Visszaélések, átverések - sajnos - mindenhol előfordulnak, nemcsak a multikban. A közeli kisbolt alkalmazottját láttam, hogy reggel fél 6 kor "keveri" a zsemléket és kifliket. A múltnapi maradékot elegyítette a reggeli frissekkel. Mindezt ő maga mesélte el, mert el nem tudtam képzelni, hogy mi a fenét birkózik annyira a péksüteményekkel. "A főnök utasítása" - ez volt a válasza, még hozzátette, hogy "be ne köpjem", mert kirúgja azonnal.
    No comment...”
  • 26. manovary 2008. augusztus 30. 20:00
    „Hatha velem valaki olyan termeket akar megvetetni,aminek nem az ara,mint amennyiert ki van fuggesztve akkor bocs,de sz@rom le a penztarost es nem fizetem ki!
    Nem erdekel a storno szabaly,nem erdekel a penztaros egyeni problemaja,es egyeb kifogasok.Ha jol tudom,akkor esetleg a kereskedo van a vasarloert es nem forditva.
    Vagy megis?!
    Csinaltam mar ezt nehany alkalommal : Mivel reklamaltam az aru arat-szemem mindig a kijelzon es a penztaros kezen van!!-A penztaros flegma hozzaallasa miatt, az egesz beutott,vasarolni szandekozo arut szepen otthagytam a penztarnal,es nem fizettem ki semmit.
    Persze en voltam a szemet bunko,de kit erdekel ;)
    Nemtud mit tenni,mert nem vagyok es senkisem koteles kifizetni azt a termeket,amirol ugy gondolja,hogy becsapjak.Csak ilyen drasztikus megoldassal,vagy ehez hasonloval lehet felepni a nemtorodom es hanyag,raadasul vasarlo ellenes bolti alkalmazottakkal es vezetoikkel.”
  • 25. SAmu 2008. augusztus 30. 19:29
    „Tigának üzenem: a Spar főnöksége Ausztriában van. Címük: office@spar.at. Én a legcsekélyebb panaszomat is az osztrák,szerintem parazita vezérizgatónak (sic!) írom, persze ékes németséggel. Hadd tudja meg, miért olcsóbb és jobb az osztrák boltokban vásárolni. Mióta a Plus is Spar lett a rothadó zöldségárut is itt a gyarmaton csak 25% árengeményben részesítik, ez korábban a Plusnál -75% volt. Reklamációmra közölték: más a politikája az itteni Sparnak: inkább a kukába dobják, mintsem hogy nagy árengedménnyel eladják. Kérdésem, ha valaki tudja: A kuka mit fizet??”
  • 24. alapi 2008. augusztus 30. 19:24
    „Mi egy szintén multinál vásároltunk. Vasalótdeszkát, 14 ezer forintért. Kedvező volt, mert egy komoly vasalódeszkáról volt szó. A pénztárnál láttuk, hogy 26 ezer forintot hoz ki a gép. Reklamáltunk, de mivel már a pénztáros blokkolt, nem lehetett stornózni. Végül a vevőszolgálati pultnál sikerült elintézni. Kiderült, hogy rossz helyre tették ki a drága deszkát. A végén még le lettünk szúrva: hülyének néztek bennünket, hogy azt hittük, az a komoly deszka ennyire olcsó. Nagyon kellemetlen volt, hogy ennyire csórók, vagyunk, hpgy nem engedhetünk meg magunknak 26 ezret egy deszkáért.”
  • 23. miracle 2008. augusztus 30. 19:19
    „Lehelke
    Menj tüntetni, hogy mi se exportálhassunk semmit! Németországba csak német árú lehessen, Ausztriába csak osztrák, meg mindenhol csak a hazait vehessék, ahogy nálunk is akarod , nehogy már a mi tokajinkat igyák, szabolcsi almánkat egyék külföldön! Legfeljebb tönkremennek itthon néhányan.
    És hogyan internetezel egyáltalán, nálunk is gyártanak számítógépet, vagy mi van? Vagy tömted egy külföldi multi zsebét a gépvásárlással esetleg?”
  • 22. ESZT 2008. augusztus 30. 19:18
    „Nem ártana gondolkozni néha, mielőtt irkálnak..
    PL: lekvár befőzésnél 1kg. barackból főznek lekvárt?
    Mert a savanyúságot sem 1kg. ból készítik, akik nem akarnak mindenféle
    ismeretlen adalékanyaggal telített savanyú káposztát fogyasztani.

    De valóban inkább magyar árut vegyünk.
    (Mert még a spanyol meztelen csiga után ki tudja mi jön. Vagy a nálunk már évek óta betiltott szerekkel permetezett zöldség gyümölcs jobb?)”
41 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hétfőtől bezár az Aranypart II.

Győr- Vasárnap lehet utoljára felügyelettel fürödni a győri Aranypart II. szabad strandon, azt az… Tovább olvasom