Kisalföld logö

2017. 08. 19. szombat - Huba 19°C | 31°C Még több cikk.

A parkolási zónákat át kell alakítani

Számos ok miatt szükséges lépni, a legmeggyőzőbb érv az, hogy az autósoknak nincs már hol megállniuk a centrumban.
A győri Széchenyi István Egyetem közlekedési tanszéke – a győri önkormányzat megbízása alapján – felmérést készített és szakmai javaslatot tett a belvárosi parkolási zónák átalakítására. Aki manapság a győri centrumban jár, annak nem kell különösebben magyarázni, miért van szükség erre: a parkolási helyzet egyre kilátástalanabb; az autósok a nap szinte minden szakában körözni kényszerülnek, míg végre meg tudnak állni valahol.

Ha nincs már hely az engedélyezett utcában

Somogyi Tivadar, a városrész önkormányzati képviselője és Németh Zoltán alpolgármester bejelentette: változtatni kívánnak ezen a helyzeten, s a céljuk az, hogy a belvárosban élők könnyebben tudjanak parkolóhelyet találni maguknak. Eddig ugyanis mindenki csak a rá vonatkozó övezetben használhatta fel az 1700 forintos parkolóbérletét (aki a centrális zónában lakik, az csak a centrális és az egyes zónában, aki a kettes zónában lakik, az csak a kettes, aki pedig a hármasban lakik, az pedig csak a hármas zónában).

A probléma akkor kezdődött, ha éppen nem volt parkolóhely a lakó háza előtt, a néhány méterre található másik zónában pedig már nem parkolhatott. Ekkor ugyanis csak a jóval messzebb fekvő, az övével azonos zónában állhatott meg az autós. Megoldásként a képviselők azt javasolják, hogy a belvárosiak ne csak a saját övezetükben, de a hozzá csatlakozó alacsonyabb övezetben is parkolhassanak (aki a hármas zónában lakik, az pedig a hozzá csatlakozó magasabb övezetben). Németh Zoltán hozzátette, a változás miatt nem kellene a lakóknak új bérletet váltaniuk, azt postán kapnák meg a részletes tájékoztatással együtt.

Átsorolnák más övezetbe

Bizonyos utcákat átsorolnának más övezetekbe: Somogyi Tivadar példaként említette a Batthyány teret, ahol ma már a lakók alig tudnak megállni. Mint mondta, mivel az Árkádnál az első parkolási óra ugyan ingyenes, de a második óra már 200 forint, ezért sokan inkább a környező belvárosi utcákban állnak meg, és ezért az ott lakók kiszorulnak.

Az alpolgármesternek felvetettük a mozgássérülteknek járó kártyával parkoló autók egyre növekvő számát, a válasz az volt, hogy ez hatósági kérdés: a rendőrség vagy a közterület-felügyelet ellenőrizhetné a jogosságukat, de ők kis túlzással szélmalomharcot vívnak az autósokkal. Arra a kérdésre, hogy hogyan tudják pótolni a megszüntetett parkolókat (hisz az előző ciklusban ellenzéki képviselőként még ennek szükségességét hangsúlyozták), Németh Zoltán azt felelte: legalább egy mélygarázsra szükség lenne, s a terveik szerint meg is hirdetik az Árpád-tömb alatti részt. Állítólag érdeklődő is van erre.

Félóránként plusz tíz forint

Az árak változásával kapcsolatban mindkét képviselő elmondta, a kettes és a hármas zónában nem változik a parkolás díja, de a centrális és az egyes zónában a progresszív emelést javasolja a tanulmány. Ennek lényege, hogy az első fél órában a parkolás díja a mostanihoz képest változatlan maradna, de utána félóránként tíz forinttal emelkedne.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kényelem 18 méteren

A hat Credo buszból öt Győrött, egy pedig Sopronban lépett szolgálatba. Az új járművek 18 méter hosszúak, 170 személyt képesek befogadni, fűtésük-szellőzésük korszerűen megoldott. A csuklós buszok darabonként 52 millió forint (plusz áfa) értékűek. Az ezeknél kisebb járműveket is számítva a Kisalföld Volánnak már 80 Credo busza van. Az ünnepélyes átadást tegnap tartották a megyeszékhelyen. Tovább olvasom