Kisalföld logö

2018. 05. 25. péntek - Orbán 17°C | 25°C Még több cikk.

A Nép utca és az 1-es út kereszteződése: távlati tervek vannak a világításra

A kereszteződés kivilágítása a Nép utcai hálózat meghosszabbításával történne. Továbbá Abda felé kerékpárút is épül. Ezek azonban egyelőre csak távlati tervek.


Az 1-es főút és a Nép utca kereszteződésében már többször történt halálos baleset. A hatóságok 2009-ben kisebb-nagyobb átalakításokat végeztek az említett helyen, ám még így is veszélyes gócpont a közlekedők számára.

A közútkezelő a növényzet ritkításával, táblák kihelyezésével és útburkolati jelek felfestésével javított a kereszteződés biztonságán.

Fotó: Kisalföld archívum.
Fotó: Kisalföld archívum.


Pár napja azonban ismét megkereste portálunkat olvasónk a veszélyes helyszín miatt.

"Nehéz megtalálni a sötétben, hogy hol van a győri Nép utca torkolata, hol vannak a Nép utcai szalagkorlátok, áll-e a csomópontban kerékpáros" - írta olvasónk.

A kisalfold.hu megkérdezte a közútkezelőt arról, hogy lehetséges-e a helyszín kivilágítása, a biztonság növelése érdekében.

"Az 1-es főútba csatlakozó Nép utca hosszú ideje balesethalmozódási hely, elsősorban ráfutásos balesetek, illetve kanyarodó járművek ütközése okán.

Társaságunk 2003-ban elkészíttette és engedélyeztette a balra felállósávos csomópont terveit. Ennek kiépítésére ez idáig, a jelentős költségek miatt, nem került sor.

A hely forgalmának korlátozása és forgalomtechnikai eszközökkel történő kiemelése már korábban megtörtént, azonban 2009 évben két, a főutat keresztező kerékpáros halálos balesete felhívta a figyelmet a biztonságos kerékpáros közlekedés megteremtésére is" - tájékoztatta portálunkat a Magyar Közút Zrt kommunikációs osztálya.

Fotó: Kisalföld archívum
Fotó: Kisalföld archívum

"A győri önkormányzat távlati terveiben szerepel a Győr-Abda közötti kerékpáros hálózat kiépítése, így a műszaki egyeztetésen szóba került a Nép utcai kereszteződés felújítása is.

A KÖZOP tervezett forgalombiztonsági fejlesztésének keretén belül kiemeltük a balra felálló sávval, közbenső szigetes kerékpáros átvezetéssel és az ehhez tartozó közvilágítással, és sárga villogóval ellátott csomópont igényét.

A közvilágítás kiépítése a Nép utcai hálózat meghosszabbításával történne, így a kereszteződés nagy valószínűséggel a város tulajdonába és üzemeltetésébe kerülne.

A fent részletezett építések nem ütemezhetőek, kizárólag egységes projekt keretén belül valósíthatóak meg. A 100 millió forintot közelítő fejlesztést társaságunk - Győr polgármesteri hivatalával közösen - kiemelt feladatként kezeli" - írta végszóként a közútkezelő illetékese.

Reméljük, egyszer a gyakorlatban is lesz szerencsénk megtapasztalni ezeket a szép terveket.

Olvasóink írták

  • 10. Oreg35 2011. november 20. 20:15
    „9. Goldmund
    Ha így gondolkodunk, akkor azt is fel lehet vetni: mi szükség volt a Jedlik híd megépítésére? Sántít az érvelése! Mondandómban a lényeg nem a benzinár volt, hanem a felesleges kerülő! A híd építésének ez is célja volt.”
  • 9. Goldmund 2011. november 20. 11:18
    „Aki a Nyár u. - Botos Lőrinc u. - Radnóti Miklós utca vonalától kelet felé (a Rába felé) igyekszik, vagy a Jedlik híd felé megy, annak gyakorlatilag alig jelent kitérőt a Kossuth utca

    "biztos nem fogja egész Újvárost megkerülni ilyen benzin árak mellett"

    Sokszor hallok efféle érvelést pl. a Shell benzinkútnál levő vasúti átjáró kapcsán is. Nagyon álszent érvelésnek tartom ezt.
    Amíg pl. nem volt Jedlik híd, Szigetből Révfaluba (vagy fordítva) menet meg kellett kerülni a belvárost. Akármekkora benzinárak voltak.
    Amíg nem volt Nádor aluljáró, a Tihányi út felől jövőknek szintén jócskán kellett kerülniük. Akármekkora benzinárak voltak.

    De azért is álszent, mert valaki jön 20-30-50-100 km távolságról és ha pl. a Somos utca - Áchim A. utca kereszteződéshez igyekszik, akkor a Radnóti szobortól 1,5 km helyett 3,15 km-t kell mennie a Kossuth u. - Liget u. - Botos Lőrinc u. - Áchim A. u. útvonalon. A különbség 1,65 km. Ha 7,5 l/100 km fogyasztással számolok és 400 Ft/l benzinárral, akkor ez nem egészen 50 Ft!!! Az autó amortizációja 1,65 km-en (meleg motorral) elhanyagolható.
    Aki el tud autózni 20-30-50-100 km-re és 50 Ft pluszt sajnál a biztonságra, azon csak mosolyogni tudok.

    Tehát a kérdésre válaszolva: igen, ismerem Újvárost, sőt még számolni is tudok! :-))))

    De kérdés úgy is feltehető: vajon helyes-e az adófizetők pénzéből 100 millió Ft-ot költeni arra, hogy egy kisebb kertvárosi területen lakók alkalmanként fél gombóc fagyi árát spórolják meg?”
  • 8. Oreg35 2011. november 19. 16:40
    „7. Goldmund
    Ismeri Ön Újvárost? Aki a Kossuth utca környékére tart biztos nem itt fordul le. De aki a városrész nyugati felére tart biztos nem fogja egész Újvárost megkerülni ilyen benzin árak mellett! Még sok szigetinek is rövidebb az út így!
    A kerékpárosokra igaz amit írt, a kellő óvatosság és körültekintés hiányzik!”
  • 7. Goldmund 2011. november 18. 13:26
    „Ami a biciklis baleseteket illeti: Aki kanyarodásnál nem adja meg a szembejövő autósnak az elsőbbséget, azt elütik. A Nép utcánál is, meg máshol is. Aki abban a kereszteződésben nem száll le és nem úgy tolja át a biciklit a főúton, az legalábbis bátor (vagy inkább botor) ember.

    Aki autóval jön Abda felől és Újváros vagy Sziget felé akar menni, kb. másfél perccel később odaérne a Kossuth utcához, ahol jelzőlámpánál biztonságosan tud balra kanyarodni. Sokan mégis a veszélyt keresik.”
  • 6. espe 2011. november 17. 12:44
    „Kellett a pénz a biztonságos rakparti útra...”
  • 5. Hunicum 2011. november 17. 10:16
    „R.I.P. Zsuzsikám!”
  • 4. Oreg35 2011. november 17. 08:08
    „Felháborító, hogy közel 10 év alatt nem tudták ezt a komoly problémát megoldani! Egyébként mi kerül itt 100 millióba? Aranyból lesz a terelősziget?”
  • 3. Karlos 2011. november 17. 08:06
    „Már már érthetetlen a töketlenkedés, de komolyan.”
  • 2. urbaniastapista 2011. november 17. 07:48
    „Egy fél Győr-szol környezetvédelmi bírság ára.
    Vagy egytized Aréna területszerzés.
    Vagy egynegyed hullámtéri út a parton.
    Vagy a városházi nagy fekete autók ára.”
  • 1. Pikulics 2011. november 17. 03:04
    „Távlati terv: még 50 hulla, utána még távlatibb tervezés, munkakezdés a századik hulla után, befejezés a százötvenedik hulla után, valamikor 2060 körül.
    Jó esetben...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az utas szerint nincs átszállási lehetőség az Audi felé - a Volán szerint bőven van rá idő

Az utasok szerint a 11-es járat reggel túl későn ér be a városba, ezért nem lehet átszállni az Audi… Tovább olvasom