Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

A műhely marad, a szerelőknek menni kell a MÁV-tól

Felmondott 23 dolgozójának a MÁV-Gépészet Zrt. a győri karbantartó műhelyében. Az érintettek kilátástalannak látják a helyzetüket, mondván: 50 év felett szinte lehetetlen új munkahelyet találni.

Huszonhárom elkeseredett ember szóvivőiként kereste meg szerkesztőségünket a MÁV-Gépészet Zrt. győri karbantartó műhelyének néhány dolgozója. Elmondták, hogy a közelmúltban – létszámcsökkentésre hivatkozva – a kocsijavító valamennyi, valamint a fűtőház néhány alkalmazottját elbocsátották.

Az érintettek sok más mellett azért is érzik igazságtalannak a döntést, mivel legtöbben 25–30 éve ott dolgoztak, 80–90 ezer forintért, nagy részük 50 év körüli vagy feletti férfi, ráadásul speciális szakképzettséggel, amellyel máshol nem vagy nehezen tudnak mit kezdeni. Nem értik a ˝főnökség˝ döntését, hiszen munkájuk volt bőven, még a napokban is, annak ellenére, hogy az indoklásban ennek éppen ellenkezőjét írták.

A győri mozdonykarbantartó műhely tovább működik, de a létszámcsökkentés miatt elbocsátott huszonhárom dolgozó nélkül. Fotó: Bertleff András
A győri mozdonykarbantartó műhely tovább működik, de a létszámcsökkentés miatt elbocsátott huszonhárom dolgozó nélkül. Fotó: Bertleff András

Ugyan ajánlottak nekik munkalehetőséget, de Budapesten, Celldömölkön és Szombathelyen. Ezt a többórás utazás, a családtól való hosszú távolmaradás miatt nem fogadták el. Miként azt sem, hogy átképzik őket az úgynevezett ˝forgalmi szak˝-ba, amihez újra iskolapadba kellene ülniük, aminek végén szigorított vizsga várna rájuk, amit, ahogy mondták: ˝ennyi idős fejjel nemigen vállal már az ember˝. Nem értik az egészet.

A legtöbben 25–30 éve ott dolgoztak, 80–90 ezer forintért, nagy részük 50 év körüli vagy feletti férfi.
Az elbocsátott dolgozók panaszával megkerestük a MÁV Zrt. illetékesét, aki a cég kommunikációs igazgatóságán keresztül tudatta portálunkkal, hogy a személyszállítási feladatokat végző társaság személyszállítási eszközállománya az utóbbi években jelentősen korszerűsödött, több új dízel- és villamos motorvonatot vásároltak. Vagyis a győri telephelyen a személykocsi-karbantartási feladatok – a korszerű motorvonatok beállításával – gyakorlatilag megszűntek. Annak ellenére, hogy a cég megpróbálta a karbantartó műhely kihasználtságát fenntartani, az eredménytelenség miatt a létszámleépítést nem tudták elkerülni. Erről június elején értesítették az érintett győri dolgozókat.

A tájékoztatásból végül kiderült az is, hogy a szerelők információja ellenére a győri mozdonyműhelyt nem számolja fel a MÁV Zrt., tovább működik, de 23, több évtizede ott dolgozó munkatárs nélkül.

Olvasóink írták

  • 10. Edem85 2010. július 12. 08:27
    „ha a sorok között olvasol igen ezt lehet kihozni belőle!!”
  • 9. Tabornok 2010. július 09. 11:47
    „"Edem85 2010.07.09. 01:12 "
    A győri műhely színvonalas munkát végzett.”
  • 8. Edem85 2010. július 09. 01:12
    „Amúgy mióta Celldömölkhöz elkerültek a személykocsik és a hozzá tartozó javítás is azóta sokkal rosszabb állapotban vannak!!!!”
  • 7. Tabornok 2010. július 08. 20:22
    „"paxpace 2010.07.08. 11:42
    Nem hallom a Gaskó úr hangját!" Nem is fogod hallani. A Pannonszárnyasokra is nagy ívben sz rt, pedig ott 300 dolgozó alól vették ki a munkahelyet.”
  • 6. paxpace 2010. július 08. 11:42
    „Nem hallom a Gaskó úr hangját!”
  • 5. Zotya13 2010. július 07. 17:53
    „Bizony! Ilyen ez az új világ! 50 évesen is tanulni kell új szakmát, ha a régiben nem tudunk elhelyezkedni.
    Utazni kell több órát? Na és? Se tanulás, se munka, mert messze van?
    Nem egyedüli jelenség! Amikor sorra zártak be a gyárak, több 100 ember utcára került.
    Keksz, Olajgyár, stb.”
  • 4. duhos2 2010. július 07. 13:38
    „Ezt szomorúan hallom. Én is melóztam itt. Ki fogja a revíziókat csinálni, talán az irodások?”
  • 3. solymi 2010. július 07. 10:39
    „Sajnálatos, hogy felmondtak nekik, de aki utazni és tanulni nem hajlandó......
    magam is 50 éves múltam, napi 4 órát utazom egy jó munkahely érdekében.”
  • 2. miracle 2010. július 07. 09:12
    „Szerintem nem lenne olyan vészes az az átképzés forgalmi területre. Még jobban is kereshetnének.”
  • 1. buggyant 2010. július 07. 08:21
    „Nem is olyan rég volt egy cikk, hogy milyen lepukkantak és életveszélyesek a vonatok. Néha kiröpül a kerék... stb... biztos, hogy a kétkezi munkások közt kellett a szelektálást elkezdeni????”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mi kell a közönségnek?

Nagy Viktor a második évadját fejezi be mint igazgató a Győri Nemzeti Színházban. Az első teljesen… Tovább olvasom