Kisalföld logö

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 16°C | 26°C Még több cikk.

A Mercedes talán kihúzza a megyei autóipart a csávából?

Győr-Moson-Sopron megye - A Mercedes-Benz képviselői és a magyar kormány új gyár létesítésére kötöttek szerződést, így Kecskeméten 2012-től évente több mint százezer A-osztályú gépkocsi készülhet majd. A nagy Merci-biznisz vajon képes kirángatni a bajból a megyei autóipari cégeket is? Utánajártunk.

Kíváncsiak voltunk, vajon a megyei autóipari cégek milyen várakozásokkal tekintenek az új beruházás felé, tervezik-e az együttműködést a Mercedes új hazai fióktelepével.

"Új lehetőségeket teremt"

A BOS Automotive Products Magyarország Bt. gazdasági vezetője, Jánosi Ferenc elmondta: "mivel a cég német tulajdonban van, minden az anyavállalton múlik. A megrendeléseket is Németországból kapják, így nekik közvetlenül semmilyen ráhatásuk nincs egy esetleges együttműködés kialakítására". Kiemelte ugyanakkor, hogy a BOS-nek jelenleg is vevője a Mercedes.

A győri RÁBA Járműipari Alkatrészgyártó Kft. kommunikációs munkatársától, Martonicz Szilviától sem kaptunk sokkal konkrétabb válaszokat kérdéseinkre.

"Amit elmondhatok, hogy pozitív várakozásokkal tekintünk az új beruházásra, örülünk neki, hogy a Mercedes Magyarországot választotta. Az autóalkatrész üzletágunk számára ez mindenképpen új lehetőségeket teremt. Konkrét együttműködési tervekről azonban egyelőre nem tudok beszámolni."

"Ez bizalmas üzleti információ"

A Visiocorp Hungary Bt. (volt SAPU Bt.), amely Mosonszolnokon működik, még versenytársainál is szűkszavúbban szólt hozzá a témához. Vincze István Hr-vezető azzal utasította el kérdésünket, hogy ez bizalmas üzleti információ, amit nem kíván megosztani a sajtó nyilvánosságával.

Légzsákrendszerek az Autolivtől

A sopronkövesdi Autoliv Kft. ügyvezetője, Martin Daniel Rumpf ugyanakkor konkrét tervekről számolt be. Megerősítette, hogy a Mercedes jelenleg is az egyik legtőkeerősebb vevője a cégnek, a C-osztályt látják el többek között pirotechnikai övfeszítővel, a jelenlegi A-osztály modelljei pedig a biztonsági öv zárakat kapják az Autoliv Kft.-től.

Az új A-osztályra azonban nem kapott megbízást a cég a fő profiljának számító zárak és övfeszítők terén, viszont a légzsákrendszereket az Autoliv szállítja majd a kecskeméti Mercedes gyár részére.

Jelenthet-e kiutat a válságból?

Arra a kérdésre, hogy a Mercedes-szel való jövőbeni együttműködés jelenthet-e kiutat a mostani hitelválságból, az ügyvezető elmondta: "elégedettek, hogy ilyen nagy arányt képviselhetnek ezen járművek passzív biztonsági rendszerében, még akkor is, ha az Autoliv Kft.-t ez nem érinti közvetlenül, hiszen főként övrendszerekre specializálódott".

Azt sem szabad elfelejteni, hogy a cég nagy arányban szállít termékeiből Németország különböző Mercedes üzemeibe. Azért is bizakodó az ügyvezető, hiszen Európában és Ázsiában egyaránt több neves autóipari céget is ellátnak termékeikkel.
Vevőik közé tartozik a VW, az Audi és a Fiat, ahogy a Ford, a General Motors, a Skoda, a BMW, a Porsche, a Mitsubishi, a Kia és a Nissan is.

Mindenki óvatos

Összességében úgy tűnik tehát, egyelőre mindenki csak óvatosan mer nyilatkozni, senki nem akarja elhamarkodni pozitív várakozásait.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nagy belvárosi átalakítás – nyomait is alig látni Győrben

Győr – A megyeszékhely belvárosát elméletileg markológépek veszik birtokba az elkövetkező… Tovább olvasom