Kisalföld logö

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 9°C | 14°C Még több cikk.

A másodrendű megyei főutak forgalmasabbak

A szűkebb haza közúthálózatának állapotáról és a jövő évi felújításokról is tájékoztató hangzott el a megyei területfejlesztési klub összejövetelén.

Wimmer József, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. osztályvezetője ismertette a helyzetet. A megye 1616 kilométer hosszú állami közúthálózata 1119 kilométer hosszan halad külterületen. Az állami utak 24 százaléka frekventált főút, a másodrendű főutak nagyobb napi átlagos forgalmat bonyolítanak le, mint az elsőrendűek.

A burkolat 74 százaléka hagy maga után komoly kívánnivalót, míg a pályaszerkezet teherbírása az utak 40 százalékán kifejezetten rossz. Az egy kilométerre jutó kátyú csak Szabolcs-Szatmárban és Veszprém megyében több, mint itt. Úthibák miatt 121 kilométeren van érvényben sebesség-, 150 kilométeren súlykorlátozás. A helyzetet jól jellemzi, hogy miközben az adott forgalom mellett a burkolatok várható élettartama csak 10–15 év, addig nálunk az útfelületek 77 százaléka 20 évnél régebben készült. A regionális operatív programban ennek ellenére jövőre is csak a legsürgetőbb felújításokra futja.

Az összekötő utak közül a 8311. jelű Nyúl–Ménfőcsanak 6,3–9,2.; a 8408. jelű Pápa–Szilsárkány 13–16,2.; a 8417. jelű Tét–Lébény 6,9–9,9.; a 8222. jelű Győr–Bakonybánk 10,3–16,2.; az 1403. jelű Hédervár–Kimle 5,8–8,8.; a 8627. jelű Fertőszentmiklós–Lövő–Kőszeg 17,8–21,9.; az 1411. jelű Hédervár–Lipót 0–3,5. kilométerszelvények közötti szakaszain, a bekötő utak közül a 86108. jelű Sopron–Ágfalva 0–3,7.; a 86107. jelű Sopron–Brennbergbánya 3,8–7,7. és a 14101. jelű Kunsziget 1,1–2,6. kilométerszelvények közötti szakaszán tervezik 2010 végéig a burkolat felújítását.

Úthibák miatt 121 kilométeren van érvényben sebesség-, 150 kilométeren súlykorlátozás.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. (NIF) kivitelezésében további 36,7 kilométer hosszú burkolatot javítanak meg: a 81. számú főút megyehatár–Győr közötti szakaszát és a 86. számú főút Csorna–Mosonmagyaróvár közötti szakaszát 11,5 tonnás teherbírásúra erősítik, továbbá kibővítik Győrött a 821. számú főút Gerence u.–Mécs László utcai csomópontját, valamint megépítik az 1401. számú összekötő úton Halászinál a Mosoni-Duna-hidat. 

Olvasóink írták

  • 2. Hedon 2009. november 05. 21:13
    „A 11,5 t-s megerősítés a tengelyterhelésre értendő, ami
    egyébként uniós szabványnak felel meg (a korábbi 10 t helyett) .
    Ez inkább újságírói felületesség, hanyag munka.”
  • 1. mauz 2009. november 05. 20:58
    „"a 86. számú főút Csorna-Mosonmagyaróvár közötti szakaszát 11,5 tonnás teherbírásúra erősítik"

    A 86. sz. főúton, jelentem, közel 50 tonna össztömegű kamionok közlekednek csordákban, szóval ez a 11,5 tonnásra erősített teherbírás vagy elírás, vagy egy "kicsit" elkésett...

    Lényegében semmi javulás nem várható útjaink állapotában.

    A vasutat meg csak fejlesztik vissza, menjen a nép a kátyús utakon autóval meg busszal.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kovacsics Imre helyére új igazgatót neveznek ki a tatabányai fürdőben

Az uszodát befedő sátornak közel egy hónapja el kellett volna készülni és más problémák is voltak a… Tovább olvasom