Kisalföld logö

2018. 02. 23. péntek - Alfréd -1°C | 2°C Még több cikk.

A magyar ingatlan a legjobb üzlet

A magasabb fizetőképes kereslet miatt nálunk érdemes leginkább beruházni az ingatlanpiacon.

illusztráció
Az ingatlanpiacon várható áremelkedés és a régió más országainál magasabb fizetőképes kereslet miatt Magyarországon érdemes leginkább beruházni – tette közzé a minap az izraeli Engel-csoport a közép-európai országok ingatlanpiacról szóló gyorsjelentésében. A cég felmérése szerint Magyarországon sokkal gyorsabban nő az új építésű ingatlanok ára, mint a cseh és a lengyel piacon. A csoport előrejelzése szerint Budapesten 10–11 százalékos áremelkedésre lehet számítani az új építésű lakásoknál, míg a fővárosi agglomerációban 7–9 százalékos, vidéken 6–10 százalékos drágulás várható.

Az elemzés szerint 2004 második felében Varsóban átlagosan 8 százalékkal emelkedtek az árak, Prágában pedig egyes helyeken már szintén árcsökkenés – helyenként 10 százalékos – volt tapasztalható. Ez alól csak a nagy presztízsű és tiszta levegőjű területek kivételek. Budapesten van olyan magas presztízsű lakópark, ahol az árak egy év alatt 18 százalékkal nőttek.

A Kisalföld korábban több cikkben beszámolt róla: az Engel-csoport Győrben új városrészt akar építeni a Rába-gyár volt Budai úti telepének helyén, a jelenlegi tervek szerint több mint ötezer lakással. Tíz győri tervezőcég már megkapta azt a tenderlevelet, amelyben a társaság ötletbörzére hívja őket: épületterveket kell készíteniük 1:500-as és 1:200-as léptékben. A beruházás első ütemének kivitelezése egy év múlva kezdődhet el. Felmérések szerint Magyarországon sokkal gyorsabban nő az új építésű ingatlanok ára, mint a cseh és a lengyel piacon.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rossz állapotban a győri közutak

A megyeszékhelyen a közutak állapota – finoman szólva – nem kielégítő, sőt elég rossz állapotban van. A hivatalos felmérés szerint is az ötfokozatú minősítési skálán a közepes és ennél rosszabb állapotú utak a teljes hálózat 75 százalékát(!) lefedik. Ezen belül a „tűrhetetlen" és a „nem megfelelő" (iskolai osztályzattal ez 1-es, 2-es) utak a hálózat egyharmadát teszik ki. Tovább olvasom