Kisalföld logö

2017. 05. 30. kedd - Janka, Zsanett 17°C | 30°C Még több cikk.

A legveszélyesebb vasúti átjárók: vizsgálják az Újlak utcait is Győrben

Közös ellenőrzéseket tart az ország legveszélyesebb vasúti átjáróiban a MÁV és rendőrség csütörtökön. Megyénkben a győri Újlak utcai vasúti átjárót is vizsgálják.

Az akció összesen 31, régiónként négy-öt, Budapesten két közúti-vasúti átjárót érint - olvasható a közleményben.

Rémálom az Újlak utcában: szinte mindig lent a sorompó a vasúti átjáróban>>
Mint írták, a kiválasztott helyszíneken szakemberek ellenőrzik többek között a fénysorompók, csapórudak és optikák, a vasúti átjárót jelző közúti táblák, útburkolati jelek állapotát és láthatóságát.

a

A kisalfold.hu munkatársa dél körül nem tapasztalt ellenőrzést az Újlak utcai vasúti átjáróban, de a sorompó "szokás szerint" pirosan villogott.




Kiemelt figyelmet fordítanak arra is, hogy a gépjárművezetők betartják-e a vasúti átjáróban történő közlekedés szabályait, az előírásoknak megfelelően közelítik-e meg az átjárókat, illetve figyelembe veszik-e a fénysorompó és az egyéb biztonsági berendezések tiltó jelzését.

Egy korábbi felvétel a hírhedt vasúti átkelőről. Fotó: T.Zs.
Egy korábbi felvétel a hírhedt vasúti átkelőről. Fotó: T.Zs.

A sorompóknál várakozó járművezetők figyelmét felhívják a fokozott balesetveszélyre, egy lehetséges baleset következményeire, továbbá a közlekedési szabályokra.

Emlékeztettek, hogy a MÁV és az Országos Rendőr-főkapitányság nagyszabású kampányba kezdett még áprilisban, hogy felhívja a közúton közlekedők figyelmét a biztonságos közlekedés szabályaira. A csütörtöki ellenőrzés is a kampány része.

A közlemény szerint a magyarországi, 160 ezer kilométer hosszú közúti hálózaton 5807 vasúti átjáró van, így a járművezetők átlagosan 27 kilométerenként vasúti átjárókon haladnak át. Az elmúlt tíz évben több mint ezer esetben ütközött vonat gépjárművel, a balesetek csaknem ötszáz halálos áldozatot követeltek.

Olvasóink írták

  • 11. Rinpócse 2011. május 27. 18:38
    „Maradjunk annyiban,itt nagyon sok gyalogos,kerékpáros átmegy a piroson,ha nem jön vonat,minek ácsorogjon,de nem kevés autót lehet látni,akinek majd fejére csukódik a sorompó,de még áthajt,”
  • 10. Goldmund 2011. május 27. 09:48
    „Túl van dramatizálva ez az Újlak utcai átjáró. Valamikor nem volt Nádor aluljáró, tehát a Baross híd és Fehérvári híd között csak gyalog és (ha felcipelte az ember a repülőhídra) tolt biciklivel lehetett átjutni. Akkor sem dőlt össze a világ. Most meg azon háborognak némelyek, hogy egy kilométert kerülni kéne a felüljáró felé - ami esetleg nem is kitérő, ha már eleve úgy tervezi az útját.”
  • 9. Treszka 2011. május 27. 07:24
    „Értékelem, hogy a MÁV és a rendőrség közös ellenőrzést tartott a vasuti átjárókban. Ha már folynak az ellenőrzések, javaslom, hogy nézzék meg és vegyék észre a Fehérvári hid két oldalán éktelenkedő bokrokat és sok-sok gazt is, mert kerékpárral beláthatatlan, balesetveszélyes az Urbantsok utca hidra felvezető gépkocsi-forgalma.”
  • 8. HarconaMarcos 2011. május 27. 01:33
    „Hihetetlen az a kabaré, amit a MÁV az Újlak utcai átjáróval eljátszik. Kérem, ne magyarázza el senki, hogy a rendszeresen arra járók merre kerüljenek 400 forintos benzinnel, vagy gyalog - főleg napon 30 fokban!
    Ha már a statisztika a mérvadó: Meg tudná mondani, hogy itt hány év alatt hány baleset történt?
    ...és pl. egy DB forgalmát ne hasonlítsunk már össze a MÁV-val. Bármely normális nyugati államban sokkal többen sokkal többet és sokkal többször közlekednek vonattal. Ha fél Európa vasúti baleseteit hasonlítjuk össze a honival, akkor persze hogy nagyobb számot látunk, csak kicsit csalóka.”
  • 7. Madarász 2011. május 26. 23:07
    „Csanakon is volt már többször, hogy fehéren villogott a lámpa, a volnat meg jött.”
  • 6. Rinpócse 2011. május 26. 21:29
    „Az átjáróval szemben lakunk,lemértem,1 óra alatt 7 percet volt szabad jelzés,persze csúcsforgalom volt”
  • 5. DINAMIT 2011. május 26. 17:59
    „volt is halál miatta...”
  • 4. Dwatson 2011. május 26. 17:41
    „A rábapatonait is megnézhetnék,néha furcsán viselkedik:a lámpa sötétre vált,a csapórúd lassan emelkedik,majd hirtelen lecsapódik,utána mint ha mi sem történt volna működik rendesen.”
  • 3. Hedon 2011. május 26. 16:56
    „A Molnár Csabi féle 10 Mrd-s fejlesztésbe ez már nem fért bele.
    Érdekes módon korábban éppen azzal indokolták a pénz
    elköltését hogy az elsősorban a korszerű, vonat által vezérelt
    biztonsági rendszerre ment el. Ezért nem tűnik annyira látványosnak
    a fejlesztés. Ezért nem maradt pénz az épület felújítására.
    Elég hamar kiderült, hogy továbbra is 10-12 perces közbenső időket
    bír kezelni a modern rendszer. A pénz persze azóta már az elvtársak zsebében.
    Igaz gönyüi kikötő, állomás felújítás, egyetemi csarnok elqrása
    annó mind egy kaptafára ment.”
  • 2. Goldmund 2011. május 26. 14:47
    „A vasút egy agyonszabályozott üzem, ez tény.
    Viszont az is igaz, hogy míg a fejlett nyugaton egyre-másra ütköznek egymással szembe menő vonatok (több tucat holttest a végeredmény), addig nálunk csak egy durva baleset volt, az is utoléréses (Monorierdőnél).
    Viszont konkrétan az Újlak utcai átjárónál az autósoknak butaság volna egy percet is várniuk a piros jelzésnél. Ha Nádorváros felől jönnek, irány a Pásztor utca és a felüljáró. Ha a Shell kút felől, akkor irány a Révai utca és a Városháza előtt elmenve a Baross híd.
    A bicikliseknek és a gyalogosoknak nagyobb szívás, pláne, ha időre mennek.”
  • 1. sorok_közt 2011. május 26. 13:03
    „Mert a h ... vasutas lezárja az átjárót akkor is, ha Pest felől a vonat előtte még megáll az állomáson. Mondhatják: ez a szabály. Hozzanak olyan szabályt, hogy ne így legyen !Ennyi erővel lehetne 10 km-es is a szabály. Mi lenne, ha a közúton is két-három lámpával korábban leállítanák a közlekedést? Persze hogy kiidegeli a közlekedőt az ilyen hozzáállás. Aztán jön a tragédia, vagy aratnak a sünök. A legegyszerűbb kinyilvánítani, hogy "a vasút veszélyes üzem" , aztán mosni a kezeiket.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új trendek és kihívások a hazai felsőoktatásban

A Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája és a győri Széchenyi István Egyetem „Új trendek és kihívások a hazai felsőoktatásban"címmel műhelykonferenciát rendez. Tovább olvasom