Kisalföld logö

2017. 09. 26. kedd - Jusztina 11°C | 19°C Még több cikk.

A legmagyarabb buszt mutatta be a győri Kravtex-Kühne

A legmagyarabb autóbuszt mutatta be a győri Kravtex-Kühne csoport szerda délelőtt győri telephelyén. Ugyanis az új fejlesztésű Credo Inovell a motorját kivéve magyar beszállítóktól rendelt részegységekből készül megyénkben.


Alig fél évvel Econell elnevezésű elővárosi modelljének bemutatása után új fejlesztésű busztípussal jelentkezik a Kravtex-Kühne csoport.

A piacvezető magyar autóbuszgyár új termékét, az Inovell névre keresztelt újdonságot a könnyű szerkezetes építési mód különbözteti meg versenytársaitól, amely az alacsonyabb üzemanyag fogyasztás révén buszonként minimálisan évi egymillió forint megtakarítást eredményez.

Az új típus 2013-tól lesz elérhető a hazai közlekedési társaságok számára, így várhatóan 2013 közepén állhatnak forgalomba az első szériában gyártott példányok.

Az új Inovell tizenkét méter hosszúságú városközi busz, amely egy átfogó termékfejlesztési program újabb meghatározó állomása. A jármű főtervezője szerint lökést adhat a magyar helyközi autóbuszpark cseréjének megkezdéséhez.

"A fejlesztés elindításakor a célunk a már meglévő elővárosi-helyközi buszcsaládunk modernizálása volt.

Felmérve a piac igényeit és a meglévő konstrukcióink gyengeségeit azonban rájöttünk, hogy nem elég csupán `ráncfelvarrásban´ gondolkodni. A Credo Inovell egy teljesen új típus, amely – bár a meglévő modelljeink helyébe lép – sokkal többet nyújt, mint elődei." – mondta Szombath Imre.

Takarékos és gazdaságos üzemeltetés, kompromisszumok nélkül: ez a cél vezérelte a mérnököket az új típus kidolgozásakor, amely a hagyományosnál kisebb méretű kerekeken (19,5 coll) fut, mégis a „nagy kerekű" buszoknál megszokott méretekkel és kiemelkedően komfortos utastérrel áll az utazóközönség rendelkezésére.

Az új Inovell tizenhét centiméterrel hosszabb előd-típusainál, amely sokkal tágasabb utas- és vezetőtér kialakítását tette lehetővé. A méretek változását az autóbuszváz jelentős módosításával sikerült elérni, amely mostantól a jármű teljes hosszában azonos szélességű.

A moduláris elven felépülő vázszerkezet lehetőséget biztosít többféle utasajtó-elrendezés kialakítására, amely minden alkalmazáshoz jól illeszkedő buszcsalád gyártását teszi lehetővé.

Kívülről a környezettudatos gondolkodás és a tudatos formatervezés egyszerre köszön vissza a járműről, amelynek egyedi formavilágában nagy hangsúlyt kapnak a LED-es fényforrások. Az új Inovellen a homlokfal főfényszóróit kivéve kizárólag LED-ekkel oldották meg a jármű külső és belső világítását a magyar buszgyár mérnökei.

Az Euro 5, valamint a még szigorúbb EEV emissziós szabványoknak is megfelelő FPT dízelmotor mellett ZF manuális váltó és Rába futóművek alkotják az Inovell gépészetét.

A Győrben készülő futóművek és az egri gyártású váltómű jelentősen növelik a beépülő magyar alkatrészek hányadát, így a végtermék árarányosan már 85%-ban magyarnak minősül. Az új Credo Inovell így Fiat motorjával is a „legmagyarabb" autóbusz, amelyet ma elő lehet állítani.

Kravtex-Kühne csoport
A Kravtex Kereskedelmi Kft. és a Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt. alkotta cégcsoport az elmúlt tíz évben a legnagyobb magyar autóbuszgyárat hozta létre, amely jelenleg évi 500 darab jármű kibocsátására képes.

A mosonmagyaróvári vázgyártó- és fényezőüzem 2008 óta egy új építésű, 11.000 négyzetméter alapterületű gyárcsarnokban működik, amely európai szinten is rendkívül modern gyártóhelynek számít. A cégcsoport holnap az idei tököli Buszfesztiválon, a hazai buszos szakma legnagyobb seregszemléjén is kiállítja típusait, amelyek 2009 óta mutatkoztak be a hazai közönségnek.

Így a most debütáló Inovellt, az elővárosi, alacsony belépésű Econellt, illetve a budapesti közösségi közlekedés számára fejlesztett alacsonypadlós Citadell család szóló és csuklós tagját is megtekinthetik a rendezvény látogatói. www.credobus.hu

Előzmények: Többek közt Rába futómű, Graboplast padló kerül bele a hazai fejlesztésű helyközi autóbuszba. Terveit negyven magyar mérnök egy év alatt dolgozta ki. A fejlesztés fő szempontja volt, hogy megfeleljen a hazai Volán társaságok igényeinek.

A Kisalföld nemrégiben arról is írt, hogy a társaságnak több eladatlan busza van, amit Volán-társaságoknak adna el. Ha nem sikerül hamarosan, leállítja a gyártást.

Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. Powerarc 2012. április 29. 16:33
    „21. egybuszos 2012.04.28. 11:46
    Egy kis csavarrögzítővel pl. be lehet kenni, utána jó eséllyel nem fognak kiesni. :)
    De amúgy milyen minőségben húzza a csavarokat? Utas? Szerelő?
    Amúgy a legrégebbi buszaik is járnak, nem úgy néznek ki amelyek szétesnének.”
  • 27. Powerarc 2012. április 29. 16:29
    „köpcös, rendben. Amire először reagáltam, hogy nem hiszem el, hogy akármilyen CAD programmal is dolgozik 5 mérnök, nem fog tudni egy hónap alatt komplett tervdokumentációt készíteni. Még akkor sem, ha nem más gyártóét koppintják le valahogy, vagy akár valamelyik saját konstrukció volt a kiindulási alap. Az alsó csomagtér miatt teljesen új vázszerkezet szükséges, az pedig nemcsak abból áll, hogy zártszelvényekből saccra valamit csinálok. A minél könnyebb vázszerkezet eléréséhez, amelynek mondjuk megfelelő csavarodási szilárdsága, megfelelő az egyes vázszegmensek ellenállása borulással szemben, ahhoz ugye kellene némi végeselemes szimuláció. A Kravtexnél gondolom nem ma kezdtek buszt tervezni, nem azért tervezték egy évig, mert baromira ráértek vele. Egy hónap alatt egy King Long szintű busz dokumentációt sem lehetne összehozni. Na kezdetnek ennyi.”
  • 26. köpcös 2012. április 29. 15:35
    „powerarc ha nincs akadálya szeretnék pár szakmai érvet olvasni, utána vitázunk a dolgokon.”
  • 25. Powerarc 2012. április 29. 08:58
    „22. köpcös 2012.04.28. 13:03
    Részemről nincs akadálya, hogy részletesebben is beszéljünk a témáról, nekem vannak szakmai érveim, biztosan neked is, vessük össze őket.”
  • 24. Tabornok 2012. április 29. 06:28
    „"Szabad piac van, mindegyik volán azt vesz amit akar." Ez az elmélet.
    A gyakorlat, pedig, hogy a kórmány döntött úgy, hogy tönkreteszi a Volán vállalatok egyetlen nyereséges üzletágát a távolsági személyszállítást.”
  • 23. köpcös 2012. április 28. 15:11
    „egybuszos magadat is minősíted az írásoddal.Mindennap meghúzom másnap mégis laza EZ? HOGY IS VAN? Vagy mindig más csavart kell meghúzni,ez nem igaz!”
  • 22. köpcös 2012. április 28. 13:03
    „Még mindig a buszokkal vagytok elfoglalva nem a munkájukat elvesztő emberekkel és családjukkal.powerarc te gondolom egy nagyon okos ember vagy "én nem vagyok",te már biztos terveztél buszt,azt látom a hozzászólásaidból neked nagyon megy a dolog.”
  • 21. egybuszos 2012. április 28. 11:46
    „A kravtex már letette a névjegyét a silány minőségű buszaival. Ezért is van az hogy nem kell senkinek. Elég lenne néhány értelmes mérnök aki érti is a szakmáját. Én egy 18 hónapos Credo busszal járok de már a szétesés határán van, naponta esnek ki a csavarok annak ellenére hogy rendszeresen húzom meg őket.”
  • 20. Powerarc 2012. április 27. 22:51
    „Tisztelt köpcös, felőlem írhat kis és nagybetűkkel, csak röhögni tudok.:)
    De ha már ön is ilyen nagyokos, és a kisujjában van a buszgyártás, legyen pár sorban magyarázza már el, hogyan is kell, biztosan nagyon sokat tanulhatunk belőle, annyira kíváncsivá tett. Legyen kedves tényekkel alátámasztani a mondandóját, mert anélkül szólhat rám bármit, egyenlő üres fröcsögéssel.
    Jóccakát!”
  • 19. köpcös 2012. április 27. 18:53
    „Powerarc nem tudom melyik oldalra tegyelek .”
  • 18. köpcös 2012. április 27. 18:07
    „Jónapot, hölgyeim és uraim. Sok hozzászólást olvastam már az elmult napokban. Itt csak egy nagy k. baj van vagyis nem csak egy. a hozzászólók többsége egyáltalán nem azzal foglalkozik,hogy mi lesz azokkal akik elvesztik a munkájukat.Mindenki a busszal foglalkozik (ami igenis jó) fikázzák.Vannak olyan Óber okos emberek akiknek halvány lila <moderálva>juk nincs a buszgyártásról vagy a tervezésről.Nem tudom ki az az ember aki powerarcként szól hozzá a buszgyártáshoz de olyan okosakat tud írni, hogy az már mindent felülmúl.Drága powerarc(azért is kisbetűvel írom,nem érdemli a Nagybetüt) neked annyi fogalmad sincs arról amiket itt írkálsz mint Tyúknak az ÁBC-hez.”
  • 17. Powerarc 2012. április 27. 14:01
    „15. Goldman 2012.04.27. 08:31
    "Általánosságban véve azért te sem gondolod komolyan, hogy tapasztalt szakembereknek egy évre van ehhez szükségük."
    Akkor a Kravtex-nél csomó tapasztalatlan szakember dolgozik, még buszt sem láttak életükben....vagy nekem van igazam, nos? :)”
  • 16. Goldman 2012. április 27. 08:38
    „Tabornok: nem a magyar kormány vásárolja vazze, hanem a volánok a mindenkori kormány által finanszírozva. Ez nem azt jelenti, hogy a kormány kifizeti a teljes vételárat. Szabad piac van, mindegyik volán azt vesz amit akar. Eddig támogatták a hazait, de te miért vennél 40 milkáért olyat amelyik állandóan az autómentőt tolja és utazási szempontból nem komfortos? Vennél olyan személykocsit vagy tv-t? Nem. Te talicskát vennél, mert neked az is jó.”
  • 15. Goldman 2012. április 27. 08:31
    „13. Powerarc: úgy, hogy ha számításba vesszük az eddigi tudást!!!, tapasztalatot és az ezirányú ismeretet.
    A tervezésről beszélek, nem pedig a teljes kivitelezésről.
    Ha meg a teljes dokumnetációt "ellopták" volna akkor meg egy hét, hogy mégis legyen valami eltérő (pl.: nem olyan tükör van felszerelve stb...)
    Általánosságban véve azért te sem gondolod komolyan, hogy tapasztalt szakembereknek egy évre van ehhez szükségük.”
  • 14. Tabornok 2012. április 26. 22:15
    „A magyar kórmány, csak azért nem vásárol hazai buszt, mert akkor kiderülne a korrupció.”
  • 13. Powerarc 2012. április 26. 19:59
    „11. Goldman 2012.04.26. 17:20
    Na lássuk csak, ideális esetben egy meglévő önjáró alvázra építenek egy új felépítményt, ezzel egy csomó időt meg lehet spórolni. Na erre kell húzni egy új vázszerkezetet ami önmagában pár száz tétel, a külső burkolatokról, üvegekről, ajtókról, utas- és vezetőtérről nem beszélve és persze minden megfelel a ma hatályos előírásoknak, a váz kibírja az előírt borulásvizsgálatot és még sorolhatnám....Na ezt hogyan lehetne 5 embernek 1 hónap alatt megcsinálnia? Sehogy, mégha a Setra teljes dokumentációját ellopták volna, akkor se....”
  • 12. háté 2012. április 26. 19:03
    „A legmagyarabb buszt mutatta be a győri Kravtex-Kühne - na ezért nem kel a fityesz-kdnp bandának! - nem jó a nagyzsebes nadrághoz.”
  • 11. Goldman 2012. április 26. 17:20
    „10. Powerarc: aki nem ismeri a buszokat az meg ne mondjon marhaságot. Amikor megláttam az új credo fotóját kapásból a Setra S 315 UL jutott az eszembe. Ahhoz, hogy lekoppintsák nem kell nagy tehetség.
    Ha a főegységek adottak akkor azon a 17 centin nincs mit tervezni egy évet. CAPISCI?”
  • 10. Powerarc 2012. április 25. 22:22
    „5. Goldman 2012.04.25. 20:13
    Akkor kell még 4 ember és meg lehet mutatni egy hónap alatt mit tud az asztalra letenni. A végeredmény borítékolható: röhögés.....
    Akinek lövése sincs a járműtervezésről, az ne szólja le mások munkáját.....”
  • 9. Karcsika 2012. április 25. 21:47
    „Sok lökött. Nem hogy örülnének, hogy végre elkezdődött valami, amit leállítottak régen, most itt fikáznak.
    Gy. Ferike miért nem kezdte ezt el? Miért mindent külföldről szereztek be?
    Ment a lé a zsebbe.

    Így tovább! Még több ilyet!”
28 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A csekkdíj kopogtat: mit lépnek a győri szolgáltatók?

Két telekommunikációs cég sárgacsekkenként több mint 100 forintot számol fel. A kisalfold.hu a Győr-Szolt, a Pannon-Víz Zrt.-t és az E.ON-t faggatta a csekkdíjról. Szavazással. Tovább olvasom