Kisalföld logö

2017. 12. 11. hétfő - Árpád 4°C | 13°C Még több cikk.

A legjobb vidéki gimnázium a győri Kazinczy Ferenc

A legjobb vidéki gimnázium a győri Kazinczy FerencFelvételünkön előtérben Németh Tibor, a sikeres győri gimnázium igazgatója. Fotó: Mészáros Mátyás
Idén is rangsorolta a középiskolákat a HVG. Eszerint a legjobb vidéki intézmény idén a győri Kazinczy Ferenc Gimnázium és Kollégium lett, amely a rangsor kilencedik helyén végzett. Németh Tibor igazgatóval az eredmény mögé tekintettünk.
– Évente változhat az a pontozásos rendszer, ami alapján a rangsor készül – kezdte Németh Tibor –, hogy ilyen jó helyen végeztünk, az annak köszönhető, hogy három alrangsorban is a legjobb tízbe kerültünk. Negyedikek lettünk a magyarérettségiben, a tizedik osztályosok szövegértésében az ötödik, történelemérettségiben a kilencedik helyen végeztünk. Az, hogy a vizsgált hét területen háromból is az első tízbe kerültünk, egyértelmű siker. Az jól látszik, hogy a tizedik osztályosok is jót írtak és az érettségizők is jól vizsgáztak.

Hérics Lajosnétól 23 éve vette át az intézmény igazgatását Németh Tibor, akinek munkáját tavasszal díszpolgári címmel értékelte a város. Az, hogy a legjobb vidéki gimnázium címét kapta egy szakrangsorban az iskola, feketén-fehéren igazolja pedagógiai sikereit. 

– Mit ér ez a kilencedik hely? 
– Jólesik és örülünk neki, nyilvánvalóan marketingnek sem rossz. Az, hogy a legjobb vidéki gimnázium lettünk, gyereknek és tanárnak növelheti az önbizalmát és segíti az előmenetelét.

– Mennyire tartja az eredményt személyes vezetői sikernek is?
– Nem lehet azt mondani, hogy egy igazgatónak nincs ehhez köze. Alapvetően a gyerekek motivációja, a szülők támogatása és a pedagógusok tisztességes helytállása van az eredmények mögött. Elugrani nem kell a statisztikától, de az tény, hogy Győrben nagyon jó iskolák vannak, mindig is kiemelkedő helyen végeztek az intézmények. 

– Említette a marketinget, talán ez az egy, amire nincs is szükségük...
– Valóban nincsen problémánk a tanulói létszámmal. A két nyolc évfolyamos osztályunkba háromszáz felé közelít a jelentkezők száma, jó képességű és szorgalmas gyerekeket tudunk felvenni. Visszatekintve a történelmi alapokra, 1992-ben úgy gondoltuk, hogy elkezdjük a nyolcosztályos képzést. Az idő minket igazolt, jó döntés volt.

– A jó iskola három legfontosabb ismérve – Vekerdy Tamás szerint –, hogy megőrzi a gyermekekkíváncsiságát, nem szoronganak a diákok a teljesítménykényszertől és van lehetőségük a művészetekben is megmártózni. 
– A Vekerdy Tamás által képviselt gyerekközpontú nevelés pozitív és követendő számomra is. Én ezt úgy mondom, hogy a jó iskola az, ahová a gyerek szívesen jár. Ez a pedagógiai programunk legfontosabb pillére. Én diákként örömmel jártam ide, igazgatóként sem szeretnék mást, mint hogy szeressenek iskolába járni a gyerekek.
Hogyan állt össze a ranglista?

A rangsor összeállítói figyelembe vették a 10. évfolyamosok kötelező és egységes, 2016-os országos kompetenciamérésének eredményeit, a 2016-os tavaszi, közép- és emelt szintű érettségi eredményeit magyar nyelvből és irodalomból, matematikából, történelemből és idegen nyelvekből, valamint a középiskolákból a hazai felsőoktatásba 2016-ban felvételt nyert diákok felvételi pontszámának átlagát.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szél Bernadett Győrben: az emberek mindennapi problémáival kell foglalkozni

Szél Bernadett Győrben: az emberek mindennapi problémáival kell foglalkozni
"Az országnak olyan vezetőre van szüksége, aki képes arra, hogy az emberek mindennapi problémáival foglalkozzon" - hangoztatta a politikus. Tovább olvasom