Kisalföld logö

2017. 03. 25. szombat - Irén, Irisz 6°C | 13°C Még több cikk.

A látszat csal: nem üres az aluljáró

Nem csupán menekülő útvonalnak szánták, mégis - sokak szerint - kétséges, megérte-e megépíteni...

Lassan egy éve, hogy átadták a Nádor aluljárót, s a laikus azt látja, a győri autósok nem nagyon akarnak tudomást venni róla, a közútkezelő szakemberei viszont állítják: a Baross híd forgalmának csaknem 50 százalékát átvette az aluljáró.

Nagy reményeket fűztek – s fűznek ma is – a győri Nádor aluljáróhoz, amelynek feladata mérsékelni a Baross híd túlterheltségét, illetve átterelni az elsősorban Nádorvárosból és Adyvárosból a belvárosba tartó forgalmat. Mielőtt az aluljáró építése elkezdődött volna, nem egy helyről azt lehetett hallani, leginkább az szólt a fejlesztés mellett, hogy ha egyszer a Baross hidat le kell zárni és felújítani, akkor legyen egy „menekülő" útvonal is az autósok számára.

Ehhez képest a laikus ma, lassan egy évvel az átadás után azt látja, hogy a Baross híd a szokásos időben bedugul, az aluljárót viszont alig néhányan használják. Erre persze akkor jön rá az autós, amikor szokásától eltérően mégsem a hídnak, hanem az aluljárónak veszi az irányt...

A Győri Útkezelő Szervezetnél még nem készült pontos, forgalomszámlálási adatokra épülő felmérés, de azt ígérik, a jelzőlámpás rendszer utóvizsgálatával együtt ezt is elvégzik. Ezzel együtt Tóth Péter, a szervezet tájékoztatásért felelős munkatársa azt mondta a Kisalföld megkeresésére: „A Nádor aluljáró tavaly júliusi átadása után a forgalom a nyári tanítási szünet végétől, vagyis szeptembertől folyamatosan átterhelődött a Baross hídról az aluljáró–Mészáros Lőrinc utca irányába. A Baross hídi forgalom tekintetében nem szabad a buszforgalmat vizsgálni, összehasonlítani, mert a Baross hídon a buszforgalom változatlan maradt az aluljáró átadása előtt és után. (Ezt a tényt egy olvasónk vetette fel, mondván: számos helyközi járat használhatná az aluljárót, de nem teszi – a szerk.) Szakmai becslés alapján látható, hogy a Baross híd forgalmának közel ötven százalékát átvette az aluljáró és a hozzá tartozó úthálózat, s ez a forgalmi átterhelődés várhatóan tovább növekszik az Árkád üzletközpontnál kialakított jelzőlámpás körforgalommal együtt elért hatás miatt."

Kérdésünkre, miként lehetséges akkor, hogy az aluljáróban még egyszer sem láttunk összetorlódott kocsisort, akkora forgalom ugyanis nemigen akadt, azt a választ kaptuk: „A jelzőlámpás irányítás kapacitásának köszönhetően tudja jelentős torlódás nélkül lebonyolítani a forgalmat." Ez igaz, aki arra jár, az tudja, hogy a Tihanyi Árpád úton a sok lámpa megfogja az autósokat – van, aki épp emiatt kerüli el az aluljáró környékét is.

A témával kapcsolatban várjuk olvasóink véleményét is (sudar.agnes@kisalfold.hu), a Nádor aluljáró forgalmára pedig visszatérünk, amint a forgalomszámlálási adatok is rendelkezésre állnak.

Sudár Ágnes

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Égre nyíló Városrét

A látványos építkezések idejét éljük. Új házak, új technológiák. A megyeszékhelyen a Városrét… Tovább olvasom