Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -4°C | 4°C

A kulcsa után mászott a férfi, megfulladt a szűk csatornában

Győr - Hihetetlennek tűnő fordulat történt a csatornában talált holttest ügyében: a vasárnap este hazafelé tartó férfi a csatornába ejtette lakáskulcsát, azt akarta kivenni onnét, de egyre mélyebbre csúszott. Halálát a belélegzett iszap miatti fulladás okozta.


Kedd, 13 óra 31 perc - Sok kérdés, sok válasz 

A kisalföld.hu elsőként számolt be arról, hogy Győrben, a Budai utca 20-as számú ház előtt lévő vízlevezető csatornában egy ismeretlen holttestet talált a munkáját végző takarító, amikor hétfőn délelőtt fél 10-kor bele akarta önteni a felmosó vizet.

"Külsérelmi nyomok nem voltak rajta"

A rendőrség a győri tűzoltók segítségével nagy nehezen kiemelte a szűk csatornába szorult magatehetetlen férfi holttestet. Sok kérdés merült fel már a helyszínen, ugyanis külsérelmi nyomok – a csatorna okozta horzsolásokon kívül – nem voltak rajta. Így, ha nem történt gyilkosság, hogyan került vissza a csatornarács. A részletekről Károlyi Zoltán alezredes, a megyei főkapitányság életvédelmi felderítő alosztályának vezetője tájékoztatta lapunkat.


Holttest a csatornában. Képek: Tóth Gyula.

Az alezredes elmondta, az adatgyűjtés során a nyomozók találtak egy szemtanút, aki látta, amint a Budai utca 20-as számú ház előtti csatornarácsnál letérdelve keresgél. Az illető gondolta, hogy beleejthetett valamit, így továbbment. A következő szemtanú egy buszsofőr, aki jóval később látta, hogy a fedél nincs a helyén, még mérgelődött is, hogy miért kellett azt felszedni, amikor balesetveszélyes. Azért nem állt meg, mert nem volt leszállója.

A férfi megfulladt a csatorna aljában lévő iszaptól, tüdeje, gyomra televolt iszappal, levelekkel

A köztes időre az igazságügyi orvos szakértői boncolás adott választ. Ugyanis annak során sem találtak semmi bántalmazásara utaló nyomot a férfi testén. Márpedig Károlyi Zoltán szerint is egy élő, a bántalmazásnak ellenálló emberen látszani kellett volna a nyomoknak. Akkor is, ha őt fejjel lefelé beletesznek egy csatornába, a lábain az azokat szorító kezek nyoma meglátszana.

A boncolás egyértelműen megállapította, hogy a férfi megfulladt a csatorna aljában lévő iszaptól, tüdeje, gyomra televolt iszappal, levelekkel. Az alezredes szerint a szerencsétlenül járt embernek borzalmas halála volt, amint igyekezett kijutni, de egyre beljebb csúszott a nedves, sáros műanyagcső belsejében.

Hogyan került vissza a csatornarács?

A hétfői helyszínelés után a Pannon-Víz szakemberei átvizsgálták a csatornát, annak aljában, az úgynevezett iszapzsákban találtak egy kulcsot. A rendőrség eljutott egy közeli lakáshoz, az ott egyedül élő, a 32 éves H. Tamást egy napja nem látták a lakótársak. A kulcs nyitotta az ajtó zárját. A lakásban sem találtak a rendőrök büncselekményre utaló nyomokat.

Ezt a kulcsot találták a csatornában. Fotó: Bertleff Anrás
Ezt a kulcsot találták a csatornában. Fotó: Bertleff Anrás

Azzal kapcsolatban, hogy a csatornarács hogyan kerülhetett vissza, Károlyi Zoltán annyit válaszolt, bizonyára volt, aki szintén balesetveszélyesnek találta azt az úttesten, ezért visszalökhette a helyére.

De mert este volt, nem látott bele a csatornába. Ennek az embernek a jelentkezését várja a rendőrség, akik már nem bűncselekmény miatt, hanem közigazgatási eljárásban folytatják tovább az ügy kivizsgálását.

Kedd, 12 óra 06 perc - "Valamit beleejtett a csatornába" 

A szörnyű körülmények között elhunyt férfi valószínűleg valamit beleejtett a csatornába, majd vesztére meg próbálta kimenteni azt, s utánament a szűkjáratban.

Mindezt az igazságügyi boncolás is bizonyítja. További részletek hamarosan.




Hétfő, 16 óra 05 perc - A rendőrség keddre ígért bővebb tájékoztatást a csatornában talált holttest ügyében.

Természetesen felvetődik a kérdés, hogy egy ember magától, fejjel lefelé bele tud-e esni egy szűk csatornába. A Pannon-Víz Zrt. diszpécserszolgálatának vezetője, Tóth László a Kisalföld kérdésére elmondta, a Budai utcában lévő csapadékvíz levezető csatorna 40 centiméter átmérőjű, amin egy 15 kilogramm súlyú, 42-szer 42 centis rács van. Ennél van ugyan nagyobb csatornafedél is, az úgynevezett mászható csatornákon, az 60 centi átmérőjű.

A rendőrség kérésére a Pannon-Víz szakemberei kamerával vizsgálták át a szóban forgó csatornát, esetleges további bizonyítékok után kutatva.


14 óra 15 perc - Gyilkosság történt?  

Egyelőre nem bizonyított, hogy gyilkosság áldozata lett az a férfi, akinek holttestét Győrben, a Budai utca 20-as számú ház előtti vízlevezető csatornában talált megy egy nő hétfőn délelőtt.

"Még mindig remegek"

Takarítás után az utcai vízgyűjtő csatornába öntötte a felmosó vizet egy fiatal nő Győrben, a Budai utca 20-as számú ház előtt hétfőn kora délelőtt, amikor azt vette észre, hogy valami fatuskóféle tárgy van a rácsok alatt. Jobban szemügyre véve a "tárgyat" döbbent meg, hogy egy lábat lát, azon bakancsokat.

– Beszaladtam a szomszédasszonyomhoz, s neki mondtam el mit láttam. Ő hívta fel a rendőrséget. Még mindig remegek – mondta el röviden a lapunknak nyilatkozó nő.

A rendőrségre délelőtt 10 órakor érkezett a bejelentés, utána röviddel lezárták az egész Budai utcát, s a nyomozókkal egy időben megérkeztek a tűzoltók is, akikre a holttest kiemelése várt. Előtte a helyszínelő technikusok rögzítettek minden gyanús nyomot, még a csatornafedelet is becsomagolták és a laborba szállították.

"Most meg tessék, itt ez a halott a csatornában"

A helyszínen "POLICE" feliratú szalaggal határolták körbe a bűnügyi helyszínt, s az összeverődött bámészkodókat a mögé tessékelték a rendőrök. Amíg a helyszínt nem lehetett megközelíteni, a szomszédoktól érdeklődtünk, hallottak-e valami rendbontásról az éjszaka, vagy korábban.

– Hajnal felé férfiak kiabálását hallottuk, de nem néztük meg, kik lehetnek azok. Most meg tessék, itt ez a halott a csatornában – válaszolta kérdésünkre az egyik lakó.

Az áldozat 20-25 éves

A pletyka szerint a rendőrök egy közeli kukában megtalálták már a férfi ruháit is, az áldozat pedig egy közeli lakásban lakott, 20-25 éves. Mindezt a rendőrség nem erősítette meg, hétfő délutánra várják az igazságügyi orvosi boncolás eredményét. Még az sem biztos, hogy a férfit megölték.

11 óra 43 perc - Kiemelték a holttestet

A tűzoltóknak most sikerült kiemelni a holttestet a szűk vízelvezető-csatornából. Tekintettel, hogy nagyon szűk keresztmetszetű a csatorna a halott nem lehetett nagynövésű ember.

Olvasóink írták

195 hozzászólás
  • 195. toto1000 2009. április 30. 10:44
    „Elmondom h én h látom a dolgot. A palit megölték.

    Sztem valóban ő ejthette bele a kulcsát a csatornába csak éppen utánnamenni segítettek neki.
    Hogy mire alapozom indezt?

    "Hajnal felé férfiak kiabálását hallottuk, de nem néztük meg, kik lehetnek azok. Most meg tessék, itt ez a halott a csatornában".
    Mindehhez adalékként annyit h az illető éppen perben volt egy roma családdal több millós autóvásárlási csaláshoz használták fel a nevét. Ezt onnan tudom h az egyik családtagom tanú volt az ügyben( nem a romák oldalán). Érdekes h a többmilliós azt hiszem mercik úgy lettek a az illető felpersek tulajdonai h nem az ő nevükön vannak. vajon miért? sajnos csak nemrég esett le h az illető aki meghalt a felperes volt.

    Az is érdeeks h most a per érdekes szakaszához érve halt meg szegény szerencsételn pali.Az is érdekesh h került a rács a manuszra?jah vki aki arra járt visszalökte a helyére, ugyan már. az is h h kerültek ruhái a kukába?

    Szabadfi Árpika azt mondta a külsérelmi nyomok amik a holttesten voltak attól vannak h bemászott. Kérdem én , ki mászna bele egy szűk csőbe fejjel lefelé(!) egy kulcsért? sztem az illető próbált lenyúlni érte a lefolyó ,ellett térdelvevah a szemtanú is leírja. csak az volt a baj h vkik várták h hazamenjen és segítetek neki lemenni a kulcsért.

    A felperes tehát halott, elmondani nem fog több dogot az ügyben, így az ügy bizonyíték hiányában le fog zárulni”
  • 194. lolita 2009. április 24. 06:27
    „Latod semmi sem keptelenseg vannak dolgok amik hehetetlennek tünnek szamunkra,megis megtörtent eseteket bizonyit!”
  • 193. szexi 2009. április 23. 22:17
    „Gyerekkora óta ismertem, kicsit fura ember volt, de tisztelettudó és barátságos.
    Hozzászólva ahhoz a mondathoz, hogy nem lehetett nagy növésű ember csak annyit mondanék kb 190cm magas és legalább 100kg.
    Egyébként meg mélyépítésben dolgozom (csatornázás),képtelenség egy ekkora embernek csak úgy beleesni fejjel lefelé a csatornába szerintem.
    Annyira hülye nem lehet egy ember hogy ilyennel megpróbálkozzon
    Egyébként Tamás mindig az ujján pörgette a kulcsát, ez a kulcs csatornába való esését megmagyarázza, de a többit nem.
    Részvétem az édesanyjának”
  • 192. lolita 2009. április 23. 20:28
    „Hat ami Eva Rhodes-el törtent az valami borzaszto es elitelem a rendörsegi,nyomozoi szakertöket akik a közelben tapogattak eredmenytelenül.Az Angoloknak igazuk van mikor kijelentettek hogy nem nyomoznak alaposan,de ez majd minden esetnel igy van!”
  • 191. Goldmund 2009. április 23. 19:34
    „Látom, továbbra is megy az agyalás az ügy kapcsán.
    Mindenesetre, aki úgy gondolja, hogy gyilkosság volt, adjon magyarázatot, mi lehetett az indíték!

    Ha netán pénzért vagy heccből rátámadtak volna és belenyomták volna a csatornába, akkor lettek volna külsérelmi nyomok. Márpedig a szakértő szerint nem voltak. Meg hát ki az a hülye (még ha többen is vannak), aki egy 186cm-es 90kg-os egészséges fiatalemberre rátámad. Az utcai támadások áldozatai általában 10-15 éves gyerekek vagy idős nők.
    Ha pedig valamilyen homályos céllal ölték volna meg (már ha olyan kapcsolatai vagy életvitele lett volna), akkor logikusabb lett volna autóba tenni, elvinni mondjuk Bőny-Szőlőhegyre és ott elásni. Lám Eva Rhodes holttestét fél év alatt találták meg, ezt a férfit meg fél nap alatt!”
  • 190. Babuka01 2009. április 23. 17:32
    „GraboWski!
    Nem azt állítottam hogy te mondtad egyszerű ember kérlek ne forgasd ki a szavaimat. Csak hogy tudjuk pl a tatárszentgyörgyi esetben is több dolog elkerülte a nyomozók figyelmét. Először az se gyilkosság volt de aztán mégis az kerekedett ki a történetből. Amugy csak hogy tudd nem több lehetett szegénynek az ellensége mint barátja. Ha már egy rendes szál virágot nem tudnak ide letenni a ház elé, meg cigarettát öngyujtóval raknak a háza elé......hát nem is tudom. A másik amit elfelejtettem tegnap helyreállitották a csatornafedelet a vizművesek. Tényleg szippantottak ki kulcsot csak nem azt. Vagyis nem a lakáskulcsot. De mindegy már le van zárva és pont. Nem? És bocs elolvastam a cikket és számomra elég nyakatekert s nem azért mert ..... volnék. Csak egyszer ez másszor az. Én nem állitottam egyszer sem ellenkezőt, s ha ugy is tűnt nem vettem magamra semmit.”
  • 189. Babuka01 2009. április 23. 17:23
    „Edy301! Kedveske vagy de gyorsan kellett egy név
    Véletlen lett ilyen találó :-P”
  • 188. Grabowszki 2009. április 23. 15:57
    „Kedves Babuka01!

    Szerintem nem erős, amit írtam, és akinek nem inge, az ne vegye magára. Csak abból lett elegem, hogy a kedves közönség mennyire tudja keverni a szalámit... Mindenki mást mond, mindenki máshogy értelmezi a cikkben szereplő mondatokat. Elhiszem, hogy jó ember volt. És honnan tudnám, hogy a család nem fog feljelentést tenni? Onnan, hogy akkor már ettől harsogna a sajtó városszerte. Már régen leközölte volna a Kisalföld (persze ezt is mindenki máshogy értelmezné), úgyhogy én 100%-ban biztos vagyok abban, hogy ők is ugyanúgy látják az esetet, mint a rendőrök. Egyébként nem akartam megbántani senkit az irományommal, csak annyira felháborított, hogy vannak olyan emberek, akik el sem olvassák a cikket, és már hülyeségeket írogatnak, hogy ki kellett adnom magamból. (Ja, bocs, a nevem dupla W-vel van, először jól írtad, csak másodszor hibáztál - nem szekálásból írom.) Nem írtam, hogy azért nem kell vele foglalkozni, mert egyszerű bolondos ember volt, és bármilyen hihetetlen, szerintem a rendőrök ebben az esetben gyorsan dolgoztak. Persze ez csak az én véleményem.”
  • 187. edy301 2009. április 23. 12:57
    „BabaBubivagyBubimacivagyBABAMACI :D:D”
  • 186. Babuka01 2009. április 23. 12:46
    „Grabowski! Azért ez erős amiket itt irogatsz!! Te talán itt laksz hmm? Akkor biztos ismerjük egymást. Amugy énis ebben a háztömbben lakom:P És lásd mégis eltér a véleményem a másik személyétől. Ez hogy lehet? És tényleg többen is ismerjük. Csak ki közelebbről ki távolabbrol. Honnan tudjátok hogy a család ezt hagyni fogja? Ezt még senki nem tudja.Hát ez a baj drága Grabovszki ez a baj...... Se nem drogbáró se nem koronatanú csak egy szegény egyszerű bolondos ember volt.... És pont ezért mindegy hogy hogy halt meg. "Nem érdemes vele foglalkozni" Igaz???? Azért én megkérdezném azokat a kölyköket mi volt itt az éjszaka!!!”
  • 185. edy301 2009. április 23. 10:45
    „Istenem! Hagyjátok már abba az elmélet gyártásokat! Mi a jó büdös francért tusolná el a rendőrség a gyilkosságot? Talán koronatanú volt? Vagy valami drogbáró volt? Egyébként meg ha megölték volna (tehát leütik, fejbe lövik, megverik, megfojtják, eltörik kezét-lábát, vagy mittudomén), szerintetek a család az azonosításkor nem tett volna feljelentést ismeretlen elkövető ellen??? Ja, tudom, jöttek a kommandósok, és azt mondták, hogy ha feljelentést tesznek, majd jól elintézik őket, mi? Gratulálok. A másik meg, hogy hirtelen kiderült, hogy itt egy csomóan ismeritek ezt a Tamást, vagy Husit, vagy nem tudom mi a neve, és mindegyikőtök mást mond róla. Egyikőtök azt mondja, sajnos simán el tudja ezt képzelni róla, másik meg azt, hogy soha nem csinált volna ilyet. Hajjajjj... És még a rendőrség keveredik ellentmondásba, amikor egy emberről nem tudtok ugyanolyan véleménnyel lenni?! Na ez az elgondolkodtató! Szégyenljétek magatokat, mind hitetlenek, mind hazugok egyaránt...>>>teljesen igazad van !
    Babuka Zsani ! Hidd el a csatornát nap mint nap látom hisz abban a háztömben lakom 30 éve.Igen . Belefér egy 90 kilós ember.Attól, hogy 90 kilo még nem kövér bár ti nem ismertétek honnan is tudhatnátok ...185 cm magas volt gyakorlatilag arányos nem egy nagy darab "test". Lezárják az ügyet és a család ezt hagyná??Hát ez is elgondolkodtató . Ha a hozzátartozótokkal történne ilyen tragikus eset ti beletörődnétek? Grat!!Még mindig nem kaptam érdemben kielégítő választ.Várom!”
  • 184. Grabowszki 2009. április 23. 10:42
    „* javítás: szégyelljétek (hátha ebbe köttök bele)”
  • 183. Grabowszki 2009. április 23. 10:37
    „Istenem! Hagyjátok már abba az elmélet gyártásokat! Mi a jó büdös francért tusolná el a rendőrség a gyilkosságot? Talán koronatanú volt? Vagy valami drogbáró volt? Egyébként meg ha megölték volna (tehát leütik, fejbe lövik, megverik, megfojtják, eltörik kezét-lábát, vagy mittudomén), szerintetek a család az azonosításkor nem tett volna feljelentést ismeretlen elkövető ellen??? Ja, tudom, jöttek a kommandósok, és azt mondták, hogy ha feljelentést tesznek, majd jól elintézik őket, mi? Gratulálok. A másik meg, hogy hirtelen kiderült, hogy itt egy csomóan ismeritek ezt a Tamást, vagy Husit, vagy nem tudom mi a neve, és mindegyikőtök mást mond róla. Egyikőtök azt mondja, sajnos simán el tudja ezt képzelni róla, másik meg azt, hogy soha nem csinált volna ilyet. Hajjajjj... És még a rendőrség keveredik ellentmondásba, amikor egy emberről nem tudtok ugyanolyan véleménnyel lenni?! Na ez az elgondolkodtató! Szégyenljétek magatokat, mind hitetlenek, mind hazugok egyaránt...”
  • 182. Zsany 2009. április 23. 10:03
    „Babuka, Edy én csak azt mondom nézzd meg a csatonát és utána gondolkodjatok el , hogy fér bele egy 90 kg-os ember.”
  • 181. Babuka01 2009. április 23. 09:52
    „Bocsi 2 szer ment! nehogy probléma legyen :)”
  • 180. Babuka01 2009. április 23. 09:51
    „edy!
    Ezen elvitatkozhatánk egy ideig. De ha a járdán megy hogy esik 2 méterrel messzebb a kulcs a zsebéből?? A rendőrség meg szerintem tényleg lezárta és nem foglalkoznak már vele nem pedig titkoloznak. ENNYI!”
  • 179. Babuka01 2009. április 23. 09:51
    „edy!
    Ezen elvitatkozhatánk egy ideig. De ha a járdán megy hogy esik 2 méterrel messzebb a kulcs a zsebéből?? A rendőrség meg szerintem tényleg lezárta és nem foglalkoznak már vele nem pedig titkoloznak. ENNYI!”
  • 178. Babuka01 2009. április 23. 09:48
    „Sziasztok!
    Namármost! Nem okoskodni akarok.DE!!az a kör amibe "beleesett" NEM!! 42 cm volt ezt értsétek meg! Azt mért nem mutatja az ábra hogy a belső kör kisebb mint a pereme amit kifeszítettek!?? Oda nem fér be hacsak nem belenyomoritjáj.Én ismertem szegény embert de ennyire ő sem volt....hogy matasson a több mint két méter mély csatornába. Na mindegy nem számít. Mindig a rendőröknek van igaza! Nem foglalkoznak vele mert nem valami nagyfejes csak egy csóri gyerek volt mint akárki más.
    A meztelenségről annyit hogy nem volt meztelen. A ruhák amiket alrébb találtak meg az övé volt. Ennyire senki nem hülye hogy levetkőzik és fejest ugrik a lefolyóba egy nyanvadt kulcsért!! Sokan megfordultak a lakásán nem kis zajt balhét csapva ki tudja mi történhetett.
    Mindenestere sajnálom ugyhogy részvétem.”
  • 177. edy301 2009. április 23. 09:46
    „172 ! nem Buda hanem Budai út . <<A csatornák az úttesten vannak. Miért ott ment az áldozat? >>> a csatorna a buszmegállóban van még az is lehet, hogy a buszt várta a járda szélén.
    Hadd kérdezzek ! Miért titkolózna a rendőrség , ha esetlegesen gyilkosság áldozata lett volna az illető?? Erre még nem kaptam magyarázatot!Várom.”
  • 176. Zsany 2009. április 23. 08:56
    „Kedves Fergi ! Én egyetértek Veled sajnos elég közel lakom és pont ott voltam mikor a takatónő megtalálta .
    Aki megnézte a csatornát , hogy mekkora, bizony elgondolkodtató, hogy egy vállas fiatalember , hogy tud oda becsuszni. Amúgy őszinte részvét a családjának.”
195 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Előzni tilos! – kamionok az autópályákon

Győr - A kamionok előzési tilalmának több autópálya szakaszra kiterjesztését szeretné elérni a… Tovább olvasom