Kisalföld logö

2017. 04. 26. szerda - Ervin 12°C | 21°C Még több cikk.

A Kisalföld a vásárlókért: Javulást mutatnak a panaszok

Győr-Moson-Sopron - Szerkesztőségünkbe hívott fogyasztóvédők adtak csütörtökön tanácsokat olvasóinknak vásárlói vitás ügyekben. Javulást jelez, hogy a kérdések közt nem akadt olyan, amely arra panaszkodott volna, hogy a rosszul választott karácsonyi ajándékot az üzlet nem cserélte vissza.

A Kisalföld a vásárlókért akcióinkról szóló összefoglalókat azzal szoktuk kezdeni, milyen sokan keresték meg kérdéseikkel lapunkat, most viszont épp azt érdemes kiemelni, hogy a tavaly ilyenkor tipikusnak számító panaszhoz hasonló egy sem volt. Egy olvasónk sem azért írt szerkesztőségünknek, hívta szakértőinket, mert vissza szerette volna cserélni a karácsonyra ajándékként vett árut, de nem sikerült neki.

A legtöbb üzlet vállalja a cserét, bár jogszabály ilyen esetben nem kötelezi erre. A fogyasztókért folytatott piaci verseny úgy tűnik, egyre inkább kikényszeríti az ilyen és ehhez hasonló eljárást.

Egyéni problémák megoldásához adtak hasznos tanácsot, ajánlottak segítséget telefonon a szakértők, Varga László és Horváth László. Fotó: H. Baranyai Edina

Valószínűleg rájöttek a kereskedők, hogy a vevők megtartása megtérülő befektetés és reméljük, a Kisalföld is hozzájárult akcióival, tájékoztatásaival a fogyasztóbarát szemlélet terjedéséhez. Ahogy ahhoz is, hogy az emberek hatékonyabban képviseljék érdekeiket, ismerjék jogaikat.

A legtöbb kérdés ezúttal is a cserével függött össze, de a meghibásodás miatti cserével. Tipikusnak nevezhető az a probléma, amivel sajnos egyre többen szembesülnek, legalábbis olvasóink jelzései szerint. Ugyanis, ha elromlik a drága háztartási készülék, gyakran elhúzódik a javítása, a szervizzel folytatott ügyintézés. A vásárlók panaszaik szerint úgy érzik, ide-oda küldözgetik őket, többszöri telefonálásra, utánajárásra kényszerülnek. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület megyei szervezetének szakemberei, Horváth László és Varga László azt tanácsolják, ha elromlik egy-egy berendezés, a vásárlás helyére vigyük vissza. Mivel több kérdés is erre vonatkozott, hangsúlyozottan szeretnék arra felhívni a figyelmet, hogy az üzlet nem utasíthatja el ilyen esetben az ügyintézést, intéznie kell a javíttatást és a minőségi hiba miatti cserére is jobb az esély így.

Nem küldözgethetik tovább a vevőt a szervizhez vagy máshová, ha mégis megpróbálják, a fogyasztó ragaszkodjon jogaihoz: az üzlettel áll jogviszonyban a vásárlás nyomán, a kereskedő a jótállásra kötelezett. Ezt már többször megírtuk, mégis kevesen tudják vagy csak saját keserű tapasztalatukon tanulták meg. Emellett a tegnapi tanácsadáskor az is kiderült: a régen panaszkönyvnek nevezett vásárlók könyvét érdemes használni, beleírni az üzletben tapasztaltakat, kifogásunkat, kérdésünket.

(A részletes válaszokat, kitérve az egyes esetekre, lapunk későbbi számában közöljük.)

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jár időarányosan a 13. havi illetmény?

Közalkalmazotti jogviszonyban dolgoztam 26 évet. Tavaly augusztusban szűnt meg a munkaviszonyom… Tovább olvasom