Kisalföld logö

2017. 04. 28. péntek - Valéria 6°C | 10°C Még több cikk.

A Kisalföld a vásárlókért

Győr-Moson-Sopron - A vásárlásaikkal, a szolgáltatások igénybevételével kapcsolatos kérdéseiket, vitás eseteiket az elmúlt hónapokban olvasóink folyamatosan küldték szerkesztőségünkbe.
Mivel az ünnepek után rendre megszaporodnak a panaszok, most telefonos fogyasztóvédelmi tanácsadást is tartunk „A Kisalföld a vásárlókért" akció keretében.

Fogyasztóvédelmi szakértőnk tucatnyi olvasói kérdésre válaszolt a Kisalföldön keresztül az elmúlt hónapokban, a magyarázatok, javaslatok másoknak is tanulságokkal szolgáltak. Akciónk most telefonos tanácsadással folytatódik, mert akadnak, akik szóban szeretnének tanácsot kapni, ráadásul év elején megszaporodnak a kereskedelemre, a szolgáltatókra vonatkozó panaszok, többek közt azért, mert ilyenkor többen szeretnék visszacserélni a karácsonyra vett holmit. Együttműködő partnerünk ezúttal is az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület megyei szervezete. Szakembereik – Horváth László és Varga László – január 10-én, csütörtökön délelőtt 11 és 12 óra között a Kisalföld győri sajtóházában válaszolnak az olvasók kérdéseire. A 96/504-594-es számon hívhatók és elmagyarázzák, hogyan élhet jogaival a fogyasztó, mire hivatkozhat. Szükség esetén azt is, hogyan kezdeményezhet vitás ügyében eljárást.

Valószínűleg az ajándékvásárlással összefüggő ügyekkel keresik meg őket a legtöbben, de egyéb, a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos kérdéseket is fogadnak. Lapunk rendszeresen különböző témák szakértőinek segítségével igyekszik olvasóinak mindennapjait megkönnyíteni, segíteni őket abban, hogy pénzt spóroljanak meg. Már tavaly is nagy sikere volt a fogyasztóvédők tájékoztatásainak, mert az egyéni panaszok megoldásában is segítséget nyújtanak. Ugyanis a karácsony előtti hajrában előfordulhatott, hogy a vásárlás nem olyan eredménnyel járt, mint azt gondoltuk, később derül ki, hibás a megvett termék vagy nem jó a mérete, nem tetszik a megajándékozottnak. Hogy minél több olvasónak válaszolhassanak szakértőink, az érdeklődők kérdéseiket előre elküldhetik a rimanyi.zita@kisalfold.hu e-mail címre.


A kereskedők jóindulatában bízva

Ha hibás a megvásárolt termék, több a joga a vevőnek, ám így is néha a kereskedő jóindulatára, márkaszemléletére van bízva. A tartós használatú fogyasztási cikket, ha hibája három napon belül kiderül, az üzlet köteles kicserélni. Azután a garanciális kötelezettség szerint kell eljárnia, szükség esetén javíttatnia a terméket. Szavatosság esetén a vevőnek kell bizonyítania: nem ő okozta a hibát. Ha nem hibás a termék, mégis szeretné a fogyasztó visszacserélni, a kereskedő előzékenységén, üzleti érzékén múlik, megteheti-e. Sokan felajánlják ezt, de a jogszabályok erre nem köteleznek. Üzleten kívüli akcióknál, utazással, vacsorával egybekötött termékbemutatóknál nyolc munkanapon belül a vevő elállhat a szerződéstől.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Panelprogramban Győr a régiós első

Győr - A panelprogram keretében felújított lakások számát tekintve Győr a régióban messze az első; a… Tovább olvasom