Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

A kerékpártender vargabetűi

Magyarország - Nemcsak túl drága biciklit választott a Magyar Posta nemrégiben lezárult kerékpártenderén, hanem olyat, amelynek szervizhálózata sem egyezik meg azzal, ami a szerződésben szerepel – állítja a nyertes győri cég konkurense. A győztes mindezt cáfolja.
Ahogy arról a Kisalföld is beszámolt tavaly december 31-én, a Magyar Posta kerékpártenderét egy győri cég, a Cronopont kft. nyerte meg 1 milliárd 97 millió forintos ajánlattal. Az üzletet sok bírálat érte, elsősorban a biciklik magas ára miatt. Klimon Péter, a tenderkiírást megvásároló, de pályázatot végül be nem nyújtó Schwinn-Csepel Kerékpárgyár elnök-vezérigazgatója lapunknak tegnap elmondta, hogy az eljáráson szerinte más hiba is történt.

Kifejtette: a győztes szerződésben vállalta az új – szlovén Krpan típusú – postásbringák 24 órán belüli szervizelését az egész országban. Csakhogy – fűzte hozzá – az ajánlattétel és a végleges szerződés mellékletében szereplő szervizpontok nagyobbik része nem tud arról, hogy rajta van a listán, és többük írásban is nyilatkozott arról, hogy nem kívánnak a győri kft.-vel szerződést kötni.

Berger Tamás ma még Schwinn-Csepel kerékpárral jár. Az új biciklikből a posta egyelőre százat kapott kipróbálásra. Fotó: Krizsán Csaba

A Kisalföld megkereste a Cronopont kft.-t. A többek között postatechnológiával – például hajtogató-, borítékoló-, bélyegzőgépek forgalmazásával és ehhez kapcsolódó szervizszolgáltatással – foglalkozó vállalkozás ügyvezetője, Tóth László elmondta: a szervizhálózat kialakítása folyamatban van, részben a megajánlott alvállalkozók bevonásával, valamint saját kapacitással.

Tóth László beszámolt arról is, hogy a szerződés értelmében munkanapokon a bejelentést követő 24 órán belül kell megkezdeniük a javítást a helyszínen és maximum tíz munkanap alatt kell befejezniük. Amennyiben ez nem sikerül, kötelesek cserekerékpárt biztosítani. Az ügyvezető úgy vélte, hogy viszonylag ritkák lesznek a hirtelen meghibásodások, mert egy hónap használat után minden biciklit visszarendelnek átvizsgálásra, emellett öt év alatt tíz tervszerű megelőző karbantartást vállalnak.

Tóth László cáfolta azt a sajtóban megjelent állítást, hogy egy biciklit 230 ezer forintért adnának a postának. Az 1 milliárd 97 millió forintos, három évre szóló szerződésből 150 millió forint eseti javításokra van elkülönítve. A maradék 947 millió forint fedi a 6709 kerékpár, a 30 kerékpáros-utánfutó, valamint az öt esztendőn át tartó karbantartás árát.

Így egy „jármű" 124 ezer forintba kerül, amihez 16 ezer forintos karbantartási költség társul öt év alatt. Kérdésünkre, hogy nem tartja-e túlságosan drágának a 124 ezer forintos összeget, úgy válaszolt: teherhordó munkakerékpárról van szó speciálisan erős alkatrészekből összeállítva.

Példaként elmondta: ezeket a bicikliket 72 órás fárasztási, valamint 350 kilós terhelési tesztnek vetették alá, és többek között olyan speciális kevlárgumikkal szerelték fel, amelyek csaknem kizárják a defekt lehetőségét.

Tomecskó Tamás, a Magyar Posta szóvivője lapunknak elmondta: vádaskodásokkal nem foglalkoznak. Megjegyezte azt is, ha úgy látják, hogy nem teljesül a megkötött szerződés egy vagy több pontja, megteszik a szükséges lépéseket. Erről azonban egyelőre nincs szó.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Győri diák nyerte a fordítóversenyt

Az Európai Bizottság Fordítási Főigazgatósága által szervezett Juvenes Translatores elnevezésű… Tovább olvasom