Kisalföld logö

2017. 01. 22. vasárnap - Vince, Artúr -9°C | 2°C Még több cikk.

A képeslapküldés a reneszánszát éli

Győr-Moson-Sopron - Miközben több tízmillió SMS-t küldenek az ünnepek között Magyarországon, a hagyományos képeslapírás is a régi csúcshoz közelít. Érdekes ellentmondás, amit rögtön feloldunk.
Pár kattintás és még csak a 60 forintos, belföldi bélyegzőt sem kell megvennünk, szeretteink mégis tudják, hogy gondolunk rájuk. Óriási számokat fogunk mondani, bár ami az ünnephez kötődő SMS-eket illeti, karácsonyi kimutatást a szolgáltatók értelemszerűen még csak a tavalyi adatok alapján nyújthatnak. Eszerint viszont az SMS-küldésben minden eddigi rekordot megdöntöttek a T-Mobile-osok. Tavaly karácsonykor a három nap leforgása alatt a T-Mobile ügyfelei összesen mintegy 18 millió SMS-t küldtek, ez a szám 2,3 millióval volt magasabb, mint 2005 ugyanezen időszakában.

A legtöbb, 12,36 millió SMS december 24-én indult útjára, ez több mint hatszorosa egy átlagos napon küldött üzeneteknek.

A Pannon GSM Távközlési Zrt. tájékoztatása szerint a karácsony három napja alatt dupla annyi MMS-t küldtek a pannonosok, mint az egy évvel azelőtti felméréskor; az SMS-forgalom pedig negyedével nőtt. Egy átlagos hétköznaphoz viszonyítva az ünnepek alatt a képes-hangos üzenetek, az MMS-ek száma négyszeresére, a szöveges üzenetek száma ötszörösére emelkedett; a hanghívások számában viszont nem volt jelentős változás az elmúlt évekhez képest. Ami az év egészét illeti, míg 2002-ben átlagosan 45 millió SMS-t küldtek havonta a szolgáltatói hálózatban, úgy 2007-ben várhatóan ez a szám már 60 millió felett lesz.

Gondolnánk, hogy a sok színes, elmúlt kort és személyes emléket idéző képeslapok hamarosan a kártyás telefonfülkék sorsára jutnak, mert a műfajt saját árnyékába parancsolja az elektronika.

Ez azonban nem így van: a képeslapküldés a reneszánszát éli.
Gulyás Ernő, a Magyar Posta Zrt. nyugat-magyarországi területi igazgatóságának igazgatója szerint természetesen illúzió lenne azt gondolni, hogy az SMS-ek és az e-mailezés mellett cseppet sem esett vissza a hagyományos képeslapküldés. A zuhanás tíz-tizenöt éve kezdődött, ám a mélypont után visszanyerte népszerűségét az elmúlt két évben. Persze így is mintegy 15 százalékkal kevesebb képeslapot adnak fel az országban, mint a technikai robbanás előtt, s a postának számos marketingfogást kell bevetnie, hogy versenyezhessen az „egy klikkelés" napi gyakorlatával. Így például akár saját képmásunkat vagy egy cég logóját is rányomtathatjuk a bélyegzőre, valamint plusz 25 forintért küldhetjük a lapot a nagykarácsonyi postára is, hogy a község neve veretes formában megjelenjen a lapon. Gulyás Ernő szerint az ünnep előtt naponta több ezer lap érkezik a Duna menti faluba.

Mégsem tűnt el: Mintegy 15 százalékkal kevesebb képeslapot adnak fel az országban, mint a nagy technikai robbanás előtt. Fotó: Bertleff András

Hasonlóképpen látja a tendenciát Kincses Zoltánné, az egyik győri képeslapbolt vezetője is, akinek karácsony előtt 35–40 százalékkal növekszik a forgalma. Szerinte csak igen kis visszaesésről beszélhetünk, főként a fiatalok körében, mert a közép- és idős korosztály ma is ragaszkodik a kézzel írott, személyre szabott, színes lapok hagyományához. A boltvezető szerint a kézírás fáradságát, a rólunk is árulkodó kép varázsát nem pótolja a technika, sőt, az üzleti életben épphogy egyre nagyobb tért hódítanak a színes, nyomtatott, céges üdvözletek.

A levélküldés már más lapra tartozik. A posta regionális vezetője a Kisalföldnek elmondta: egy magyar ember átlagosan évi két magánlevelet küld manapság. Ezt viszont ellensúlyozzák az egyre szaporodó banki kivonatok, értesítők és számlák, amikkel – ha meghitté nem is teszik a karácsonyunkat – ma már Dunát lehetne rekeszteni.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Már határtalanul

Győr-Moson-Sopron - Mától szabad az út, az éjszaka megnyíltak a határok. Nem kell megállni… Tovább olvasom