Kisalföld logö

2017. 04. 23. vasárnap - Béla 4°C | 13°C Még több cikk.

A jövő kulcsa az új iskola

Magyarország - Az „Új tudás, új iskola" oktatásfejlesztési program lényege az esélykiegyenlítés. Részleteiről Tóth Tiborné mosonmagyaróvári szocialista országgyűlési képviselő, a parlament oktatási munkacsoportjának tagja nyilatkozott a Kisalföldnek.
Az „Új tudás, új iskola" fejlesztési program annak a folyamatnak koronája, amely az 1985-ös – az iskolák autonómiáját biztosító – oktatási törvénnyel kezdődött, vélekedett lapunknak Tóth Tiborné. A mosonmagyaróvári szocialista országgyűlési képviselő tapasztalataival főként a gyakorlatot képviseli az oktatási munkacsoportban.

– Az oktatásfejlesztési program egyik lényeges eleme az esélykiegyenlítés, vagyis az „Új tudás, új iskola" a szegény és leszakadó társadalmi rétegek gyermekeinek is biztosítja a kora gyermekkori készségfejlesztést. Fontos szerep jut ebben a védőnőknek, ezért a jövőben körülbelül háromszáz új szakemberrel erősítjük meg az egyébként európai színvonalú védőnői hálózatot – nyilatkozta Tóth Tiborné, majd hozzátette: az egységes közösségi hatások miatt hasonlóképpen fejlesztik, egységesítik majd a bölcsődei és óvodai hálózatot is.

A képviselő hangsúlyozta: a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek szüleinek – „beóvodáztatási támogatással" – segítenek abban, hogy a kicsik mihamarabb részesülhessenek az óvodai ellátásban.

– A fejlesztési program másik pillére az integrált oktatás, amely nemcsak a hátrányos helyzetű gyerekek felzárkóztatását, esélyegyenlőségét, hanem a jó képességűek fejlődését is garantálja. Cél, hogy a program biztosítsa a különböző hátterű diákok hatékony együttnevelését. Az „Új tudás, új iskola" harmadik fontos része a tehetséggondozás, illetve a kollégiumi hálózat komplex fejlesztése, bővítése. Létrehozzuk a Nemzeti Tehetség Alapot, amely összefogja a forrásokat, a támogató befizetéseket pedig adókedvezménnyel motiválja.

Tóth Tiborné megemlítette az Arany János Plusz programot és a Magyar Géniusz programot is. Az előbbi a középiskolai és kollégiumi programban részt vevő diákokat segíti, az utóbbi pedig ösztöndíjakkal támogatja a tehetségek kibontakozását.

A közoktatás tartalmi megújítása a negyedik pillér. Ebben kiemelt szerepet kap a nyelvi oktatás, de ehhez kapcsolódik az integrált természettudományos oktatás előkészítése is. Ez azt jelenti, hogy négy év múlva már nem külön kémiát, biológiát, fizikát, hanem korszerű szemléletű tananyagot, integrált természettudományt tanulnak a diákok. A képviselő a korszerűsítési program ötödik pilléreként említette, hogy vissza kell adni a tanári pálya presztízsét.

– Egyik ezzel kapcsolatos cél, hogy a frissdiplomások ne hagyják el a pályát. Fontos az is, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekekkel, tanulókkal foglalkozó pedagógusok pótlékot kapjanak és jobban ismerjük el az intézményvezetők munkáját is. Jövőre hárommilliárd forint fölé emeljük a minőségi bérpótlék rendszerének keretét. Magyarországon nagyon sok jó pedagógus van. Ők biztosan könnyen ráhangolódnak az új szellemiségű, kompetenciaszemléletű, integrált módszertanú oktatásra.

Hogy mivel kell még ezt a kormány által anyagi biztonsággal működtetett komplex programot a jövőben módosítani, kiegészíteni, az majd a most kezdődő társadalmi vitában, a kapcsolódó regionális konferenciákon kiderül.
Tóth Tiborné

Olvasóink írták

  • 3. tanár 2008. március 11. 19:52
    „Képviselő Asszony!

    Az nem zavarja Önt, hogy már így is csak 1- 1 óra van a természettudományos tárgyakra? Milyen diplomával lehet ezt a komplex tárgyat tanítani? A földrajz szakos fog mechanikát, hőtant a kémiás pedig gazdasági földrajzot tanítani? Ez pontosan olyan átgondolatlan, mint kormányuk valamennyi intézkedése. Jó lenne ha már vége lenne ennek az ámokfutásnak! Persze az oktatás tönkretétele szerintem tudatos,cak a birkákat lehet terelni. A Kádár rendszerben kevés jó dolog volt,de az oktatás színvonalt nem lehetett vitatni.”
  • 2. larong 2008. március 11. 13:44
    „A dupladoktor képviselőnek nulla. Most már a tanári pályán is konvergál a nulla felé. Integrált természettudományos okatatás? Jelenteni fogja az óraszám csökkentését!
    Tanári pálya presztízse? A kezdő többet fog kapni a 15 éves gyakorlattal rendelkezőnél.

    Zszsa, hagyd abba! Ez már nem áll jól neked, és vigyázz az idegeidre!

    Ferkód már csomagol - te is jobban tennéd.”
  • 1. K 2008. március 11. 10:53
    „Parasztvakítás!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egyelőre kell vizitdíjat fizetni

Győr–Hódmezővásárhely - A népszavazás másnapján az egyik győri háziorvosnál már nem akartak… Tovább olvasom