Kisalföld logö

2017. 06. 25. vasárnap - Vilmos 22°C | 32°C Még több cikk.

A győri rakpart helyett a Budai úti és a Petőfi híd alatti parkolót lehet használni

Május 19-től már csak pár hétig és limitáltan használhatják a győri autósok a Móricz Zsigmond rakpart ingyenes parkolóit. Mit tehetnek az ingyenes parkolást feledni nem képes autósok?


10:30 - Budai út - a felfedezetlen parkoló

Az Árkád mögött, a Rába gyárának egykori területén kijelölt ingyenes parkolóban csütörtökön délelőtt fél tizenegykor három autó áll. Pedig legalább 300 elférne itt. Az autósok egyelőre nem fedezték még fel az új parkolót.

9:56 - Elkezdték - helyzetjelentés a rakpartról

A Móricz Zsigmond rakparton elkezdték az útépítési munkát. Jelenleg ugyan még csak egyetlen jármű és néhány munkás - lapátolva - dolgozik a helyszínen, de a rakpart közel felét már lezárták. Csak a Dunaparti Rezidencia felőli oldalon lehet parkolni, és csak ez a bejárat használható. Néhány autós megpróbál ugyan helyet találni a csordultig telt parkolóban, de sok reményük erre nincs. A Mosoni-Duna túlsó partján, a Dózsa György rakparton ugyanakkor láthatóan több a parkoló autó és a forgalom is.


Korábban:

"A Dunakapu-téri beruházáshoz kapcsolódó, a belvárosi parkolást érintő változások kapcsán szeretnénk leszögezni, hogy a Rába gyár volt Budai úti telephelyén a leendő piac melletti ingyenes parkoló kialakítása, valamint a Petőfi híd alatti P+R parkoló kibővítése tartozik a GYŐR-SZOL Zrt. hatáskörébe.

Az ideiglenes piac mellett, a GYŐR-SZOL Zrt. által bérelt területen kialakított parkolóhelyek 2011. május 19-től, a nap 24 órájában díjmentesen állnak a gépjárművel közlekedők rendelkezésére.

A Petőfi híd alatti ingyenes parkoló bővítése engedélyezési szakaszban van.

Az engedélyezési eljárás lezárását követően megkezdődik az ingyenes parkoló 160 férőhelyről 290 férőhelyre történő kibővítése" - közölte portálunkkal Endrődi Péter, a Győr-Szol média- és kommunikációs osztályának vezetője.


Meg vannak számlálva az ingyenes és mindenfajta parkolás napjai a rakparton - fotó: Krizsán Csaba.
Meg vannak számlálva az ingyenes és mindenfajta parkolás napjai a rakparton - fotó: Krizsán Csaba.


A Kisalföld napilap információi szerint az autósok 3-4 hétig igénybe vehetik még a győri rakpartot, de csak a parkolók Dunapart Rezidencia felőli részét.

Mindez azt jelenti, hogy a körülbelül 500, eddig szabadon használható rakparti parkolóhely felét június közepéig foglalhatják az autósok.  

A győri belvárosi parkolás változásairól térképeket ide kattintva tekinthet meg, itt pedig olvashat a mobilparkolásról, valamint a májustól fizetős Révai-parkolóházról.

Olvasóink írták

30 hozzászólás
12
  • 30. pet 2011. május 20. 10:01
    „Gig, Morpheus!

    És hol szoktátok a kerékpárokat letenni, amíg dolgoztok? Én ugyan nem hagynám az utcán egy fához láncolva. NEm sokáig kellene biciklivel járnim, ha így tennék. Miért nincsenek őrzött kerékpártárolók? Nem ez kellett volna, hogy legyen az első lépés?

    Útépítés a rakpartra:
    Miért nem látja a városvezetés, hogy ez egy baromság???
    Milyen érdekek mozgatják őket?

    A Győr Szol, meg a nevéhez híven SZOLGÁLTASSON!!! Ne értékes, és ingyenes parkolóhelyeket szüntessen meg.

    Mi lesz árvíz esetén a buszközlekedéssel??? Végig lett ez rendesen gondolva?”
  • 29. Révfalui-szúnyog 2011. május 19. 21:29
    „Mióta a sorstalan Klüklopsz a főépítész, telenyomták a várost multirutyával. Győrben annyi ilyen szar van, mint a lakosság számarányához képest sehol sem. Engem biztosan nem fognak egyetlen bevásárló szarodába se beterelni. Ajánlom mindenkinek a módszeremet! Beülni az autóba és kimenni az első faluba. A legtöbb helyen két perc alatt kiderül, kinél lehet tojást, baromfit, zöldséget s egyebet venni. Háznál, áfa és minden egyéb nélkül. Ez a jövő, csak még kevesen ismerik fel. Háztól venni jó hazai terményt. A hűtők, mélyhűtők világában ez nem lehet gond. Aki piacra jár, ismeri is a kofákat. Én eleve tudom, kikhez mehetek.”
  • 28. háté 2011. május 19. 19:24
    „Borkai és bandája, döbbenetesen pofátlan társaság.

    Különben a Győriek örüljenek, hogy nincsenek kitiltva a belvárosból, mert az a narancsosok és cionista parancsolóik privilégiuma.
    De ha elgondolkodtok, miért szüntetik meg az ingyenes parkolást a belvárosban? - mert így szoktatják le a Győrieket, hogy oda menjenek. Piac-vásárlás az őstermelőtől, séta-városnézés, a Győrieknek? - hol éltek?

    Ez a BoBo kft. és narancsos barátainak a lehetősége.

    Budai út, igenis mindenki parkoljon a multik körül. - és vásárolj azarkadban!”
  • 27. Révfalui-szúnyog 2011. május 19. 12:36
    „Torbius! Valóban most jövök onnan, ugyanis betekertem a Széchenyi térre megnézni a nőket. Hazafele a révfalui hídon csak áttoltam a bicót s letekintettem. Három manusz állt körül egy sírgödörnyi méretű túrást, aminek a közepébe volt döfve egy darab lapát. Ezt csodálták hárman. Valami kompresszor gép is állt kicsivel arrébb, azt igyekeztek körülvenni valami kerítésfélével. És egy fotós is álldogált ott nagy kamerával, eseményt várhatott.
    Fogalmam sincs, hová lett a megszokott autómennyiség, ugyanis a rakpart az elevátorig le van zárva s a tér is üres volt.

    Urbanistapistának nagy igazsága van a múltban elcseszett lehetőségek felsorolásakor. Egyetlen hely maradt, ami még a belvárosban van és megoldhatná a gond oroszlánrészét. A Batthyány tér. Oda kell egy hatemeletes mélygarázst építeni. Vagy nyolcat. Legalulra egy bevásárló és vendéglőszinttel, amit földhővel lehet fűteni. Oda elmehet Pancser liftesnek, hogy egész nap élvezhesse a betondesignt. Esetleg lehet egy alagutat is fúrni a Dunakapun feltárt kazamaták felé, hogy a Tivadarka Zamata söröző névadója könnyen eljuthasson odáig, ahol mi már kihegyezett karóval várjuk...”
  • 26. prandesz 2011. május 19. 12:23
    „Megint egy nagyon jó és aktuális téma. A P+R rendszer lényegét előttem sokan megvillantották, tehát az egyik nagyon fontos jellemzője a jó és megbízható(!) tömegközlekedés. Van még valami ami fontos lenne ebben a világ segglyuka országban és az a közbiztonság. Jó példa: Budapest, határ út. Lerakod a kocsidat és elmész a városba intézni a dolgodat. Mire visszaérsz a kocsid feltörve esetleg ellopva. Győrben ugyanez lenne, ha lenne ilyen lehetőség. Én sem parkolnék messze a kocsimmal egy ilyen országban a munkahelyemtől, ha megtehetem.

    Végül egy megszívlelendő tapasztalat Franciaországból. Körbekerített őrzött parkoló alacsony díjjal. A díjszelvény tömegközlekedési eszköz retúr igénybevételére jogosít(!). Nahát! Vajon itt miért civilizálatlan balkáni megoldásokkal nyomul a narancshadosztály?”
  • 25. blise 2011. május 19. 12:20
    „Erősítsen meg vagy cáfoljon meg valaki. Az elmúlt hónapokban mintha olvastam volna olyasmit is, hogy erre az egész útépítésre nincs is meg az engedély, ill. a rendezési tervben sem szerepel, tehát nem is épülhetne... A fórumban olvastam, csak nem tudom mennyire hiteles ez az információ (mintha több tervtanács is visszadobta volna a javaslatot)”
  • 24. sziszifusz 2011. május 19. 11:44
    „Eszementség - 21. század! az újjászületett Mo. és Borkai -utat építtet a rakparton!A hülyeség nem böszmefüggő!”
  • 23. urbaniastapista 2011. május 19. 11:09
    „A rakparti út egy döbbenetes agyrém.

    #13. jól összefoglalta, hogy kik használják a ezt a P+W (walk) parkolót. Itt a sétával van a baj, erről sajnos le kell szoktatni a népet, mivel a sok évtizede állandó városfejlesztési rövidlátás miatt nincsen hely a belvárostól versenyképes gyalogos távolságon belül olcsó parkolók kialakítására. Voltak ilyen lehetőségek bőségesen (Révfalu déli részén, a Lidl helyén és és Fészek áruház felé eső részen, a teherpályaudvar rakodójánál, a Széchenyi híd alatt, az Egyetem területén, az olajgyár és a kekszgyár helyén, az új bíróság környékén...), de koncepció és akarat híján ezekből egy sem valósult meg, helyette a folyópartokon indultak burjánzásnak a parkolók.

    Az nem kérdés, hogy a Belváros területe túl drága ahhoz, hogy ingyen odaadjuk parkolásra bárkinek. Ha a közeli olcsó parkolási lehetőségeket elszúrták, akkor rendes P+R rendszert kell kiépíteni a naponta ingázók számára, elérhető áron. Ez lehet nagyon olcsó parkolóház a Belváros szélén, és/vagy klasszikus P+R olcsó közösségi közlekedéssel.
    De csak ezek legalább egy részének elkészülte után lehet megszüntetni parkolóhelyet.
    Nem dicsekszenek adatokkal sem az illetékesek: pl. hogy hány parkoló volt, van, lesz, a fizetősökből mekkora bevétel volt, van, lesz, parkolóházak fenntartása és lízingelése mibe kerül, a választási ingyenes parkolóházasdi mibe került?”
  • 22. arrabonem 2011. május 19. 10:56
    „utolsó rúgás a belvárosi vállalkozókba”
  • 21. gig 2011. május 19. 10:12
    „16.

    "Már most 500 férőhellyel kevesebb az alsó rakpart"

    Én úgy értem a cikkből, hogy összesen volt 500 hely, ennek a fele rendelkezésre áll még, tehát kb. 250 férőhelyni terület szűnt meg.”
  • 20. Torbius 2011. május 19. 09:34
    „Szúnyog!
    Gondolom Te Révfaluban laksz (elmehetnék Sherlock Holmesnak :D ), nem röpültél mostanában arrafelé?
    Mert ha úgy van nyugodtan csípkedd össze a csúnya rossz gonosz embereket :P
    Illetve tudsz valamit arról, mi van most arrafelé? Én sajnos nem tudom elmenni most... :S”
  • 19. oPTiKa 2011. május 19. 09:33
    „HarconaMarcosnak igaza van. Oda sétány való, nem út, vagy parkoló.”
  • 18. Révfalui-szúnyog 2011. május 19. 09:22
    „xverax! Le van maradva! Javítson az eredményén.”
  • 17. xverax 2011. május 19. 09:19
    „és mi lesz ha megint jön egy áradás???
    új út lezárása???”
  • 16. Alfonz23 2011. május 19. 09:10
    „Nem az új parkolóknak kellene előbb elkészülni és utána bontani a régit? Már most 500 férőhellyel kevesebb az alsó rakpart, de a bővítési területre a Petőfi híd mellett még engedély sincsen. Hova ez a rohanás? Mellesleg az egész útépítéssel nem értek egyet.”
  • 15. Torbius 2011. május 19. 08:57
    „Csak a tisztánlátás miatt:
    A park and ride (rövidítve: P+R, jelentése parkolni és utazni vagy parkolj le és utazz) olyan parkolók megnevezése, melyek közvetlenül egy busz-, vasúti-, vagy egyéb tömegközlekedési eszköz megállója, vagy pályaudvara mellett, vagy annak közvetlen közelében kerültek kialakításra azon célzattal, hogy a városba tartók ott leparkolhassák gépjárműveiket és átszállhassanak a városközpontba tartó tömegközlekedési eszközre. A P+R-ek jellemzően ingyenesek (illetve általában egy egyszeri utazásra szolgáló normál városi közlekedési menetjegy árával egyenértékű a parkolás díja egy személyautóra vetítve) és a külvárosokban illetve az agglomerációkban kerülnek kialakításra, hogy ezzel is enyhítsék valamelyest az adott város gépjárműforgalmát.

    Asszem ebben nagyon szépen össze van foglalva a lényeg...”
  • 14. gig 2011. május 19. 08:53
    „Rosszul értettem volna? Megszüntetnek egy parkolót, mert más kerül a helyére, viszont ehhez a lépéshez kapcsolódva két másik helyen kialakítanak, illetve bővítenek ingyenes parkolókat.

    Mi ezzel a gond?

    Amúgy meg mindenki rokkant ebben a városban? Séta? Kerékpározás?”
  • 13. Révfalui-szúnyog 2011. május 19. 08:49
    „Óriási hiba a parkoló autók közé egyenlőségjelet tenni. Európa számos országában és városában egészen eltérő megítélés alá esik a helyi lakos és a turista. Teljesen más a helyzete annak, aki turistaként keres magának parkolóhelyet, hiszen őt kevésbé zavarja az ár és a hely, mert nem rendszeresen fizeti és várost nézni érkezett. És egészen más a képlete annak, aki valamely aglomerációból jár be naponta dolgozni, vagy a belvárosban üzemeltet éttermet, boltot, irodát, azaz vállalkozik. Ez utóbbiakkal van igazán kitolva, az ő életük elnehezítése okoz elsősorban gazdasági bajokat a városnak. Magyarország alapvetően szegény és egyre jobban elszegényedő ország. Ezért nagyon irritáló a szándék és a lehetőség összemosása. Nem mindegy, hogy nem áll szándékomban, magyarul nem akarok fizetni a parkolásért, vagy nem tudok.
    A rakparton parkolók többsége, munka miatt, napi 8-10 órát kénytelen az autóját valahol tartani. A belvárosi munkahelyek igen elenyésző része tud saját férőhelyet adni. Egy tanár vagy közalkalmazott, vagy a lét-nem lét határán egyensúlyozó kisvállalkozó nem tud havonta több tízezret fizetni azért, hogy a munkahelyén tartózkodhasson. Ezért nem megoldás a mélygarázs. Persze lehet ingyenes parkolást biztosítani a város peremén, csak ezzel rengeteg ember életét keserítik meg, mert az egykori vagongyár helyétől begyalogolni naponta, gyereket húzva az oviba, iskolába majd rohanni dolgozni nem ugyanaz, mint a rakpartról elérni mindezt. Ezért kár tönkretenni valamit, ami jól működik. A rakparti parkoló minden szempontból bevált és beállt a város igényeihez. Világos, hogy az útépítés idejére ott fel kell függeszteni ezt a lehetőséget. A baj azzal van, ami majd utána következik.
    Az építés és a régészeti feltárás időszaka remekül meg fogja mutatni, hogyan akar működni a város a megváltozott helyzetben. Több angolszász országban úgy parkosítanak, hogy befüvesítik az egész területet és békén hagyják. Egy év múlva oda építik az utakat, ahol a füvet kitaposták. Ezt persze egy városban nem lehet véghezvinni, de abban biztosak lehetünk, hogy a Dózsa rakpart és a Révfalu eleji utcák válnak parkolókká. Mindenesetre ez nekünk, révfalui gyötrőszúnyogoknak bőséges táplálékot jelent.”
  • 12. Torbius 2011. május 19. 08:48
    „artie75 gondolatmenetén tovább indulva: attól nem fog érteni a városvezetéshez valaki, hogy odeteszik...
    Nagy bajok vannak itt kéremszépen...
    Ismét bebizonyosodott, hogy a BoBoSo Zrt. csakazért is erőből csinál dolgokat...mit nekik ICOMOS, mit nekik Magyar Limes Szövetség, mit nekik építész szakma vélemény...
    Az AVE-t nem említem, mert szegények így is közutálatnak örvendenek a városházán, csak azért mert kimondják amit jónak vélnek és felemelik a hagjukat olyan dolgok ellen, mint egy régészeti emlék szétbarmolása. A szörnyű az, hogy igazuk is van, csak nem nagyon akarják ezt az okosok ott "fent" elismerni...”
  • 11. artie75 2011. május 19. 08:41
    „Olvasom itt többektől is, hogy a rakpart P+R parkoló volt. Na, a P az igaz belőle, de hol volt onnan az R? Ugyan már, mivel lehet ott _normálisan_ "továbbtömegközlekedni"?

    Attól nem lesz P+R valami, hogy kinevezzük annak!”
30 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szél, eső: elsőfokú figyelmeztetést adtak ki

Citromsárga, azaz elsőfokú figyelmeztetést adott ki az Országos Meteorológiai Szolgálat csaknem az… Tovább olvasom