Kisalföld logö

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 1°C | 13°C Még több cikk.

A győri önkormányzat válasza az Arrabona Városvédő Egyesületnek

Az Arrabona Városvédő Egyesület felvetéseire válaszolt Győr polgármestere, Borkai Zsolt és két alpolgármestere, dr. Somogyi Tivadar és Simon Róbert Balázs.

Tisztelt Arrabona Városvédő Egyesület!

Köszönettel vettük érdeklődésüket, amely a városban zajló szinte valamennyi városfejlesztést megcélzó projektre irányult. Alábbi válaszaink szakemberek által felsorakoztatott szakmai állásfoglalások.

Az előtt azonban megdöbbenéssel álltak ők is, valamint az önkormányzat is, hogy az Arrabona Városvédő Egyesületnek a városban zajló összes projekttel és beruházással problémája van.

Önök szinte valamennyi győri építészettel foglalkozó szakember munkáját kifogásolják, hiszen a projektek különböző tervezők, építészek, kivitelezők, településfejlesztéssel foglalkozó mérnökök munkái.

Továbbra is fenntartjuk, hogy bírálatuk nem szakmai, hanem politikai indíttatású, ezért megnyugtattuk az igazi lokálpatrióták módjára gondolkozó, megbecsülésnek örvendő szakembereket, hogy a város bizalma továbbra is feltétlen az irányukba, és nem az ő szakmai hozzáértésükkel van a probléma.

A nyílt levelükben megfogalmazott kérdéseikre – már amennyiben feltételezéseik annak minősülnek – válaszolunk, mesterséges indulatkeltés és megalapozatlan kijelentések helyett azonban a tényekre szorítkozunk.

Válaszadásunk oka nem az Önök által felsorakoztatott politikai indíttatású támadásokra való reagálás, hanem az, hogy a győriek megérdemlik, hogy ezekben a számukra is fontos ügyekben politikától mentes, szakmai tájékoztatást kapjanak.

Frigyláda szobor

A tervező süllyesztésre vonatkozó javaslatát a műemlékvédelemmel egyeztetettük, akik támogatták, hiszen így feltárul a szobor eredeti lábazata is.

A talapzat körüli burkolás vízelvezetésére biztonságos, összefolyóval ellátott megoldás készült. A legtöbb városban vannak (szobor)szökőkutak, műalkotás szökőkutak, melyek folyamatosan vízzel működnek és vízben állnak.

Ezek télen – többségükben - nem működnek, a medencéjük mégsem fagy szét, mindez megfelelő szigetelés kérdése csupán. A díszmécses tartókra vonatkozó javaslat szubjektív, a tervező a múlt emlékeit élő módon próbálta megőrizni. A betonfal a tavasz során, fagymentes időben, szintén kőburkolatot kap. A falon elhelyezésre kerül a Frigyláda szobor latin nyelvű feliratának magyar fordítása.

Radó-sziget, Hősi Emlékmű

További rekonstrukciója elsősorban pénz kérdése. Több elvégzendő feladat is van a város különböző pontjain, bízunk benne, hogy idővel mindenre sor kerülhet.

Dunakapu tér

Továbbra is hangsúlyozzuk, hogy minden döntés a Kulturális Örökségvédelmi Hivatallal, a régészekkel és a szakemberekkel történt egyeztetések mellett, és azok után született.

Ezekből az Arrabona Városvédő Egyesület kimaradt, hiszen nem politizálni akartunk, hanem szakmai érdekeket szem előtt tartva szerettük volna a város számára legideálisabb megoldásokat megtalálni. A további fejlemények is közös döntéseket szülnek majd, de találgatásokba továbbra sem kívánunk bocsátkozni.

A mélygarázsra nagy igény van Győrben, az erre vonatkozó szakmai ötletpályázat, és annak véleményezése, elbírálása egyértelmű irányt mutatott a kivitelezésre. A további döntések meghozatalában többek között a Győri Építész és Mérnök Műhely ajánlásai és állásfoglalásai domináltak, illetve az illetékes szakbizottságok, a város közgyűlése, és önkormányzati képviselői működtek közre.

A Győri Építész-, és Mérnök Műhely, a Győr-Moson-Sopron megyei Építész-, és Mérnök Kamara vezető tervezőit foglalja magába. Így kijelenthetjük, hogy a koncepciót széles körben véleményeztettük meg.

A mélygarázs megépíthető, ugyanakkor a múlt emlékei is bemutathatóak. Ez volt a célja az Arrabona Városvédő Egyesületnek is, ezért számunkra érthetetlen, hogy most miért nem elégedettek. A szervezet politikai indíttatása itt érzékelhető leginkább, hiszen úgy alakulnak a dolgok, ahogy korábban Önök is szerették volna, ezért most újabb problémát igyekeznek találni.

A mélygarázs csak annyira fogja "zavarni" a bemutatott értékeket, mint amennyire Rómában, Firenzében, vagy máshol a művelt világban "zavarja".

Az olaj és a bűz megjelenése nem szükségszerű, hiszen ez ma már műszakilag megoldható, ellenkező esetben az engedélyezéshez nyilván nem járulnának hozzá a szakhatóságok, közöttük a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal munkatársai.

Jelen állapot szerint a Dunabástya az egyetlen ágyúlejáró, legalábbis a feltárások ezt támasztották alá. A tér tervei gyönyörűek, fiatal, tehetséges építészek rendkívül ötletes munkái, amelyeket érdemes megvalósítani és amelyek bízunk benne, hogy a győri polgárok tetszését is elnyerik majd.

Szó sincs házsor elbontásról a Dunakapu téren, ez is félretájékoztatás! Egyedül a düledező "Brády-ház" helyére szeretnénk egy szebb, új házat építeni, ahogy ez más reneszánsz vagy barokk városban is látható.

Móricz Zsigmond rakpart

A rakparti út megépítése a Dunakapu tér projekt első lépése, amelyre azért volt szükség, hogy a gépjárműforgalom ne "vágja ketté" az új teret, ráadásul így a lakóházak is távolabb kerültek az autós forgalomtól.

A folyó parti városok esetében ez célszerű és jól működő megoldás. A parkolási problémák megszűntetését szolgálja majd a mélygarázs megépítése, valamint törekszünk arra, hogy ezen a környéken további parkolók is kialakításra kerüljenek.

Az eddigi rendezetlen "gyárudvar" jellegű parkolási gyakorlat helyett a jövőben az a célunk, hogy rendezettebb módon oldjuk meg a parkolást a Belvárosban, amely ugyanakkor a városképet sem rombolja.

Korábban ez volt az Arrabona Városvédő Egyesület igénye is. A Teleki utca egyirányúsításával a tranzit forgalmat kívánjuk kizárni a győri történelmi belvárosból.

A Jedlik-híd megépítésével már nem szükséges, hogy a Belvároson keresztül közlekedjenek azok, akik két városrész között szeretnének a város egyik pontjából a másikba eljutni. Ez csökkenti a belvárosi utak leterheltségét és csökkenti a közlekedési dugók kialakulását. Európában rengeteg városban találkozhatunk hasonló megoldással.

További parkolók kialakítására törekszünk a Belvárosban és közvetlen környezetében. Szerencsére sokan vannak azok, akiknek nem okoz problémát, hogy körülbelül 200 métert gyalogoljanak, - akár pl. a Petőfi hídtól - és így érkezzenek meg a sétáló övezetbe. Ezt az álláspontot korábban az Arrabona Városvédő Egyesület is támogatta.

A Dunakapu tér alsó rakpart mellett húzódó fal megépítése balesetvédelmi előírás, amelyre jó példa Budapesten a Duna alsórakpartja is. A jogszabályokat nem tudjuk még az Arrabona Városvédő Egyesület kérésére sem figyelmen kívül hagyni.

Érdeklődésüket köszönjük. Kívánjuk, hogy a jövőben nevükhöz méltóan, valóban a város érdekeit tartsák szem előtt. Ha nem ez a céljuk, hanem a politikai támadások sora, akkor pedig váltsanak nevet, mert nem méltó a többi, Magyarországon működő, ténylegesen városvédelmi célokat ellátó szervezetekhez, hogy egy sérelmektől vezérelt városvédő álca mögé bújó politikai szervezet visszaél a többi, becsületes, lokálpatrióta szemlélettel bíró városvédő szervezet nevével és küldetésével!

Győr, 2012. február 20.

Üdvözlettel,
Borkai Zsolt polgármester, dr. Somogyi Tivadar alpolgármester, Simon Róbert Balázs alpolgármester


(A hozzászólási lehetőséget felfüggesztettük - a szerk.)

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Visszatért a Széchenyi jégtörő megyénkbe - kapitányi beszámoló videón

Kovács Dezső, az ország legnagyobb jégtörő hajójának kapitánya a 25 éve nem látott jegesedésről, a munkája és a természet szeretetéről, valamint az időjárás szeszélyeiről beszélt kameránk előtt. Tovább olvasom