Kisalföld logö

2017. 12. 14. csütörtök - Szilárda 0°C | 7°C Még több cikk.

A győri buszokon tíz százalékkal emelkednek a jegy- és bérletárak

A győri közgyűlés döntése értelmében 2013-tól mélyebben kell az utasoknak a zsebükbe nyúlniuk, ha fel akarnak szállni a helyi közlekedésű buszokra.

A novemberi győri közgyűlésen döntés született arról is, hogy 10 százalékkal emelkednek a helyi közlekedésű buszok díjtételei 2013. január 1-től.

Az új tarifákat ismertető hivatalos dokumentumot nem önálló napirendi pontként, hanem "kicsit eldugva", a "Javaslat a helyi autóbusz-közlekedéssel kapcsolatos döntések meghozatalára" c. előterjesztés 2. mellékleteként szavazták meg a képviselők.

A buszjegy- és bérletárakkal alig pár hete foglalkoztunk részletesen. Ahogy akkor is írtuk jelenleg a kisalföldi megyeszékhelyen 230 forint az elővételben vásárolt, 400 forint az autóbuszvezetőnél vásárolt jegy ára, míg 5500 forintba kerül az összvonalas havi bérlet.

Jövőre ezek a tarifák a következőképp emelkednek: 250 forint lesz az elővételben vásárolt, 440 forint az autóbuszvezetőnél vásárolt jegy ára, az összvonalas havi bérletekért pedig 500 forinttal többet, azaz 6000 forintot kell fizetniük az utasoknak hamarosan.

(A győri jegyek, bérletek egyébként még így is olcsóbbak maradnak, mint Sopronban, Miskolcon, Szegeden vagy Pécsett.)















Az egyvonalas bérletek eddig 4000 forintba kerültek Győrben, míg jövő januártól 4500 forintért lehet igénybe venni ezt a szolgáltatást.

A diák és nyugdíjas bérletek szintén drágábbak lesznek 200 forinttal az újévben: 2000 forintról 2200 forintra emelkedik az áruk.

Az utóbbi években Győrben ilyen mértékű tarifaemelésre nem volt példa, igaz, azt is jegyezzük meg, hogy az elmúlt esztendőkben csupán korrekciós ármódosításokat fogadtak el a képviselők.

A korrekciós módosítások szerepe többnyire egyébként az volt, hogy a tarifákat az új jegykiadó automaták "kedvéért" kerekítsék.



Még nincs olyan menetrendterv a győri önkormányzat asztalán, amely biztosítani tudná a 900 ezer kilométer csökkentést 

Ide kattintva olvashatnak bővebben arról, hogy az új győri menetrend várhatóan áprilisban lép életbe, s ezt minden bizonnyal úgy kell majd összeállítani, hogy a városban finanszírozott kilométerszám 900 ezerrel csökkenni fog.

Tekintettel, hogy jövő március végéig várhatóan érvényben marad a jelenlegi menetrend, a gyakorlatban jó eséllyel mindez azt jelenti, hogy a 900 ezer kilométert kilenc hónap alatt kell majd megspórolni Győr közösségi közlekedésében.

Érdemes hozzátenni ugyanakkor, hogy egyelőre nincs olyan menetrendterv a győri önkormányzat asztalán, amely biztosítani tudná a 900 ezer kilométer csökkentést.

A hivatalos, novemberi közgyűlési előterjesztésből ugyanis kiderül, hogy az UNIVERSITAS-Győr Nonprofit Kft. által készített "tanulmányban szereplő, az előzetes politikai egyeztetések alapján is elfogadható megtakarítási változat bevezetésével legfeljebb 700 ezer km külszolgálati teljesítmény-csökkentést lehetne elérni. [...] A 900 ezer km külszolgálati teljesítmény-csökkentés elérése további vizsgálatot igényel."

A győri jegyválaszték bővítéséről, rugalmasabbá tételéről, amivel közlekedési szakemberek szerint vonzóbbá lehetne tenni a kínálatot, ugyanakkor nem esik szó az előterjesztésben.  


Forrás: Kisalföld Volán.
Forrás: Kisalföld Volán.



Változások a 32-es busz menetrendjében

December 9-től – vasárnaptól – kezdődően a következő változások lépnek életbe a győri 32-es helyi autóbuszvonal menetrendjében.
  • munkanapokon az autóbusz-állomásról 14.30 óra helyett 5 perccel később, 14.35 órakor indul járat;
  • naponta az autóbusz-állomásról 18.30 óra helyett 10 perccel később, 18.40 órakor indul járat;
  • munkanapokon Ménfőcsanak, Hegyalja utca, Újkút utca megállóhelyről 15.21 óra helyett 5 perccel később, 15.26 órakor indul járat;
  • naponta Ménfőcsanak, Hegyalja utca, Újkút utca megállóhelyről 19.20 óra helyett 7 perccel később, 19.27 órakor indul járat.

Olvasóink írták

56 hozzászólás
  • 56. Freehill 2012. december 11. 20:06
    „A kis és közepes városokat valóban nem lehet összehasonlítani a nagyvárosokkal. Nagyvárosokban megvalósul a "mennyiség minőségbe történő átcsapása": van annyi utas, amennyire már ki lehet alakítani olyan robusztus közlekedési rendszereket (metró, villamos, sűrűn járó busz), amelyek magas színvonaluknál fogva még több utast vonzanak. Kisvárosokban pont fordítva igaz: adott méret alatt semmilyen közösségi közlekedés nincs, mert az utasszámmal arányos járatsűrűség olyan kevés lenne, hogy azt már senki sem venné igénybe...

    Ami viszont közös az ország ÖSSZES városában, hogy a közösségi közlekedés mindenhol csődközeli helyzetben van a hibás finanszírozási rendszer miatt. Minél nagyobb a város (és a kínálat), annál nagyobb a hiány, Budapesten toronymagasan a legnagyobb! Szóval nem érdemes irigykedni, változás nélkül előbb-utóbb MIND be fog omlani...”
  • 55. Freehill 2012. december 11. 19:43
    „szabov: "volt"..."lesz": múlt idő, jövő idő! Nem ugyanarról szól a két mondat.

    mir: "nem a nyugdíjasok hozzájárulásából lesz jobb a színvonal".
    És ugyan miért nem? Az utasok kb. HARMADA-NEGYEDE NEM FIZET! Hogy a csodába ne lenne ez lényeges? Bizony pont az a pénz nagyon hiányzik! Attól, hogy nyugdíjasok utaznak egy buszon, még sem az üzemanyag, sem a buszvezető bére nem lesz kevesebb. A pékség is csődbe menne, ha a vevők ilyen arányban nem fizetnének egy fillért sem!”
  • 54. szabov 2012. december 10. 10:14
    „"A korrekciós módosítások szerepe többnyire egyébként az volt, hogy a tarifákat az új jegykiadó automaták "kedvéért" kerekítsék." - Ezért lesz a diákbérlet 2000 helyett 2200 ft? Érdekes!
    Azzal, hogy ritkítják a járatokat, szintén emelnek, tehát duplán. Arról nem is beszélve, hogy a járatritkítás miatt az eddig is zsúfolásig telt 17-esen még többen lesznek. És hova férnek?!”
  • 53. kertbarat01 2012. december 09. 08:08
    „Kedves 47. bussz !

    Nem érted, hogy a semmiért majdnem annyit fizet az ember, mint ott kint ? Vagy Pesten.
    Az árak meg minden nap át vannak váltva Euróból Forintra a boltban ?
    Csak egyet nem csinálnak velük, lefelé nem korrekcióznak.
    Vagy legyen olcsóbb a közlekedés, vagy legyen fullos a szolgáltatás.

    ui.
    Akkor ha Győrt egy tanyával hasonlítjuk, boldogabb leszel ? Hozzászólásod szerint Neked akkor minden oké lenne.”
  • 52. Valaki 2012. december 08. 19:03
    „49. dödike 2012.12.08. 12:01

    Évek óta nem járok busszal,inkább gyalog.Ady-városból 20 perc a belváros és egészséges a séta."

    ja dödike, közben meg fújdogál a 80 km-es szél! :))”
  • 51. Mankapunka 2012. december 08. 15:24
    „dödike

    Ennek mi is nagyon örülünk. További kellemes életet továbbra is. Megosztottad ezt a közérdeművel.

    Menstruáltál is már ebben a hónapban?”
  • 50. Mankapunka 2012. december 08. 13:20
    „Bálint!!! :)))”
  • 49. dödike 2012. december 08. 12:01
    „Évek óta nem járok busszal,inkább gyalog.Ady-városból 20 perc a belváros és egészséges a séta.”
  • 48. borsmenta 2012. december 08. 11:47
    „46. kertbarat01

    És akkor még nem is vizsonyították a bérekhez.”
  • 47. bussz 2012. december 08. 11:43
    „Sajnálom egyes embereket, akik ide írnak, gondolkodás nélkül...:S

    1. Bécset nem kéne Győrrel hasonlítgatni, egyrészt mert az Ausztria, és nem Magyarország, másrészt kb. 2 millióan lakják, Győr meg kb 130 ezres kisváros hozzá képest! (Budapesttel való összehasonlítása ugyan ilyen okokból megint csak nem reális!)
    2. Ha az önkormányzat, illetve állam nem hajlandó fizetni, vagy csak nagyon keveset, akkor nem tud a Volán se sz*rból várat építeni! Abból tud sajnos építkezni, amije van! Pl: buszbeszerzés évek óta nem volt, hiszen a kedves kormányunk lassan már több, mint 2 éve nem engedi a volánoknak új buszok beszerzését!!!
    3. A CITYbuszt kéne fizetőssé tenni, azaz ugyan úgy bérlettel, vagy jeggyel lehessen használni, mint a többit!”
  • 46. kertbarat01 2012. december 08. 10:19
    „Gondolkodjanak már egy cseppet ! - bár úgy látom nem sikerül
    Lássuk Győrt:
    Hétnapos összvonalas 2500 Ft.
    Havi összvonalas 6000 Ft.
    4 x Hétnapos összvonalas 10000 Ft. (ez lenne a marha nagy engedmény metró miegymás nélkül ? - ez talán a külföldieknek érdekes lehet)
    Mit adnak érte ? Csak pofázó oszlopokat jó pénzért, ami bemondja, hogy előbb odaérsz gyalog, ha elindulsz a célhelyedre. Se metró, se villamos, se busz már lassan - azok is interkontinentálisak lettek, a menetidőről nem is beszélve.
    Miért nem adható át itt is a bérlet ennyi pénzért ? Azért a családoknak, ha nem muszály nem kellene 2x leperkálni a havi bérlet árát. Ne abból induljanak ki, hogy minden családban mindenkinek van bérletre pénze. De lehet, hogy a gyerekkel a másik szülőnek kell mennie valahová.
    Lehet, hogy azért gyér az utasforgalom, mert 230, illetve 400 Ft-ért senki nem akar a tömött buszon bacit elkapni - mert hát a gyógyaszer is drága.
    Van még egy dolog, azt a gyermeket, akinek van Államkincstáros ingyenjegye, miért csak odafelé az iskoláig illeti meg az ingyenes szülői kiséret (visszafele kérdezve: a szülőt miért csak odafele illeti meg az ingyenes utazás ?).
    El lehet hinni, hogy az ilyen kíséreti "kényszer" nem csak anyagilag kín azoknak, akik ezzel kénytelenek élni.

    Lássuk Budapestet:
    http://www.bkv.hu/hu/ketheti_es_havi_berletek/havi_budapest_berlet
    villamoson, trolibuszon, földalattin, metrón, fogaskerekűn és munkanapokon a hajó vonaljáraton a vonalak teljes hosszán, autóbuszon, HÉV-en, valamint a MÁV meghatározott vonatain és a VOLÁNBUSZ kijelölt elővárosi járatain Budapest közigazgatási határáig. Mindez ott 9800 Ft-ért. De ott laposra utazhatja a hátsóját az ember.
    Lehet, hogy mi, Győriek is adunk a fővárosi buxába ? :) -valxeg.

    Lássuk Bécset:
    http://www.regiotours.net/hu/home/wien/verkehr/fahrscheineinwien/offset6
    - 45 Euro = kb. 12825 Ft, de ott mindenre jó ( metróra, villamosra és autóbuszra )
    - érvényes a hónap első napjától a következő hónap második napjával bezárólag
    - a havi bérlet továbbadható
    - fix időközönként biztos jönnek

    Ez utolsó azért emberibb nem ? Azért a győri szolgáltatást utána kellene húzni az áraknak.”
  • 45. igazságmondó 2012. december 08. 07:06
    „Liesbeth !!!!!!
    Mennyire igazad van köszi”
  • 44. háté 2012. december 08. 00:42
    „A győri buszokon tíz százalékkal emelkednek a jegy- és bérletárak - x-%-al csökkennek a járatszámok!
    - mindent a helyi családokért, és az uzsoráért! - nagyzsebes népnyúzók.”
  • 43. háté 2012. december 07. 23:03
    „A győri buszokon tíz százalékkal emelkednek a jegy- és bérletárak - x-%-al csökkennek a járatszámok!
    - mindent a helyi családokért, és az uzsoráért! - nagyzsebes népnyúzók.”
  • 42. nbalint91 2012. december 07. 22:30
    „38. Általában nem értek egyet, Mankapunka, de most kivételesen egyetértek Veled, illetve azzal, amit ezzel ki akarsz fejezni. Nyílván nem sok nyugdíjas kommentelő van, ugyanakkor az egy nagy probléma, hogy a nyugdíjasok egész nap ingyen utaznak az összes járaton. Szerintem az lenne korrekt (de ez magánvélemény), hogy legalább a diákbérlettel egyező árat kelljen fizetnie egy nyugdíjasnak; és ezzel nem szeretném leszólni az idősebb korosztályt.
    A szolgáltatás minősége erősen kifogásolható. Példának okáért (ez csak a mai napon volt, de ez mindennapos jelenség): A mai napon a 17.33-as 22-es járattal közlekedtem, és meglepően tapasztaltam, hogy már a városházánál se fértek fel az utasok az említett buszra. Ennyit arról, hogy az ember A pontból B pontba a KVRT segítségével biztosan el tud jutni. A "kisbusz" rendszáma KYV-428 volt. Részvétem a célba el nem jutóknak, ők sajnos kénytelenek voltak 30 percet várni (igaz, a 22Y közlekedik akkor, de ez nem fedi le a teljes viszonylatot).”
  • 41. Techniker 2012. december 07. 20:56
    „Ha már szolgáltatás: Én a hétköznapjaimat Bécsben töltöm/munkahely. Érdekes módon ott tudnak 3- 5-8 percenként járni a buszok. A vezetőfülke 80%-ban nyitott és a vezető/nő még sincs beöltözve. Kellemesen fűtött/hűtött az utastér. Pedig az ottani megállók nem 2-3Km-re vannak mint itthon hanem max.: 800m-re................
    És ott kifizetődő?”
  • 40. niccolo 2012. december 07. 20:49
    „Most drágul amikor 40-50 forinttal olcsobb a gázolaj?!”
  • 39. mir 2012. december 07. 17:55
    „34. Freehill 2012.12.07. 17:07

    Bocs de nem egy hét tapasztalatai alapján írtam amit írtam hanem évekről van szó. Gondolod nem tudják hogy melyik időszak a csúcsforgalmas időszak és a leghosszabb menetrend szerinti járatoknál kisbuszt küldenek. Miattam magyarázhatod, hogy el kell osztani de előbb valami statisztikát arról hogy mely buszok azok ahová a legjobban kellenek a csuklósok addig meg csak marad a szöveg. A fehérvári a csőd szélén van az rossz példa, mondjuk ez sincs jobb helyzetbe de nem a nyugdíjasok hozzájárulásából lesz jobb a színvonal. Mondjuk mindegy is már.

    36. borsmenta 2012.12.07. 17:35
    Nem is ezt mondtam”
  • 38. Mankapunka 2012. december 07. 17:41
    „Mennyi nyugdíjas kommentelő van........................”
  • 37. borsmenta 2012. december 07. 17:36
    „35. Freehill
    Pontosan így van.”
56 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Opel ütközött a rendőrautóval a Baumaxnál - fotók

Egy Opel Astra típusú személyautó ütközött nemrégiben egy megkülönböztető jelzést használó… Tovább olvasom