Kisalföld logö

2017. 08. 24. csütörtök - Bertalan 12°C | 27°C Még több cikk.

A GYŐR-SZOL kikapcsolhatja a melegvizet: több mint 400 fogyasztó kapott értesítést

A használati melegvíz-szolgáltatás felfüggesztéséről 150 ezer forintnál nagyobb távhős hátralékkal rendelkező, több mint 400 győri fogyasztó kapott értesítést.

Az eljárás megindítása azért vált aktuálissá, mert a lakáscélú ingatlanokban élők távhődíj-elmaradása 2011 végére már meghaladta az 560 millió forintot.

Beszédes adat, hogy azokban az önkormányzati szociális bérlakásokban, ahol távhőszolgáltatás is van, mintegy százötven bérlő több mint 60 millió forint távhődíjtartozást halmozott fel.

A használati melegvíz-szolgáltatás felfüggesztéséről 150 ezer forintnál nagyobb távhős hátralékkal rendelkező, több mint 400 győri fogyasztó kapott értesítést.

Az érintett díjfizetők többnyire több százezres tartozást halmoztak fel, de található a listában milliós tétel is. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztó gyakorlatilag évek óta nem fizet a távhőszolgáltatásért, a tartozás rendezésének érdekében többszöri felszólítás ellenére semmilyen érdemi együttműködésre nem hajlandó a szolgáltatóval.

A március közepén induló intézkedéssorozat tehát nem érinti váratlanul a díjfizetőket: a végső joghátrány alkalmazására több fizetési felszólítás és általában már folyamatban lévő végrehajtási eljárások mellett kerül sor.

Fontos tudni, hogy a díjfizetők részére a felfüggesztés időpontjáig a GYŐR-SZOL Zrt. számos fizetési kedvezményt biztosított, így nyilvánvalóan nem érintett az, aki részletfizetésben vagy fizetési haladékban részesült, és az engedélyben foglalt szabályoknak eleget tett.

A távhőszolgáltatásról szóló törvény díj nem fizetése esetén lehetőséget ad a szolgáltató részére a távhőszolgáltatás felfüggesztésére.

A vétlen lakosok védelme érdekében a GYŐR-SZOL Zrt. úgy döntött, hogy a teljes szolgáltatásból csak a használati melegvíz-szolgáltatás felfüggesztésére kerül sor.

A felfüggesztést az ingatlanon belüli műszaki intézkedéssel hajtják végre a távhő-szolgáltatási igazgatóság munkatársai: eljárásuk nyomán a melegvíz-szolgáltatás a hátralék, illetve a kintlévőség-kezeléshez, valamint a szolgáltatás felfüggesztéséhez és újraindításához kapcsolódó költségek kiegyenlítéséig teljesen megszűnik.

A szolgáltatás felfüggesztése alapvetően két díjfizetői kört érint: egyes önkormányzati szociális bérlakásban élő bérlőket, valamint magántulajdonú ingatlanban élő díjfizetőket.

Az önkormányzati szociális bérlakásokban a GYŐR-SZOL Zrt. ellenőrzési jogának gyakorlása keretében hajtja végre a felfüggesztést, magántulajdonú lakások esetében a műszaki beavatkozáshoz a tulajdonosnak is hozzá kell járulnia.

Ha ezt nem teszi meg, a jegyző határozatban kötelezi a felfüggesztés tűrésére. Ellenállás esetén a végrehajtást foganatosító szerv a rendőrség közreműködésével kényszerítheti ki a felfüggesztés tűrését.

A felfüggesztés után fizetési kedvezményt már nem lehet kérni, ezért javasoljuk, hogy aki jelenleg távhődíjjal tartozik, jelentkezzen a GYŐR-SZOL Zrt. ügyfélszolgálati osztályán és rendezze tartozását.

A társadalmilag érzékeny terület miatt a GYŐR-SZOL Zrt. Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának lakásügyi csoportjával felvette a kapcsolatot annak érdekében, hogy a tényleges felfüggesztéssel végződő eljárásokban elkerülhessük a megoldhatatlan szociális krízissel járó eseteket.

A lakástörvény alapján esetükben a bérbeadó GYŐR-SZOL Zrt. nemcsak bérletidíj-, hanem akár távhődíjtartozás esetében is jogosult a szerződés felmondására, erre várhatóan sor is fog kerülni.

Olvasóink írták

  • 4. machers 2012. március 22. 10:21
    „3. Tündenéne 2012.03.14. 19:13
    Ön, mint fogyasztó kötelezettséget vállalt a szolgáltatás díjának a megfizetésére. Az, hogy a szolgáltató nem küldi a csekket, az még nem jelenti azt, hogy a díjat nem, illetve késve kell megfizetni.
    Tehát a sorrend:
    1. fizetni
    2. reklamálni.
    Természetesen ez nem csak Önre, illetve a Győr-Szol-ra igaz.”
  • 3. Tündenéne 2012. március 14. 19:13
    „De tényleg, hogy szolgáltathat egy szolgáltató valakiknek, akik ÉVEK ÓTA nem fizettek???
    Én meg még azon háborgok, hogy felszólító meg fenyegető levelet küld egy szolgáltató, holott a rendes csekket még nem is küldte ki? Hát ezek után én is nagy ívben... Hihetetlen.”
  • 2. Gab2000 2012. március 14. 09:10
    „Én meg azon is behajtanám legalább a felét aki hagyta, hogy ennyi díjhátraléka keletkezzen bárkinek is.
    Teljesen egyet értek miracle-val.
    Ezeket a díjakat a büdös életbe be nem fogja hajtani a GyőrSzol, és a hab a tortán, hogy ezeket a hátralékokat szépen kifizetik a jól fizetők az áremelkedésekben vastagon.

    Igenis legyen személyi felelősségre vonás, hogy ki a felelős, hogy ennyien ennyivel tartoznak, mert 20-30 ezres tartozásnál könnyebben lehet egyezkedni részletfizetéssel stb.... mint több százezresnél vagy milliósnál”
  • 1. miracle 2012. március 13. 16:31
    „Már rég meg kellett volna lépni. Hogy 200 ezer v millió, tök mindegy egyiket sem fizeti ki. Ez a szolgáltató hibája is, mert 30 ezer Ft-ot még be lehet hajtani, a 10-szeresét már nem.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Matematika: tehetséges megyei fiatalok

A Matematikában Tehetséges Gyermekekért Alapítvány februárban rendezte meg a XXIII. Zrínyi Ilona és… Tovább olvasom