Kisalföld logö

2017. 10. 18. szerda - Lukács 12°C | 22°C Még több cikk.

A gáz legyőzi a benzint: sokkal olcsóbb autógázzal kocsikázni

Megyénkben az autógáz literenkénti ára átlagosan 218-220 forint, s tizenöt töltőállomáson tankolható. Igaz, az átalakítás gázüzemre nem két fillérbe kerül.

Alaposan megtapasztaltuk az utóbbi időben, hogy a benzin ára az egekbe szállt.

Ráadásul egyes gazdasági elemzők szerint az sem elképzelhetetlen, hogy a nafta literenkénti ára idén 400 forint fölé emelkedjen.

Ennek tükrében érdemes lehet megvizsgálni az autógáz kínálta lehetőségeket.

Benzin vs. gáz: első blikkre óriási különbségek az árak között

A holtankoljak.hu üzemanyag-árkereső portál szerint Győr-Moson-Sopron megyében tizenöt töltőállomáson lehet autógázt venni.

A legolcsóbb győri kúton (OMW) 209 forintba kerül az autógáz literenkénti ára, míg az M1-es autópályán, Mosonmagyaróvár közelében (MOL) a legdrágább 229 forinttal.

Megjegyzés: keddi adatok szerint. Forrás: Holtankoljak.hu.
Megjegyzés: keddi (02.08.) adatok szerint. Forrás: Holtankoljak.hu.


Csak viszonyításképp: a 95-ös benzint megyénkben a legjutányosabban Levélen egy magánkúton lehet beszerezni (352 Ft/liter), míg hagyományosan az M1-es autópálya melletti töltőállomásokon kell a legmélyebben zsebükbe nyúlniuk az autósoknak (372,9-374,9 Ft/liter).

Megjegyzés: keddi adatok szerint. Forrás: Holtankoljak.hu.
Megjegyzés: keddi (02.08.) adatok szerint. Forrás: Holtankoljak.hu.

Megjegyzés: keddi adatok szerint. Forrás: Holtankoljak.hu.
Megjegyzés: keddi (02.08.) adatok szerint. Forrás: Holtankoljak.hu.


Noha a gáz alacsonyabb fűtőértéke miatt gázüzemben az autók 15-20 százalékkal többet fogyasztanak, így is kijelenthető, hogy azonos futásteljesítményre vetítve az üzemanyagköltség autógáz esetén körülbelül kétharmada a benzinnek.

"A gáz száríthatja a motort"

"A régiebbi autókba könnyebben és olcsóbban be lehetett tenni a gázt, mint most az újabb autókba.

Annyi gond lehet ezekkel a rendszerekkel, hogy a gáz szárítja a motort, s hideg időben nehezebben indul be a gázos kocsi" – mondta a kisalfold.hu-nak Schwartz Ottó győri autószerelő.



Magyarországon körülbelül 75-80 ezer autós használja az autógázt

Az angol Drivelpg.co.uk szakportál adatai szerint 2009-ben Lengyelországban több mint kétmillió gázüzemű autó járta az utakat, Olaszországban pedig 966 ezer.

Magyarországról csak 2008-as adatot találtunk; eszerint három éve körülbelül 75 ezer sofőr használt autógázt.


Épp gáztartályt szerelnek be egy haszongépjárműbe. Fotó: MTI.
Épp gáztartályt szerelnek be egy haszongépjárműbe. Fotó: MTI.


Az Autónavigátor.hu weboldal szerint egy központi injektoros kocsi (Opel Astra F, Suzuki Swift) átalakítása 160 ezer forintból megoldható, míg a hengerenkénti injektoros hagyományos gázrendszer átállítása 180 ezer forintból kijön.

A további tarifákról és az átállás jogi lépéseiről ide kattintva olvashatnak!


Olvasóink írták

44 hozzászólás
  • 44. Legoooo 2011. február 12. 20:16
    „Biztosan igazad lehet, elvégre te vagy az "Igazmondó", én meg a ´hazug´. Sosem láttál jó állapotú 25-30 éves autót ugye? Több okból van "szakadt" autóm:
    1. Ezért megdolgoztam, és nem a fater nyomta a fenekem alá.
    2. Ez még 10 év múlva is autó lesz, ami elvisz bárhova. A szép új autók hol lesznek 10-15-20 év múlva?
    3. Alkatrészellátása még van, és fillérekbe kerül.

    Véleményem szerint, akinek nincs megfelelő tapasztalat a gázról, az ne szóljon hozzá ismeretlenül.
    Benzinesbe benzint, dízelbe dízelt. De mi van a bioetanollal? Vagy az étolajjal? Azt hova soroljuk?”
  • 43. heat 2011. február 10. 20:52
    „Kösz Csonka04!
    Kártyával, vagy forinttal lehet fizetni? Vagy csak az euró...?”
  • 42. heat 2011. február 10. 20:34
    „Nem ajánlom senkinek a gázt a kocsiba! Nem elég veszélyes a benzin? Állandóan attól akarsz rettegni, hogy mikor robban fel a kocsid? Beültetnéd a gyerekeid? A ritka gázkutak, a plusz költségek, meg a rengeteg macera...
    Már 100 éve megmondta H. Ford: legjobb autó az ÚJ autó. Nehogy már a gázos autó is elterjedjen, még a végén felfigyelnek rá az "illetékesek". Én is csak azért járok már 10 éve gázzal, mert nem telik újra. Mihelyt kapok hitelt, azonnal új kocsit veszek, nagyot, benzineset! Addig meg tovább rettegek...:-)”
  • 41. széchenyi12 2011. február 10. 18:21
    „Akárki akármit mond: ezek csak szükség megoldások, öreg autóra jó, újba vétek belenyúlni.....amit a mérnökök megálmodtak az ugy van. A benzinesre tervezett autók szabványos üzemanyaga: benzin!!!!”
  • 40. Tuszma 2011. február 10. 14:15
    „széchenyi12
    Szerintem se érdemes gányolni,viszont jó minőségű szettet érdemes beépiteni annak, aki a nafla véleményeken kivül normálisan utánanéz a feltételeknek!”
  • 39. széchenyi12 2011. február 10. 12:47
    „Pár mafla azt hiszi, hogy ő találta ki a spanyol vigaszt.....én a 90 es években jártam gázos autóval. Mindig valami hiba volt, és több száz km re kellett rohangálni....soha nem tudták rendesen beállítani.....és az a rettentő büdös gáz szag......állandó macera, és nem 180 ezer a beépítése, egy komolyabb rendszer 400 ezer ft.....meg se mély garázs meg se csomag tered ezután.......meg 400 km után mehetsz tankolni....összeségében ugyan ott vagy mintha kis fogyasztású autóval jársz,az enyém is elmegy 4,5L rel 100on.......modern kis benzines és megbízható...óva intek mindenkit aki új vagy újszerű, megbízható autóját át akarja gányolni......nagy csalódás éri....
    Utószó: én lehet, hogy 356 ft ot fizetek ki a kutnál, de 45 literből van hogy 1000km t elmegyek......”
  • 38. imre1964 2011. február 10. 11:05
    „Ezzel csak az lesz a gond hogy Viktorunk majd megemeli a gáz árát is.
    Megvárják míg sokan átálnak aztán emelni emelni emelni,ez egy ilyen ország.”
  • 37. Csonka04 2011. február 10. 08:16
    „HEAT
    A szlovákiai gázkut a Medvei híd után van bal oldalon az első falu első háza, kb.5km a hídtol. Nyitvatartás: 9-18-ig.
    Szerintem el kell vonatkoztatni a régi autók dumától.Teljesen felesleges 15-20 éves autóktól csodát várni.Meg kell venni a legújabb szekvencionális rendszert, beletenni egy normális hengerenkénti befecskendezéses autóba és csak használni.
    Igazmondó
    Az ember azért alakíttatja át az autóját,mert gazdaságosabban akar közlekedni.Csak számolni kell!!”
  • 36. igazmondó 2011. február 10. 06:37
    „"Amúgy gázosan vettem és 8 éve használom az 29 éves, nem szakadt(!) Audimat"

    NA erről beszéltem a legelején. Józan ember relative új (max 6-8 éves) autót nem alakíttat át semmivé sem. Utána meg el kell adni úgyis.
    A 29 éves audi nem szakadtságáról meg inkább nem is mondok semmit.”
  • 35. zotya975 2011. február 10. 06:02
    „A szelepszárat az olaj keni, nem a benzin.”
  • 34. Bolla_Andras 2011. február 09. 21:37
    „A szelepek kenése hogy lett megoldva gázos hajtásnál?”
  • 33. Bolla_Andras 2011. február 09. 21:37
    „A szelepek kenése hogy lett megoldva gázos hajtásnál?”
  • 32. Legoooo 2011. február 09. 19:53
    „A szlovák kút engem is érdekel.
    Amúgy gázosan vettem és 8 éve használom az 29 éves, nem szakadt(!) Audimat. A gázrendszer megbízhatóan, jól teljesít. Hogy kisebb a teljesítmény, mint benzinnel? Na és? Városban 50-nel, azon kívül 90-nel haladok, és így is eljutok mindenhová. És még előzni is tudok, ha kell.”
  • 31. heat 2011. február 09. 18:53
    „Csonka04
    Melyik az a szlovák kút és hol is van pontosan?”
  • 30. Nooormális? 2011. február 09. 18:30
    „Tényleg az utolsó:
    Szeghalmi Bakázs megint olyasmiről mond véleményt, amihez nem ért. Persze ezt már megszoktuk tőle...”
  • 29. Nooormális? 2011. február 09. 18:23
    „Akit érdekel, Kisalföld Volán autógáz műhely.
    A fehérvári nagy körforgalomnál, az OMV kút mögött.
    Keressétek Farkas Attilát! Ő profi ebben a témában.
    Egyébként nagy hengerűrtartalmú benzines kocsikat érdemes átalakítani. (Mert ugye itt benzin-gázüzemű kocsikról beszélünk.)”
  • 28. Nooormális? 2011. február 09. 18:18
    „Ja, még valami: Nekem Budapest-Győr 5500 Ft.
    Renault megane 1.5 diesel.”
  • 27. Nooormális? 2011. február 09. 18:14
    „Több mint tíz évig jártam gázos autóval. Először egy 1500-as Ladát alakíttattam át, utána az egy éves Opelemet, amivel több mint nyolc évig autóztam.
    Az átalakítás oka a gázcseretelepem volt. :) Sokan hoztak vissza olyan palackot, amiben még jócskán volt gáz.
    Így tényleg megérte. Aki kútnál tankol, jobban jár egy kisfogyasztású diesel kocsival.
    Tények: Az átalakítás tíz évvel ezelőtt volt 170000 Ft. A kocsit csak közlekedésfelügyeleten lehet vizsgáztatni, előtte gázüzembiztonsági vizsgálatra kell vinni, amit általában az átalakítás helyén végeznek. Régebben zöldkártyát is csak ott lehetett készíttetni. A fogyasztása átlagban 15%-al több.
    A gáztartályt bizonyos időközönként ki kell cseréltetni. A kocsi gyorsulása lényegesen lassúbb.
    Végül, megszabadulni, szinte lehetetlen tőle. Az enyémet beszámították egy autókereskedésben, ahol fiatalabb diesel kocsit vásároltam. Háromnegyed éve ott áll.
    Hirtelen ennyi jutott eszembe.”
  • 26. titokgyula 2011. február 09. 17:31
    „Jó dolog a gázos autó.
    1.8 as motorral 6000ft ból megfordulok Pest-Győr között.”
  • 25. Csonka04 2011. február 09. 16:25
    „A belvárosi Schell kút mögött, a Táblabíróságnál kell bemenni.tel:95/512-150”
44 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hétfőn búcsúztatják Győr elhunyt alpolgármesterét

Jövő hétfőn kísérik utolsó útjára a győr-bácsai temetőben dr. Ottófi Rudolfot, Győr elhunyt… Tovább olvasom