Kisalföld logö

2017. 10. 23. hétfő - Gyöngyi 8°C | 11°C Még több cikk.

A Facebook kapuin belül: győri fejlesztő munkája épült be a legnagyobb közösségi oldalba!

A San Franciscóból nemrég hazatért fejlesztőt, Oláh Ákost egy győri kávézóban faggattuk arról, miként került alkalmazásuk egy nagyon szűk Facebook-körbe. Szavazás.
"Úgy éreztem: váltanom kell, mert szerettem volna saját terméket fejleszteni"

A Facebook csevegő funkciójának, a Messengernek forradalmasítását maga a közösségi oldal elnök-vezérigazgatója, Mark Zuckerberg jelentette be március végén.

A cél érdekében a Facebook vezetői negyven vadonatúj alkalmazást választottak és építettek be a Messengerbe. Ezek közül az egyiket, a ClipDis-t magyar mobiltelefon applikációkat gyártó cég fejlesztette. A fővárosi cég egyik vezetője, Oláh Ákos győri származású.


Keressék a kis zöld papagájt! A pillanat, amikor Zuckerberg a ClipDis-t is beválasztja a negyven legjobb közé

"Győrben nőttem fel, a szüleim a mai napig itt élnek, sok szállal kötődöm a kisalföldi városhoz. A munkám ugyanakkor Budapesthez köt: évekig dolgoztam az egyik legjelentősebb közel-európai médiaügynökség, az Ebola Media egyik vezetőjeként.

Nem volt okom panaszra, fiatalon remek állást kaptam, de úgy éreztem: váltanom kell, mert szerettem volna saját terméket fejleszteni" - kezdte portálunknak Oláh Ákos.

A Facebook a tiniket szeretné visszacsalogatni oldalára, a ClipDis pedig az amerikai piacot meghódítani

"Amikor négyen megalapítottuk a saját vállalkozásunkat, rögtön elkezdtünk gondolkozni azon, merre, milyen irányba fejlődhetnek a közösségi oldalak a jövőben.

Ez a kérdés erősen foglalkoztatja a Facebook tulajdonosait is: vezető szerepüket meg akarják őrizni a piacon. Az biztosan látszik, hogy az Egyesült Államokban a tizenéves generáció már megtartja a két lépés távolságot a Facebooktól.

Ennek oka: a szüleik és a nagyszüleik is fenn vannak a legnagyobb közösségi oldalon, ők pedig nem szeretnék a családjuk orrára kötni minden egyes lépésüket. Ezeknek a tiniknek a visszahódítása több mint fontos a Facebook számára, többek közt ezért szeretnék a Messengert megújítani.

Mi pedig a magyarországi munkáink minőségi elvégzése mellett kezdetektől fogva igyekszünk nyitni az amerikai piac felé" - folytatta a ClipDis egyik vezetője.


Oláh Ákos egy Facebook-plakát előtt az Egyesült Államokban

"A Facebook-tagok maguk is feltölthetnek különböző érzelmekről árulkodó saját videókat"

"A ClipDis fejlesztésébe tavaly február elején vágtunk bele. Az alapötletet az adta, hogy a szöveges üzenetek, a mosoly- és hangulatjelek egyre elcsépeltebbek a közösségi oldalakon.

Amikor egy fiatal pár minden este ugyanazt a szívecskét küldi egymásnak, rövid időn belül ezek az üzenetek ellaposodnak, kiüresednek.

Így aztán a szöveges üzeneteket videóüzenetekké alakítottuk át. Az alkalmazásunk segítségével készített üzenetekben minden szó egy-egy videóból vagy filmből származik. A Facebook-tagok maguk is tölthetnek fel különböző érzelmekről árulkodó saját videókat.

Ettől azt várjuk, hogy a legjobb videóüzenetek futótűzként járják be a világhálót, majd egyre többen kapjanak kedvet rövid videók készítéséhez" - tudtuk meg Oláh Ákostól.


Ízelítő a ClipDis-ből


London, Új-Zéland, Kalifornia

"Bő háromnegyedév alatt jutottunk el oda, hogy a terméket fel tudtuk tölteni az AppStore-ba, s elkezdtük a befektetők megkeresését. Óriási szerencsénk volt, hogy bizonyos Jason Binks gyerekei felfedezték az alkalmazásunkat, s édesapjuk figyelmébe ajánlották.

Binks korábban a BBC digitális vezetője volt, neki nagyon bejött az alkalmazásunk. Megkeresett bennünket, a segítségével négyszer tárgyaltunk kockázati tőke befektetőkkel Londonban. Ekkor kerültünk kapcsolatba a Facebook angliai vezetőivel is.

Ők azt mondták, hogyha tudjuk tartani az iramot, s androidos okostelefonokra is lefejlesztjük az alkalmazást, akkor bekerülhetünk az exkluzív partnereik közé.

Bár komoly és rövid távon több pénzzel kecsegtető ajánlatot kaptunk Új-Zélandról is, nem volt számunkra kérdés: a Facebook kínálta eséllyel meg kell próbálnunk élni" - közölte Oláh Ákos.

Íme, a ClipDis fejlődési irányai - utazás San Franciscóba

"A szerződésünk szerint a Clip-Dis-t fél éven át kell üzemeltetnünk a Facebookon. Nem ülhetünk azonban a babérjainkon. Fejlesztési vonalon az elkövetkező időben szeretnék megoldani, hogy az alkalmazásba bevonható videós tartalmak szűrhetőek legyenek, azaz lehessen műfajra, színészre, érzelmi töltetre keresni. Ezzel külön gyerek, felnőtt és egyéb specializált ClipDis verziók jöhetnek létre.

A másik fejlesztési irányt, hogy a felhasználók saját mozgóképes tartalmai is könnyen beépüljenek egy-egy videoüzenetbe, már említettem. Itt az a cél, hogy a Facebook-tagok jobban személyre tudják szabni az üzeneteiket.

A ClipDis vezetői és munkatársai San Franciscóban

A jelenleg angolul működő alkalmazást spanyol és néhány ázsiai nyelvterületre kívánjuk eljuttatni. Bár a londoni pénzpiacon már megállapodtunk egy befektetővel, közelmúltban azért utaztunk San Francisóba, hogy újabbakkal szerződjünk.

A kaliforniai út során beszéltünk David. A. Marcusszal, aki a Facebook Messengerének az első embere. Leszögezte, hogy pénzre tőlük ne számítsunk, de elismerését fejezte ki és tanácsokat is adott" - zárta szavait Oláh Ákos.



Mi lehet a ClipDis legfőbb bevételi forrása?

Arra a felvetésünkre, hogy a ClipDis-nek mi lehet a legfőbb bevételi forrása - ez a kérdés azért is adja magát, mert amikor a Facebookot az amerikai tőzsdére vitték, a cég értéke még akkor is nagyrészt virtuális pénz volt -, Oláh Ákos tömören úgy válaszolt: "van konkrét elképzelésünk erre, de ez egyelőre maradjon a mi titkunk".

Annyit elárulhatunk Olvasóinknak: nem a ClipDis eladásáról van szó és valóban akad ötlet a tervben.


Vissza a jövőbe: Mark Zuckerberg így látja a Facebook átalakulását

"Folyamatosan átalakul, milyen tartalmakat osztanak meg a felhasználók. A szöveges üzenetek után jöttek a képek, most a videók és mozgó képek tarolnak.

Jelenleg 3 milliárd felvételt néznek meg a felhasználók naponta csak a hírfolyamon keresztül. A jövő pedig a kiterjesztett és virtuális valóság lesz" - mondta a Facebook-vezér március végén egy San Franciscó-i konferencián.

Mark Zuckerberg nyilvánosan beszélt a Messenger alkalmazás megújításáról március végén Kaliforniában
Mark Zuckerberg nyilvánosan beszélt a Messenger alkalmazás megújításáról március végén Kaliforniában


hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Így néz majd ki a Dunakapu tér őstermelőkkel - látványtervek!

Házi termékeket vásárolhatunk a Dunakapu téren ideális esetben május közepétől. A szétválasztott piac külön-külön mennyire lesz életképes? Szavazás. Tovább olvasom