Kisalföld logö

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

A buszok bírják a hőséget

Győr - A kánikulában sem robban le több autóbusz a megyében az átlaghoz képest: a Kisalföld Volánnál naponta a járatok 6–7 százalékát szükséges javítani. A helyközi buszok 38 százalékába beszerelték már az utasklímát.

A fővárosban rengeteg gondot okoz a tömegközlekedésben az öreg és lestrapált buszok állapota. A Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) szóvivője szerint is a karbantartók és a buszsofőrök lelkesedése működteti a rendszert: egy karbantartóra naponta tíz elromlott busz jut. Vannak olyan buszok, amelyek már két és fél millió kilométert tettek meg. A BKV-nak összesen 1400 busza van, az átlagéletkor 15 év: ebből mindössze 150 az új vagy 1–2 éves busz, a többi mind öregebb. Ott naponta 100–200 jármű már a garázsból sem tud kiállni vagy menet közben robban le.

Karbantartás: A Kisalföld Volán műhelyében Vér Imre ellenőrzi a javításra váró alkatrészeket. Fotó: H. B. E.
Karbantartás: A Kisalföld Volán műhelyében Vér Imre ellenőrzi a javításra váró alkatrészeket. Fotó: H. B. E.

A nyári kánikula kevésbé hat a buszokra, mint a téli hidegebb időjárás.
A Kisalföld Volánnak nincs oka a panaszra: járműveik átlagéletkora alig több mint kilenc év. A buszokat folyamatosan vizsgálják: az első szűrő a sofőr, aki naponta háromszor ellenőrzi a legalapvetőbb rendszereket. A szervizben hetente minden buszt aknából vizsgálnak meg, majd a havi részletes, műszeres ellenőrzésre is sor kerül. Emellett évente műszaki szemlét is végeznek, ahol a megbontott szerkezetrészeket is ellenőrzik. Hideg János, a Kisalföld Volán Zrt. műszaki igazgatója elmondta: a nyári kánikula kevésbé hat a buszokra, mint a téli hidegebb időjárás. ˝Megfelelően karbantartott járműveinket nem befolyásolja a meleg: tapasztalataink alapján ezekben a hetekben sem lett több a meghibásodás. Naponta a forgalomban lévő járművek 6–7 százalékán (ez nagyjából kéttucatnyi buszt jelent – a szerk.) kell javítást végezni. Defekt esetén a kerékcsere nem a sofőrökre tartozik, ez már a szakemberek feladata˝ – mondta Hideg János. Kánikulában gondot okozhat még az utastér levegőcseréje. A műszaki igazgatótól megtudtuk: összesen négyszázhuszonnégy buszuk közül a helyközi járatok 38 százaléka rendelkezik már klímaberendezéssel. A helyi járatokon nagy teljesítményű szellőző biztosítja a megfelelő levegőcserét az utastérben.

Olvasóink írták

  • 2. zotya975 2009. szeptember 09. 18:28
    „Én egyszer követtem el azt a hibát, hogy nem gondoltam a szaunára. Amikor a családdal odaértünk a Révai utcába, volt még 10 perc indulásig. Leülni nem lehetett, nem volt hova, a gyerekek nyekeregtek, mert a távolságin is álltak vagy egy órát, a sofőr rendes volt, felengedett bennünket indulásig, ő meg elment a forgalmi irodába, és ránkcsukta aza ajtót. 5 perc után úgy döntöttem, hogy kitöröm valamelyik üveget, mert volt odabent vagy 40-fok. Az üvegtörő kalapácsok nem voltam meg minek is az, már a táskában kezdtem kotorászni valami kemény tárgy után, de aztán jött a sofőr. Nem mintha menet közben jobb idő lett volna, mert ahogy Goldmunk is írta az ablakok résnyire nyithatóak. Azóta lett autó, úgyhogy nem buszozunk.”
  • 1. Goldmund 2009. augusztus 17. 10:22
    „Igazi PR-cikk volt ez, csak az (x) jelet hiányoltam a végéről!

    "A helyi járatokon nagy teljesítményű szellőző biztosítja a megfelelő levegőcserét az utastérben."
    Ez úgy hazugság, ahogy van! Nem tudom, szellőző van-e vagy nincs, de ha van, akkor sem kapcsolják be, így a helyi járatok olyanok, mint az üvegház. Mert ugye ablak alig van, és azok is csak résnyire nyithatók. Igen, így kell leszoktatni az embereket a buszozásról!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pannóniai leletlistázás

Győr-Moson-Sopron - A római kori birodalmi határvonal magyar szakasza érdemes a világörökség címre.… Tovább olvasom