Kisalföld logö

2018. 01. 19. péntek - Sára, Márió 3°C | 7°C Még több cikk.

`A busz a megállóban hagyott´ - miért nem várnak csatlakozásra a győri járatok?

Nyomorgás a buszon, kimaradó járatok, otthagy a sofőr a megállóban - többek között ilyen észrevételekkel keresték meg portálunkat olvasóink. A Kisalföld Volán válaszolt a feltett kérdésekre.

A buszra futást talán népi sporttá kellene nyilvánítani. Van akinek már a hétköznapjaihoz tartozik. Több olvasónk mégis felháborodásának adott hangot, mikor megkereste portálunkat és elmesélték kellemetlen élményeiket a győri tömegközlekedéssel kapcsolatban.

Jogos a klasszikus mondás: induljunk korábban a buszra, s akkor nem késünk el. Ha mégis, fogjuk fel úgy, hogy: korán jöttünk a következőre. Ez természetesen csak a városi közlekedésben nyújthat némi vigaszt, ahol napközben maximum 15-20 percet kell várnunk a következő járatra. Ám ez sem mindig kellemes. Téli mínuszokban ácsorogni a megállóban nem leányálom, főleg ha utána magyarázhatjuk a késést munkahelyünkön.

Olvasóink többek között azt sérelmezték, hogy miért hagyja ott őket az autóbuszvezető a megállóban, illetve miért nincs elegendő átszállási idő a csatlakozáshoz két járat között? Voltak, akik a tömött járműveket a nyomorgást és a kimaradó járatokat kifogásolták.

A kisalfold.hu továbbította az utasok észrevételeit a Kisalföld Volán Zrt-nek.

Fotók: T.Zs.
Fotóillusztrációk: T.Zs.


Idézünk olvasónk leveléből:

"Reggel a korai órákban, amikor utazom, még nincs akkora gond. Viszont a csúsforgalomban, 8 óra körül, tömve vannak a buszok. Mindenki löködi egymást. Az időseknek sokan nem adják át a helyet, illetve nem engedik az embereket leszállni. Mindenki nyomja a másikat, ez a legrosszabb. Olyan eset is történt velem, hogy az orrom előtt ment el, vagy kimaradt egy busz amikor siettem. Ezen kellene változtatni, hogy ha lehet egy busz se maradjon ki."

"A 8.00 órai munka- illetve tanításkezdést megelőzően egy óra leforgása alatt a napi utasszám több mint 30 %-a jelentkezik autóbuszainkon. Az utazási igények maradéktalan kielégítése érdekében valamennyi autóbuszunk dolgozik, ennek ellenére a járatok nagy része teljes terheléssel közlekedik, ami utasainknak esetenként kényelmetlenséget okoz" - áll a Volán tájékoztatásában.

 

 

 

 

 



Egy másik történet az utasoktól:

"Októberben, Győrben Marcalváros forgalmi irodához érkező 22-es járatszámú busszal utaztam, 7:50-kor szálltam le. A megállóban már bent állt a 7:50-kor induló 14-es járatszámú busz. Két nap egymás után gyakorlatilag ugyanaz történt: a 14-es középső ajtójáig eljutottam többedmagammal (más is át akart szállni), mire a 14-es sofőrje becsukta az első ajtót és elindult.

Elkezdtem futni. 100-150 métert futottam a busz mellett, azonban a sofőr ezt nagyon nem akarta észrevenni, nem állt meg, továbbment. Ekkor írásban megkerestem a Kisalföld Volán Zrt-t, ahol rendkívül korrekt módon álltak az ügyhöz és megígérték, hogy intézkednek, ennek megtörténtét vissza is igazolták.

Ezt követően egyik reggel 7:50-kor leszálltam a 22-esről a harmadik ajtón és mire a 22-es első ajtajához értem (sokan szálltak le) az előttünk álló 14-es megint elindult. Láttam, voltak páran akik futottak, én nem, minek?

Mínusz egy fok volt reggel és 15 percet fagyoskodtam. Nem tudom elképzelni, hogy nem vette észre a buszvezető, hogy megáll a 22-es mögötte és leszáll róla 30-40 ember, akiknek egy része felszállna a 14-esre ha megvárná őket."

Nem az "utas szivatása" a cél 

"A 14-es és a 22-es autóbuszvonal menetrendje összehangolásra került olyan formában, hogy a Ménfőcsanakról induló 22-es jelzésű autóbuszjárat Marcalváros, forgalmi irodához történő érkezése után 4 perccel kell indulnia a 14-es jelzésű járatnak.

A menetrend készítésénél megtervezett csatlakozás azonban a gyakorlatban nem minden esetben valósul meg: amennyiben a 22-es járat késik, a 14-es járat pedig a menetrendben előírt indulási időben indul, nem lehetséges az azonnali átszállás a Sziget irányába utazóknak" - tájékoztatta portálunkat a Volán.

Autóbuszjárataink találkozási pontjánál jelenlegi lehetőségeink mellett térbeli csatlakozást tudunk biztosítani, időbeli csatlakozást nem. A csúcsidei forgalmi viszonyok miatt bekövetkező járatkésést sajnos nem tudjuk kivédeni, és arra sincs lehetőségünk, hogy a csatlakozás érdekében a 14-es jelzésű autóbuszjárat indulását késleltessük.










"A bejelentésében leírt kellemetlen eset elkerülése érdekében autóbuszvezető munkatársaink figyelmét felhívjuk, hogy a Marcalváros, forgalmi iroda megállóhelyről 14-es járatba indulás előtt fokozottan figyeljenek a Ménfőcsanakról érkező 22-es jelzésű járatra. Amennyiben a 22-es járat a 14-es elindulása előtt a megállóhelyre megérkezik, tegyék lehetővé az átszállást a továbbutazni kívánó utasok részére.

Az utasainkat ért kellemetlenség miatt szíves elnézésüket kérjük. A panaszolt esetekben autóbuszvezető munkatársainknak nem "az utasok szívatása" volt a célja, csupán saját feladatuk pontos, előírásszerű elvégzésére koncentráltak, és nem figyeltek a 14-es járat
indulásával azonos időben, késve érkező 22-es járatra"

Olvasóink írták

39 hozzászólás
12
  • 39. kurbli 2011. november 11. 09:40
    „38. omarhulm, a szívemből szóltál”
  • 38. omarhulm 2011. november 10. 17:39
    „Tisztelt hozzászólók, olvasók!
    Mondandóm elején leszögezem - mielőtt egyesek meggyanúsítanak, hogy sofőr vagyok... - én a KV. Zrt. egy autóbuszvezetője vagyok.
    Természetesen megértem az itt leírt problémák többségét, önöknek igazuk van. Nem ismerem a helyi közlekedés sajátosságait, csupán fogalmam van róla, hisz én települések között vezetek. Egyes személyek általánosítását kikérem magamnak, mivel az autóbuszvezetők között nagyobb részben vannak a munkájukat becsületesen végző kollégák, csak éppen rájuk senki nem figyel. Miért is tennék? Én sem jegyzem meg a boltban az illedelmes eladót, mert ez elvileg természetes. Azt a pár kötözködő renitens személyt nyugodtan kiszűrhetné a Volán például a bizonyos rendszerességel esedékes "munkalélektani" vizsgálaton. Vajon miért nem teszi? Azért, mert a tévhitekkel ellentétben -vagyis hogy egy helyett jönne száz másik- a kutya nem akar ennyi pénzért olyen munkát végezni ami ekkora felelősségel jár. Ezúton felhívnám szíves figyelmüket a "www.kisalfoldvolan.hu" álláshirdetéseire.

    Roppantul érdekelne, arról mikor születik egy cikk arról, hogy egyes utasok helytelen magatartása mennyiben befolyásolja a menetrend betartását, vagyis az önök többségének jogos igényét. Hogy mire gondolok?
    Engedjék meg, hogy néhányat leírjak önöknek a teljesség igénye nélkül:

    1. Előre kikészíti a pénzét, utazási igazolványát, nyugdíjas-szelvényét, nem akkor kezdi keresni.
    2. Nem áll meg a busz utasterének első harmadában, mert például ott van egy ismerőse, hanem beljebb fárad, hogy a következő megállókban az utasok felszállása gördülékenyen történjen.
    3. Sokan "csak úgy" jeleznek, majd jót mulatnak azon, hogy nem száll le senki. Kérem az ilyeneket, ne tegyék, mert egy busz lassítása mondjuk 50 km/h-ról, megállása, újbóli gyorsítása 50 km/h-ra, körülbelül egy percet veszteséget jelent, a folyamatos haladáshoz képest. (Mindez valaki jó "vicce" miatt.)
    4. Egyesek időhúzási szokása, hogy különböző járatok indulási-érkezési idejéről az autóbuszon kívánnak tájékozódni. A vezetők többsége nem ismeri fejből a menetrendet -miért is tenné- neki csak a saját fordája ("programja") a feladata.
    .
    .
    .
    Mégegyszer mondom, közöttünk és önök között is vannak viselkedési zavarokkal küszködő egyének, ezeket ki kell(ene) szűrni, és mindjárt békésebb lenne a hangulat.

    ---***urbanistapistának külön üzenném: Ahhoz hogy én mennyivel "poroszkálok" az országúton önnek semmi köze. Kalkulálja bele az útvonaltervezetébe azt a tényt, hogy vannak önnél lassabban haladók is az utakon, vagy késsen el. Ön dönt.”
  • 37. Goldmund 2011. november 10. 08:29
    „28-29. hsz-ra:

    Ez aranyos!
    Pattog a kis hölgy, hogy hátrébb állt meg a busz. Csak éppen nem teszi hozzá, hogy a megálló fel volt túrva!
    :-)))))
    Fantasztikus lángelmék járkálnak szabadon ebben az országban.”
  • 36. poltergeist84 2011. november 10. 00:38
    „24. Goldmund: Végülis jogos amit írsz. Tudod sokat hallom a kollégáktól, hogy azért érnek haza későn, vagy azért kell korábban indulniuk, mert át kell szállni, így átérzem a helyzetüket, de az is igaz amit Te írsz. Mindenkinek nem lehet jót tenni. Arról meg álmodni se merek, hogy mondjuk 2 busz jöjjön, egy korábban, egy meg később... :) Úgyhogy ebben valóban igazad van. De a többit fenntartom, amit írtam. ;)”
  • 35. Láng_Vince 2011. november 09. 22:34
    „34. Jannus teljesen egyetértek!”
  • 34. Jannus 2011. november 09. 20:56
    „Hali mindenki! Én pont ezekért szoktam le ezelőtt 5 évvel a buszról teljesen. Belvárosban ha mennem kell inkább bici vagy a jó öreg Szimó. Melóba járás csak KOCSIVAL! Nekem az idegeim épsége meg a fegyelmi/ kirúgás az elkésésért sokkal fontosabb mint az a havi +5-6 ezer amivel a buszbérletnél többet fizetek ki a az üzemanyagra. Így legalább tudom hogy szakadó esőben sem ázok meg, nem kell fussak a buszra mert <moderálva> a sofőr. Tudom irányítani a napomat.Tovább alhatok, ha elintézni valóm van akkor meg tudom oldani hogy nem zár be a bolt, még odaérek. Nincsen gond a gyerekkel ha vinni kell. Ja és ami most aktuális ha a buszon elkapom az "inflát´ akkor a 1,5-2 hét táppénz + gyógyszer simán elbukja a többletet. Győrben egyszerűen annyira pocsék a buszközlekedés hogy aki teheti sokkal jobban jár ha nem használja. Akinek megéri a nyugdíjas mert annak van ideje meg neki ingyen van. Dolgozni járni egyszerűen kínszenvedés és lehetetlenség!!!!”
  • 33. Ladyzsu 2011. november 09. 20:51
    „G.B.-nek !! Igazad van a Kristálytól nem érdemes busszal menni,de ha már a zsebemben a bérlet,hadd döntsem már el hogy buszra szállok vagy nem...De egyébként nyáron a 2-es busz a Stromfeld utcában hagyott negyed magammal
    a megállóban !!! Vagy onnan is gyalog kellett volna jönnöm ?! De a hozzászólásokból ítélve,nem állok egyedül a sztorikkal...Aki ezeket a menetrendeket kitalálja az biztos hogy autóval jár,kivenném a segge alól az autót,és váratnám a buszmegállókban félórákat...”
  • 32. Plüsscica 2011. november 09. 18:03
    „Itt az új 11-es, 6-os buszmenetrend: http://www.kvrt.hu/index.php?hlid=497”
  • 31. Láng_Vince 2011. november 09. 17:57
    „15. anyádafatelepen: tanúsíthatom, hogy a Győr-Nyúl katasztrófa. Nem egyszer maradtam ott a pályaudvaron (!) mert nem fértem fel a buszra. Különösen a karácsonyi szünet előtti napokban. Az, hogy vannak 1,5-2 órás kimaradások, szerintem felháborító. Főleg úgy, hogy közelebb van, mint Szentiván. Pl szombat este 18.35-kor megy kettő (!!!), a következő meg 20.35-kor. Miért? Csak!
    Pár éve fogadtunk egy barátommal, hogy ki ér Nyúlra előbb. Ő busszal ment, én Babettával (2 sebességes :). Egyszerre indultunk, egy helyről. 5 perccel értem ide hamarabb. És nem hajtottam agyon. Erről ennyit.”
  • 30. CsipkeMónika 2011. november 09. 16:48
    „Tegnap, fél kettő körül mentem volna a Barátság Sportparktól a belváros felé busszal.
    Már kanyarodott a busz be az Ifjúság körútra, mikor el kezdtem futni rá.
    A sofőr látta, hogy kapkodom a lában és megvárt.
    Nagyon szépen köszönöm !”
  • 29. G.B. 2011. november 09. 16:22
    „Ladyzsu!
    Ha a Kristály előtt vártad a 7es buszt, akkor már ne is haragudj de meg is érdemled hogy ott hagyott... onnan gyalog sincsen messzebb a belváros :D és ha fel van túrva a megálló akkor gondolom logikus ha nincs kiírva, hogy üzemen kívül, akkor mögötte áll meg. Tényleg ne sértődj meg de ott aki buszra száll az már csak kényelem! A 6-os 11-es buszokat meg akkor adj tippet te merre vinnéd és, hogyan csinálnád??? :) Kritizálni könnyű!!! De ha van jobb, okosabb javaslatod mint amit azokkal a járatokkal csinálnak, biztos vagyok benne, hogy ha tényleg jó, meghallgatásra talál a KV igazgatóságán. Vagy netán az is csak neked lenne jó kényelmi szempontból? Hidd el a sofőrök sem örülnek, amikor szinte minden nap másfele kell menni a buszokkal, mert a reklamálásoknak ők isszák meg a levét, pedig ők tehetnek a legkevesebbet az egészről!
    Amit írtam irányodba azt természetesen a legnagyobb tisztelettel tettem!!! :) :)”
  • 28. Ladyzsu 2011. november 09. 15:37
    „Felháborító amit a Volán csinál az utasokkal !!!! A mai napon a hetes busz a Kristály étterem melletti bolt előtt
    állt meg a rendes buszmegálló helyett,és így ottmaradtam a megállóban.Hiába futottam a buszra, a sofőr becsukta az ajtót az orrom előtt, és kajánul vigyorgott vissza,elvágta a fejét mintha nem is látott volna.
    Na aztán most amit a 6-os és 11-es busszal csinálnak jövő héttől, az meg már bicskanyitogató !!!
    Csinálhatnak itt akármilyen "okos" menetrendet, töröljék ki vele amit gondolok !!!”
  • 27. Loich 2011. november 09. 14:02
    „25. Az Adyvárosi buszplacc szerintem ingatlan stratégia miatt került megszüntetésre, valaki már kinézte, és valaki már intézkedett, szervezkedett. Magyarországon élünk, hagyómiklósok és hunvaldgyörgyök országában. A buszközlekedés szerinted érdekel valakit ott felül ? A totemoszlopos bizniszből lehetett profitálni Jóska -Pista havernak, az kivitelezésre került. Ennyi”
  • 26. macizoli 2011. november 09. 13:46
    „Tisztelt Generális Úr!
    Nem mi kértük a volánt,hogy vonjon össze kettő vagy akár három járatot is. A marcalvárosi megálló meg decentrum
    vagy mi a fene! Ha már összvonalasra szorítja az utasokat akkor a Gyirmótról induló sem akar 2 órával előbb kimenni a megállóba csak azért mert 10 másodpercen és a gépkocsivezető gerinctelenségén múlik a dolog. Ha elmegy a busz 20-30 percet lehet várni a következőre. Ha egy családból ketten mennek egy irányba már megéri autóval menni még a mai árak mellet is!”
  • 25. Jantia 2011. november 09. 13:38
    „Az én apám is buszsofőr elég rég óta, többször is úgy jár a révaiba, hogy ki kell mennie kerülni egyet-kettőt akár 3at is a belvárosba hogy addigra mire a kerülőből visszaér legyen legalább egy helye hogy a csuklósát valahova be tudja paszírozni. múltkor egy járat velünk, utasokkal együtt került egyet mert egyszerűen a híd alatt volt csak hely..Ez a sofőröknek sem jó, utasoknak sem, és szerintem a volánnak sem, ezért kéne már ezt az egyébként néhány évvel ezelőtti fantasztikus átszervezésből eredő káoszt megszüntetni. Tudom, már nem/?/lehet visszacsinálni, de pl az ady-városi tónál miért kellett megszüntetni a placcot? ott simán volt hely a buszoknak, és most? "Volt már rá példa, hogy pont jöt ott is egy busz beparkolni, és csak a sofőr előrelátásának volt köszönhető, hogy nem tarolta le a leszálló utasokat." Hát ezt tökéletesen megszervezték több 100millióért. grat.”
  • 24. Goldmund 2011. november 09. 13:16
    „20. poltergeist84 2011.11.09. 12:19
    "Ha a másik sarkában vagy a cégnek, akkor igen. Ami visszafelé megy az meg korán indul, (Óra tízkor azt hiszem) de erről inkább a kolllégáim tudnak mesélni, őket idéztem."

    Na ja!
    Másnak viszont, lehet, hogy ez is korán van, mert ő meg a portához közel dolgozik. Ő meg az elvesztegetett időt sajnálja, amennyivel tovább alhatna hajnalban, vagy előbb érhetne haza a családjához. Nem tudom, hány ember jár Szentivánról az AUDI-ba műszakba és melyikük milyen messze dolgozik az egyes portáktól és pontosan 6-kor kezd-e vagy 5.50-kor vagy valami más időpontban. Azt se tudom, ki gyalogol közülük sietve és ki ténfereg akkor is, ha időben ott kell lennie valahol. Nyilván a nagy átlaghoz igazodik a busz, másképp nem lehet csinálni.
    Arról ne is beszéljünk, hogy ez a busz az AUDI előtt még bemegy az Ipari Parkba is, tehát az ott dolgozók érdekeit is figyelembe kell vennie. Így még kevésbé lehet mindenki elvárásának megfelelni.”
  • 23. pindla 2011. november 09. 12:57
    „10. kurbli

    És ezért egymás után, csúcsidőben, egyből 3 busznak kell technikai járatot játszania? Ne vicceljünk már, ez szimpla szervezési baki. Arról nem is beszélve, amit Goldmund írt (18.hsz). Nem egy alkalommal történt már meg, hogy bekanyarodik a 8A a Révai utcába, és beáll a már ott parkoló buszok mögé (nem egy, nem kettő, hanem egy tucatnyi. Még hogy nincs busz... Van, csak jobban kellene szervezni). Az ember meg caplathat 100 métert. Ennyit a térbeli átszállásról.

    A Révai utca meg alapból vicc. Az is rendszeres, hogy az úttestre, a parkoló buszok közé kell leszállni. Annyi hely sincs, hogy két ember elférjen egymás mellett. Volt már rá példa, hogy pont jöt ott is egy busz beparkolni, és csak a sofőr előrelátásának volt köszönhető, hogy nem tarolta le a leszálló utasokat. Nem gondolom, hogy ez egy kulturált megoldás, ami teljesen normális.”
  • 22. Loich 2011. november 09. 12:47
    „15. aki megtehetné azt is, hogy vonattal jár ( Abda, Öttevény, menetidő pár perc, fullos voanaton) inkább ott fülled szorong a tömött buszon. MIért: "messze lakom a Zállomástol" igen ? Nem nőtt ki a lábad ? nem tudsz biciklizni ? Hát kellemes tülekedést a buszon ! Ugyis jön az influenza szezon, jó móka lesz. Csak arra akarok kitérni, hogy akinek lenne alternatíva, az is inkább panaszkodik, tisztelet a kivételnek.”
  • 21. kataszive 2011. november 09. 12:29
    „Talán akkor most nyitni kellene egy olyan lehetőséget is, ahol a buszsofőrök, eladók, taxisok, egyéb ilyen dolgozók mondhatják el a véleményüket a "kedves" utasokról, vevőkről. Kíváncsi lennék ehhez is ennyi vélemény lenne? (főleg negatív?)”
  • 20. poltergeist84 2011. november 09. 12:19
    „5. Goldmund: Ha a másik sarkában vagy a cégnek, akkor igen. Ami visszafelé megy az meg korán indul, (Óra tízkor azt hiszem) de erről inkább a kolllégáim tudnak mesélni, őket idéztem.
    13. kurbli: És akkor egy picit kellett volna csak tovább olvasni, ahol oda is írtam: "Nem tudom, hogy ezt a városvezetés intézi-e"
    15. anyádafatelepen: Erről nincs fogalmam, de akkor is hihetetlen, hogy kerékpárral is előbb hazaér az ember... Csak télen ki fog Szentivánig kerekezni?”
39 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Innovációs hatásvizsgálat - nemzetközi tanácskozás Győrött

Innovációs rendszerek hatásvizsgálatával foglalkozó projektet valósított meg kilenc európai ország… Tovább olvasom